Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21
151
Sähköautot / Vs: caster racing sk10 pro 1/10 4wd buggy
« : 08.09.10 - klo: 12.00 »
Näköjään lähtökohtana käytetty Hot Bodies D4:sta. Osa osista jäänyt suoriksi kopioiksi muotiltaan.  :wink:

152
Sähkökrossissa on toiminut hyvin sarja muotoinen SM ja luokan osallistujamäärät sekä arvostus ovat kasvaneet viime vuosina suorastaan valtavasti, joten eiköhän se toimiva formaatti ole löytynyt.

153
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 05.09.10 - klo: 17.45 »
Täältäkin Hoken ajatukset saavat kannatusta, kerta myyrmäen rata on peili laattaa ja tällöin hyvin vaikea pinta pidon kannalta. Eli pitoaineet olisi ainoastaan sallittuja ratakohtaisesti ja vain silloinkin, kun siihen on pakottava tarve. Nimittäin on myös mahdollista, että tuonne kertyy riittävästi pitoa, kun siellä höylätään pidoilla riittävästi reeniä.

Eli mahdollisuus pitoaineen käytön päätöksestä annettaisiin niille kilpailuille, joissa olosuhteet sen pakottavat. Kilpailujärjestäjän pitäisi kisakutsussa, sitten ilmoittaa asia pitojen käytöstä parhaaksi katsoman mukaan kisojen kannalta. Yksityyppirengas jokatapauksessa olisi paras ratkaisu tuon mahdollisen pitoaineen käytön "ääriolosuhteissa" rinnalla.

Mitä taas tulee yksityyppirengaaseen, niin mini pin antaa liikaa pitoa turffilla ja matolla, kun taas mini spike olisi paljon smootimpi rengas pidoltaan näillä pinnalla. Sekä rengas toimisi pidoilla näillä "jää" alustoilla.

Schumi yellow seos vs. pro line m3 seos plus molemmat läträtty pidoilla ajettaessa slicksinä raaka pinnoilla (lattia, muovimatot..): Pro linen m3 seos menee päivän mittaan liian pehmeäksi ja alkaa turpoilla hervottomasti sekä tarjoaa pahimmillaan todella kovaa pitoa muljuten alla -> todella epämielyttävä ajaa. Schumin yellow seos ei pehmene liikaa päivän aikana, eikä muodosta kiskopitoa ja ei turpoile hervottoman kokoiseksi annettaessa tehoja, mikä tekee ajosta paljon mielyttävämpää.

Kannattaisin yksityyppirenkaaksi Schumacher Mini Spike ja mielestäni yllä muutama ihan hyvä argumentti rengasta tukemaan...

154
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu: Maastosarja 3 11.-12.9.2010
« : 03.09.10 - klo: 14.24 »
Onkos edellis vuosien tapaan katettu varikko pöytineen ja tuoleineen?

155
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 02.09.10 - klo: 12.25 »
Renkaiden osalta toivoisi pidon vähenevän vs. viime vuosi, jotta olisi lähenpänä krossi henkeä. Yksityyppi rengas toimi tosi hyvin viime vuonna ja toivottavasti olisi myös tulevalla kaudella tai korkeintaan kaksi vaihtoehtoa, jos erinlaiset radan pinnat sen vaatii. Tietysti spekulointia ja päätöksiä helpottaisi tiedot tulevien ratojen pinnoista.

Jos sattuu, että on useita pintoja, jotka poikkea paljon toisistaan, niin silloin voi tulla turhan paljon kompromissejä ajettavuuden suhteen, jos on yksi rengas vaihtoehto. Esim mini spike hyvä turffilla, mutta miten toimii matolla, laatalla tai betonilla... Tälloin voisi alustojen mukaan olla pari eri rengasta määritetty, niin että tietylle radalle/alustalle yksi rengas ja taas tietyille tietty...

Mielestäni krossimaiseen ajettuvuuteen kannattaa panostaa rengas valinnoissa, nimittäin se varmasti vaikuttaa sisäkrossin "laadukkuuteen" ja samalla myös suosioon...

Edit: tarkennettu asiaa, alleviivattu lisäys

156
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2010 - 2011
« : 02.09.10 - klo: 10.54 »
Viime talvena oli porukkaa ajamassa jo sen verran (esim. Espoo), että alkoi tulla ongelmia saada mahtumaan kaikki ajot yhdelle päivälle. Olisiko siis syytä ajaa kaksipäiväisiä kisoja?
Tuo kaksipäiväisyys pidentää viikonloppua aika raakasti käytännössä viikonlopusta tulee 3 päiväinen, miten olisi jos perjantai reeniä ja lauantai kisa (vaihtoehtoisesti la/su)?

Tuota perjantaita ei ehkä ole hyvä ottaa kisaviikonloppuun mukaan, koska yleensä se on työpäivä kaikilla. La ja su toimisi paremmin, formaatti olkoon sitten mika vaan...

157
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2010 säännöt
« : 28.07.10 - klo: 16.01 »
Tämä taitaa olla virallisin tieto:

Maastosarjan viimeinen osakilpailu ajetaan viikko Vaasan kisan jälkeen. Kilpailunpäivämäärät on 18-19.09.2010. Järjestäjä toivoi kilpailun siirtoa ja ainut vapaa paikka oli kalenterissa oli viikko Vaasan kisan jälkeen. Keskustelin eilen Jukan kanssa asiasta ja päädyimme tähän ratkaisuun.

Terveisin Toni Latvio / Lajiryhmän sähköluokistavastaava

158
Muutama tarkentava kysymys aikatauluun:
*Eikös tuo aamun reeni pidä olla ohjattu eikä vapaa?
*Onko lauantain kisan jälkeen mahdollisuutta reenata ja jos on, niin moneen?

159
Onko perjantaina mahdollisuutta reenata ja jos on, niin millaisella aikataululla?

160
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 17.06.10 - klo: 14.37 »
Voi olla,että tulee väärään paikkaan,mutta kysytään täällä.

Eli voiko vanteesta tukkia tuota reikää,ettei menisi hiekkaa vanteen ja renkaan väliin?
Vai täytyykö aina vaan irottaa rengas vanteelta,kun alkaa tarpeeksi renkaat tärräämään ajossa?

Laitat vain teipin reijän päälle vanteen sisäpuolelle.

Voi myös laittaa vanteen ulkopuolelle... Kannattaa muistaa tehä reijät renkaaseen.  :azn:

161
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 17.06.10 - klo: 13.14 »
Ensi viikolla eli viikolla 25 olisi tulossa Jyväskylästä pari jantteria reenaamaan ti-ke ajaksi sähkövehkeillä. Pari kysymystä vielä:

*Onko varikolla katosta tai mekkauspöytiä tai tuoleja?
*Onhan sähköä saatavilla?

162
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 15.06.10 - klo: 13.54 »
Tuohon on tulossa parannuksia. 2mm lovetut tapit ja muovi holkki kardaanin "kupin" päälle.

takakardaanin muoviholkiksi käy myös Durangon osa nro. 310039

Siisti ratkaisu, hyväksi todettu ja pysyy tiukasti paikallaan.

Siis tuohan on juuri se uusi osa se holkki, mitä ei ole aikaisemmin ollut.

163
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 15.06.10 - klo: 12.16 »
PM kisoissa nähtiin pari "flameouttia" dexien toimesta. Takakardaanin pinni pääsee löystymään ja tulemaan ulos. Sitten se kaivaa lipon kotelosta ja itse kennosta läpi. Lopputuloksena melkosen komeat lieskat. Kannattaa olla erityisen varovainen tuon pinnin kanssa, toisessa niistä liekitetyistä autoista oli pinni vieläpä varmistettu ohuella kutistesukalla, joten kannattaa laittaa sitä sukkaa vaikka vähän enemmänkin. Ihan vaan näin huomautuksena kuskeille tulevaisuuden varalta, ettei tarvi suomessa ruveta liekittämään ja tuhoamaan autoja.  :wink:

Tuohon on tulossa parannuksia. 2mm lovetut tapit ja muovi holkki kardaanin "kupin" päälle.

164
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 15.06.10 - klo: 10.39 »
Sadlle pack layouttia testattu eilen. Autossa ei ollut painoja ja auto toimi paremmin, kuin pötkö leiskalla vastaavassa painossa. Yksinkertaisesti perä oli vähän varmempi kauttaaltaan. Autoon tullaan teettämään paino, josta lisää infoa, kun siitä saadaan proto versio.

165
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 09.06.10 - klo: 21.00 »
Jäppisen pajalta tulee myös tällaisia painoja 80g:



Tänään testasin kyseistä painoa ja oli juuri sellainen vaikutus kuin toivoinkin. Eli perää rauhoittaa ja antaa hyvin kiihdytyspitoja taakse. Paino asennetaan taakse boksin sisälle, eli diffi boksi irti ja paino työnnetään "koloon" ja diffi takaisin. Laatu on hyvää, eikä mitään omia viilauksai tarvitse tehdä. Suosittelen ehdottomasti!  :wink:

Jos palikka kiinnostaa, niin -> lari.jappinen(at)th-tools.fi

166
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 07.06.10 - klo: 18.33 »
Topicissa esitetyssä valintajärjestelmässä pistää silmään erikoinen epäkohta. Otetaan kolme kuskia esimerkiksi vuoden 2009 tuloksista, joka vielä lasketaan mukaan.

Kuski1 SM2 = 90pist.
Kuski2 SM8=63pist + PM19=38pist = 101 pist.
Kuski3 SM1= 100pist.

Näistä hitaimalla/heikoimmin menestyneellä on eniten pisteitä ja pääsisi edustamaan Suomea maailmanmestaruuskilpailuun. Ei mene mun järkeen.

Eikö olisi järkevää olla laskematta kilpailuja yhteen vaan huomioida paras tulos, olisi se sitten SM-sarja, EM kilpailu tai PM kilpailu? EM:ssä voisi olla jokin kerroin, niin kuin myös PM:ssä. Tällä tavalla tulisi nopeimmat kuskit Suomea edustamaan, eikä ne jotka on kiertäneet kaikki kisat keräämässä pisteitä. Tämä olisi myös varmasti oikeudenmukaisin kuskeja kohtaan. Olisi se myös sääli Suomen edustukselle, jos Suomenmestari tai 2 tai 3 pudettaisiin joukkueesta, koska jotkut kuskit on kiertäneet kaikki mahdolliset kisat "keskinkertaisilla" suorituksilla SM podiumilla olleisiin verrattuna.

168
Vapaa keskustelu / Vs: Hauki
« : 31.05.10 - klo: 23.17 »
Tajusin heti, että nyt on iso, epäilin 4-6kg taimenta. Ihmetys oli kuitenkin suurempi, kun kala teki puoli hypin ja näin, että se on törkee iso hauki. Alko heti jännittää, että millon katkee siima hampaissa. No ei menny poikki ja puolen tunnin päästä, kun sain hauen lähemmäksi, niin näin, että ainoastaan kahdella piikillä oli leukapielestä kiinni. No sit jännitettiin, että millon irtoo tai leuka repee. No ylös tuli kutenkin  :mrgreen:

169
Vapaa keskustelu / Vs: Hauki
« : 31.05.10 - klo: 23.09 »
Komee on.
Millasella kalustolla tuli?

Kiitoksia vaan!

Whiplash kuitusiima 0,22mm ilman peruketta, kun taimeta oli tarkoitus saada.  :mrgreen: Shimano solstace kela ja sedona vapana. Tiura neiden kultane pelti ja punasta reunassa sekä muutama musta piste.

170
Vapaa keskustelu / Hauki
« : 31.05.10 - klo: 22.23 »
Oli muuten jäätävä taistelu saada toi yksin ylös virrasta, jota reunusti voimalaitoksen uoman n.2m korkeet penkereet. Eikun moraa kylkee, kun ei se perkkele haaviin mahtunu. Meinas olla mies mukana virrassa, kun penkereen pikku rappusissa temusin ton kanssa...  :lol:

The Hauki 10,62kg


171
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 31.05.10 - klo: 16.39 »
Jyväskylästä olisi sähkökrossi porukkaa tulossa reenaa SM kisoja varten tässä jossakin välissä. Tähän liittyen olisi kysyttävää:

*Eikö pe tai su ole mahdollista reenata ja onko nuo ajat ehdottomia? (Ajoajat:TI/KE/TO 12.00-20.00 ja LA 11.00-16.00)
*Osoite, jotta löytää perille?
*Minne maksetaan ratamaksu?
*Tietoa minkälaisena rataa ajetaan sähkö SM:ssä, koko rata, osa siitä ja mikä osa?

-Harri Kervola-

172
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 31.05.10 - klo: 12.39 »

173
Rapsaa:

+Kelit suosi kuitenkin, vaikka Hosee yhden nollan saikin lisää "pienen" kuuron ansiosta :lol:
+JKL:n "nuori" kaarti ajoi hienot kisat, loistavat suoritukset Jussilta, Sakelta ja Leilee Mirolta sekä Miikalta tuupissa
+Durango pelas koko päivän hienosti ja kesti ajottaisen triplan pommituksen ongelmitta  :mrgreen:
+Omiin nimiin tuupin TQ ja nopein läppi Cougarilla SM päivänä  :mrgreen:
+/-Pakko antaa tunnustusta, Jose ajoi hemmetin hienosti


-Oma ajo

174
Nelkun merkit:

1. Jose (JQ proto)
2. Harri K. (Team Durango DEX410)
3. Jare (Team Durango DEX410)
4. Mairue (Team Durango DEX410)
5. Arto (Pumilio proto)
6. Jussi (Team Durango DEX410)
7. Harri N. (Team Durango DEX410)
8. Karri (Tamiya)
9. Matti (Schumi Cat SX)
10. Viljami (Yokomo)

175
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 28.05.10 - klo: 09.26 »
Mihin kohtaan olet laittanut lisäpainot?

Koneen ja akun viereen, niin perälle kun saa, kuitenkin niin, että koneen saa irti ja pinjonin vaihdettua. Vastari ja säädin on pikkasen edempänä, jotta painoille jää tilaa. 20g on kiinni iskarin tuessa koritolpan reijissä...  :wink:

176
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 28.05.10 - klo: 07.35 »
Eilen ajoin muutaman vedon ja toimi ihan ok:
perä ghea 6 ja ur 55, jousi 1,6 sekä painoo n. 200g
keula ghea 4 ja ur 50, jousi 3.0

Accermania täytyy vielä kokeilla...

177
Aikataulussa kun ei ollut merkattu, onko la iltana vapaa treeni?
Maksua jos on?

Lauantain vapaatreeni alkaa heti palkintojenjaon jälkeen plus mahdollinen radan kunnostus, jos sille ilmenee tarvetta. Eli reenaamaan pääsee 18.00-19.00 aikoihin ja 21.00 asti saa posottaa. Maksu hommaan en kommentoi vielä mitään, mutta selviää viimeistään lauataina.

178
Aikataulut on alustavia ja viralliset saa kilpalipaikalta!

Aikataulu SM Jyväskylä la 29.5.2010            

   1. harj   2. harj      
erä1   8:00   9:05      
erä2   8:08   9:13      
erä3   8:16   9:21      
erä4   8:24   9:29      
erä5   8:32   9:37      

tuomariston kokous      9:45
ohjaajakokous      9:50      
            
alkuerät   kier. 1   kier. 2   kier.3   kier. 4
erä 1 (4wd)   10:15   11:20   12:25   13:30
erä 2 (2wd)   10:23   11:28   12:33   13:38
erä 3 (2wd)   10:31   11:36   12:41   13:46
erä 4 (2wd)   10:39   11:44   12:49   13:54
erä 5 (2wd)   10:47   11:52   12:57   14:02

finaalit   kier.1   kier.2   kier.3   
M4 A-fin   15:00   16:05   17:10   
M2 A-fin   15:10   16:15   17:20   
M2 B-fin   15:20   16:25      
M2 C-fin   15:30   16:35      
M2 D-fin   15:40   16:45      
            
Palkintojen jako      17:45      


Aikataulu SM Jyväskylä su 30.5.2010            

   1. harj   2. harj      
erä1   8:00   9:05      
erä2   8:08   9:13      
erä3   8:16   9:21      
erä4   8:24   9:29      
erä5   8:32   9:37      
erä6   8:40   9:45      

tuomariston kokous      9:50
ohjaajakokous      9:55      

alkuerät   kier. 1   kier. 2   kier.3   kier. 4
erä 1 (2wd)   10:20   11:25   12:30   13:35
erä 2 (4wd)   10:28   11:33   12:38   13:43
erä 3 (4wd)   10:36   11:41   12:46   13:51
erä 4 (4wd)   10:44   11:49   12:54   13:59
erä 5 (4wd)   10:52   11:57   13:02   14:07
erä 6 (4wd)   11:00   12:05   13:10   14:15

finaalit   kier.1   kier.2   kier.3   
M2 A-fin   15:10   16:15   17:20   
M4 A-fin   15:20   16:25   17:30   
M4 B-fin   15:30   16:35      
M4 C-fin   15:40   16:45      
M4 D-fin   15:50   16:55      
            
Palkintojen jako      17:55      
   

179
Sähköautot / Vs: Dualsky XC800TF kokemuksia
« : 27.05.10 - klo: 12.39 »
Kertokaapas mitä eroa on Neutral brakella ja Initial brakella?

Neutral brake tarkoittaa automaattijarrua, eli kun liipasin on nolla/neutraali asennossa. Initial brake taasen on liipaimisen "työnnettävä" jarru.

180
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 27.05.10 - klo: 11.58 »
Team tips #2, ajotyyli:

Keskimoottoriautolla ajettaessa (varsinkin liukkalla alustalla) pitää muistaa muuttaa ajotyyliä takamoottoriautoon nähden. Ei siis enää suoraviivaista ajotyyliä (ja lyhyttä linjaa), vaan pyöreää linjaa, jossa vauhti pyritään säilyttämään läpi mutkan ja kiihdytys alkaa jo pikkuhiljaa mutkan sisällä. Kello näyttää, että ajotyylin opettelu kannattaa...

Comppaan osittain. Tärkeää on vauhdin säilyttäminen, mutta vielä tärkeämpää on päästä suoraviivaisesti mutkasta ulos, koska jos aletaan kiihdyttämään mutkan sisällä ja tullaan pallomaisesti mutkasta ulos niin, koko suora on yhtä veivuuta perän kanssa. Eli namia annetaan, kun päästään mutkasta ulos "suoralla" linjalla, jolloin elämä on paljon helpompaa. wink:   Puuman optimaalinen ajolinja muistattaa eniten formuloiden linjoja... Eli ei terävästi sisään, vaan jätetään pieni "pussi" mutkan sisääntulossa, jotta päästään mahdollisimman ripeästi/helposti ulos.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21