Kirjoittaja Aihe: Akulta virta futaban vastarille?  (Luettu 1351 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WRC206

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Akulta virta futaban vastarille?
« : 09.11.03 - klo: 18.26 »
Eli miten tämä toimenpide tulisi suorittaa?
Ja onko se edes mahdollista?
Vastarissa (futaba r122f) on kolme liittimen paikkaa, servolle noparille ja se virta.
Noparilta (m,troniks digi tempo) ei kuitenkaan  tule mitään virtajohtoa jonka vastariin voisi kytkeä.
Ja mikä on noparissa oleva "set"nappula? en omista ohjetta noparille :oops:
- Tamiya solar car -

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Akulta virta futaban vastarille?
« Vastaus #1 : 09.11.03 - klo: 18.37 »
Lainaus käyttäjältä: "WRC206"
Eli miten tämä toimenpide tulisi suorittaa?
Ja onko se edes mahdollista?
Vastarissa (futaba r122f) on kolme liittimen paikkaa, servolle noparille ja se virta.
Noparilta (m,troniks digi tempo) ei kuitenkaan  tule mitään virtajohtoa jonka vastariin voisi kytkeä.
Ja mikä on noparissa oleva "set"nappula? en omista ohjetta noparille :oops:

Virtapaikkaa ei edes tarvita, sillä noparissasi (niin kuin kaikissa nykyään) on ns. BEC-piiri, joka antaa virtaa vastarille noparin kautta. Tai ainakin olen 99% varma siitä.
Jos BEC-piiriä ei ole, virta otetaan erillisistä akuista / pattereista.
Siitä nappulasta saatavat säädöt riippuvat tietysti noparista. Omassani voi esim. säätää pakin tai jarrun päälle.

Poissa Clod+T2

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tuvasa
Akulta virta futaban vastarille?
« Vastaus #2 : 09.11.03 - klo: 20.44 »
Mun säätimes se "set" nappula on se kalibrointi nappi...eli kun merkkiledi vilkkuu(vain noin 2 sek tai nähempi) painaa sitä, sen jälkeen kaasusta irti, paina set, kaasu pohjaan, paina set, jarru pohjaan, paina set ja näin on säädin kalibroitu. Tosin tuosta kaasun asentojen järjestyksestä en ole 100 varma koska mullaki o manuska hukas :roll: .
T2 harjattomana, Clodi myyty :(

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Akulta virta futaban vastarille?
« Vastaus #3 : 09.11.03 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Clod+T2"
Mun säätimes se "set" nappula on se kalibrointi nappi...eli kun merkkiledi vilkkuu(vain noin 2 sek tai nähempi) painaa sitä, sen jälkeen kaasusta irti, paina set, kaasu pohjaan, paina set, jarru pohjaan, paina set ja näin on säädin kalibroitu. Tosin tuosta kaasun asentojen järjestyksestä en ole 100 varma koska mullaki o manuska hukas :roll: .

Mun mielestä ensimmäisen kerran nappia painettaessa kaasun piti olla neutraalissa.
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion