NiMH akkujakaan ei pidä ajaa enää, kun alkaa hyytymään! Muuten latauskerrat jää harvoiksi.
Todella halpisakut: NiCD (lue: nikkeli-kadmium) akut kestää ajaa vaikka nollaan asti.
Niitähän huolletaankin pitämällä kennoittain oikkarissa esim. vuorokausi, jotta kennokohtaiset erot poistuu.
Harmina vanhempityyppinen tekniikka, eli lyhyt ajoaika.
(Nykyään 4½-5Ah sis. sub-C kokoiset on niCD akkuina 1,1 - 1,8 Ah vaan)
On mahdollista saada todella kauan myynnissä ollut akku, joten sitä joutuu herättelemään alussa.
Tamiya-type liitin on jo poistumassa monista vehkeistä, kun sen läpi kestää mennä niin pieniä virtamääriä. Eräs liitinsivusto mainitsi 15-20A (kullatut enemmän, kunnes raapiintuu pois).
VRT: Kovimmat hiilelliset koneet imevät yli 40A, harjattomat toisella sadalla tai ylikin.
Hitaaksi aiotussa opetteluvehkeessä tehonpuutteen kanssa elää, mutta on syytä varautua "kehitykseen".