Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085849 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1890 : 22.12.08 - klo: 18.09 »
.... Toiset tykkää kissoista, toiset koirista ja kolmannet lampaista. Jokainen päättäköön/kärsiköön itse siitä, millä ajaa :kiss:

Ainut järkevä kommentti pitkään aikaan.
Oikeastaan mikään ei ole helpompaa provoa kuin kysyä suosituksia jostain laiteesta.
AINA on matsi/riita/kina valmis. hiphip hurraa...  :laugh: 

Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1891 : 22.12.08 - klo: 19.34 »
Autokuume päällä. Vaihtoehtoina Hpi Baja rtr tai Carson Gas Devil. Kumpaa suosittelisitte, Carson kiinnostaisi nelivetoisena. Saksan liikkeissä pitivät kuitenkin Carsonia laadullisesti FG:tä huonompana.


Tästä se lähti joten, hyvin se muuttui jälleen. Ifoaminen tarjonnasta mahdolliselle tulevalle bensa-auto harrastajalle ei ole kovinkaan järkevää. Ainakaan omasta näkökulmasta :p

Omana loppukommenttina voisin sanoa tähän keskusteluun. Kissat, koirat ja lampaat, ovat nelivetoja :lipsrsealed:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1892 : 22.12.08 - klo: 20.14 »
Omana loppukommenttina voisin sanoa tähän keskusteluun. Kissat, koirat ja lampaat, ovat nelivetoja :lipsrsealed:
Pakko sanoa tähän että toiset tykkää lampaista ja toiset ihmisistä..  :lol: ja ihmiset ovat 2wd.
Pahoittelen törkeää OT:tä, en voinut vastustaa...poistun takavasemmalle.  :lipsrsealed:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1893 : 22.12.08 - klo: 20.45 »
 :grin: Koitetaan puhua asiaa välillä:) Jos nyt noista kahdesta aiemmin mainituista pitäisi tehdä se lopullinen valinta, niin huomioisin ainakin seuraavaa: varaosien saatavuus (perusvaraosat olisi ainakin ihan hyvä saada Suomesta), kuinka tunnettu merkki (foorumilta löytyy hyvin vnkkejä yleisimpiin merkkeihin), minkälaiseen käyttöön kapine tulee (pihasudittelu, soriksella revittely, jne...). RTR:llä saa hyvin bensaharrastuksen alulle, oli merkki mikä hyvänsä. Kun on saanut ajelut hyvin alulle, niin sittenhän se alkaa se loputon pirssin päivitys...Tehoa pitää saada lisää, isompaa konetta ja muuta pling plingiä... Aika paljonhan se käyttökin ratkaisee, miten hyvin laite kestää.


Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1894 : 22.12.08 - klo: 22.28 »
:grin: Koitetaan puhua asiaa välillä:) Jos nyt noista kahdesta aiemmin mainituista pitäisi tehdä se lopullinen valinta, niin huomioisin ainakin seuraavaa: varaosien saatavuus (perusvaraosat olisi ainakin ihan hyvä saada Suomesta), kuinka tunnettu merkki (foorumilta löytyy hyvin vnkkejä yleisimpiin merkkeihin), minkälaiseen käyttöön kapine tulee (pihasudittelu, soriksella revittely, jne...). RTR:llä saa hyvin bensaharrastuksen alulle, oli merkki mikä hyvänsä. Kun on saanut ajelut hyvin alulle, niin sittenhän se alkaa se loputon pirssin päivitys...Tehoa pitää saada lisää, isompaa konetta ja muuta pling plingiä... Aika paljonhan se käyttökin ratkaisee, miten hyvin laite kestää.



Näinhän sen homma on ja loppuen lopuksi se auton ostohinta on pieni osuus siitä mitä harrastukseen tulee kulumaan varsinaisen ostosuorituksen jälkeen. Tietysti riippuu ajaako kerran vuodessa vain niin kuin meidän sakki eli vähintään kerran viikossa. Tuohon sinun aloittamaasi listaan voisi vielä lisätä matkakulut ajopäiville, talkoisiin, kisoihin jne.... Totuus vaan on, että harvassa ovat ilmaiset harrastukset tänä päivänä.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1895 : 24.12.08 - klo: 00.32 »
Itselleni ei ole tärkeää, saako perus varaosia Suomesta vaiko Saksasta. Asia on tietty eri, jos omalta paikkakunnalta saa ko. osat, mutta jos joudun tilaamaan, on aivan sama tilaanko Suomesta vai Saksasta. Toimitusaika ja -hinta on käytännössä samat.

FG:n ja Gas Devilin välistä laatueroa en allekirjoita kuin ehkä ainoastaan moottorin osalta. Siinäkin ero on melko pieni. Muuten erot tulevat lähinnä suunnittelusta, ja siinä mielestäni Carson on vetänyt pidemmän korren. HPI:n ja Carsonin välisiä laatueroja en osaa kommentoida, puuttuu kokemus HPI:n autosta. Sama MCD:n auton suhteen.

Itselläni Carson on ollut erittäin toimiva auto, tosin normaalit RTR-version ongelmat, eli ohjausservo liian hidas. Moottori on ok, aivan kuten muissakin. Voimansiirron puolella Gas Devin on mielestäni porukan ykkönen, takavetoisiin on tietysti turha verrata, mutta MCD:n auton voimansiirtoon verrattuna tässä on selviä etuja.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jakariko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1896 : 24.12.08 - klo: 13.36 »
Mun kavereiden mielestä paras on se kellä on eniten näitä isoja Bensa-autoja!  :cheesy:
Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

Poissa hallipatsui

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1897 : 25.12.08 - klo: 14.21 »
Paljonkos tommonen mcd monster maksaa?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1898 : 25.12.08 - klo: 15.07 »
Kannattaa  kysellä täältä. www.rcautot.fi ja bongata s-posti sieltä.

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1899 : 28.12.08 - klo: 20.58 »
Passaako HPI bajan laparenkaat FG bajaan :huh:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa Jantsa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1900 : 28.12.08 - klo: 21.07 »
Sopii mutta ei ilman heksiadaptereita.
Fg Baja.
Losi micro-baja/Xcelorin 10250kv Brushless.  Fgclub

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1901 : 31.12.08 - klo: 11.10 »
Voimansiirron puolella Gas Devin on mielestäni porukan ykkönen, takavetoisiin on tietysti turha verrata, mutta MCD:n auton voimansiirtoon verrattuna tässä on selviä etuja.

Eli oliko se etu carsonissa, keskidiffi? Ihan vaan mielenkiinnosta aloin kyttäilemään "räjähdys" kuvista.
Löytyy tuokin MCD:stä "optio" osana.
Miettinyt sitä päivitystä omaani, ei se pahaakaan tekisi.

Vaihteisto toteutettu carsonissa kahdella rattaalla.
Etuna sitä en ajattele koska, MCD:n neljän rattaan välityksen muuttaminen eri olosuhteisiin käy nopeasti.

Diffin rakenne sisällä erilaiset. Omasta ei huomautettavaa kulumisen puolelta.
Lämä vaan pohjaan niin, renkaat pyörii.. :laugh:

Hyvää uutta vuotta 2009 kaikille 2t väsääjille.

T:Jan

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1902 : 31.12.08 - klo: 11.40 »

...  Eli oliko se etu carsonissa, keskidiffi? Ihan vaan mielenkiinnosta aloin kyttäilemään "räjähdys" kuvista.
Löytyy tuokin MCD:stä "optio" osana.
Miettinyt sitä päivitystä omaani, ei se pahaakaan tekisi.

Älä, vai on käynyt mielessä. :)  Voi kun löytyis vielä torsenina etc "haistavana".
Onko yleensä mihinkään 1:5 pirssiin saatavana noita torseneja ?

Uutta vuotta  täältäkin kaikille.

-Koiranputki
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1903 : 31.12.08 - klo: 23.48 »
Sivulla 62 ku on juttua tästä rc dynopenkistä, niin väliaikatietoa:
Valmistajalta tuli sähköpostia alkuviikosta, että mun tilaama dynopenkki on valmis näillä näkymin 7.1.2009.
Eli näillä näkymin pääsen ottaa ensi "savut" Tammi-Helmikuun vaihteessa jos kaikki menee "putkeen"...
Uutena asiana ilmoitettiin, että pakettiin sisältyy myös kädessä pidettävä mittalaite jolla voi suoraan mitata esim kytkinkellosta moottorin maximikierrokset. Helpottaa ainakin joiltakin osin tietojen saamista autosta.... :grin:

Poissa Jolle23

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1904 : 06.01.09 - klo: 01.42 »
Sanokaas nyt kun olen tilaamassa HPI:N Baja 5B RTR pakettia onko hyvä auto näin ensi kertalaiselle kun en ole ajanut kuin muutaman kerran nitro Savagella. Kestääkö? Varaosat?yms.....

Asiallisia kommentteja kiitos.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1905 : 06.01.09 - klo: 02.30 »
Loistava valinta. Kestää hyvin. Jokainen auto kuluu jossain vaiheessa ja jotain menee rikki ja sitten v..tuttaa:) Muistaa vaan sen, että isompia vehkeitä ei ole tarkoitettu aivan samanlaisiin ilmalentoihin kuin pienemmät vehkeet.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1906 : 06.01.09 - klo: 09.32 »
Sanokaas nyt kun olen tilaamassa HPI:N Baja 5B RTR pakettia onko hyvä auto näin ensi kertalaiselle kun en ole ajanut kuin muutaman kerran nitro Savagella. Kestääkö? Varaosat?yms.....

Asiallisia kommentteja kiitos.

Jos nyt saisin päättää, niin en lähtis ollenkaan virilinjalle vaan pysyisin täysin vakiossa. Eli hommaa rtr aja nätisti - ei mee hermo! Ja jos jotain menee rikki niin osta vakio-osa tilalle :grin:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1907 : 06.01.09 - klo: 11.42 »
Hpi Baja on hyvä valinta ekaks bensa autoksi.
Helppo ajettava, ja kestävä. Itellä oli 26cc viripillillä, ja ajoin vajaa 10 litraa. Ei tarvinnut ku yhden raidetangon vaihtaa. Ajaa "järkevästi", niin vehkeet kestää...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1908 : 06.01.09 - klo: 12.14 »
Joo, siis Bajahan vaatii ainakin iskareihin ja vetareihin päivitystä jos hypit isompia hyppyjä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1909 : 06.01.09 - klo: 12.58 »
ja sitten jos et ole vielä päättänyt että minkä auton ostat eli jos olet vielä harkitsemassa niin yksi hyvä vaihtoehto olisi fg marder, myydään hobbylinnassa ja hinta muistaakseni 720e ja se on myös rtr paketti.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1910 : 06.01.09 - klo: 19.30 »
Joo onhan se marsu ihan ajettava (RTR iskareista en tiedä, ku itsellä oli alut), mutta onhan se bajan alusta ajettavampi...ei päästä mihinkään siitä.

Kummatkin crossi henkisiä :)

Mut ehkä enempi bajan puolelle kääntyisin, kummasakin omat hyvät puolensa...

Ei siitä sen enempää.
|HN X2|Slash|

Poissa Jolle23

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1911 : 06.01.09 - klo: 21.29 »
Tattista vaan tiedoista. Ainut ongelma on mistä päin sen tilaisi, englannista olisi aihetta ainakin nyt kun punnan kurssit on alhaalla.

HPI Baja on se auto mikä nyt on hakusessa... :roll: :roll: :cool:

Mikähän muuten on huippu nopeus ja teho tässä autossa lähinnä mielenkiinnosta kysyn ajettavuus toki tärkeämpi, onko muuten tuossa SS mallissa jotain eroa tähän perusmalliin...
« Viimeksi muokattu: 06.01.09 - klo: 21.43 kirjoittanut Jolle23 »

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1912 : 06.01.09 - klo: 21.58 »
Baja 5B ss meni vakiovälityksillä 67km/h, enkuista kannatta nyt tilata. En kyllä muista mistä...
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1913 : 12.01.09 - klo: 17.21 »
Joko olette ottaneet autosta kyydit? Siis pulkka kiinni autoon,itse pulkkaan ja menoksi.Itse heitin lauantaina 5Km lenkin autolla toki silloin oli puolta kevyempi kaveri kyydis.Aivan käsittämättömiä voimia nois autoin.Auto ajossa ovat MCD RR Evo3 ja FS racing/graupner MT6. Viritettyjä molemmat.....Laitan joskus linkkiä Youtubeen kun saan videot käsiteltyä. Suosittelen kokeilua,yllätytte varmasti.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1914 : 12.01.09 - klo: 18.10 »
se onkin sitten kiva kun tulee joku vika ja kaasu hirttää kiinni ja ite perässä :roll: mut pitä kuitenkin kokeilla, mitenhän se menee fg marder 26cc? kokemuksia?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1915 : 12.01.09 - klo: 18.22 »
se onkin sitten kiva kun tulee joku vika ja kaasu hirttää kiinni ja ite perässä :roll: mut pitä kuitenkin kokeilla, mitenhän se menee fg marder 26cc? kokemuksia?
No en tiedä tuosta autosta juuri mitään, mutta kokeile pienellä kuormalla ja jos se on vain takatuuppari niin hieman painoa eteen ettei ohjattavuus katoa....Ja failsfe kannattaa olla.Esim yksinkertainen jousi kinnaamaan kaasu kiinni jos autosta loppuu virta tms. Ja onhan sulla jalat jarruna ja ohjaa auto hankeen.....On mahtava kokemus ku pikkuinen auto vie 80Kg miestä ku tyhjää vaan.Ja sitten minkälaista materiaalia rattaat on.Se pitää kans katsoa ja voitelu pitää olla kohdallansa.Itsellä alumiini komposiittimuovirattaat.Eikä minkäänlaista kulumista yli 10Km ajon jälkeen.Aluksi oli alum/alum rattaat, mutta ne suli (väärä kehä halkaisija)....Voin laittaa videotakin jos kiinnostaa.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1916 : 12.01.09 - klo: 18.31 »
ok, tuo ratas juttu oli hyvä tietää! pistäppä vaan videoo ja on se takatuuppari mulla :undecided:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1917 : 12.01.09 - klo: 18.36 »
ok, tuo ratas juttu oli hyvä tietää! pistäppä vaan videoo ja on se takatuuppari mulla :undecided:
Laitoin videon sulle @ postiin.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1918 : 12.01.09 - klo: 18.36 »
Mcd:llä ei tehnyt tiukkaakaan, pulkan vetäminen.
Ainoa huonopuoli on se että lumi lensi silmille, ja lahkeesta sisään.
Eli ei voinut kaasua painaa paljonkaan.
Tähän ei tullut mitenkään valmisteltua vaan, suoraan radalta testiin niillä välityksillä ja renkailla. Lumen alla on jäätä, tuolla missä veto tapahtuu.

Jos vetelet vakio zenoah kytkimellä niin, se sitten kuluu mukavasti tuosta rasituksesta.

http://www.youtube.com/watch?v=T7D7z7OkG-o&feature=channel_page

Fg:llä vedin joskus itseäni polkuautossa ja jaksoi ihan hyvin. keulaan vaan painoa reilusti niin vetää kyllä pulkkaakin. Pito on sitten toinen juttu talvella.

Poissa jaakkooh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #1919 : 12.01.09 - klo: 18.40 »
No pidempi naru on parempi...Mutta tehoja löytyy.....Niinkuin pitääkin....