Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mika A

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 21.11.08 - klo: 14.14 »
Varmaksi en uskalla luvata, mutta ehkä sunnuntaina voisin tulla luikastelemaan takapotkulla siinä puolenpäivän tietämissä.

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 22.10.08 - klo: 21.31 »
Kävin tänään lapion kanssa harrastamassa hyötyliikuntaa radalla. Syystuulet tosiaan riepottelevat mattoja jos niitä ei ole haudattu maan alle myös reunoista.

Sen keskiosan hyppyrin matot pitää teipata siitä saumasta yhteen jessi/teollisuusteipillä ja ehkä nakuttaa muutama naulakin pitämään niitä paikallaan. Ottakaa teippiä mukaan jos sitä löytyy ja menette huomenna radalle. En ole varma ehdinkö itse paikalle huomenna.

Raksilan entisen ajokorokkeen kohtalo on vielä epäselvä. Mika M ei ollut äkkiseltään nähnyt sitä koroketta sielä Sammaltien varella. Missä se edellinen havainto olikaan tarkalleen tehty? Mutta kuten jo aiemmmin kirjoittelin, niin mikäli emme saa Raksilan koroketta, niin meillä ON lupa siirtää Iinatin ajokorokkeen puolikas Ruskosta Ousaan. Se puolikas on riittävän iso 5-6 kuskille ja ehkä korkeuden puolesta parempikin tuonne Ousaan. Uutta ei minun mielestä kannata alkaa rakentamaan jos kuljetuskalustoa on saatavilla.

93
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 19.10.08 - klo: 22.22 »
Jep. Voisin tulla huomenna levittelemään mattoja klo 17 aikoihin.

94
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 16.10.08 - klo: 09.32 »
Jep. Se keskiosan tripla toimii aikalailla siten kuten tuumittiin ja Datajätkän videosta näkyy. Rataprofiili alkaa olla kunnossa, levennyksiä pitänee tehdä muutamin paikoin, tärytystä, tasoittelua, matotusta yms. ja sitten on Ousassa melko mukava pikkuautorata. Savea kyllä tarvitaan jossain vaiheessa lisää.

Raksilan ajolavasta tuli hieman huonoja uutisia kun Harw ei ollut enää löytänyt sitä sieltä. Liekkö purettu tms. Joku voisi vielä käydä varmistamassa asian tai kysellä sen perään jos tietää jonkun kenelle asiasta voi soitella. Mutta eipä hätiä, jos Raksilan lava on mennyttä, niin Ousaan saadaan kyllä ajolava siitä vanhasta Iinatin ajolavan toisesta puoliskosta. Siihen ei tarvise kuin nikkaroida portaat ja vahvistella sekä tukea hieman lisää. Pirun hyvä juttu että kone ja kuljetuskalustoa on käytettävissä tähän hommaan. Ilman niitä olisi aika hidasta ja vaivalloista hommaa. Kiitokset siis Monstertruckille ja muille ketkä ovat niitä järkkäilleet. Osallistun kyllä omalta ja meidän juniorin osalta sekä aiempiin että tuleviin kustannuksiin koneiden käytöstä.

Ajolavan optimipaikka olisi tosiaan siinä nykyisen tien paikkeilla. Luulisin ettei se tien "siirto" ole ongelma kun siitä vierestä on jo nyt ajeltu ja maapohja tuntuu olevan siitä kohdin paremmassa kunnossa kuin itse tie.

95
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 15.10.08 - klo: 10.47 »
Jep. Ajolavahanke etenee kuten Mika M kirjoittelikin. Muistaakseni tuo Raksilan lava on jonkin verran matalampi kuin se Iinatin vanha lava ja menisi varmaan paremmin kyytiin sellaiseen umpinaiseen kuormuriinkin josta Monstertruck Ousassa puheli. Uskoisin että Raksilan lavan korkeus riittäisi kuitenkin ihan hyvin Ousan radalle. Lavan lastaus voi kyllä vaatia hieman lihasvoimaa kun muistelen että se oli aika tukevasti tehty.

Mittailetko Harw tänään hieman sitä lavaa jos Raksilan kautta pyörähdät. Samalla voi tsekata miten se oli tehty, eli voiko sitä esim. kuljettaa kahdessa osassa jos ei mahdu muuten kyytiin.

Mattoja voi tuoda minunkin luokse säilytykseen jos tarvitsee. Asustelen melko lähellä sitä mattofirmaa.

96
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun Ruskon Rataprojekti
« : 24.09.08 - klo: 15.47 »
Tässä toisen Mikan alustavia suunnitelmia radasta:





Alueen koko on suurinpiirtein se sama mihin ne savet oli levitetty. Ajajakoroketta suunniteltiin siihen tien puoleiseen reunaan.

97
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun Ruskon Rataprojekti
« : 23.09.08 - klo: 17.50 »
Tuossa oli käynyt pieni väärinkäsitys työnjohdon ja kaupungin konemiehen välillä. Savi olisi pitänyt liipata tasaiseksi, mutta konemies olikin tasoittanut alueen muun alueen kanssa samalle tasolle keräten savet poies   :shocked:

No niinpä tietysti. Olisihan se pitänyt arvata. Minä näin hölmöyksissäni asian liian positiivisesti.

Ajajakoroketta ei kannattane siirtää ennen kun koneet ovat mellastaneet paikat kuntoon. Talkoissa ei siten ole vielä paljon muuta tekemistä kuin kivien keräilyä. Noh, hyppyreitä voisi kyllä nikkaroida.

Radan merkkausta varten minulla on varastossa 50 kpl "mollia" jotka vaikuttavat alustavien testien mukaan varsin sopivilta sähkökrossareille. Ne pitää vielä "modifioida" mopokuskien kestäviksi. Teen niistä tänään pari protoa valmiiksi.

98
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun Ruskon Rataprojekti
« : 23.09.08 - klo: 10.12 »
Hyvä että "radalla" on alkanut tapahtua ja aktiivisia krossikuskeja on nyt muutama enemmän.

Kaupunki on näköjään järjestänyt yllätyksen ja tuonut Ruskoon lisää savea. Entisiä kasoja on ilmeisesti hieman tasoiteltu pyöräkuormaajalla. Pitänee käydä katsomassa tilanne ihan paikan päällä.

Uskosin että sillä ratapohjalla voi tilapäisesti ajella sähkökalustolla. Saven siirtoihin ja savihyppyreiden rakentamiseen ei varmaan kannata ryhtyä käsipelillä. Ne savikasat kun pitäisi saada levitettyä ennen talven tuloa ja se tehtäneen koneellisesti. Tällä viikolla saanemme lisätietoa siitä.  Suunnitelmanahan on tehdä tasainen savikenttä johon rata sitten merkitään ja hyppyrit rakennetaan puusta/levyistä yms.

Voisimme pitää lähiaikoina talkoot. Siirtää ajajakoroke yms.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 09.02.08 - klo: 21.34 »
Up...ja tulossa ollaan.

100
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 24.08.07 - klo: 22.47 »
Meitä on myös pari kaveria tulossa huomenna ajelemaan takapotkuilla. Säätiedotus lupailee sateita iltapäivälle, eli me menemme Iinattiin jo aamupäivästä. Jokkisradan puomi oli ainakin tänä iltana kiinni kun kävin fiksailemassa rataa, eli 1:1 auto pitänee ehkä jättää kartingradan parkkikselle huomennakin.

Oulussa/lähiseudulla on nyt aika monella sähköcrossikalustoa, esim. takatuupareita on tiedossa n. kymmenen. Joskus kesällä oli puhetta, että pidettäisiin syksyllä pienimuotoiset kilpailut Iinatin radan "muistoksi". Kuulostellaan ja keskustellaan asiasta vaikka huomenna Iinatissa lisää, mutta olisiko "täällä" alustavaa kiinnostusta, ehdotuksia päivämäärästä, kisaformaatista, yms?

101
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 11.06.07 - klo: 09.41 »
Kävimme eilen pärräämässä muutaman akullisen. Maalasimme samalla osan renkaista ja pari letkun pätkää valkoisiksi. Akkiseltään lopputulos näytti ihan hyvältä, erityisesti letkut alkoivat jopa näkyä lavalle. Renkaista tulisi parempia mikäli niihin sutisi muutamia punaisia raitoja.

Jos tämän viikon sateet pehmentävät rataa, niin sitten voisi olla hyvä lanailla ja talkoilla muutenkin.

102
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 29.05.07 - klo: 09.06 »
Kävimme eilen pomputtamassa sähköcrosseja Iinatissa. Rata oli juuri ja juuri ajettavassa kunnossa kunhan ensin kaivoimme isot kivet pois ja täyttelimme pahimmat kuopat. Radan pinta oli sinänsä melko hyvä, kova ja lähes pölytön.  Suorilla tosiaan hyppyytti sen verran pahasti että talkoot ja lanaus olisi kyllä paikallaan.

103
Sähköautot / dura trax evader pro ep bx
« : 13.09.06 - klo: 23.01 »
Hei!

Ostin pojalleni saman auton puolisen vuotta sitten, tosin ilman em. sähköosia joten niistä en osaa kommenttia antaa. Meillä auto on toiminut piha-ajelussa hyvin. Kestänyt hyppyjä ja kohtuullisia törmäyksiäkin. Kaikkiaan aivan ok vekotin harrastuksen alkutaipaleelle. Ovat ilmeisesti ulkomailla ajaneet jonkin verran kilpailujakin bx pro:lla. Auto pohjautuu muistaakseni johonkin Losin vanhempaan krossariin.

Jos nyt haluaa hakemalla hakea huonoja puolia niin auto on hieman kolhon oloinen (verrattuna "oikeisiin" kilpakrossareihin) viimeistely jne. Alkuperäiset vanteet voisivat olla paremmat. Ovat kieroja tai vääntyvät sellaisiksi ja saattavat lohkeilla (Asson B2&B3 malleihin tarkoitetut vanteet tilalle). Lisäksi servovivusto & ohjauslinkistö on suunniteltu hieman liian ahtaaseen tilaan ja rajoittaa siten hivenen eturenkaiden kääntymistä. Jousissa & iskunvaimentimissa olisi pientä parantamisen varaa jne. Varaosien saanti voi myös olla ongelma, mutta jos ei ole kova kiire niin Toweristahan niitäkin saa reilun viikon toimitusajalla.

Em. puutteet eivät kyllä pihalla ajeluun juuri vaikuta. Autolla (rungolla) saa kyllä rahalle varsin hyvin vastinetta mikäli mieli ei tee kilparadalle ja mahdolliset ajopaikat ovat autotyypille sopivia. Saman valmistajan Stadium Truck saattaisi olla vielä monikäyttöisempi & maastokelpoisempi.

Lisää infoa evadereistä voi katsella tuolta:


http://members.cox.net/sdracing/page3.html

http://www.usd.edu/~cgutzman/evader/

http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=564

http://www.ultimaterc.com/forums/forumdisplay.php?s=71c67de503ee70efcb265f854b8b29b3&forumid=206

104
Yleinen keskustelu / Iinatin rata
« : 12.05.06 - klo: 08.55 »
Asustelen melko lähellä rataa, eikä meidän pihalle ole satanut juuri lainkaan. Maat ja tiet ovat edelleen aivan kuivia. Forecan sääennuste lupailee tälle (perjantai) illalle ja ensi yölle hieman sateita. Kannattanee odotella ainakin nämä sateet ja radan kuivuminen.

105
Sähköautot / Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« : 15.03.06 - klo: 10.56 »
Minulta löytyi vintageosastolta sama säädin, eli Acoms AT-1. Säätimen vasemmasta ylänurkasta lähtee vastarin piuhojen lisäksi neljä piuhaa. Em. piuhat menevät säätimen sisälle pareittain (musta&pun) ja päällekkäin. Minulla yläpuoliset piuhat menevät moottorille ja alapuoliset akulle.

Netistä ei tunnu löytyvän juuri mitään inffoa kyseisestä säätimestä (eipä ihme, omani on ostettu uutena v. 1988), joten minullakaan ei ole tietoa millaisia moottoreita se kestää. Vanhojen Tamiyan settien mukana tullutta vakikonetta ainakin. Olisi kiva kuulla mikäli joku on käyttänyt siinä muutakin.

Sivuja: 1 2 3 [4]