Kirjoittaja Aihe: aloittelia kysyy  (Luettu 1376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pasi

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelia kysyy
« : 11.02.04 - klo: 11.22 »
moi,ostin paripäivää sitten tälläisen moottoripyörän kuin thunder tiger fm-1e ja sen moottorin mukana tuli kaksi komponenttia eli ovatko nämä jotain häiriön poistajia? :roll: eilen ajoin sillä ilman niitä osia eikä se ainakaan mistään häiriötä ottanut.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #1 : 11.02.04 - klo: 11.35 »
Jos ne ovat kuin kaksi nuppineulaa, joilla on yhteinen se "muovinen nuppipää", niin ovat häiriönpoistajia!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa pasi

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #2 : 11.02.04 - klo: 11.45 »
joo se on niikun kärpäsen kakka mistä lähtee kaksi parisenttistä rautalangan pätkää :wink: eli pitääköne laittaa semmotti että toinen menee moottorin päälle ja toinen piuhaan?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #3 : 11.02.04 - klo: 11.52 »
Lainaus käyttäjältä: "pasi"
joo se on niikun kärpäsen kakka mistä lähtee kaksi parisenttistä rautalangan pätkää :wink: eli pitääköne laittaa semmotti että toinen menee moottorin päälle ja toinen piuhaan?

Tinataan molempien häiriönpoistajien toinen "karva" moottorin päädyn kiinnitysruuvin alla olevaan "kieleen", jos sellainen on.
Jos ei ole, niin moottorin kannuun.
Kannu on se moottorin runkovaippa, kuin putki!

Toisen häiriönpoistajan toinen "karva" tinataan moottorin plusnapaan, ja toisen häiriönpoistajan toinen "karva" moottorin miinusnapaan!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa pasi

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #4 : 11.02.04 - klo: 11.58 »
asia selvä,kiitoksia paljon!

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #5 : 11.02.04 - klo: 19.06 »
Onko se sama asia jos ne laitta moottorin + ja - johdon väliin. Olen huom nähnyt kyseisen virityksen livenä.
Jerzi

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelia kysyy
« Vastaus #6 : 11.02.04 - klo: 19.18 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Onko se sama asia jos ne laitta moottorin + ja - johdon väliin. Olen huom nähnyt kyseisen virityksen livenä.
Jerzi
Kolmas häiriönpoistaja laitetaan tuolla tavalla!
Eli laitetaan moottorin miinus ja plusnapojen väliin, ei taida oikein kestää liikuttelua, jos johdoissa kiinni!

Diodin olen itse tinanut johtoihin kiinni, lyhyillä apujohdon pätkillä, niissä nopeudensäätimissä, joissa takuu ei sallisi tinauksia johtojen noparinpuoleisessa päässä!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.