Kylläpä säikähti tämä Flux-kuski tänään..
Ajelin varmaa tunnin putkeen, eka toiset akut ja sitten toiset. Huomasin jo eka akkuparin aikana että slippery on löystyny eilisistä ajoista ja toisilla akuilla luisto vaan kasvo ja slippery huuti kun kuoleva eläin. Ajattelin että koska kiristäminen ilman hylsyä on mahdotonta ilman purkamista, että kiristelen slipperyn sitten kotona.
En päässy ihan kotiin saakka..
Toisen akkuparin loppupuolella auto vaan yhtäkkiä pysähty eikä mitään tapahtunu. Ajattelin että pinjonin perhana taas irronu kun motti kyllä reagoi kaasun painallukseen. Eikun auton luo ja.. AAA, SAVUA KOPAN ALTA!! WTF WTF!!
Virta pois ja koppa äkkiä veke, nytkö se jesin lupailema liikkuva grilli toteutuu?
Nopea silmäys mistä savu tulee ja kappas, savu ei tulekaan akuista eikä myöskään noparista, vaan slipperystä.
Kitkalevy on sulanu käsittämättömäks mössöks slipperyn keskelle ja toimii kuten luistava kytkin, eli ei toimi.
Tuo kun selvis niin repesin nauramaan ihan ääneen. Luojan kiitos se ei ollu se nopari..en saanu grilliä vielä..
Ja onneksi tosiaan tilasin Hobbylinnasta muutaman noita kitkapaloja varastoon kun arvelin ihan oikein että ovat kulutustavaraa.
Sikäli omituista että koko voimansiirto on terästä, mutta sitten kytkinpalat on pahvia..
Nyt eikun purkamaan autoa, uutta kitkapalaa vaihtoon ja huomenna kuritus jatkuu.
Muutamia säätöjä noparille aion tehdä nyt kahden ajokerran kokemuksella:
-jarrutehot puoleen (nyt 100%)
-pakille lisää tehoa (nyt 50%)
-punchia lisää (nyt 50%)
Ja miinuksia:
-vakio wheelie bar ei estä keulimista ympäri(katto kuluu nopeasti...)
-vakio renkaat viruu jo 4s lipoilla melko paljon ja ajettavuus häviää
-akkukotelot aika p.......ä! (ainakin omasta mielestä)
Kahden ajokerran jälkeen allekirjoitan nuo täysin. Tosin, tuon wheelie barin kanssa on helpompi keulia kuin Stampedella, vaikka siinä sentään oli wheelie bar kahdella renkaalla. Tuokin taitaa olla vaan opettelukysymys ja aika nopeasti tuon keulimisen oppii näköjää noillakin tehoilla.
Stampeden keulinta oli paljon vaikeampi hallita kun auto alkoi venkoilemaan joka suuntaan, tuohan menee keula pystyssäkin kun juna eikä venkoile minnekään. Kai se suuri massa sen tekee että on vakaa.
Nuo vakiokumit on tosiaa varsinkin asfaltilla todella onnettomat, kuten jo mainittu tässäkin ketjussa moneen otteeseen.
Ei voi paljon suuntavakavuudesta puhua, mutta muuten nuo on kivat löllykät ajella, ite tykkään enkä Phaltlineja ihan vielä laita tilaukseen.
Ite tosiaa aion poistaa nuo akkukoteloiden kannet, käyttömukavuus nousee heti radikaalisti, nyt menee lähinnä hermot..
Nyt sen meikäkin tilas, hyvällä tuurilla hinta jää alle 530 posteineen jos tulee konstilla tullin läpi... police
Onnea vaan tilauksesta, mistäpä tilailit? Saat kyllä sen tullin pikavoiton, älä pelkää.
Ite sain tästä autosta tullista 160e muistutuksen siitä että kotimaan kauppa kannattaa..