Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1085900 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2400 : 13.05.09 - klo: 20.39 »
Tuon bajan kasaaminen on aika simppeli homma mutta kannattaa katsoa tämä sarja läpi http://www.youtube.com/watch?v=0AGJLh9JBjw. Helppottuu vielä entisestään :wink:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2401 : 13.05.09 - klo: 20.56 »
Hyväksi havaitsemani verkko näihin tuuletusaukkojen päälle on tavallinen ruostumaton kotitalous siivilä. Itse maksin 0,50e tälläisestä.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2402 : 14.05.09 - klo: 01.09 »
Tuon bajan kasaaminen on aika simppeli homma mutta kannattaa katsoa tämä sarja läpi http://www.youtube.com/watch?v=0AGJLh9JBjw. Helppottuu vielä entisestään :wink:


 :grin:  Jos ton jälkeen ei uskalla kittiä ostaa niin huh  :lol: Amerikkalaisille pitää kaikki näyttää kädestä pitäen

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2403 : 14.05.09 - klo: 02.25 »
Tuon bajan kasaaminen on aika simppeli homma mutta kannattaa katsoa tämä sarja läpi http://www.youtube.com/watch?v=0AGJLh9JBjw. Helppottuu vielä entisestään :wink:


 :grin:  Jos ton jälkeen ei uskalla kittiä ostaa niin huh  :lol: Amerikkalaisille pitää kaikki näyttää kädestä pitäen

"Kun ruuvaat etuiskaritornia kiinnin pohjalevyyn niin kiinnitä huomiota siihen että pohjalevy ja ruuvattava osa on oikein päin. Jos huomaat että sait esimerkiksi iskaritornin asennettua ylösalaisin niin ruuvi pitää löysätä aivan auki jottai voit kääntää iskaritornin oikein päin. Mikäli ruuvattaessa osaa kiinni tunnet kipua sormessa, löysää ruuvia pari kierrosta ja ota sormi pois välistä ja jatka ruuvaamista. Mikäli osa putosi lattialle niin kiristit väärään suuntaan. Mikäli osa ei irronnut mutta edelleen jossain sormessa tuntuu kipua niin sinulla on vielä joku sormi välissä. On mahdollista että tunnet kipua myös kielessä, korvalehdessä tai muussa jännässä paikassa. On myös mahdollista että etusormi ja ruuvimeisseli ovat vaihtaneet paikkaa. Tässä tapauksessa lopeta ruuvaaminen sormenpäällä ja jatka ruuvaamista ruuvimeisselillä. Mikäli ruuvi ei tunnu millään menevän reiästä läpi niin katso ettet ole sekoittanut sitä ruuvia pöydänjalkaan. Se ei sovi."

Sinällään, onhan se hienoa että joku on jaksanut ja viitsinyt tehdä videolle koko homman mutta ampuu yli ja reilusti kun aivan palikka-asiat selitetään moneen kertaan. Siis aivan palikka-asiat mitkä jo järjellä voi jokainen päätellä. Viidenteen osaan asti jaksoin katsella ja sitten parit jaksot silmäilin läpi kunnes ei enää pystyny.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2404 : 14.05.09 - klo: 16.20 »
Niinkuin olen joskus täällä maininnut on tuo itse kasaaminen kaikkein viisain vaihtoehto ja jollei se itseltä tai vähintään isukilta suju niin kyl melkein kannattaa harkita jotain muuta harrastusta. Itselläni seuraava projekti on tuo 500 trex koputeeri ja pakko sanoa et olen kyl henkisesti valmistautunut kasamaan niitä useammankin kappaleen :wink:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Alf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2405 : 14.05.09 - klo: 19.25 »
Noni, nyt tuli tollanen kitti sitte hommattua.  On muuten mukavaa toi kasaaminen, tulee ihan mieleen ku pentuna laitto pienoismalleja kokoon. Ja hyvä tosiaan että samalla näkee mitä toi on syöny, sit ku rupee tulee korjattavaa ni on paremmin kärryillä..

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2406 : 14.05.09 - klo: 21.11 »
helvetin hyvä homma  :azn:

itse olen muuten kasannut yhden Treksin ja olihan mukava ajankulu mutta se lennättely harrastus sitten jäi poijes

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2407 : 14.05.09 - klo: 23.11 »
Loistava valinta! :wink: Et tule varmastikkaan pettymään hankintaasi.

Poissa ouzo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2408 : 17.05.09 - klo: 22.36 »
Onkos kenellekään kokemuksia ShengQi 23cc 1/5 autosta ?
« Viimeksi muokattu: 17.05.09 - klo: 22.40 kirjoittanut ouzo »

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2409 : 18.05.09 - klo: 18.48 »
Ei nuo Huraxit näköjään ihan leluja ole: http://www.hurrax.de/en/carShows.asp?carId=28

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2410 : 24.05.09 - klo: 20.55 »
Moro !
Onko kuulolla yhtään FG 4WD kuskeja?
Minulla on ongelmaa ohjaus-servojen kanssa ja kiinnostaisi tietää kuinka muiden autoissa kestää ja jos ei kestä niin laitetaan vaikka joku vertaistukiryhmä pystyyn :grin:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2411 : 05.06.09 - klo: 21.20 »
Joko Turussa on joku ajopaikka 1/5 krossareille?

T: Kokeilun haluinen :)

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jspl

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2412 : 11.06.09 - klo: 22.44 »
Olis kohta bensa auton hankinta edessä! Ja tuli mieleen, et voikos nois käyttää valmista pienkone bensaa? Taitaa olla vähä lievempi tuoksuista kuin ite sekoteltu? Asustelen rivarissa joten joutuu autoa säilyttämään sisätiloissa. Muija repii essunsa jos koko pirtti tuoksuu mopolta.
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2413 : 11.06.09 - klo: 23.02 »
Voi käyttää, itekin samoista syistä käytän hajutonta. Tietysti 2-tahtiöljyä pitää lisätä, et saadaan se 4% seos. Ja kunnollista täyssynteettistä ois hyvä olla sen öljyn.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2414 : 12.06.09 - klo: 07.02 »
Moro !
Minä käytän ainoastaan pienkonebensaa juuri hajuhaittojen vuoksi. Säilytyksessä ei hajuja tule kun muistaa päästää paineen pois polttoainesäiliöstä ja pakokaasuistakin poikani sanoi "..tämähän haisee aivan pullalle..." :wink:
Tuo Habakun mainitsema lisä öljy on sitten tärkeä muistaa! Ja mielellään sitä täyssynteettistä....
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2415 : 12.06.09 - klo: 09.44 »
Nesteeltä saa 2t ja 4t pienkone bensaa, niin mielestäni kannattaa ostaa 4t ja sekoittaa siihen sitten haluamansa täyssyntteettinen öljy! Tämä pienmoottori bensahan on siis alkylaattibensaa joka on huomattavasti puhtaampaa ja vapaata syöpää aiheuttavista aineista. Jos tutkii noita netistä löytyviä tietoja niin sehän palo-ominaisuudeltaan huomattavasti kontrolloidumpi ja näin kestää lämpimänä käyvän 2t moottorin rasitusta paremmin, jolloin ei pääse syntymään ikävää nakutusta. Itse säilytän monasti autoa ihan asunnossani ja hajua ei tule lainkaan!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pienmoottoribensiini
http://www.aspen.de/Guider_Guide_Finsk_Light_Mita_alkylaattibensiini_on__DXNI-326756_.aspx
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2416 : 12.06.09 - klo: 09.51 »
Normaalibensa ei myöskään haise merkittävästi, ellei polttoainetta roisku pitkin autoa tankatessa. Jos haluaa autostaan irti vähän enemmän, niin tuuttaa tankkiin Sell V-Poweria ja öljyksi Motul 800 2-tahti offroad -öljy. Onko 4t aine soveliasta 2t vehkeeseen...

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2417 : 12.06.09 - klo: 10.33 »
Itse asiassa korkeaoktaaninen bensa ei 2T-moottorissa ole parasta. Korkeaoktaanisen bensan ensimmäinen ominaisuus on puristuskestävyys ja tämä kun lisäaineistetaan siihen niin liekkirintaman eteneminen palotapahtumassa on hitaampaa kuin 95E bensalla. Ja 2T-moottorin puristussuhde ei ole niin kovaa luokkaa että korkeaoktaanista mielestäni tarvitsee. Itse en ole näitä moottorisaha-johdannaisia motteja koskaan saanut nakuttamaan joten käytän 95:sta.

Öljyistä taas toi Motul 800 Ester on hyvää, itsekin olen käyttänyt. Parasta kuitenkin on kunnon risiiniöljypohjainen Shell Advance Racing X tai M, joita käytetään lähes poikkeuksetta mm. karting-puolella. Synteettisien parhaat ominaisuudet tulevat esiin matalilla ja keskikierroksilla. Mutta kuka näitä käskee varovasti ja matalilla kiekoilla?
Shellin kama on taas matalilla kierroksilla enemmän tulppaa tukkeuttavaa kuin synteettiset, mutta omaa selkeästi parhaimmat voiteluominaisuudet yläkierrosalueilla. Tästä on karttipuolella TODELLA paljon kokemusta. Itse ajan Shellin 95:sella ja Racing X:llä. Toi öljy on kallista, mutta toi on kyllä kohta missä ei kannata säästellä mielestäni.
Just joo.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2418 : 12.06.09 - klo: 10.52 »
Jep, kunnon voitelu on ykkösasia näille koneille. Öljyn laadussa ei todellakaan kannata tinkiä. Headkittikoneitten kanssa voidaan lisäksi pelata puristuksilla. "Domea" vaihtamalla erilaiseksi, voidaan haluttaessa säätää koneen puristussuhdetta, joka taas määrää käytettävän polttoaineen oktaanisuosituksen.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2419 : 18.06.09 - klo: 00.50 »
Eihän pienmoottori bensiini ole sen korkeaoktaanisempaa, kuin normi 95. Näissä 2t moottoreissa ei naputus (ennenaikainen syttyminen) johdu suoraan puristuksista. Vaan juurikin moottorin lämpötilasta yhdistettynä puristukseen. Tämä alkylaattibensa (pienmoottori bensiini) on RON luvultaan 95 oktaanista, mutta se tärkempi MON arvo on 92 oktaania. Normaali 95 bensiinissä MON luku on n. 88 oktaania! Myöskin höyrypaine arvo on pienmoottori bensiinin puolella. Eiköhän normaali 98 bensa ole ihan riittävän hyvää näille härpäkkeille, toki itse arvostan hajuttomuutta ja ehkä hieman parempia ominaisuuksia.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Mayhem

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2420 : 30.06.09 - klo: 21.17 »
onko kellään marderin/beetlen alkuperäis putkea ylimääräisenä? KIIRE :police:
Hpi baja 5b SS / FG Marder26cc RS /Reely 4X4 /HK Trooper 4X4/ Futaba 3pm / Sanwa m11 2.4Ghz

Poissa torspot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2421 : 01.07.09 - klo: 20.18 »
Onko kenelläkään tietoa millaisia eroja on noissa viriputkissa? Lähimmä kiinostais tietää fg:n oman, samban ja jetpron erot siis noin ajossa ja tehoissa mitattuna? Ja yksittäiset suositukset ovat tervetulleita. Ja konehan oli tuo zenoah g260

Turo
Fg Offroad Beetle 4wd CY29 & Dominator

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2422 : 01.07.09 - klo: 20.56 »
Moro !
FG:n omasta putkesta ei ole paljon iloa kun taas jetpro kuuluu antava potkua kohtuullisen hyvin. Samba on todella äänekäs samoin kuin dominator joka minulla itselläni on käytössä.... ja kun puhun äänekkäästä niin SE ON TODELLA ÄÄNEKÄS!
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2423 : 01.07.09 - klo: 22.44 »
Löytyyhän noihin dominaattoreihin kyllä äänenvaimentimia mutta miten vaikuttaa tehoon. dominator kyllä fg:hen paras valinta jos haluu kaikki tehot irti.  esimerkiksi tämä: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4389/.f  ja hintakaan ei päätäthuimaa

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2424 : 02.07.09 - klo: 21.17 »
Onko kenelläkään tietoa millaisia eroja on noissa viriputkissa? Lähimmä kiinostais tietää fg:n oman, samban ja jetpron erot siis noin ajossa ja tehoissa mitattuna? Ja yksittäiset suositukset ovat tervetulleita. Ja konehan oli tuo zenoah g260

Turo

Fg:n oma alumiininen tehari on silloin hyvä jos ajelee taajama tai asutus alueiden lähettyvillä, koska ääni ei ole iso.
Samoin samban 3 joka myös löytyy käytöstäni on hiljainen ja josta saa kyllä tehoa/kierroksia enempi mitä fg:n omasta teharista. Edellämainituissa ääni on miellyttävämpi mitä vaikio "sikarilaatikkoon" verrattuna joten ei ehkä ole meluhaitallisempia siinä tapauksessa.
Jetpro:ta ja dominatoria suosittelen jos halutaan repiä kaikki tehot irti kierroksia myöten. Jetissä miellyttävämpi matalempi ääni verrattuna dominaattoriin jossa on kyllä tosi kova ääni.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2425 : 03.07.09 - klo: 09.12 »
Omien kuulopuheiden ja lukemien perusteella yhdyn samaan kuin edelliset kirjoittajat.
Jetpro:lla eniten tehoa saa vissiin, kuten sanoittekin.
Itsellä oli käytössä FGn oma tehari, ei kova ääninen ja tehoa vakio putkeen verrattuna hyvin, naukua ihan hyvin kyllä silläkin putkella.
Jetpro taitaa myös olla kalliimpikin..
|HN X2|Slash|

Poissa torspot

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2426 : 03.07.09 - klo: 14.32 »
Okei... Kiitoksia näistä vastauksista nyt vedetään pitkää tikkua mikä putki laitetaan tilaukseen?
Fg Offroad Beetle 4wd CY29 & Dominator

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2427 : 03.07.09 - klo: 22.48 »
Okei... Kiitoksia näistä vastauksista nyt vedetään pitkää tikkua mikä putki laitetaan tilaukseen?

Jos löytyy tarpeeks rahaa, niin laita Jetpro :)

Pitäs olla hyvä putki...
|HN X2|Slash|

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2428 : 04.07.09 - klo: 11.50 »
moro! nyt tarttis apua sellasessa kun auto ei taho millään käynnistyä, eli autona on fg marder, 23cc hpi:n kone.... kun ajoin auto yhtäkkiä vain sammui eikä sen jälkeen ole käynnistynyt, olen vaihtanut tulpan ja ilman suodattimen mutta ei auttanut ja tietysti tarkistanut onko bensaa tankissa. :lol:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2429 : 04.07.09 - klo: 12.02 »
Moro, vaikka vaihdoitkin tulpan, niin testasitko tuleeko kipinää?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.