Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085853 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2340 : 06.05.09 - klo: 08.48 »
Ekana ylä neula kohdilleen, sitten alaneula ja lopuksi tyhjäkäynti.

Muutenhan samalla tavalla kuin kaikki muutkin polttomoottorit, että ei röpötä (rikkaalla) tai booaa (laihalla).

Ja voila. Säätöihin ei tartte koskea kuukausiin :mrgreen:

Pitäisköhän tässä itsekin säätää. En ole ruuveihin edes koskenut sisäänajon jälkeisestä säädöstä :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2341 : 06.05.09 - klo: 11.27 »
Tietääkö kukaan joka omistaa 29cc cy:n.
Niin mikähän mahtaa olla vakio tiiviste sylinterin alapäähän?
Koska eilen purin omani ja vaihdoin 0.5mm kuparitiivisteen jos puristukset siitä vähän laskisi,kun se on uudenkarhea ja puristuksia on niin paljon,että joutui laittamaan lennokin startterilla käyntiin.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2342 : 06.05.09 - klo: 12.18 »
onkos MCD:n nelivedoissa kardaani vai remmiveto?
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2343 : 06.05.09 - klo: 12.56 »
Kardaanivetohan niissä

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2344 : 06.05.09 - klo: 16.02 »
Tietääkö kukaan joka omistaa 29cc cy:n.
Niin mikähän mahtaa olla vakio tiiviste sylinterin alapäähän?
Koska eilen purin omani ja vaihdoin 0.5mm kuparitiivisteen jos puristukset siitä vähän laskisi,kun se on uudenkarhea ja puristuksia on niin paljon,että joutui laittamaan lennokin startterilla käyntiin.
ohhoh onpas tosi jäykkä kone  :shocked:
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2345 : 06.05.09 - klo: 17.52 »
Jos kyseessä on CY:n headkittikone, niin niissä ainakin on sen verran puristuksia, että auto lentää perässä, kun ottaa vetonarusta kiinni:) Jos vaihtaa alapäähän paksumman tiivisteen, niin samalla myös moottorin tehot laskevat....

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2346 : 06.05.09 - klo: 18.24 »
Itsellä juurikin tuo cy 29cc headkitkone. Jos haluaa laittaa paksumman tiivisteen, niin mielestäni se kannattaa laittaa mieluummin siihen kanteen, näin ei ajoitukset muutu lainkaan. No ei nuo puristukset ihan mitkään älyttömät ole vakiotiivisteelläkään. Tosin jos huolimattomasti pitää autosta tai vetonarusta kiinni voi se ikävästi livetä otteestaan. Ja välillä jos sopivasti sattuu saamaan soppaa sisään ja juuri ennen käynnistymistään saattaa kone terävästi jäykistyä.

Mistä hommailette noita kuparitiivisteitä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2347 : 06.05.09 - klo: 19.21 »

timberjack

  • Vieras
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2348 : 06.05.09 - klo: 20.03 »
Merkkiuskollisena HPI:n nelivetoa odotellessa:) Kait ne joskus tajuaa, että kannattaisi sellainenkin pukata markkinoille, jos eivät halua menettää asiakkaita....

Juu samat mietteet.
Auton pitää toimia jo paketista suoraan ilman monen sadan euron viri osia. Vaikka onko tuollakaan merkitystä, kun kummiskin niitä osia tulee  :mrgreen:

Mulle nykyään tärkeää, että auto näyttää autolta.

Siksi juuri HPI Baja 5T ostin. On vaan niin "aidon" näköistä menoa kuin voi olla rc autoilla. Vai väittääkö joku, että ilman koria ajo olis niin näyttävää :wink:

Se on kummiskin tuolla montulla ajellessa ihan sama onko auto 1 sekunnin nopeampi, mutta jos on pirun ruma niin ei kiitos.

Olen täysin samaa mieltä. Näin netissä ensimmäistä kertaa baja 5t:n menoa ja auton hankinta oli selviö.
Ei toden totta ollut huono hankinta. Jousitus autossa on aivan mahtava. On hienoa ajella maastosta riippumatta.

Ikinä en olisi uskonut että hpi merkkiin repsahdan mutta niin vain kävi  :wink:

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2349 : 06.05.09 - klo: 20.23 »
Merkkiuskollisena HPI:n nelivetoa odotellessa:) Kait ne joskus tajuaa, että kannattaisi sellainenkin pukata markkinoille, jos eivät halua menettää asiakkaita....

Juu samat mietteet.
Auton pitää toimia jo paketista suoraan ilman monen sadan euron viri osia. Vaikka onko tuollakaan merkitystä, kun kummiskin niitä osia tulee  :mrgreen:

Mulle nykyään tärkeää, että auto näyttää autolta.

Siksi juuri HPI Baja 5T ostin. On vaan niin "aidon" näköistä menoa kuin voi olla rc autoilla. Vai väittääkö joku, että ilman koria ajo olis niin näyttävää :wink:

Se on kummiskin tuolla montulla ajellessa ihan sama onko auto 1 sekunnin nopeampi, mutta jos on pirun ruma niin ei kiitos.

Olen täysin samaa mieltä. Näin netissä ensimmäistä kertaa baja 5t:n menoa ja auton hankinta oli selviö.
Ei toden totta ollut huono hankinta. Jousitus autossa on aivan mahtava. On hienoa ajella maastosta riippumatta.

Ikinä en olisi uskonut että hpi merkkiin repsahdan mutta niin vain kävi  :wink:

Tarkoitatte varmaan, että Hpi Baja 5T näyttää normaalimmalta autolta? Eikös tuo Hpi Baja 5b puolestaan edusta ulkonäöllään sellaista aavikkoautoa jollaisia on nähty elokuvissakin.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2350 : 06.05.09 - klo: 22.05 »
Niin ja igor kyseessä on sinun entinen cy:n kone,alunperin sitä ei saanut vetämällä käyntiin joten tuli sellainen päähänpisto,kun sattu olemaan startteri käsillä niin sillä vaihtipyörästä vähän kierroksia koneeseen ja silloinkin meinasi vähän rykiä,mutta lähti kuitenkin :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2351 : 06.05.09 - klo: 22.39 »
Siis eikö sitä todella saanut pyörähtämään normaalilla vetostartilla?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2352 : 06.05.09 - klo: 22.51 »
Vastailen SH:n puolesta koska olin mukana.
Moottori kyllä pyöri normaalisti vetostartilla, mutta aina oli tulppa märkänä. Minkäänlaista ääntä ei saatu aikaiseksi koneesta vaikka kuin nyki ja tulppaa kuivattiin, vaihdettiin, kaasuttimen säätöjä kokeiltiin koko ajan eri säädöillä jos etes kerran pörähtäs. Kaasutinkin vaihdettiin. Mutta ei vaan käyntiin lähtenyt.
Startterilla kun pyöriteltiin niin aluksi lähti vaikeasti pyörimään ja käyntiin lähti vasta kun laittoi reilummasti kaasua ja sittenkin vaivalloisesti, mutta käyntiin kuitenkin. Olisi pitänyt mitata palotilavuus silloin, mutta eihän se tullut mieleen. Olisi sitä voinut verrata vakio 26 zenoahiin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2353 : 06.05.09 - klo: 22.54 »
Vaivalloisesti kaasu auki käyntiin, viittaa tulvimiseen eli kaasari kannattaa tsekata... Myöskin tulppa ottaa herkästi itteensä märkäkäynnistyksistä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2354 : 06.05.09 - klo: 22.57 »
Mutta miksi sitten muissa toimivat kaasuttimet yhtäkkiä tulvisivat cy:ssä. Tulpat olivat uusia ja käytettyjä ja ne toimivat myös muissa moottoreissa tämän jälkeen.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2355 : 06.05.09 - klo: 23.51 »
Niin ja igor kyseessä on sinun entinen cy:n kone,alunperin sitä ei saanut vetämällä käyntiin joten tuli sellainen päähänpisto,kun sattu olemaan startteri käsillä niin sillä vaihtipyörästä vähän kierroksia koneeseen ja silloinkin meinasi vähän rykiä,mutta lähti kuitenkin :azn:

Olen joskus repinyt samaista myllyä tunnin käyntiin sen jälkeen kun olin ryypyttänyt konetta vähän liikaa :lol: Katkoin samalla vetonarun pari kertaa, ja käden oli kivasti rakkuloilla. Ei sitä ilokseen revi narusta, jos sattuu oikukkaalle päälle. Normaalisti pitäisi kyllä lähteä parin nykäisyn jälkeen käyntiin. 

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2356 : 06.05.09 - klo: 23.59 »
Tuossa karmean huonoa kuvaa ensimetreistä. http://www.youtube.com/watch?v=UEa-sC_eGG0

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2357 : 07.05.09 - klo: 01.40 »
Ihan hyvä laatuhan tuossa teidän videossa on!

Itselläni CY 29cc lähti todella hyvin käyntiin ihan vakio tiivisteellä. http://www.youtube.com/watch?v=ihRQvQntPBA&feature=channel_page
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2358 : 07.05.09 - klo: 07.32 »
kokeilkaa toista syttypuolaa tai katsokaa syttypuolan ja magneeton välys

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2359 : 07.05.09 - klo: 14.26 »
kokeilkaa toista syttypuolaa tai katsokaa syttypuolan ja magneeton välys

Syttypuola otettu tuohon moottoriin edellispäivänä ajetusta zenoahin moottorista ja samalla tuo ilmarako katsottu rakotulkilla. Ei pitäs olla vikaa niissäkään. Normaalistihan kylmä moottori hörähtää kerran kun sitä nykii ryyppy päällä, cy:ssä ei tapahtunut mitään ryypyllä tai ilman ja taas oli tulppa märkänä. Se asia siis tässä ihmetyttää miksi ei lähde normaalilla vetostartilla tulille.

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2360 : 07.05.09 - klo: 16.30 »
Itselläni CY 29cc lähti todella hyvin käyntiin ihan vakio tiivisteellä. http://www.youtube.com/watch?v=ihRQvQntPBA&feature=channel_page
Onko sulla sylinterin alapäässä kupari tiiviste? Jos on niin voitko mitata sen vahvuuden. Tulee sen verran jostain yli että pitäs saada mitattua.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2361 : 07.05.09 - klo: 16.39 »
Miulla on ihan normaalit paperitiivisteet! Oletteko ihan varmasti kokeilleet kahdella erikaasarilla sekä eri sytytysosilla. Nii ja itse huomasin, kun heitin tuon kaasarin suoraan entisestä cy26cc koneesata, niin seokset olivat huomattavan rikkaalla vaikka seos oli ihan ok. 26cc motissa eikä tosiaan säätöihin puututtu siinä välissä. Olette tietenkin jo säätäneet seosta huomattavasti laihemmalle?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2362 : 07.05.09 - klo: 18.44 »
Kyllähän se nyt käyntiin lähtee vetonarusta,koska maanantaina päätin kokeilla niin 8:lla rykäisyllä lähti käyntiin.Ryyppyyn en tohtinut koskea koska se ois kuitenki kastellu tulpan.

Vielä pitäisi kokeilla starttaako se helpommin  tuolla 0.5mm kuparitiivisteellä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2363 : 07.05.09 - klo: 21.32 »
Käynnistelin aikoinaan sitä konetta niin että ryypyn kanssa pari nykäisyä, kuului pieni hörähdys, ryyppy pois päältä ja nykäisy tai kaksi, ja kone lähti käyntiin.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2364 : 07.05.09 - klo: 21.36 »
Pitänee katella tarkemmin sitä konetta,sitten kun saan sen nippuun ja säädöt kohdilleen.
Eiköhän se siitä piristy.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2365 : 07.05.09 - klo: 21.43 »
Käynnistelin aikoinaan sitä konetta niin että ryypyn kanssa pari nykäisyä, kuului pieni hörähdys, ryyppy pois päältä ja nykäisy tai kaksi, ja kone lähti käyntiin.

Juuri noinhan sen pitäisikin normaalisti lähteä käyntiin. Ainakin omasta mielestä, ei ehkä cy:n mielestä  :angry:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2366 : 08.05.09 - klo: 14.17 »
Iigorin kuvaamalla tavalla lähtee CY:kin käyntiin, kun kaikki on kunnossa. Itellä siis 29cc CY normaali, ei hed kit
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2367 : 08.05.09 - klo: 14.34 »
Pitää alkaa mielenkiinnolla kokeilemaan tuo toinen 29 cy moottori. Iigor: SH:lla on siis tuo uusi ajamaton mosa ja mulla tuo sun stefa vikainen. Pitää laittaa vielä uusi mäntä siihen ja alkaa testailemaan miten se toimii. Luultavasti se ei ole yhtä hankala moottori kun tuo SH:n cy, ehkä,tieten, vai mikäseoli.  :grin:

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2368 : 08.05.09 - klo: 15.10 »
Moro !
Kokeilitko onko kampiakselilla päittäisvälystä?
« Viimeksi muokattu: 08.05.09 - klo: 21.39 kirjoittanut mikako1 »
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2369 : 08.05.09 - klo: 15.21 »
No, ei se käynnistaminen noilla uusilla Zenoahin koneillakaan aina niin helppoa ole. Sen ryypyttömän kiihdytinpumppukaasarin kanssa käynnistäminen on myös oma taiteenlajinsa ainakin viileämmillä ilmoilla. Plussana headkittiin verrattuna, että sitä on puolet kevyempi nykiä käyntiin:)