Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 28
241
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup V, Nokia 9.4.
« : 23.03.16 - klo: 21.25 »
Miten rata on auki viikonloppuna? Entä onko rata huomenna miten auki?

Lauantaina klo 11 on ainakin saatu ovenavauslupaus Pirkanmaan suunnalta.

242
Terve. Mites teillä on j auki pitkänäperjantaina tai lauantaina? Jos tulis vähän pitemmältä treenaamaan.
Lisäksi sunnuntai ja maanantai kiinnostaa

+1 lauantaille

243
nyt apuja autossa Hobbywing- 9t 4300kV + Quicrun WP-10BL60A Waterproof ESC combo ja kerran ladatulla lipolla Silverback Elite 4200mAh 40C/80C 7.4
(koitettu toisella samanlaisella lipolla jota jo enemmän käytetty sama homma)
auto kyykähtää hetken ajettua  tehot häviää puoleen ja hetken päästä palaavat onko akut tehottomia muka tuolle compolle vai laskeeko lämpö suojaan tai jnt päälle ?

Tarkasta mihin jännitteeseen noparin lipo cutoff on asetettu. Jos se on jossain 3,4 V tai yli niin saattaa hyvinkin kyykätä akku sen verran, että katkoo.

244
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan *Opas*
« : 18.03.16 - klo: 12.47 »
Terve. Ostin traxxasin stampede 2wd xl5 rtr, 12t 550 titan moottorilla oleva. Niin mietin että jos vaihtaisi siihen käyttöön lipo akun niin kuinka tämä hoituu, suoraan paikalleen vai pitääkö tehdä jonkin laista ohjelmointia esciin?

To activate Low-Voltage Detection (LiPo setting):

1. Make sure the LED on the speed control is on and red.

2. Press and hold the EZ-Set button for ten seconds.


The LED will turn off and then light green. Also, a "rising" musical tone will be emitted from the motor on brushless equipped models. Brushed models equipped with the XL-5, EVX-2, and XL-2.5  will beep twice. 

3. Low-Voltage Detection is now ACTIVATED.

245
AE/Schumacher/XRay -tiimit loistaa poissaolollaan? Ja Tekno RC Finland mukana vain yhdellä kuljettajalla?

Myös maailmanmestareita odotellaan kisaamaan.😄

246
Kuinka moni haluaisi ajaa kesällä nelkkutuuppia ja jos se on kiellettyä, niin kuinka moni jättää ajamatta?
Voi myös vastata privana.

T.Sami

Jos sallittua, niin todnäk ajaisin nelkkutuupilla jos se testauksen jälkeen tuntuu järkevältä ajettavalta savipinnalla.

Jos kiellettyä, en ostasi sitä varten toista autoa, kun edellisestä on juuri luopunut. Ajaisin nelkkua tai olisin ajamatta mitään laatikkoautoa.

Viimekin kesänä oli enemmän haasteita tuupin osallistujamäärissä joita kielto ei tule auttamaan.

247
Eikös sääntöjä tehdä ja noudateta sen takia,  että kaikilla on samat edellytykset ajaa kilpaa tasaväkisesti ja jos Hoke olisit nähnyt millä tavalla nelkut ulvilan finaaleissa pommittavat ekaan mutkaan on ajotavassa hieman parannettavaa ennen ku tulee tuuppi teknolla jyräämään tuuppi assoja  :police: . Ja ei kai sc-sarjan tarvitse millään tavalla seurata crossin trendejä  :afro:. Joku mainitsi ettei kaikilla valmistajilla ole tuuppia niin ei kaikilla valmistajilla ole sitä nelkkuakaan.

Mitäs jos perustuuppiin laittaa 1,5 kg lisäpainoa, niin se on sitten ok?

248
Tarkoitin linkin mukaista ja vastaavia...
http://www.ebay.com/itm/SLICE-A-version-6-LCG-Mid-Motor-chassis-kit-for-Traxxas-Slash-Rustler-Bandit-/231867824789?hash=item35fc663a95:g:C4oAAOSwFAZTu3pM

Onko tämä sallittu vai ei?
Näitä, tai oikeastaan vanhempaa versiota, on ollut sarjan alkuvuosina muutama.
Säännössä ei saa olla tulkintavaraa kuten nyt. Katsastuksessa ei pidä joutua vääntämään vastaavista.

Jos tuo on nopeampi, niin pitää ehdottomasti kieltää, samoin jos joku muu auto toimiin paremmin jossain olosuhteissa, niin sekin pitää kieltää.  :grin:

249
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 00.26 »
Onkohan tuupin A-finaalin järjestys oikein?

Edit, taitaa olla muutakin korjattavaa

Katson huomenna, konsultin kanssa :) (arvasin että jotain meni väärin.)

Nythän ne on korjattu.

250
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 05.03.16 - klo: 21.12 »
Onkohan tuupin A-finaalin järjestys oikein?

Edit, taitaa olla muutakin korjattavaa

251
Mikä voiso olla syy
moottorirattaan nopeaan kuumiseen?
voisiko syynä olla pinjonin irtoaminen ajon aikana(on irronnut
pari kertaa rattaa vaihdon jälkeen) jolloin kaksi
vierekkäistä ratasta hankaisivat toisiaan
vasten kunnes auto pysähtyy.

Liian pieni tai suuri välys pinionin ja spurrin (se isompi ratas) välissä.

252
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.03.16 - klo: 09.48 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)


Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?

Tuo sinun budjettisi ei ole riittävä laadukkaaseen 4x4 Short Course -autoon, johon osat löytyisivät Suomesta. Suosittelisin laadukasta 2wd -mallia, merkkeinä esim.  "ne, joita tässä topiikissa on jo aiemmin esitetty".

Tuohon vielä vastari niin ollaan vielä pienen budjetinylityksen puitteissa.

http://rc10.fi/index.php?topic=95204.0

253
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 03.03.16 - klo: 06.04 »
Ei käy standardi servo. Tuo vakio servon koko on lähempänä Jumbo servoa mutta kiinntys on erilainen.
Luulen että jossain kohtaa tulee joku adapteri jolla saa jonkun muun servon kiinni. Sitä odotellessa.
Itsellä olisi ylimääräisenä ollut pari savöxin sa-1283mg servoa. Eikä muuten tuo servon varsikaan sovi suoraan standardi servoon.

Mutta yksi ratas on muutaman hampaan köyhempi joten pienellähän tuosta selvittiin.

Äh, ajauduin vipuun vastauksessani koska puhuttiin Stampedesta ja seuraavassa kappaleessa rikkinäisestä servosta, mutta X-Maxx tosissaan on keskustelun otsikko.  :azn:

254
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.03.16 - klo: 22.10 »
Tuolla radalla kun ajaa, niin alkoi kiinnostaa nuo short coursit enemmän.. Monstereissa kun renkaat on yleensä esillä, niin toisinaan ottavat radan reunuksiin kiinni.. Kopallisessa autossa ei tuota ongelmaa ole..

Se mitä jäin miettimään on se, että millainen ero on nelikon ja takapotkun kääntösäteellä?

Ulvila ei satu matkan varrelle.. Vantaalla asustelen.. RC-ratakeskuksessa on tullut pari kertaa ajeltua.. ja lentokentän laidalla kävimme viime kesänä seuraamassa polttis kisoja pojan kanssa.. :)

Hobbykingissä on Quantum merkkinen truggy jota yksi RC- ratakeskuksen työntekijä suositteli kohtuu hintaisena ja kestävänä.. Hinta oli rtr versiona 120e, joten se ei olisi paha investointi.. Onko tästä teillä kokemuksia?

Traxxasin Slashiä tuntuu olevan monta merkkiä ja versiota.. Sattuisi tuohon hintahaarukkaankin.. Vaihtaisi vaan tuon orkkiskopan tilalle vaikka -55 classic chevyn kopan..  :shocked:

Fullspeed rc järjestää kerhokilpailut 19.3. Bunkkerin radalla Jätkäsaaressa. Kannattaa tulla paikan päälle katsomaan kisoja ja millaista kalustoa on tarjolla. Siellä saattaa jopa olla myynnissä yksi nelkkucorri ellei ole jo mennyt kaupaksi ennen sitä.

255
Traxxas / Vs: Traxxas X-Maxx
« : 02.03.16 - klo: 21.21 »
Pojalle tilattiin tänään stampede 4x4 vxl niin isi saa pitää omatlelut.

Tosin tänään meni sitte ohjaus Servo hajalle. Todennäköisesti rattaa porsivat. En ole vielä tutkinut sen tarkemmin mutta tuo traxxaksen 2085 servon specsejä ei tahdo löytää mistään. Kuvia on kyllä netti väärällään ja ihan uteliaisuuttani kysynkin että saako tuon servon tilalle laitettua jotain muuta servoa? Vai onko tämä traxxaksen rahastusta?!

Saat samalla hinnalla tai jopa halvemmalla esim Savoxin metallirattaisen servon.

Googlaa vaikka haulla
Savöx SW-0231MG

256
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.03.16 - klo: 20.55 »
Aihe kiinnostaa minuakin. RC harrastus alkoi Joulukuussa Wltoysin l969 monsterilla.. + se oli halpa + varaosia saa ja ne on halpoja - niitä menee paljon. Eli jos tykkää ajaa lujaa, hyppiä, niin saa myös korjata. Tulee osat tutuksi.
Tilasin pojalle sisäkäyttöön 1/18 kokoisen kinkki crawlerin. Alkuun ihan ok, mut nyt ei mee enää suoraan ;) Ajaa voi, mut hitaasti..
Ostin myös itselleni Carsonin X crawlerin joka toistaiseksi on pysynyt kasassa..

Miun poika on 4v ja osaa ajaa hyvin tuota Monsteria. Kulkee 40km/h mut poju tykkää enemmän suditella ja hyppiä. Handlaa aika hyvin ajamisen. Crawlerillakin osaa kömpiä rauhallisesti. Toisinaan pitää muistuttaa kaasun käytöstä ettei ihan joka paikkaan mene täysillä :)

Piha suditteluun kaipaisin vähän paremmin kasassa pysyvää laitetta.. Ilmeisesti Traxxasin Stempideä monisuosittelee. Naapurikin sitä kehaisi ja sanoi, ettei ole tarvinnut osia vaihdella..

Toki nelikkokin on mielessä, niin menisi varmaa paremmin suoraan ja kömpisi pusikoissa paremmin :)
Noviisina Rtr paketti olisi haussa. Hinta luokka 200-300 pihasuddailuun..Harrasteradoillakin käymme toisinaan ajamassa ja hyvin tuo Wltoysin monsterikin pysyi short coursien vauhdissa. ;) Olisiko tuollainen shot course sitten sellainen kompromissi radalle ja piharalliin?

Short course auto on monipuolinen koska sillä voi aja ulkona pihassa ja radalla vaikka kilpaa kesällä ja talvella. Nykyiset uusimmat 4-veto corrit perustuvat 1/8 kokoluokan krossiautoihin joten ne kestävät hyvin myös aloittelevien kuljettajien otteita. Takavetoiset corrit ovat yleensä hiukan kevytrakenteisempia ja kestävät osumaa huonommin. Suosittuja nelkkucorreja kilpakäytössä ovat vanhempi Team Durangon Desc410, uudempi Desc10 ja Tekno sct410. Takavetoisista löytyy esim Losilta ja Assolta.

Kannattaa valita automerkki sen mukaan mitä lähimmällä radalla kuskit yleisesti käyttävät, niin säätö- ja varaosa-apua on helpommin saatavilla. Kannattaa investoida kunnon autoon, niin ajaminen on hauskempaa.

Edit: ja jos Ulvila on järkevän etäisyyden päässä, niin siellä kisataan correilla ensi lauantaina.

257
Ohjeessa s. 13 puhutaan myös infrapunaversiosta. Olisiko mahdollista, että sinun mallisi olisi juuri tämä?

258
Hienoa että tuomarointi saa kerrankin positiivista palautetta :-) kuka siellä oli pitämässä järjestystä yllä? yleensä tuomariksi uskaltautuvat saavat kuulla vain miten huonosti homma meni.
Remppa, Karri ja Lindgren vanhempi oli tuomitsemassa. Hyvin se meni vaikkei kaikkea aina voi nähdäkkään, niin uskallan silti kehut antaa toiminnasta. Oli muuten kivaa ajaa liukkailla renkailla, suosittelen kokeilemaan. Oli melkein kuin krossia se ajaminen! 😃

Haittasiko Traxxasin renkaiden koskettelijoiden sormenjäljet pahasti pitoa? :azn:

259
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 01.03.16 - klo: 11.25 »
Eli taakse miljoonaölpät vissiin-mikä paras konsti lukita keskidiffi?

Tuollaisella mötikällä.

http://www.team-durango.com/blog/2011/04/06/desc410r-centre-diff-option/

260
No ohhoh :shocked:

Johan tulee textiä :laugh: :laugh: 

Täältä iso kiitos kisojen järjestäjille ja Jertzille loistavasta puffasta.
Mitä tuohon kisaan tulee niin, Asson SC5M autolla mentiin. Stagger/Pinn rengastuksella. Ainoa asia minkä olin autoon muuttanut oli lowriderboxi ja jouset jäykemmiksi tätä kisaa varten. Ja hyvin tuo pelasi koko päivän, ehkä hiukan yllätyksenä 2wd luokan 3sija. Autoa tuli testattua 5-6h omalla koti MATTO radalla ja tiesin että eos matossa on kovempi pito. Joten oli aika helppo tulla ajamaan tuolle alustalle. Mulle on ihan sama ajetaan vaikka kalliolla, sama alusta se on kaikille  :cool:

Kiitos vielä kerran kaikille kilpakumppaneille ja kisanjärjestäneille!

  -Fireman- #6

Oikeaa asennetta ja sullahan oli tavallaan ainakin henkinen kotikenttäetu.😄

261
Teillä Jussi taisi olla staggerit liimauksessa siinä pöydällä koko lauantain mutta minipinnillä piti väkisin yrittää. Oliko niin, että niiden ulkonäkö ei ollut seurueelle sopiva?

262
Kakkossija ajettiin ei-piikkirenkaalla joten helpommillakin renkailla voi pärjätä.

263
Kiitokset kanssakilpailijoille ja järjestäjille loistavasta kilpailusta.

Olin pedannut mielessäni itselleni takavedon top 5 sijoitusta tietäen, että Mäkelä ja Ravanti tulevat menemään omaa vauhtiaan ja toivoen, että vähemmän Bunkkerin matolla ja profiililla ajaneet kisaketut eivät saisi kirittyä vauhtiaan liikaa päivän aikana. Hattunen ja Mykkänen kuitenkin pääsivät A-finaalilähtöihin kiilattua itsensä paikoille 3 ja 4. Finaaleissa oli tuttuun tapaan ylä- ja alamäkiä joista huippukohdat olivat kahdessa lähdössä epähuomiossa ohi päästetyt kilpailijat. Ajattelin kohteliaasti että olin kierroksen jäljessä enkä halunnut häiritä tuomareiden keskittymistä nelkun A-finaalia varten joissa on tuomarit välillä olleet täystyölistettyjä. Jotain tapahtumia A-finaaleissa oli ilmeisesti kärkikaksikon välillä, mutta itse en mielestäni aiheuttanut enkä kohdannut mitään suurempaa sählinkiä. Olen kuitenkin tyytyväinen 7. sijaan huomioiden kuinka kovassa seurassa sain kilpailla.

Sen verran mitä omien ajojen lomassa katsoin muiden kilpailijoiden ajoja, niin aika hyvin oli autot saatu säädettyä normaalia kovemmalle pidolle. Itse ajoin voittaja Mäkelän tavoin Team Durangon DESC410-autoa josta oli etupään voimansiirto poistettu. Kovaa pitoa varten ei autoon tarvinnut tehdä mitään suuria muutoksia. 2 mm etuvakaaja on periaatteessa ainoa selkeä muutos (vetävien pyörien lukumäärän lisäksi) kyseiseen autoon siirryttäessa esimerkiksi Nokialta Bunkeriin. Kyseistä autoa ajetaan tyypillisesti ilman etuvakaajaa.

Toinen autoni, perinteinen takaveto Team Durango DESC210 oli lainassa kannustuspalkinnon saaneella Kimmo Suokkaalla. Kyseiseen autoon ei oltu tehty merkittäviä muutoksia Bunkerin matolle. Jousitus oli tietenkin normaalia tanakampi mutta merkittävin asia oli kuitenkin ulosjouston reilu rajoittaminen jolla saadaan auton kallistumista hallittua.

Jaoin muutamille kilpailijoille säätövinkkejä kyseiselle matolle sekä perjantaina, että lauantaina. Ajatuksena oli jakaa sitä tietämystä mitä Fullspeed RC:n SC-kuskeilla on kyseisestä ratamateriaalista kertynyt ja helpottaa näinollen kisapäivän sujumista ja jättää mahdollisimman positiivinen fiilis kisasta.

#61 Olli Palonen

264
Ihanaa kotiinpäin vetämist :roll:

Kotiinpäin on tänään vedetty myös auttamalla useaa ulkopaikkakuntalaista kuskia autojen säätöjen kanssa.😄

265
Hiukan ehkä menee viimetippaan kirjoitus, mutta kai layout on uusittu ennen kisaa???

Muistan vaan kuinka ennen talvikauden alotusta oli kauhea huuto et ratalayout on muutettava ennen kisaa ku turkulaiset hinkkaa kotiedun turvin kauheen määrän treeniä... Ja sitte on se mattokin...

Bunkkeris ei sentään oo mattoa,,, eiku nii onhan siellä!!!!!

Ja vielä täysin muista alustoista poikkeeva pito...

No toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Toiveet tai pelot toteutuvat vanhalla profiililla.

266
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.02.16 - klo: 17.03 »
On homma muuttunu kyl ku vuosi pari sitteen kaikille kysyjille vastaus oli traxxas slash.

2 x jq e-car plus 4S akut ja duo laturi. N. 1100€ voi olla vähemmänkin. Kisa-auto ja taatusti paremmin maastossa ku 1/10 auto.

Ehdit ottamaan patterikasit esille nenäni edestä.😄

267
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.02.16 - klo: 17.02 »
Mihin jäivät patterikasit tästä keskustelusta?

268
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.02.16 - klo: 13.44 »
OK aattelin itekkin että rustler se vois olla

Kannattaa tulla myös katsomaan Ulvilan SC-kisoja reilun viikon kuluttua. Jos vaikka kilpailut alkaisivat kiinnostamaan. Autoa hankkiessa on hyvä miettiä jo valmiiksi että sillä pääsee tarvittaessa myös kisoihin jos pihasuttaus ei enää kiinnosta.

269
Tulokset / Vs: Winter Jumps 4 - Nokia - Tulokset
« : 23.02.16 - klo: 18.55 »


Tuollaiset häiriköt tulisi poistaa kisapaikalta. Todella asiatonta huutelua katsomosta

Vois olla peiliin katsomisen paikka. :wink:

Avaatko hiukan tätä kun tulee ihan sellainen mielikuva, että itse käyttäytyisin huonosti kisapaikoilla.

Muistele yhtä Nokian  SC kisaa olit nostajana ja minä korokkeella ajamassa.


kerro nyt yksi tarkkuutta vaativa yksilölaji jossa tällaista häirintää suvaittaisiin sm-tasolla?


Kaikki yleisurheilu lajit ja hiihto, mutta kerro sinä joku urheilulaji joka ei vaadi tarkkuutta tai keskittymistä. WJ-kisat on kerho kisoja.

Onko siis mielestäsi ok että katsojat häiritsevät lauteilla olevia kuskeja kun on kyse vain kerhokisasta?

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 28