Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vator

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17
1
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 25.11.13 - klo: 12.43 »
Tuli tuollanen husse rakenneltua viime keväänä... :angel:

Kulkee ihan iloisesti FMF:än ja Mikunin & v-force:en ruudittamana. :grin:

2
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 08.07.13 - klo: 18.12 »
On meitä sentään vielä jokunen joka viitsii 18mt:tään ulkoiluttaa. Itse olisin myymässä omaani, että jos kaipaat toista. Myynti osiosta löytyy.

3
Ketokaahan arvon raati minullekkin kun tuolla netissä törmäsin ekaa kertaa tähän vaterra merkkiin. Taitaa olla vissiin aikas uusi? On nimittäin kaikki autot pre orderissa ja kaikki merkin videot lisätty muutaman päivän sisään... :roll:

Itse olen kiinnostunut tuosta camaro rs mallista. Milloinkohan mahtaa suomeen rantautua? Kuinkakohan kestävä mahtaa olla?

Ei näitä vielä vissiin kukaan tiedä... No kesää ja vaterraa odotellessa. :grin:

4
Semmosta rupesin miettimään, että onko kaikissa 540 ja 550 kokoisissa sähkömoottoreissa samalla leveydellä nuo kiinnitys reijät? (ns. samassa paikassa) Riippumatta onko moottori harjaton vai harjallinen? Siis 550 kokoisen harjallisen tilalle sopisi 550 harjaton ja jne.?

5
Mitäpä jos otat sen auton käteen ja alat aukomaan ruuveja sieltä diffin suunnalta? Ja toistat saman spurrin kohdalla. Useimmiten viimeistään jossain vaiheessa löytyy jotain rikkinäistä. :wink:

6
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 10.12.12 - klo: 17.12 »
Aivan totta puhutte. Vertasin itse enimmäkseen tuohon kyoshon lista hintaan mistä ero slashiin ei ole kuin alle puolet. Enimmäkseen koitan ilmaista sen, että kannattaa satsata ekaan autoon vähän enemmään eikä tehdä samaa virhettä kuin minä itse. (asso 18 mt :grin:)

7
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 09.12.12 - klo: 21.32 »
En kyllä ostaisi mini infernoa enää vaikka sellaisen kanssa olen tapellut jo tovin. :azn: Auton vakio sähköt ovat sellaisia räpellyksiä etteivät hirveän tehokkaita tai kestäviä ole ja virimoottorit eivät hirveästi vaikuta. Jos taas haluaa päivittää tehokkaampiin ja kestävempiin harjattomiin pitää vaihtaa lähes kaikki sähköt mitä autosta löytyy ja sen jälkeen ei enää runko kestä tms. muut osat.

Sinulle ja ylipäätään ensimmäistä autoa etsiville suosittelisin traxxasin mallistoa. Esimerkiksi traxxas vxl slash on aivan pommin varma vekotin. Olen ajanut ja nähnyt ajettavan kyseisellä autolla ja perus suttauksessa ihan vertaansa vailla oleva auto. Hinta luokkakin on aikalailla samalla tasolla joten ei pitäisi sen kanssa tulla ongelmia. Jos ei rahat nyt juuri riitä (huomaa JOS) kannattaa istua aloilleen ja kasata säästöjä ja samalla miettiä sitä juuri parasta autoa juuri sinulle itsellesi.

8
Vilkaseppa keski voimansiirron rattaat... Pinjoni, isoratas jne. Voit myös vilkasta kardaanit ja vetoakselit...

9
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.08.12 - klo: 16.32 »
Itse olen pätkötellyt menemään nyt gallonan samalla tulpalla ja ei ole mitään vielä ilmennyt. :cool: Pitäisi ostaa uusi tulppa varastoon... :undecided:

10
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 13.08.12 - klo: 20.04 »
Moi.

Olen aloittamassa rc autoilu harrastusta ja etsisin hyvää autoa (eli kestävää ja tehokasta) alle 350€ hintaluokasta. Auto tulisi piha bashailuun,montulle ja vähän kaikelle. Tietenkin hyppyihinkin ja vedenpitävä olis hyvä olla että voi ajella lumessa ja viereisen lammen maastoissa. Olen miettinyt näitä autoja: Traxxas slash 2WD (harjallinen....) 2.4Gh

Traxxas summit 1/16 VXL ja

Traxxas E-Revo 1/16 VXL.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Slash on oikein hyvä vaihtoehto olen nähnyt ja itsekkin ajanut harjallista ja harjatonta slashia ja voin sanoa että on kestävä, mutta hommaa harjaton. Enemmän voimaa ja kestää paljon paremmin kuin harjallinen. Pitkässä ajan jaksossa maksaa itsensä takaisin. Itselläni on tuo e-revo 1/16 vxl ja on aikas hyvä ja kestävä auto joitakin muttia lukuun ottamatta. Suurin ongelma on kiikkeryys. Eli siis auto kaatuu erittäin herkästi. (samaa ominaisuutta on myös slashissa ja ymmärtääkseni pikku summitissakin) Nämä pienent eivät välttämättä mene jollain karkealla alustalla niin hyvin kuin isommat, joka saattaa joissain ajo olosuhteissa olla rajoittava tekijä. En suosittele minkään auton upottamista kokonaan vaikka traxxas esim. ilmoittaisi auton olevan veden kestävä. Itse olen ihan surutta ajellut läpi talven tuolla revolla, mutta suhtaudun kumminkin varauksin noihin veden suojauksiin.

11
Ymmärtääkseni tässä tilanteessa nimh ei pysty syöttämään yhtäpaljon virtaa mitä moottori ja nopari pyytää. Eli täys kaasulla kyykkää. Tilanteen saattaa korjata tehokkaampi nimh, mutta suosittelen lipoa. Saat sillä kumminkin niin paljon enemmän tehoa ja ajo aikaa nimhiin verrattuna.

Viisaat korjatkoon jos olen ihan hakuteillä. :roll:

12
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 07.08.12 - klo: 16.08 »
Minä siis tarkoitin tätä ainetta.
http://www.plastidip.com/home_solutions/Liquid_Tape
Täsmälleen samaa tavaraa kuin tuo toinenkin mutta erilainen puteli. :wink:

13
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.08.12 - klo: 11.45 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

No ei hirveen monta akullista olla lipoilla vedetty, joku kymmenen ehkä. Tosin joskus vähän palaneen hajua tullu, olisko motti sit entinen. On tämä kyllä ongelma, jos harjattoman laittaa niin voimansiirto ei kestä mut vakiomottikaan ei kestä lipoja... Onko vakiokonetta parempaa harjallista olemassa?

Onko niin, että vanhemmat MI:t on 9.6v ja tuo IWH13 virimotti on niihin, eikä käy uudenpiin 7.4v autoihin. Ei taida olla mitään muuta harjallista konetta kuin tuo vakio? Tietääkö kukaan?

No voithan tietenkin katsella jonkun vähä tehoisemman harjattoman. Ja jos heität nuo polttiksen diffit sisään niin kyllä sillä aikas pitkään ajelee ennen kuin remontia tulee. Minulla tuossa tuo 8000kv mamba micro pro ja tällä hetkellä nuo vähät ajot tulee yleensä suoritettua 3s lipoilla. En voi hirveästi suositella näin järeää settiä ellei sitten halua tietää paljonko minin saa kulkemaan. Minulla edellisen omistajan toimesta liimattu keski diffi kasaan joka on kestänyt hyvin vaikka noita polttiksen osia hajoaakin vierestä. Suurin ongelma voiman siirrossa on nuo kardaanit ja vetoakselit ja takadiffi. Kyllä tuolla noin kymmenen - kaksikymmentä akullista ajelee ennen kuin tulee voiman siirron korjaus eteen.

14
Minä heitin suosiolla kaksi 2s lipoa rinnan. Kun oikein muistelen taitaa nuo akut olla 2200mah ja ajoaikaa riittää. Varsinkin talvisin meinaa jätkän kestävyys loppua ennen autoa. (palelee ja näpit jäätyy vaikka ois mitkä rukkaset) :laugh:

15
Itse olen suurimmaksi osaksi tilannut osani täältä:
http://thetoyz.com/

16
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 02.08.12 - klo: 11.47 »
Minulla taas ongelmia veneiden kanssa... Keksin rakentaa pienen veneen balsasta kiinteällä akselivedolla. Ajattelin laittaa siihen harjattoman moottorin jossa on 3mm akseli. Kuinka tuo potkurinakselin ulostulo toteutetaan ettei se rupea vuotamaan? Tai kuinka akseli tulee kiinnittää moottoriin? Riittääkö jos potkurin asettaa siten ettei siitä jää kuin puolet veneen pohjan alapuolelle? Veneellä on mittaa suurin piirtein 30cm.

17
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 30.07.12 - klo: 01.01 »
Itseäni rupesi mietityttämään, että onko radion patterit tyhjät? Saattaisi aieuttaa tuollaista kanto matkan lyhenemistä.

18
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 29.07.12 - klo: 15.34 »
Näin ilman kokemusta voin sanoa, että kyllä tuolla varmaan mitään tekee. Vallankin akkujen päivityksen jälkeen.
Itselläni tuo oma veneeni on kyllä semmoinen rävellys, että joka kolmas ajo suunnilleen loppuu siihen, että joudun sen veneellä ulapalta hakemaan. Toki kunnolliset veneet ovat hieman varma toimisempia mutta hakemiseen kannattaa varmasti varautua.

19
Eli ilmeisesti etsit vääntävää konetta 550 harjallisen tilalle?

Juurikin näin. Enimmäkseen kiinnostaa tuo akselin kavennus, kun yritän vain selvitä mahdollisimman halvalla moottorilla, koska venekin on mitä on. Toiveena olisi myös kestävyys sillä rupeaa pitkän päälle tulemaan kalliiksi, kun noita harjallisia hajoaa koko ajan. Toki jos on joitakin halpoja harjattomia vaihtoehtoja tuon harjallisen tilalle saa toki linkata.

20
Oikeastaan moottori on tulossa veneeseeni tuohon kyosho dolphiniin. Siinä on semmoinen akseliin tuleva metalli kappale joka yhdistää moottorin potkurin akseliin. Toisaalta voisin myös suurentaa sitä...

21
Jälleen kerran olen moottorin oston edessä ja tarvitsisin 3 mm vahvalla akselilla varustetun moottorin, mutta löysin ainoastaan 5 mm akseleilla varustettuja. Kuinka kannattaisi hoitaan tämä akselin kavennus? Itse olen suunnitellut kahta tapaa:
Keino 1: Käynnistän moottorin ja vedän vain viilalla akselin pintaa jolloin se kaventuu. (samalla tapaa kuin sorvaus)
Keino 2: Laitan moottorin ruuvipenkkiin ja hion viilalla akselia kapeammaksi.
Olisiko olemassa joitain parempiakin konsteja vai kannattaako suoraan koittaa löytään joku sopivalla akselilla?

22
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 01.07.12 - klo: 20.46 »
Herätellääs nyt tätä asso keskustelua hieman. :grin:
Olen ruvennut miettimään, kun tuo oma assoni on seissyt tuolla hyllyn "komisteena" jo toista vuotta. Olisiko mitään järkeä modata tuosta MT :stä R malli eli siis se katu auto? Saisiko tuota autoa kestämään harjatonta komboa jos tekisi voimansiirtoon täyden rempan ja mahdollisesti teräs rattaat? Ajo ominaisuudet eivät varmaan ihan mattoauto tasoa ole, mutta en ihan mitään kisa autoa haekkaan. :cheesy:

23
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 27.06.12 - klo: 17.48 »
Itselläni on tällainen Quarkin säädin:
http://www.rcmart.com/quark-quark33a-universal-brushless-p-12565.html
Joka ohjastaa mamba micro pro 8000kv moottoria. Kolme kennosilla lipoilla nopeutta on varmasti tarpeeksi. Minulla on ollut sangen huomattavaakin ongelmaa taka voiman siirron kanssa. Suurin piirtein pitää nuo polttiksen diffien rattaat vaihtaa 40 akullisen välein myös 2s lipoilla. Noita akseleita sitten meneekin kuin heinää nimittäin niistä kuluu ne tapit päistä pois hyvin nopeasti. Mutta silloin harvoin, kun auto pelaa ongelmitta niin on kyllä siisti vehje. Sevaan on hieno se tunne, kun painaa kaasua ja sielä toisessa päässä ihan oikeasti tapahtuu jotain.

24
Sattui vain tulemaan mieleen, että onko kaasun trimmi tai reverse päässyt kääntymään? :huh:

25
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.06.12 - klo: 23.15 »
No eihän tuo paatti kyllä komeudella ole pilattu, mutta ajaa asiansa. :azn: Olisi muutenkin tarkoitus tehdä hiukan isompi vene, että täytyy vissiin nyt tarttua tuumasta toimeen jos vain repäisen jostain tuon kaksisataa euroa ylimääräistä.

26
En osaa itsetkkää auttaa sinua tuossa tuon enempää, kun en autoa tuon tarkemmin tunne. :embarrassed:

27
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 12.06.12 - klo: 13.27 »
Veneenä toimii tällä hetkellä itse tehty noin 50 cm pitkä paatti. Materiaaleina balsa ja lasikuitu. Mitään älytöntä vauhti hirmua en ole tästä tekemässä vaan riittää, että kunhan toimii. Tämä vene ei varmaankaan tule olemaan ainoa mihin moottorin laitan sillä tulen vielä tekemään lisääkin veneitä mitkä sopivat sen hetkisille sähköille paremmin. Ajan kulukseni näitä, kun tuolla mökillä teen. Mistäs tätä graupnerin konetta kannattaisi tilata? Tuoltako mistä tuon linkin laitoin vai saisiko lähempääkin? Vielä pari kuvaa paatista.

29
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 11.06.12 - klo: 19.48 »
Nyt rupeaa kyllä ottamaan päähän tämä kyoshon perä prutku ihan livenä. (kyosho dolphin 2) Lopultakin sain veneen toimimaan tuossa pari viikkoa sitten niin moottori päästi savut. No löysin sitten netin syövereistä sopivan moottorin ja uudet akut. Pari testiä ja potkurin akseli poikki. Tietenkin minulle jo tuttuun kyosho tapaan varaosia ei ole missää ja valmistuskin lopetettu jo vuonna nakki ja peruna. Osaisiko kukaan sanoa mistä saisin uuden "flex shaft" potkurin akselin?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAPGU&P=ML
Menisikö tuo edes modaamalla? Vai siirrynkö suoraan vaan esim. näihin moottoreihin?
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=dh-aqub7861
http://www.cornwallmodelboats.co.uk/acatalog/graupner_2337.html

30
Minulla nyt tämmöinen ongelma, että tuosta kyosho dolphin koneesta hajosi tuo vanha harjallinen moottori. Moottorihan on 550 kokoinen harjallinen siis tämä:
http://www.made-in-china.com/showroom/motortrade/product-detailPqcQoGvrORhY/China-Motor-RS-550SH-.html
Ajattelin lyödä tuohon nyt samaan hikeen harjattoman moottorin niin mikä harjaton moottori menisi noihin vanhoinin kiinnitys reikiin ja sopisi muutenkin?
Sopisiko esim. tämä?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8594__2848SL_3900kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled_.html

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 17