Minulla on tällä hetkellä kiinni autossa normi 6.5t moottori, ja minä tykkään kyllä siitä paljon. Se käy vähän lämpimämpänä kuin 4pole kone, suunnilleen yhtä lämpimänä kuin 1/10 4wd crossarissa, mutta ajettavuudeltaan se on kyllä parempi. Varsinkin aloittelija ajaa kyllä aika varmasti paremman viiden minuutin tuloksen sillä kuin 4pole koneella. Vääntöä on vähemmän, mutta punchilla sitä saa kyllä tarpeeksi. Jos noparissa on dynaamisen ennakkojen säätö niin auto kulkee myös yhtä kovaa suoralla. Pinjoniksi mod1 10 tai 48dp ~17 ja dynaamisillä ennakoilla vauhtia suoralle, mitä nyt olen vertaillu Vaasan radalla omaa autoa niin pääsuoralla kulkee yhtä kovaa kuin 4wd crossari 6.5t moottorilla ja Tekno HW 4700 koneella.
Jos ei tarvi ihan huipputehoja ja haluaa päästä helpommalla lämpöjen suhteen niin 7.5t tai jopa 8.5t voisi olla parempi kuin 6.5t
Tosin sellaisessa systeemissa on vähän hankalampi saada asetukset kohdileen kun pitää ehkä säätää pinjonia, ennakkoja ja dynaamisia ennakkoja. SCT combon kanssa voi vain laittaa mukana tulevan pinjonin kiinni ja ajaa miettimättä yhtään säätöjä.
En ole kokeillut 2pole konetta tosi helteisenä kesäpäivänä, silloin moottori saattaa olla kovilla, mutta tuuletin ja jäähdytyssiilli korjaa varmasti ongelman
Jos laittaa 4pole koneen kannattaa muistaa että pitää olla laadukkaat akut ja n. 70c, muuten pullistuu nopeasti!