Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - opa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 19
1
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 16.09.12 - klo: 23.07 »
En tiedä millainen painojakauma tässä omassa thunderboltissa on, mutta hyppyreissä bmx-radalla tuntui aina tulevan nokka edellä maahan, vaikka kuinka yritti ajaa.

Taakse olen kuitenkin tehnyt painavan putken ja muuten auto on painon puolesta vakio.

Taidan hitsata kiinni tuon keskidiffin, koska oma auto tuntuu myös jotenkin typerältä ajaa ja luulen sen ainakin suureksi osaksi johtuvan tuosta.

Tänään tappelin auton käynnistimen kanssa taas kerran ja startterin rojujen kiinnitysruuvi päätti irrota max. kierroksilla vieden samalla mukanaan paloja vauhtipyörästä. Onneksi suuremmilta vahingoilta vältyttiin.

2
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 15.09.12 - klo: 22.33 »
Yritin tänään saada käyttöön oman dx3r:n ja 3100-vastarin.

Autojeni servojen johdot eivät kuitenkaan sopineet tuohon vastaanottimeen.

Tarvitseeko tuohon nyt hankkia erilaiset liittimet vai mikä tuossa mahtoi olla vikana?

3
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 15.09.12 - klo: 21.04 »
Tänään ajoin pitkästä aikaa pari tankkia omalla autolla ja omia tuntemuksia:

- Auton vakio failsafe alkoi sekoilemaan
- Ohjausservo on aivan naurettava teholtaan
- Ohjauksessa reilusti välystä. Täytyy tarkistaa pultit, että onko päässyt löystymään
- Auto puskee erittäin voimakkaasti kun soralla vedättää ja kääntää. Tähän olisi mukava saada parannusta, että auto kääntyisi!

4
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.09.12 - klo: 21.24 »
Tuskin tuo pinjonin pienentäminen yhdellä hampaalla isoa eroa tuo mukanaan. Aika pieni prosentuaalinen ero noissa. Mutta varmasti sekin jotain vaikuttaa.

Onko tulppa kunnossa ja kaikki tiivisteet ehjiä?

5
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.09.12 - klo: 09.31 »
Omassa käytän aina 98:a ja 4% öljyä. En nyt muista mitä viimeksi käytin, mutta ei kalleinta eikä halvinta.

6
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 14.09.12 - klo: 09.29 »
Ei liene kovin järkevää verrata halvan kiinalaisen 1/5-auton kulkua johonkin 1/8 tai 1/10-nitroautojen kulkuun. Jo pelkkä teho/paino-suhteen tarkastelu kertoo aika paljon. Tämä tuskin tuli sinulle yllätyksenä?

7
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 13.09.12 - klo: 18.34 »
Itselläni on nyt kesön ollut tälläinen otsikon auto ja olen sillä ehkä sellaisen 10 tankkia ajanut.

Yhden pultin olen saanut siitä löystymään, mutta muuten olen selvinnyt aika vähällä. Lukitetta ei kyllä ole juuri käytetty sen mukaan mitä autoa olen vähän tutkinut.

Autossa on vakiona failsafe.

Oman autoni moottori tuntuu mielestäni ihan ruudikkaalta kunhan sen saa säätöihin. eli suosittelen tarkistamaan vielä neulojen säädöt ja katsomaan, että läppä varmasti aukeaa kunnolla kaasusta.

8
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 08.09.12 - klo: 08.58 »
Näyttää aika räyheältä ja tuo pöytäliina tuo kyllä heti lisää katu-uskottavuutta!

9
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 07.09.12 - klo: 20.06 »
Kori versio 2


Minkä verran tuollaisen hiilari-kopan kustannukset ovat suunnilleen?

Kiinnostaako sinua tehdä myös muille vastaavia koreja?

10
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.09.12 - klo: 17.53 »
Kone oli vain hieman laihalla yläpäästä, eli oikea havainto, mutta käänsit puolikierrosta pääneulaa auki joka on todella paljon.
Eli ei ihme että tämän jälkeen on vaikea saada käyntiin.
Käännäpäs vartti takaisinpäin ja kokeile uudestaan.

Tulppa ei antanut kipinää...
Eihän hehkutulppa annakaan mitään kipinää, vaan se ainoastaan hehkuu.

Varmaan ymmärsit mitä tarkoitan  :laugh:

Otin siis tulpan irti ja tökkäsin hehkun perään, jolloin lanka ei hehkunut. Otin uuden tulpan, jossa lanka alkoi heti hehkua.

11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.09.12 - klo: 10.45 »
Osaako joku sanoa, mikä autolleni eilen tuli?

Tarinahan alkaa näin. Auto on X-Ray XT8, jossa joku LRP:n .30-moottori. Yleensä paketti on pelannut hienosti, mutta eilen menimme ajamaan asfaltille ja vaihdoin autoon paljon normaalia pienemmät asfalttikumit. Auto pelasi alkuun ihan ok, mutta sitten pitkässä vedossa kun kierrokset nousi lähelle huippua, niin auto alkoi pätkimään ja kierrokset laski automaattisesti ihan tyhjäkäynnille saakka, vaikka kaasu oli pohjassa.

Kertaalleen teki myös siten, että kierrokset laskivat automaattisesti ja auto sammui.

Tämän jälkeen tyhjäkäyntikierrokset myös nousi selvästi ja kone kävi erittäin epätasaisesti.

Mietin että ehkä kone käy vähän laihalla, eikä saa polttoainetta tarpeeksi. Kone oli nimittäin aika kuuma kädellä kokeiltuna ja kone toki kiersi enemmän kuin normaalisti, koska kumit olivat pienemmät. Käänsin pääneulaa n. 0,5 kierrosta auki, mutta autoa olikin vaikea saada käyntiin.

Lopulta irrotin tulpan ja se ei antanut kipinää. Vaihdoin tulpan, mutta siltikin autoa oli vaikea saada käyntiin. Se kävi hetken ja sammui.

Ennenkin auto on tehnyt sellaista, että se sammuu n. puolen tankin kohdalla itsestään ilman mitään syytä ja lähtee kyllä käyntiin tämän jälkeen, jolloin voi tankin ajaa loppuun.

Itselläni tuli mieleen että onko tankissa vikaa / vuotoa?

Polttoaineensuodatin oli ok, tulppa ok, letkut ok ja ilmanputsari puhdas.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.09.12 - klo: 09.27 »
Taitaa olla yhteensopiva, mutta miten mahtaa olla lähetyskulujen kanssa jos tilaa pelkästään pari vastaria tuolta saakka?

13
Polttisautot / Vs: Starttiboksi kysymys.
« : 06.09.12 - klo: 09.12 »
Nuo kuumailmapuhaltimet ovat teholtaan sen verran suuria, että saa olla aika järeä invertteri niiden käyttöön.

Itsekin ajattelin ottaa mukaan invertterini, joka on auton säätöön ja läppärin käyttöön tarkoitettu kuumailmapuhaltimen kanssa, mutta puhallin on 1500W ja invertteri 300W. En viitsinyt kokeilla puhallinta tuon kautta, vaikka siinä sulake välissä onkin.

14
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 06.09.12 - klo: 09.06 »
En ole mikään alumiini-asiantuntija, mutta esim. Tampereella on Rautasoini-niminen metallialan yritys, joka kierrättää metallia, myy ja ostaa. Ko. liikkeen pihalla on jatkuvasti useita lavoja täynnä erilaisia alumiinikappaleita, jotka myydään muistaakseni 3e/kg hintaan.

Pohjalevyn valmistuksessa kannattaa huomioida levyn muoto jäykkyyden saavuttamiseksi (esim. jonkinlaiset pokkaukset sivuilta ylöspäin) kuten monissa tehdastekoisissakin on. Aika suuri vaikutus nimittäin tuollaisella pienelläkin taivutuksella jos vertaa ihan suoraan ja lötköön levyyn.

Pohjalevyn tekisin myös sen verran paksusta tavarasta, että siihen saa kunnolla tehtyä seevit eli upotukset pulttien kannoille. Eivät jää kannat näkyviin. Turhan paksua taas painon takia ei kannata tehdä.

Tuosta viimeistelystä tuli mieleeni, että itse tekisin tässä alkuvaiheessa vasta karkean viimeistelyn ja vasta sitten kun osat on sovitettu ja todettu toimiviksi, niin alkaisin kiillottaa niitä tarvittaessa. Saattaa nimittäin tulla vielä yllätyksiä.

15
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.09.12 - klo: 22.04 »
Ostin Spektrum DX3R-radion käytettynä ja mukana tuli 1 vastaanotin (SR3100).

Nyt olen miettinyt, että ottaisin saman radion käyttöön kaikkien autojen kanssa ja hankkisin vastaanottimia vain lisää.

Eli mistä vastaavia vastareita tai muuten yhteensopivia saa ja kannattaa ostaa? Tietysti mahdollisimman edullisesti  :laugh:

Tuolta www.sabe.fi/hobby/

Toni

Tiedän kyllä että tuolta saa, mutta käykö ohjaimen kanssa yksiin mikään muu kuin tuo SR3100, joka maksaa suolaiset 80e tuolla Sabessa ja joita ei edes ole varastossa?


16
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.09.12 - klo: 18.57 »
Ostin Spektrum DX3R-radion käytettynä ja mukana tuli 1 vastaanotin (SR3100).

Nyt olen miettinyt, että ottaisin saman radion käyttöön kaikkien autojen kanssa ja hankkisin vastaanottimia vain lisää.

Eli mistä vastaavia vastareita tai muuten yhteensopivia saa ja kannattaa ostaa? Tietysti mahdollisimman edullisesti  :laugh:

18
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.09.12 - klo: 11.05 »
Taas olisi kysymys:

Itselläni on tälläinen Futaban ohjain:

http://www.hobbylinna.com/images/webkuvat/MCFP3PM24.jpg

Ja siinä on akulle tälläinen liitin:

http://olli1.1g.fi/kuvat/RC/007.JPG

Akku puolestaan näyttää liittimineen tältä:

http://olli1.1g.fi/kuvat/RC/010.JPG

Tuon akun lataamiseen kaipaisin johtoa, koska muissa akuissani on tuollaiset banaani-liittimet ja laturiin minulla on johdot vain banaaniliittimille sekä deans-liittimille.

Onko sellaista johtoa olemassa, jossa toisessa päässä olisi 4mm banaanit ja toisessa päässä tuohon akkuun sopiva liitin?

19
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.09.12 - klo: 09.34 »

Ps: eikä tuo kori nyt ihan perusmaalissa ole, vaan sen on maalannut eräs suomalainen erittäin taitava korimaalari.

Luuluin että tuo olisi ihan joku perusväri kun googlen kuvahaku antaa useammankin noita samannäköisellä korilla varustettuja kuvia, mutta olin väärässä.

Ja en kyllä myy 20 eurolla eteenpäin noita. Mielummin vaikka poltan ne ja ajan X-raylla päältä  :wink:

20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.09.12 - klo: 21.38 »
Menee tällä kertaa oman huolimattomuuden piikkiin. Olisi pitänyt varmistaa etukäteen.

Onpahan nyt sitten 3 kirkasta koria, joihin voi harjoitella maalausta.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.09.12 - klo: 21.16 »
Ostin tovi sitten Xrayn XT8:n ja auton mukana tuli 1 maalattu ja 2 maalaamatonta koria.

Koska en ole mikään mestarimaalari enkä ole tyytyväinen maalatun korin ulkonäköön, niin ilahduin kun löysin Racing Factoryn sivuilta korin autooni ja kuvassa oli Xray perusmaalissa oleva kori. Ilmoituksessa ei lukenut, että kori ei olisi maalattu tai että se olisi kirkas, joten oletin että maalattu on.

Tänään paketti saapui postiin ja hain sen. Kori oli kirkas kun minun jo 2 muutakin koria.

Ilmoitus on tässä:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-XB8XT8/359720-XRAY-BODY-FOR-18-TRUGGY-105842

Onko tuo sivu harhaanjohtava vai olinko minä vain jostain syystä typerä?

22
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 03.09.12 - klo: 11.00 »
ku lähdet etsii 325 - 330mm akselivälillä (wheelbase) niin olet aika lähellä.

Eikö korin leveyteen tarvitse kiinnittää huomiota? Ne on ilmeisesti kaikki 1/8 sitten riittävän lähellä toisiaan?

23
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 03.09.12 - klo: 10.40 »
Kiinnostaisi mitkö kaikki korit esim. Muilta valmistajilta, kuin Kyosholta sopii tuohon GT1:een?

Haluaisin autooni jostan syystä tuollaisen short course-tyyppisen korin, mutta käykö minkään valmistajan kori mittojensa puolesta autooni?

24
Radiolaitteet / Vs: Radion tuunaus.
« : 02.09.12 - klo: 22.18 »
Ei haittaa. Mulla itselläni on juuri tuo R-malli.

25
Radiolaitteet / Vs: Radion tuunaus.
« : 31.08.12 - klo: 21.19 »
Onko tuo hiilikuitusetti jostain valmiina vai teitkö itse?

26
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 26.08.12 - klo: 22.37 »
Mistä olette muuten ostaneet renkaita ja vanteita näihin autoihin?

Tarvisi saada asfaltille ja hiekalle jokunen sarja kun nuo alkuperäiset kumit tuntuvat menevän nopeasti sileiksi.

27
Polttisautot / Vs: Starttiboksi kysymys.
« : 26.08.12 - klo: 10.42 »
Ainakin oma starttiboksi hyytyi totaalisesti kun kone sai liikaa polttoainetta. Ei jaksanut enää pyörittää kun itselleni uutta autoa yritin saada käyntiin.

Jos näin käy niin tulppa hetkeksi pois, pyörittelee tyhjänä tovin, antaa tulpan kuivua / vaihtaa ja uusi yritys.

28
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.08.12 - klo: 22.13 »
Tänään käytiin taas ulkoiluttamassa tuota GT:tä ja yhden tankin annoin käydä tyhjää, toisen ajoin varovasti ja kolmannella aloin jo hiukan kiristämään.

Jostain syystä auto tekee edelleen sellaista, että kun kaasuttaa ja päästää kaasusta, niin kaasu jää hetkeksi ikäänkuin päälle tai ainakin tyhjäkäynti on korkea muutaman sekunnin kiihdytyksen jälkeen. Se kyllä tasaantuu ja laskee kun hetken odottaa.

Muuten alkoi toimimaan ihan hyvin. Pääneula tosin piti vetää aika kiinni, kun noilla tehdas-asetuksilla kone kävi niin paksulla, ettei se kulkenut mihinkään ja sammui kokoajan.

29
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 23.08.12 - klo: 06.33 »
Sanoinkin vahingossa väärin. Auto on gt1 ja koneessa sininen kansi.

Onko säätö tässä sama?

30
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 22.08.12 - klo: 22.13 »
Vaikuttaisi että kone käy liian laihalla jos ei lierrokset kerran laske ollenkaan koita avata ainakin alaneulaan reilusti vaikka puoli kierrosta niin huomaat että auttaako asiaan vai meneekö pahemmaksi.

Onko tuo alaneula siis se kaasarin päädyssä oleva ruuvi?

Pääneulahan on pystyssä?

Kone oli aluksi hyvinkin paljon rikkaammalla, mutta se kävi niin paksulla, että sammui heti kun koski kaasuun. Ei jaksanut käydä.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 19