Ulkoajelut lähenee, niin mitäs pitää ottaa huomioon ulkona ajellessa?
Lähinnä tulee ensimmäisenä mieleen pohjalevyn suojaus. Harrastetaanko sellaista?
Satasen hiilarilevyä on jotenkin ikävä tarjota betonikanttariin sellaisenaan.
-Kaikki ylimääräiset voiteluaineet ja teippi- ja rasvatahrat kannattaa putsata pois osista ja rungosta, pöly tarttuu rasvaan kuin pa*** kuuluisaan Junttilan tuvan seinään. Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.
-Em. syystä voisi ennen ulkoradalle siirtymistä viimeistään olla hyvä huolehtia siitä, että iskarit eivät vuoda aivan tolkuttomasti...
-Pohjalevyn reunojen pikaliimauksesta kannattaa huolehtia, paksulla pikaliimalla voi myös liimata "palkoa" pohjalevyn reunan kuluvimpiin kohtiin. Tämä säästää levyn reunoja rispaantumiselta. Naarmuja ei kannata pelätä, eivät ne vauhtia hidasta.
-Laakerit kuluvat ulkona nopeammin vaihtokuntoon.
-Paineilman käytöstä auton puhdistuksessa ollaan montaa mieltä; minä en käytä, sillä paineella saa työnnettyä paljon pölyä ja muuta debristä laakereihin. Pehmeä sivellin riittää myös ulkokäytössä.
-Eri koreja kannattaa kokeilla, korin vaikutus korostuu ulkona, kun tuulta on enemmän kuin sisällä.
-Sateessa ei nykysäätimillä ja koneilla kiinnosta ajella, joten siitä en nyt sano mitään...