Kirjoittaja Aihe: inferno mp 7.5den säääääädöt  (Luettu 4101 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilpertti

  • Tulokas
    • Profiili
inferno mp 7.5den säääääädöt
« : 06.06.10 - klo: 00.44 »
En vaan löydä autooni sopivia säätöjä vaikka kuinka kääntelisin ja vääntelisin ruuveja sinne sun tänne. oon pariki kertaa löytäny sopivat säädöt mutta kun auton laittaa maahan renkailteen tai jarrun painaa pohjaan nii auto sammuu. ?what? jos joku tietää asiasta nii voi kertoo mullekki tästä viasta kiitos.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno MP7.5:n säädöt
« Vastaus #1 : 06.06.10 - klo: 01.21 »
Ota se ilmanputsari irti, säädä sitä ruuvia joka rajoittaa kaasuttimen luistin kiinni menemistä sen verran, että sulla on millin rako sielä kaasarissa. Sen jälkeen saat ne loputkin säädöt kyllä kohilleen. Ja laita ilmanputsari takasi kiinni kaasuttimeen.

Tässä tapauksessa puhuisin mieluusti "tyhjäkäyntiruuvista", mutta joku alkais kuitenkin selittään ettei se mikään tyhjäkäyntiruuvi, vaikka se todellisuudessa just se onkin :angel:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #2 : 06.06.10 - klo: 22.06 »
En vaan löydä autooni sopivia säätöjä vaikka kuinka kääntelisin ja vääntelisin ruuveja sinne sun tänne. oon pariki kertaa löytäny sopivat säädöt mutta kun auton laittaa maahan renkailteen tai jarrun painaa pohjaan nii auto sammuu. ?what? jos joku tietää asiasta nii voi kertoo mullekki tästä viasta kiitos.


Kiitos kyosho auton omistaja että et kysellyt tätä niin helppoa kysymystä tuosta ylimmäisestä osiosta, vaan avasit ihan uuden topicin.
Milloin kyosho autojen omistajat tajuavat että ei uutta topiccia tarvita tehdä joka kysymykseen/ongelmaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #3 : 06.06.10 - klo: 23.12 »


Kiitos kyosho auton omistaja että et kysellyt tätä niin helppoa kysymystä tuosta ylimmäisestä osiosta, vaan avasit ihan uuden topicin.
Milloin kyosho autojen omistajat tajuavat että ei uutta topiccia tarvita tehdä joka kysymykseen/ongelmaan.
Jerzi
[/quote]
Se että tekee uuden topicin aiheeseen joka on jo olemassa saa mennä "uuden jäsenen" piikkiin, mutta se että vanha jäsen käy kirjoittamassa tälläisiä kettuilu viestejä asiallisten neuvojen sijaan ei auta ketään. Herneet saa jättää sinne maissin ja paprikan kanssa pakkaseen eikä työnnellä niitä nenään.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #4 : 07.06.10 - klo: 08.15 »


Kiitos kyosho auton omistaja että et kysellyt tätä niin helppoa kysymystä tuosta ylimmäisestä osiosta, vaan avasit ihan uuden topicin.
Milloin kyosho autojen omistajat tajuavat että ei uutta topiccia tarvita tehdä joka kysymykseen/ongelmaan.
Jerzi
Se että tekee uuden topicin aiheeseen joka on jo olemassa saa mennä "uuden jäsenen" piikkiin, mutta se että vanha jäsen käy kirjoittamassa tälläisiä kettuilu viestejä asiallisten neuvojen sijaan ei auta ketään. Herneet saa jättää sinne maissin ja paprikan kanssa pakkaseen eikä työnnellä niitä nenään.
[/quote]

No se että ruuvi tippuu kyosho autosta ei tee oikeutta avata uuden topicin.
Uusille jäsenille jos ei kerro että on olemassa oma topicci heille varattuna niin tällä sen asian saa valaistua aika hyvin, uskoisin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa dägä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #5 : 07.06.10 - klo: 17.29 »
Suomenkielisissä ohjeissa on tehdassäädöt aivan jotain muuta kuin oikeat säädöt. Kannattanee kokeilla englannin/jaappaninkielisen ohjeen säädöillä, jotka noudattaakin aika pitkälti samaa linjaa kuin täällä foorumillakin säätöohjeissa (1mm rako, 2-3 kierrosta pääruuvia, jne.). Ittellä ongelmat katos kun lähdin säätämään ihan alusta alkaen mutta tosiaan ei suomenkielisen ohjekirjan säädöillä...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #6 : 07.06.10 - klo: 18.03 »
Just just....



Mikään ei mene kohdalleen yhdenkään ohjekirjan säädöillä.
Ohjekirja kun ei tiedä millä polttoaineella konettasi käytät.

Tästä lukemaan
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266/finish=15/start=0.html

Poissa dägä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #7 : 07.06.10 - klo: 18.13 »
Jep, lukeminen kannattaa aina. Mutta jos moottoria ei ole koskaan ennen nähnytkään eikä kuullut miltä se kuulostaa, saa uutta konetta tosiaan käännellä ja väännellä ihan mihin suuntaan vaan vaikka koko kesän ilman tulosta. Ittekin noi ohjeet tavasin moneen kertaan ja ulkoa opettelin, mutten vain saanut säätöjä kohdalleen. Lopulta aikani rassattua löytyi säädöt joilla se toimii ja pääsin ajelemaan. Kerran sitten sattui kokeneempi harrastaja paikalle ja totesi että väärin säädetty... Korjattiin säädöt ja viimein se kävi niin kuin sen "pitää". Tarkistin ohjeet ja kappas, nehän on melkeen oikein englanninkielisessä ohjeessa (jokin 5min kääntö suuntaan tai toiseen ei minusta tee tehdassäätöä virheelliseksi, mutta jos puhutaan 2 kokonaista kierrosta väärästä on se jo vakava virhe) Mistäs sitä aloittaa muualta kuin tehdassäädöistä? Tuo samainen linkki kun pyörii vastauksena jokaiseen kysymykseen ja antaa ihan yhtä paljon/vähän vastausta joka kerta. Minusta tuossa minun autoni ohjeessa on suomennoksessa selvä virhe (tai sitten tehdassäätöjä on yritetty sovittaa Suomen oloihin?). Tällä kertaa ohjekirja tiesi kyllä polttoaineenkin...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #8 : 07.06.10 - klo: 21.18 »
Kuten jo edellä mainitsin niin ohjeiden säätöarvot eivät ole millään tavoin oikein, ellei sitten vahingossa satu olemaan käytössä polttoaine jolla kone toimii samoin kuin ohjeissa.
Polttoaineilla, tulpilla ja ilman kosteudella/lämpötilalla on jo niin paljon merkitystä että voi vaikuttaa neulojen asentoon kokonaisen kierroksen.
Siksi esimerkiksi moottoreiden mukana olevissa ohjeissa harvemmin näkee mitään muuta säätöohjetta kuin suppea missä selitetään sama asia kuin kyseisessä linkissä.

Tehdassäädöllä on merkitystä ainoastaan silloin kun säädöissä on menty täysin sekaisin.
Eli ei enää hajuakaan mikä neula on missäkin asennossa.
Silloin kone kannattaa ruuvata tehdassäätöihin niin niillä yleensä koneen saa käyntiin ja pääsee aloittamaan säätämisen uudestaan.
Silloin toimitaan kuten linkin ohjeet kertovat.

Siinä vaiheessa kun oppii koneen säätämisestä edes hieman niin huomaa että nuo ohjeethan ovat erittäin yksinkertaisesti ymmärrettävissä olevat ja juuri noinhan se homma tehdään.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan... Ensin säädetään yläneula ajamalla suoranpätkää kaasu pohjassa.
Neulaa kiristellään hyvin pienin liikkein niin kauan kunnes kone ottaa nätisti kierroksia eikä röpötä täydessä vauhdissa.
Sen jälkeen kosketaan ensimmäisen kerran alaneulaan ja säädetään se kuten linkin ohjeissa mainitaan.
Tyhjäkäyntiruuvia voi tämän koko säätösession aikana joutua hieman trimmailemaan jotta kone pysyy käynnissä tai ei ota liikaa kierroksia tyhjäkäynnin aikana.

Kun kone on oikeasti säädöissä niin monesti huomaa ettei ne ole lähelläkään tehdassäätöjä.

Ja vielä kun sattuu se kuuma päivä ja seuraavaksi sitten viileä kostea päivä.
Huomataan että säädöt heittelee joissain koneissa pahimmillaan puoli kierrosta pääneulan osalta.

Tämän takia ihan oikeasti tehdassäädöillä ei sinäänsä ole mitään muuta merkitystä kuin se että täysin hukassa oleva säätäjä voi palata edes johonkin perus asetukseen mistä säätämistä lähdetään hakemaan.

Poissa vilpertti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #9 : 08.06.10 - klo: 21.09 »
 :smiley: kokeillaan sitte näitä.

Poissa vilpertti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #10 : 08.06.10 - klo: 21.15 »
Suomenkielisissä ohjeissa on tehdassäädöt aivan jotain muuta kuin oikeat säädöt. Kannattanee kokeilla englannin/jaappaninkielisen ohjeen säädöillä, jotka noudattaakin aika pitkälti samaa linjaa kuin täällä foorumillakin säätöohjeissa (1mm rako, 2-3 kierrosta pääruuvia, jne.). Ittellä ongelmat katos kun lähdin säätämään ihan alusta alkaen mutta tosiaan ei suomenkielisen ohjekirjan säädöillä...
   
en kyllä määkään käytä suomen kielisiä ohjeita (kiina or japani jokkut sellaset)nii ei se siltikään mee niiku pitäs.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #11 : 08.06.10 - klo: 21.40 »
Idea oli varmaan, että tuo on lähtökohta mistä aletaan säätämään paremmaksi.
Passiivista harrastelua

Poissa dägä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #12 : 08.06.10 - klo: 22.28 »
Niin, tehdassäädöt on se lähtökohta mistä aloitetaan, jos ne säädöt on ollut täysin hukassa kuten hoke kommentoikin. Mutta tosiaan, oikeiden säätöjen löytäminen on sitten vaikeampaa. Muistelen että ittellä oli samaa ongelmaa eli kävi kyllä tyhjäkäyntiä pukilla nätisti mutta sammui heti kun yritti lähteä ajamaan. En kyllä muista miten sen ratkaisin. Säädöt (ja kone) on siitä muuttunu jo aika paljon...

Olis kyl hienoa jos olis esimerkiksi sellainen taulukko, jossa olis kuvattuna oire, lyhyt kuvaus mikä on silloin vikana ja mitä ruuvia pitää kääntää mihinkin suuntaan. Olis silloin jotain josta opetella, eikä tarttis toivoa sitä korvakuulolta säätävää tuttua aina paikalle  :lol:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #13 : 09.06.10 - klo: 00.25 »
Tästä lukemaan
http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/viewtopic/t=3266/finish=15/start=0.html

Lukekaa nyt kyseistä topikkia ihan ajatuksen kanssa... sivutolkulla juttua jossa kyllä käsitellään aika pitkälti kaikki mahdollinen.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #14 : 09.06.10 - klo: 09.25 »
Mulla on myös tuollainen Inferno ja toisena autona Honkkarin truggy OS V-specillä. Kun noita kahta moottoria vertaa, niin jotenkin näppituntuma on se että tuota Kyshoa saa ruuvailla aina, kun autolla lähtee ajamaan. Eli jos kone toimi eilen ok, niin tänään se ei ole alkuunkaan säädöissä. OS v-spec taas laulaa samoilla säädöillä kerrasta toiseen... Toki sekin varmaan kaipaisi enemmän säätöä, jos sen viimeisenkin potkun haluaisi siitä ulos. Mutta mun tarpeisiin toimii siis noinkin vallan mainiosti.

Kyoshon pakettiradiossa ei ole epa-säätöä. Mulla ainakin näyttää menevän nyt niin, että
jos kaasutrimmi on ihan kiinni, niin silloin luisti ei aukea täyskaasulla ihan kokonaan. Voi olla tuokin osa selityksenä mun kohtaamiin säätömurheisiin. Täytyy koittaa seuraavaksi katsoa, että luisti aukeaa kaikissa tilanteissa loppuun saakka.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa dägä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #15 : 09.06.10 - klo: 16.34 »
Lainaus
Lukekaa nyt kyseistä topikkia ihan ajatuksen kanssa... sivutolkulla juttua jossa kyllä käsitellään aika pitkälti kaikki mahdollinen.

Niinpä niin. Tuossa säikeessä vaan sattuu olemaan tällä hetkellä 118 sivua, joten sitä sekalaista juttua on aaaaaika paljon. Miten ihmeessä kukaan voi kuvitella että tuolta kaiken löpinän seasta voisi löytää oleellisen tiedon ja vielä sisäistää siitä sen varsinaisen asian? Sitä kun ei voi lukea ajatuksen kanssa, koska juttu rönsyilee, on ripoteltu sikin sokin ja kaiken lisäksi sotkettu väärä ja oikea tieto arvailuiden ja muun lätinän sekaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #16 : 09.06.10 - klo: 17.44 »
Siten että suurin osa asiasta on jo ekalla sivulla.
Kuvissa selitetään neulat ja niiden vaikutus + neuvotaan kuinka kone säädetään.

Pitänee joku ilta perhetyä tuohon topikkiin hieman syvällisemmin ja poistaa kaikki ylimääräinen + lisätä tietoa mikäli siitä jotain puuttuu.

Poissa dägä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #17 : 09.06.10 - klo: 21.38 »
Tuon sivun perusteella alunperin kuvaillun ongelman ratkaisu on: "Mikäli auto lähti huonosti on alaneula liian rikkaalla -> Käännä alaneulaa kiinni". Tuon lähteä huonosti voinee tulkita että se sammuu. Miten lienee, saiko vilpertti auton liikkeelle?

Poissa vilpertti

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #18 : 12.06.10 - klo: 17.50 »
en ole pääsyt pariin päivään ajamaan kun on satanut  :cry:

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno mp 7.5den säääääädöt
« Vastaus #19 : 12.06.10 - klo: 19.40 »
en ole pääsyt pariin päivään ajamaan kun on satanut  :cry:

 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: No voi hitsi, ei oo varmaan muutkaan päässeet  :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Jeps