RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: juube - 31.10.08 - klo: 18.29
-
Mikä ensimmäiseksi sähkötouring autoksi?
Oon ajatellu jotain tamiyaa huiput sais olla vähintään 40 km/h ,pitäs maksaa max 200 e.
Osiakin pitäs löytyy Suomesta
-
Ei ainakaan tamiyan autoja saa ajovalmiina uutena 200e.Käytettynä saa tuohon hintaan jo ihan hyvän ajovalmiin paketin.
-
Saksan Ebaysta löytyis esim. tamyaa tällainen paketti (http://cgi.ebay.de/TAMIYA-TT-01-MERCEDES-BENZ-KOMPLETT-SET-FB-AKKU-LADE_W0QQitemZ400005271331QQihZ027QQcategoryZ33232QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262).
Postikuluineen 158.90
Ei paha.
-
jos viitsit ostaa käytettynä se kannattaa. itse ainakin voin suositella käytetyn ostoa,yleensä mukavasti paranneltu niin ei itse tarvitse heti ostella uusia osia.
-
eipä taida vakio tt-01 mennä lähellekkää 40km/h, se on kyllä jo aikas hyvä vauhti 1/10 autolta...
-
Mitä helavataa sillä nopeudella tekee???
Rakentaa tarpeeksi kapean ja mutkaisen radan.
Mini kulkaa kait 20-30 ja silti paukkuu.
Ellei sitten rakenna kiihdytys autoa.
-
Katoppas tuosta alempaa tt01-topikkia!
-
http://www11.br-lelut.fi/Store?SuccTPL=BRG2_st06bTPL&ProductId=614113&VariantId=136432&area=BRFT&menu=
-kova sana kisoissa :kiss:
toki 200 saa minin uutena, mutta oikeasti käytetyt on usein hyviä!
Tästä tulee sanomista mutta laitetaan silti...
(http://www.jr-hobby.com/ansmann/images/get/1230/&thickbox=true)
(autossa ei vikaa ole,osia voi olla hankala saada)
http://www.jr-hobby.com/ansmann/touringcar-ep-110-are-1-rtr-p-124000003.html
-kokemuksia ansmannista "Käytä tätä auto on vain parkkipaikalla nopeasti ylös ja alas, ja ehkä mennä pari kierrosta on Draussenbahn"
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=de&u=http://www.rc-car-driver.de/showthread.php%3Ft%3D963&sa=X&oi=translate&resnum=10&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dansmann%2BARE-1%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26hs%3DCof :mrgreen:
:mrgreen:
Tai hommaa stampede ja laita siihen touring renkaat.
-
"Aseta että RTR on 13T-ohjain sisällä, mutta moottori on 21T.
Kun testi on "Racer" oli se, että irrümlicherweise oli asentanut 15t (Sääntelijä oli vielä testi vanhan raja-18T). Pidän itse zuzulegen, minun ei olisi aina olemassa ja herbauen jos me asetusten tai ilmaiset matkat kaikille."
Repesin huolella :grin: . Mutta asiaan palaten, tuon ansmann racingin auto vaikuttaa ihan passelilta. Tamiya olisi varaosatilanteen kannalta hyvä vaihtoehto, mutta ei taida vakio sähköillä täyttää kriteereitä. Traxxas rustler touringrenkailla kuulostaa paremmalta kuin traxxas stampede touringrenkailla :laugh: .
-
Mitä helavataa sillä nopeudella tekee???
Rakentaa tarpeeksi kapean ja mutkaisen radan.
Mini kulkaa kait 20-30 ja silti paukkuu.
Ellei sitten rakenna kiihdytys autoa.
Naulan kantaan! Itse otin eilen voiton kerhon omissa ajopäivissä vakio TC4 autolla. Kyllähän siellä näki autoja jotka liikkuu sen 40 km/h mutta ei ne sitten radalla pysynytkään. Voin melkein 100% varmuudella myös itse sanoa, että jos kyseisen topicin tekijälle annetaan auto joka liikkuu 40km/h niin se on sen 30 sekuntia ja auto on kappaleina ja 5 sekuntia niin auto on ulkona radalta. Kannattaa aloittaa harrastus vakio autolla.
Hyvä auto olisi tässä, tosin sitä ei saa 200 eurolla ainakaan uutena
http://www.rc10.com/ae/tc5r/tc5r_home.htm
-
Olen aloittamassa lajia ja ainakin ensin ajattelin ostaa sähköauton krossarin/monsterin . Mitä näistä suosittelisitte:
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_54_55&products_id=428
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_96&products_id=1534
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_96&products_id=1558
Tuossa muutama malli, tietenkin voi myös ehdottaa jotain muuta saman hintaluokan autoa. Käytettyjäkin katselen myös kokoajan.
-
Osta nyt ihmeessä jokin laadukkaampi auto
-
Kyseisistä autoista himoto jos pakko joku noista ostaa, on kuulemma ihan laadukas auto sekin.
-
Mutta huomaathan että Himoto on 1/16 kokoluokkaa kun muut ovat nähdäkseni 1/10?
Himoto 250mm pitkä vs. HBX:t 400mm. Silti noista vaihtoehdoista hommaisin ehdottomasti Himoton.
1/16 Himoto + ja - puolia
+ Voit ajaa pienemmässä tilassa
+ Ei vaadi paljoa säilytys tilaa
+ Helppo viedä ajopaikalle esim. skeittipuistoon
+ Kuulopuheiden mukaan paljon laadukkaampi kuin HBX:t
+ Halvempi virittää (moottorit, noparit, yms. halvempia) ja ylläpitää(varaosat)
+ Ajopaikkojen vaihtoehdot (skeittipuistot, sisätilat yms tasaiset maastot ja hiekkamontut)
- Pieni maavara eli ei pitkään ruohoon
- Ajopaikkojen vaihtoehdot (ei nurmikko, kivikko, yms vaikea maasto)
Itselläni vakiona jo harjaton Mini-Rave 1/18 RC-Realitysta. Kulkee ja kestää kuin mikä, voin suositella. Pari kertaa lojauttanut 40km/h vauhdista suoraan seinään ja vain kerran on hajonnut kun iskari pomppasi paikoiltaan. Myös lähes 100% Team Associatedin RC18T auton varaosista sopii joten varaosa saanti ei ole ongelma. http://www.rcreality.net/do?action=group&id=68 heti ensimmäinen vaihtoehto tuossa.
-
Maverick Atom XB hobbylinnasta alle 100€. Kuulemma kestää ihan hyvin ja kulkeekin ihan kivasti jo vakiona.
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPIMV12101-EU
Eli on pienempi kokoinen 1/18 auto kanssa. Jää varaosiin ja lisäakkuihin sekä parempaan laturiin rahaa.
-
Etkös sä juube halunnut sähkötouringia ?
-
Sähkötourinkii haetaan oon kyselly yheltä tyypiltä Tamiya TT 01.
-
tuota Tamyaa on kehuttu, itsellä ei kokemusta. Itselläni ei ole kuin Assosta kokemuksia. Kaikki autot olleet assoa yhtä Yokomoa lukuunottamatta. Tutustupa TC sarjaan Assolta, on laadukas ja hyvä touring. TC 3 ja 4 saa käytettynä hyvinkin mukavaan hintaan
-
TT 01 on jo tulossa :wink: mut kiitos silti
-
No niin. Ei muuta kuin tervetuloa rc-maailmaan
-
Ei oo ensimmäinen rc oli mulla kyosho madforce. Jonka jälkeen innostus lähti kun oli aina rikki
-
Hei
Onko tietoa että mikä tämä anssman oiken on oikealtanimeltään tuolla mailmalla, kyllähän nämäkin taitaa sieltä kiinasta olla peräsin kuten valtaosa näistä suht halvoista leluista.
Tarvitsisin tälläiseen autoon muutamia varaosia ja suomalaisesta liikkeestä joka näitä myy olen parikertaa tilannut, mutta eivät ikinä ole osat löytänyt perille.
Eli olisiko tällä jokin toinen nimi jolla löytäisi marketin mieluiten eroopasta josta osia olisi mahdollista saada, kun en vielä viitsisi roskiin heittää vaikka ehkä se olisi viisainta ja hankkia sellainen johon saa helposti osia jopa koti SUOMESTA.
-
Ansmann nimellä löytyy ainakin euroopasta, katoppa valmistajan sivujen kautta jälleenmyyjiä.
-
Kokeiles noista nyt ainakin ensialkuun:
- www.ansmann-racing-shop.de (http://www.ansmann-racing-shop.de/index.php?language=gb) (Saksa)
- www.ansmannstore.com (http://www.ansmannstore.com/) (Englanti)
-
moro! kyselisin että mikä olisi hyvä sähköauto hinta/ laatu suhteeltaan, siihen pitäisi saada varaosia hyvin ja mitään kyoshon autoja ei kannata edes ehdottaa ne minä hylkään heti. :smiley: hinta pyöris siinä 100-200e tuntumas ja mieluiten et auton sais ostettua suomesta. koko vois olla 1/18 tai 1/10.. ai niin ja mieluiten rtr, koska autosta tulee enemmän näyttely auto ja pikku hiljaa myös alkaa siitä sitten tehojakin löytymään :cheesy: tällä hetkellä mieluisin olis tuo mini rave..( löytyy rc realitystä)
-
Osta suoraan pro versio rakennussarjana niin tulee pidemmällä aikavälillä halvemmaksi ja lisäksi rakennus tuo kokemusta. RTR on kourallinen p****a :grin:
Halvalla ei saa hyvää, ellei ole kyse käytetystä.
-
juu, tiedän sen että halvalla ei saa hyvää.. ja tähän hätään ei ole enempää pistää kun tuo 100-200e ja sen takia rtr että tulee edes jotkut nopari ja moottori että pääsee vähän koittamaan sitä. tästä pitäis alkaa sellanen pidemmän ajan projekti..
-
Asson RC18T autoa voin suositella. Mukava pippuripakkaus. En tiedä RTR:versiosta mutta yleensä nekin on Assolla ihan hyviä autoja
-
juu, tiedän sen että halvalla ei saa hyvää.. ja tähän hätään ei ole enempää pistää kun tuo 100-200e ja sen takia rtr että tulee edes jotkut nopari ja moottori että pääsee vähän koittamaan sitä. tästä pitäis alkaa sellanen pidemmän ajan projekti..
Toki, mutta aina on hyvä muistaa, että myös suuri osa rc harrastuksen kuluista ei tule hankinnasta vaan ylläpidosta ja päivittämisestä. Ja RTR:n tapauksessa esimerkiksi kuuladiffien päivittäminen yms ei ole loppupeleissä hirveän halpaa jälkikäteen RTR malliin. Lisäksi on useita tapauksia kun harrastus on lopahtanut siihen heikkoon halvimpaan malliin mitä kaupasta saa kun auto on kokoajan säpäleinä. :wink:
-
juu, tiedän sen että halvalla ei saa hyvää.. ja tähän hätään ei ole enempää pistää kun tuo 100-200e ja sen takia rtr että tulee edes jotkut nopari ja moottori että pääsee vähän koittamaan sitä. tästä pitäis alkaa sellanen pidemmän ajan projekti..
Toki, mutta aina on hyvä muistaa, että myös suuri osa rc harrastuksen kuluista ei tule hankinnasta vaan ylläpidosta ja päivittämisestä. Ja RTR:n tapauksessa esimerkiksi kuuladiffien päivittäminen yms ei ole loppupeleissä hirveän halpaa jälkikäteen RTR malliin. Lisäksi on useita tapauksia kun harrastus on lopahtanut siihen heikkoon halvimpaan malliin mitä kaupasta saa kun auto on kokoajan säpäleinä. :wink:
Totta. Tosin kerholaisista moni ajaa Asson TC4 autoa jotka ovat RTR malleja, kaikki ovat pelittäneet hienosti, joten autokohtaisia eroja on. On totta että autoa joutuu korjaamaan, sehän kuuluu autoharrastukseen. Esim RC18T autoon diffi maksaa n 15 e puoli, eli jos haluaa päivittää diffit molemille puolille tulee hintaa n 30e. Kaikkia autoja joutuu välillä päivittämään ja korjaamaan, myös laadukkaita rakennussarjoja
-
Totta. Tosin kerholaisista moni ajaa Asson TC4 autoa jotka ovat RTR malleja, kaikki ovat pelittäneet hienosti, joten autokohtaisia eroja on. On totta että autoa joutuu korjaamaan, sehän kuuluu autoharrastukseen. Esim RC18T autoon diffi maksaa n 15 e puoli, eli jos haluaa päivittää diffit molemille puolille tulee hintaa n 30e. Kaikkia autoja joutuu välillä päivittämään ja korjaamaan, myös laadukkaita rakennussarjoja
Joo on vaihtelua tietysti automerkittäin, itsellä on ft shark buggy ja jos olisin halunnu siihen vaihtaa esim rtr malliin alumiiniset 'etuknucklet' (vai mitä ne ovat viralliselta nimeltään) ja kuuladiffit, olisi hinta noussut esim. hobbylinnan kautta lähelle 100euroa, joka olisi jo vähän liikaa ottaen huomioon rtr-mallin hinnan verrattuna ft-malliin.
-
Totta. Tosin kerholaisista moni ajaa Asson TC4 autoa jotka ovat RTR malleja, kaikki ovat pelittäneet hienosti, joten autokohtaisia eroja on. On totta että autoa joutuu korjaamaan, sehän kuuluu autoharrastukseen. Esim RC18T autoon diffi maksaa n 15 e puoli, eli jos haluaa päivittää diffit molemille puolille tulee hintaa n 30e. Kaikkia autoja joutuu välillä päivittämään ja korjaamaan, myös laadukkaita rakennussarjoja
Joo on vaihtelua tietysti automerkittäin, itsellä on ft shark buggy ja jos olisin halunnu siihen vaihtaa esim rtr malliin alumiiniset 'etuknucklet' (vai mitä ne ovat viralliselta nimeltään) ja kuuladiffit, olisi hinta noussut esim. hobbylinnan kautta lähelle 100euroa, joka olisi jo vähän liikaa ottaen huomioon rtr-mallin hinnan verrattuna ft-malliin.
Näinhän se on. Olen kuitenkin sitä mieltä että ostaa kerralla sen hyvän rakennussarjan ja vaikka halvemmat sähköosat. Vaikea sanoa muista merkeistä mutta esim Assosta Factory Team versiot ovat mielestäni rautaa.
-
Näinhän se on. Olen kuitenkin sitä mieltä että ostaa kerralla sen hyvän rakennussarjan ja vaikka halvemmat sähköosat. Vaikea sanoa muista merkeistä mutta esim Assosta Factory Team versiot ovat mielestäni rautaa.
Juu ehdottomasti FT.
-
Kyllä sitä nyt hiukan täytyy ottaa tähänkin asiaan kantaa. Eli kaikille jotka harkitsee tai on alottamas rc-autoilua, niin suosittelen että ostaa käytetyn laatu auton (xray, asso, tamiyan kisatouring sarja). En nää mitään hyötyä ostaa jotain rtr pakettia uutena eikä noita halvempia uusia edes kitteinä, koska kuten aiemmin mainittiin auton päivittämiseen menee sen verran rahaa et sillä sais jo tämmösen kunnon turistin käytettynä. Sähköjäkin löytyy käytettynä esim täältä foorumilta halvalla ja ihan laatumerkkejä. Itse kun autoilua noin kuus vuotta sitten alottelin niin ekaksi autoksi ostin käytetyn asson tc3 ja sähkötkin löytyi käytettynä huokeaan hintaan. Siitä sitten kun vauhdin tarve kasvoi ja alko kisaaminen kiinnostaa niin joku 3v sitten ostin sitten uutena xray t2 ja sähköinä olivat vieläkin samat mitkä ostin käytettynä ja vieläkin ovat käytössä mattiksessa. Ton kerroin valaistakseni uusia harrastajia siitä että uutta hyvää ei saa halvalla ja käytetyllä autolla kannattaa aloittaa jos ei sitten parin kkn päästä enää kiinnostakkaan, saa välineet myytyä samaan hintaan pois. Ja sähköjäkään ei tarvitse välttämättä uusia vaikka autoa vaihtaisikin kisasempaan.
-
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto, väite ei pidä paikkaansa.. aiemmin olen ajellut: asso rc10t4,hb lighting 10gt sport,hong nor x1-crt ja tällä hetkellä on fg marder, eli tuosta tulee tulevasta autosta tulee kakkos auto/ talviauto.. paljonko sellanen asso rc18t rakennusarja maksaa?
-
Sellaisen saa noin 150 e uutena FT kitti
-
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto
Sitten varsinkin olettaisi enemmän tai vähemmän kokeneen kuskin osaavan välttää rtr:iä vaikka olisikin vain kakkosauto :grin:
-
En mä nyt tiedä. Asson RTR paketit on ihan ajettavia paketteja. Ja jos autolta ei kisaominaisuuksia vaadita
-
ihan piha suditteluun auto on tulossa.. sellanen rakennussarja kyllä houkuttaa, silloin ois ainakin vähäksi aikaa näperrettävää..
-
Pihasudittelussa on mukava kun autossa on hieman tehoa..ja rtr:n voimansiirto ei yleensä kestä vakiota tehokkaampaa tekniikkaa. Ja se että päivitää rtr:n kokonaan vastaamaan kittiä maksaa paljon..
Eli suosittelen myös kittiä heti alkuun, säästää pitkän pennin loppu peleissä.
-
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto, väite ei pidä paikkaansa.. aiemmin olen ajellut: asso rc10t4,hb lighting 10gt sport,hong nor x1-crt ja tällä hetkellä on fg marder, eli tuosta tulee tulevasta autosta tulee kakkos auto/ talviauto.. paljonko sellanen asso rc18t rakennusarja maksaa?
no ei sitä ny nokkiinsa tarvii ottaa, meinasin ton viestin ihan yleiseksi neuvoksi rc-autoiluun mukaan haluaville
-
Pihasuttailuun jos auton haluaa niin lähtisin ehkä itse ostamaan 1:10 autoa. Itsellä on yksi 1:18 auto ja kyllä sillä ajaa hyvin tasaisella ja sellaisella alustalla, joka on tasainen, vaikka kumpua ja hyppyä olisi mutta jos on isompaa kiveä/ruohoa niin ei välttämättä enää kuje niin hyvin. Mutta huom vain oma mielipide.
-
1/18 toimii crossaukseen ihan hyvin. Juuh ainahan se parempi on kun ostaa rakennussarjan ja siihen sähköt
-
nyt näyttää siltä että siihen mini-raveen olen kallistumassa.
-
osta ilman muuta ensimmäiseks autoks Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 mulla on se ittellä ja kovaa menee varmasti neljäkymmentä ja maksaa vain 159e :wink:
-
osta ilman muuta ensimmäiseks autoks Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 mulla on se ittellä ja kovaa menee varmasti neljäkymmentä ja maksaa vain 159e :wink:
Laitahan vähän perustelua miksi tuo auto kannattaisi ostaa. EI riitä se että menee ainakin 40 KM/H
-
no toi Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 kestää todella hyvin ja on neliveto hyvät jouset on ja kun sen ostaa saa koko paketin siihen tulee kaikki kääntyy hyvin on pakki ja maavara on korkea hyppyreistä voi ajaa ja se on monster!!! :grin:
-
"maavara pakki kääntyy monsteri hyppii"
WTF????
Mitä tuosta ylläolevasta tekstistäkin pitäis muka saada selvää?
Siis mitä hemmettiä peruskouluissa nykyään opetetaan kun ei osata kirjoittaa selvää tekstiä??? Sen ymmärrän että kaunokirjoitus voi tuottaa joillekin ongelmia ja joillekin jopa tikkukirjoitus, mutta että ei NÄPPÄIMISTÖLLÄ osata kirjottaa niin voi yhden kerran..
Hemmetti näitä isänmaan toivoja..
-
nii varamaan hyvä kun osaat sit ittekkin kirjottaa
-
Mitä noin 200e maksavaa sähkö buggyy/monsteria suosittelisitte ensimmäiseksi autoksi?
Piha ajeluun, eli ei ihan matalaa mutta ei korkeetakaan.
-
Mä suosittelen Traxxas Slashia jos meinaa ajaa ulkona. Auto on ERITTÄIN kestävä, sille on luvassa kisoja tälle kaudelle. Slashistä pääsee myös varmasti järkevään hintaan eroon jos tykkää ruveta harrastamaan jotain muuta.
Auto on vesisuojattu eli ei tartte sitäkään varoa.
-
onko tamiya tt01 hyvä ekaks drifti/touring auto ulko ja sisä käyttöön?
-
onhan se hyvä. Lisäksi löytyy järjetön määrä lisäpalikkaa autoon. Rattaat on suojattu kanssa joten voi ajaa vaikka hiekalla, tosin maanvaraa ei niin hirveesti ole.
-
onhan se hyvä. Lisäksi löytyy järjetön määrä lisäpalikkaa autoon. Rattaat on suojattu kanssa joten voi ajaa vaikka hiekalla, tosin maanvaraa ei niin hirveesti ole.
ajattelinki ennemmi asfaltilla :laugh:
-
Mä taas olen kuullut että TT-01 on vakiona klappia kuulemma paljon. Tämä on vain kuulunut korviin, itse en ole autoa ikinä omistanut, vaikkakin auto itsessään on kiinostanut. Joitain osiahan siihen kanattaa päivittää, jotta se kestää driftiajossa. Halpa on ainakin autorakennus sarja
-
Joo, niin löytyy väljää sieltä täältä, mutta ei se mikään kisapirssi olekaan. Mielestäni hyvä auto juuri driftaukseen ja ulkona ajamiseen kun on hyvin rattaat suojattuna.
-
Joo, niin löytyy väljää sieltä täältä, mutta ei se mikään kisapirssi olekaan. Mielestäni hyvä auto juuri driftaukseen ja ulkona ajamiseen kun on hyvin rattaat suojattuna.
Ja saahan sen klapin pois halutessaan. Autoon löytyy vaikka minkälaista viripalikkaa yms
-
Eli millaista autoa suosittelisitte minulle. Itselläni ollut nyt yksi auto Kyoshon pureten alpha ja tarkoitus olis pysyä sähkösissä. Tehoa saisi löytyä mutta myös kestävyyttä sillä se tulee vain pihalla rälläämiseen. Hintahaarukkaan 100-200, mieluiten kyoshossa pysyisin. Neuvokaa alottelijaa :)
-
Haluatko enemmän asfaltti auton mallisen vai krossi mallisen?
-
No silleen että molemmilla kulkis, eli ei kauheen matalaa katuautoa, mutta ei myöskään monsteria...
-
Eli jokin perus buggy/truggy. itse en ostaisi kyoshoa vaan esim. team associated (vaikka b4 tai b44) katsele vain näitä suomalaisia(miksei ulkomaalaisiakin) rc sivuja niin valitset sen mikä hyvälle vaikuttaa.
-
Miksikäs ei kyoshoa? Ajattelin että tuollainen mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään
-
Miksikäs ei kyoshoa? Ajattelin että tuollainen mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään
minäkään en suosittele kyoshoa, koska sen varaosat maksaa ihan H*LVETISTI
-
on kyosho minusta ihan harkittava vaihtoehto! varaosat maksaa minkä maksaa...
-
Saakos muiden merkkien varaosia muuten kuin tilaamalla netistä, ei ainakaan lahdessa myydä muiden kuin kyoshon (kärkkäinen) ja tamian (hobby hiltunen) varaosia :shocked:
-
Traxxasin varaosat on halpaa kuin makkara, saatavuus erinomainen ja esim. Sabesta saa käytännössä aina seuraavaksi päiväksi osat, kun päivällä tilaa. Ja pienet osat tulee kirjepostimaksulla!
EDIT: alkuperäinen kysyjä olikin touring autoa hommaamassa, mutta jos vaikka muutkin autot on vaihtoehtona :wink:
-
Eli millaista autoa suosittelisitte minulle. Itselläni ollut nyt yksi auto Kyoshon pureten alpha ja tarkoitus olis pysyä sähkösissä. Tehoa saisi löytyä mutta myös kestävyyttä sillä se tulee vain pihalla rälläämiseen. Hintahaarukkaan 100-200, mieluiten kyoshossa pysyisin. Neuvokaa alottelijaa :)
osta lazer zx-5! :wink: siinä on asvaltille sekä pihalle soveltuva auto ja kestää ihan riittävästi ja kulkua löytyy vakionakin aika paljon.. tuossa linkkeja autoon: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30861T1&familj=FamLazZ&BildLopNr=01 ja http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=857
-
mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään
Tuo ei ole hyvä, halpa eikä nopea. Kyoshon ns. kisa-autot(kit) on hyviä mutta lähes jokainen kyoshon rtr auto on kallis ja huono.
Jos esim. tuon mini infernon kokoista hakee niin hyviä merkkejä/malleja ovat esim. lrp shark, xray, team associated b18/t18
-
Laitan tähän topikkiin auto kyssärini, vaikka ei tuleva auto olekkaan ensimmäinen. Mikä olisi kestävä, 1/10 kokoluokan sähkö monsteri tai truggy bashaukseen? En ala mitään harjattomia, tai lipoja auton päälle hommaamaan, ellei ne tule siinä vakiona. Itse olen ajatellut http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_65_66&products_id=549 tuota crawleriä muuttaa nopeammaksi menijäksi, mutta säilyttää myös jonkinlaiset crawlaamis mahdollisuudet. Rakentelu/modaaminen onnistuu.
EDIT!! Unohdin että auto pitää olla neliveto.
-
Rustler VXL, Stampede VXL, E-Firestorm RTR / Flux, Speed T / Speed T harjaton (2.4 ghz radiot tais olla), Slash, Slash mini/E-Revo mini VXL 1:16 (1:10 buggyn kokoinen)... jne.
-
Et qazu huomannut että juuri ennen kirjoitustasi lisäsin viestiini että auton pitää olla neliveto, kiitos huonomuistisuuteni :D
-
Suosittelen savage fluxia! siine on asennetta ja on pirun kestävä vakiona :wink: Tosin siihen pitää hommata lipot... mut ei kyl ainakaan uutta konetta tarvitse ostaa vähään aikaan kun tehoa löytyy kuin pienestä kylästä. Miksi haluat nelivedon jos kerta tulee bashailuun??
-
Truggykonversiosta tai buggykonversiosta sais parhaan nelivetoisen, mutta sellaista et saa muuten kuin käytettynä tai sitten pitäisi itse tehdä konversio tahi ostaa konversioalusta.
-
Itse olen ajatellut http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_65_66&products_id=549 tuota crawleriä muuttaa nopeammaksi menijäksi, mutta säilyttää myös jonkinlaiset crawlaamis mahdollisuudet. Rakentelu/modaaminen onnistuu. Miten on tuon auton laita, tykkään itse kyllä rakentaa, mutta onko tuosta järkevä tehdä "normi monsteri", ja tuskin harjattomia minä tuohon tarvitsisin, kun mulle riittää vähän yli 40km/h nopeus?
-
onko tuosta järkevä tehdä "normi monsteri", ja tuskin harjattomia minä tuohon tarvitsisin, kun mulle riittää vähän yli 40km/h nopeus?
Minusta ei ole kyllä järkevää alkaa crawleria modailemaan monsteriksi koska ovat kummiskin aika eri maata... Osta joku kitti paketti ni saat koota itse auton :wink: Nii no harjaton on aina harjaton elikkäs huoltovapaampi, vie vähemmän akkua ja eikä kuumene läheskää niin paljon kuin hiilellinen. Kannatan ostamaan suoraa jonkun auton jossa on valmiina harjaton setti (esim HPI savage flux) niin säästyt pähkäilyltä että minkähän motin ostas jne...jne.. Kyllähän saat sitte vaikka hajonneet osat korjata itse jos välttämättä haluat modata jotain tai sitte teet jotain lisä härpäkettä autoon tms...
-
Mulla on olisi valmiina 12 lankanen moottori ja siihen nopari.
-
Mulla on olisi valmiina 12 lankanen moottori ja siihen nopari.
jaa no sitte teet niinkuin haluat. Jos haluat modata niin osta crawleri ja pistä tuo kone siihen ni eiköhän se siite :wink:
-
Truggykonversiosta tai buggykonversiosta sais parhaan nelivetoisen, mutta sellaista et saa muuten kuin käytettynä tai sitten pitäisi itse tehdä konversio tahi ostaa konversioalusta.
Komppaan hieman Qazua tässä, esim. oma Ofna/HoBao Hyper Mini ST-E konversioalusta on ollut erittäin positiivinen kokemus. Autoa saa liki valmiina esim. Towerilta, omat sähköt vain kiinni.
-
Mutta edelleen, esim. hobao hyper mini st-e + harjaton moottori + nopari + lipot + kunnon lipolaturi = maksaa minun rahamäärille liikaa. ;)
-
Jos rahaa on rajallisesti niin silloin on luovuttava jostain asiasta... esimerkiksi nelivetoisuudesta. Jos kaikki kamppeet on hommattava niin helposti saa menemään 1:10 kokoiseen autoonkin 350 EUR.
-
Ei kaikkia kamppeita tartte hommaa. Kyllä mulla on parikin tehokasta nihm akkua ja niille laturi, mutta kun noissa konversioissa on melkein pakko käyttää lipoja kun kyykkäilee niin pirusti muuten. Ja mulle on neliveto ja korkea maavara ja kestävä auto ne tärkeimmät seikat.
Eli hakusassa edelleen mieluiten neliveto sähkömonsteri, mutta tryggykin käy.
-
Mutta edelleen, esim. hobao hyper mini st-e + harjaton moottori + nopari + lipot + kunnon lipolaturi = maksaa minun rahamäärille liikaa. ;)
Eihän tuossa linkkaamassasi AX-10:ssakaan ollut sähköjä. Motti + nopari + lipot esim. http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-13t-brushless-motor-35a-sl-esc-flyermate-car-c-272-p-1-pr-1897.html (http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-13t-brushless-motor-35a-sl-esc-flyermate-car-c-272-p-1-pr-1897.html). Jos virtalähde löytyy, ei laturi maksa montaa kymppiä. Ja jos ei ole kiire ladatessa, löytyy pienellä virralla lataavia tasaavia lipolatureita erittäin pienellä rahalla.
Ja toimiihan se myös harjallisella koneella, jos sellainen jo on, samoin nimhit kelpaa.
-
Juup harjalliset ja nimhit olisi. offtopic: Mikä oli se sivu jossa pysty laskemaan laskennallisen nopeuden rc autolle?
-
Täällä on pitkä tarina AX10:n muuttamisesta Foffi autoksi alustamuutoksineen yms. Katso jos kiinnostaa:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=458.0
-
Kiitos LaNi5. Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm? Mitä mieltä olette kumman ostaisin juurikin piharälläykseen: Kyosho twin forcen vai ax-10? Oisko tossa twinissä pakko käyttää 2 harjallista, jos harjallisilla meinais ajella? Saakohan twiniin enää atalasta varaosia, ax10 ainaskin sais varaosia rc garagelta?
-
Elä ny hyvä ihmine osta kyoshoa. jos ostat niin osta PRO malleja.
-
Jep, taitaa autonvalinta kallistua ax10 puolelle, ellei tule nyt muita autoja vastaan.
-
Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm?
Vakio ax-10 on 12,5" eli 31,75cm akselivälillä.
-
Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm?
Vakio ax-10 on 12,5" eli 31,75cm akselivälillä.
Kori olikin 18cm leveä, pitkä kori on tuon 43cm ja auto 25cm leveä.
Katoin vahingos korin mitat auton mitoiksi :D
-
Tuossa kun oli puhetta kyosho twin forcesta, käy aina joskus itselläkin mielessä jäykkäakselisen monsterin/crawlerin rakentaminen. Ei ehkä mitään täysiveristä crawleria vaan nopeampi monsu johon voisi mahdollisesti jos kiinnostaa niin vaihtaa "hitaamman" pannun ja tiedän kyllä että savage tms. olisi nopeaan rymyämiseen toimivampi lähtökohta, mutta haluaisin jäykät akselit ulkonäkösyistä ja auto tulisi "leluksi" vähäiselle käytölle(ja kunnon rymyämiseen on jo vehkeet). Myös 1/8 koko on plussaa kuin myös kardaaniveto, eli..
Onko kukaan pistänyt twin forcen/mad forcen akseleita kestotestiin, eli kestävätkö suuria tehoja(tai saako kestämään) tai onko akseleissa muita heikkouksia minkä takia niihin ei kannata sekaantua?
(kestotestistä ei nyt siis kelpaa mikään laiska vakio tekniikka)
..eli jos jollain on ollut siis vaikka tehokas harjaton twinissä olisin kiitollinen kesto kokemuksista..
Muitakin 1/8 koon jäykkiä akseleita voi vinkata..siis kardaanilla, ei moottori akselissa mallisia.(kestäviä sellaisia)
Ei ihan eka auto, eli sori ot..
-
Muitakin 1/8 koon jäykkiä akseleita voi vinkata..siis kardaanilla, ei moottori akselissa mallisia.(kestäviä sellaisia)
Ei ihan eka auto, eli sori ot..
Jos kerran twini on 1/8 luokkanen auto niin taitaa jäädä mun auto ostoslistalta pois, kun ei taida yksi 540 kokoluokan pannu liikuttaa sitä. Sori ot kans.
-
joo
nyt löytyy edes jotain osia ansmanniin, kun suomalainen kauppias mainostaa kovasti mutta ei tosiaan mitään varastossa ja lähetä ei vaikka tilasin jo reilusti yli puolivuotta.
http://www.ansmann-racing-shop.de/ERSATZTEILE/ARE-1:::2_22.html
tää on ihan ok mesta kiitos linkistä janezki