Prototyyppikuvat uudesta M8:sta näyttäis ihan autolta... Ilmeisesti muutamat M1:n ratkaisut eivät sitten kuitenkaan toimineet halutulla tavalla vaan on suosiolla siirrytty normaalimpaan lähestymistapaan esim. iskareitten osalta.
Tarkkaan katsoen huomaa, että ilmoituksen laatija on Espanjan maahantuoja! Eli ei taida olla tehtaan oma prototyyppi, ainakaan tehtaalta ei ole herunut meille mitään tietoa ko. autosta.
Autossa näyttää olevan korkeammat iskaritornit (edessä tehtaan versio, takana ilmeisesti espanjalaisten omatekemä), ja ainakin edessä uudet tehtaan iskunvaimentimet (sopivat Kyoshoon ja Mugeniin suoraan, M1:een iskaritornit vaihtamalla).
Iskunvaimentimissa on sama big bore runko-osa kuin vakio iskareissa, ainoastaan hattu ja alapään tiivistys on erilainen, koska tässä iskarissa käytetään sukkaa. Alkuperäisessähän ei sukkaa ole, vaan tiivistys/varren puhdistus tapahtuu huulitiivisteellä, kuten esim. oikeissa moottoripyörissä ja autojen iskareissakin.
Tehdas on kehittänyt alkuperäistä iskunvaimennusta koko ajan, koska alkuperäiset iskarin "nännit" olivat liian kovaa silikonia. Meiltä ostettuihin autoihin laitetaankin mukaan uudet "nännit".
Team Magic tekee KFactory- nimellä hop uppia muihin automerkkeihin. Luulen Mäzigin uusien iskaritornien tulleen valikoimiin juuri siksi, että tehdas haluaa mahdollistaa tekemiensä iskareiden käytön myös M1:ssä. On hienoa, että tehdas tekee osia, joilla asiakas voi valita haluamansa iskunvaimentimet autoon, joko alkuperäiset, KFactoryn sukalliset matalalla tai normaalihatulla tai jonkin muun valmistajan tekemät. Varmasti iskunvaimennukseen löytyy jokaiselle sopiva vaihtoehto.
Omat kokemuksemme alkuperäisestä iskunvaimennuksesta matalilla korkeilla ja uusilla nänneillä ovat olleet niin hyviä, että käytämme tulevallakin kaudella niitä. Tottumattomaan silmään ne saattavat näyttää "erilaisilta", mutta ne toimivat. Valmistusteknisesti matala hattu on vaikeampi/kalliimpi tehdä, joten ko. ratkaisua ei varmaankaan tulla näkemään kovin monessa autossa. Iskunvaimennus toimii erittäin hyvin, huulitiivisteet eivät vuoda ja ovat pitkäikäisiä, sukkien puuttuminen tekee iskunvaimennuksen herkäksi ja männänvarret ovat pysyneet naarmuttomina. Käytämme autoissa edelleen viimevuotisia iskareita!
Ainoa tekemämme muutos iskunvaimennuksessa on, että käytämme etuiskareissa röykkyradoilla takaiskareiden pidempiä männänvarsia. Näin olemme saaneet ulosjoustoa enemmän röykkyradoille (jopa niin paljon, että sitä on jouduttu rajoittamaan), mihin espanjalaisetkin ovat kuvasta päätellen pyrkineet. Tosin aika paljon hankalammalla tavalla
Mielenkiintoisen espanjalaisten ilmoituksesta tekee kaksi asiaa: 1. Kuinka painopiste alenee iskaritorneja korottamalla ja 2. Ilmoituksen ajankohta: ilmoitus on julkistettu heti tehtaiden sulkemisen jälkeen, Taiwanissahan juhlitaan kiinalaisen vuoden vaihtumista ja tehtaat ovat monta päivää suljettuna! Eikö ole haluttu tehtaan näkevän, ainakaan heti, tehtyjä muutoksia. Vai onko tämä vain sattumaa :mrgreen: