Ja jos kerran rataa on niin miksei sitä voi käyttää hyödyksi?
Juu, tätä olen itsekin Tattiksella pähkäillyt. Paljon rataa jota olis kiva käyttää paremmin hyödyksi...
Ollaan nyt tuota rataa ympäri ajettu ja se on todettu todella hyväksi radaksi.
Jeps, toimii kyllä Vintage-kalustolle varsin hyvin. Mutta kuten tuli aikaisemmin todettua, vaihtelu virkistää. Ja ainakin itselläni on vielä sen verran vähän kokemusta koko RC-autoilusta, että eri profiilien ajaminen on minulle varsin hyödyllistä (olen ajanut tasan kahdella radalla tähän mennessä). Joutuu harjoittelemaan eri tyyppisten mutkien ajamista ja tustumaan miten auto niissä toimii.
Eli isolla radalla jos siinä kiertää 3 autoa se on kuin ajaisi yksin, 3 autoa radalla millä nyt ollaan ajettu on paljon mielekkäämpää ajaa koska silloin on tilanteita kokoajan päällä.
Tuo ei ihan täysin pidä paikkansa. Kilpailutilanteita meillä on ollut kokoajan päällä enimmäkseen siksi, että ollaan pidetty autot nipussa hiljentelemällä ja/tai oikomalla kun joku on tippunut kelkasta. Mikä on hyvä juttu, mutta saman voi tehdä isommallakin radalla. Pikku-profiiliakin saa kyllä ajella aika rauhassa, vaikka paikalla olisi pari muutakin autoa, jos kaikki ajavat omaa ajoaan. Sen verran hitaasti näillä toisia saavuttaa, jos ajovirheitä ei tapahdu. Isommalla profiililla toisten saavuttaminen tietenkin hidastuu entisestään.
Toisten rataprofiilien kokeilu tuskin on keneltäkään pois. Vanhoihin voi aina palata, jos parempaa ei tullut vastaan. Jos taas parempi keksitään, niin sehän on kaikkien etu.
Kuten olet huomannut niin auton varaosia ei ole tarvittu vaihtamaan sen takia että olis toisten päälle ajettu.
Tähän mennessä yksi varaosa on tarvittu. Ja se meni oman mokan seurauksena kanttarin yli hyppiessä. Joten ei muut kuskit ainakaan ole olleet liian vaarallisia