Ritke: Tottakai isommat akut kestää pidempään. Kannattaa tietenkin muistaa, ettei LiPot anna ekalla käyttökerralla ihan täyttä kapasiteettia ja kulutukseenkin vaikuttaa hyvin paljon ajotapa ja rata. Kiihdytys vie aina enemmän akkua, kuin tasakaasulla ajo. Tietenkään hieman vajaa akkukapasiteetti ei selitä akkujen liian nopeaa tyhjenemistä, eikä kyllä useat kiihdytyksetkään. Missään vaan en tosin huomannu, että olisit maininnu niiden kavereidesi käyttämien akkujen kapasiteettejä. Tottakai esim. 10000mAh-akku tarjoaa pidemmän ajo-ajan, kuin 1x3300mAh+1x3700mAh-akut. Onhan siinä kuitenkin kapasiteettiakin jo lähestulkoon sen 3300:sen verran enemmän. Parhaat tavat lisätä ajo-aikaa onkin hommata useampi isompikapasiteettinen akku.
Eli jos kavereillasi on vaikkapa 10000mAh-akut käytössä, niin en olisi huolissani. Jos taas kaverisi ajelevat vaikkapa 6000mAh tai pienemmillä akuilla, niin olisin huolissani. Jos käytössä on näytöllinen LiPo-laturi, niin siitähän näkee näytöltä suora paljonko akut ottaa virtaa vastaan. Ennen latausta kuitenkin on ihan järkevää purkaa akut esim. 3V:n kennojännitteeseen (eli 2S-akulla 6.0V koko akku). Onnistuu ihan älylaturilla.
Yksi selitys voi olla myös esim. noparin korkealla oleva cut-off-jännite. Jos vielä on oikeen kireä kone, joka imaisee suuria virtoja, niin akun kyykkääminen (esim. kiihdytyksen alussa) voi tiputtaa jännitteen helpostikkin alle cut-offin.