Kirjoittaja Aihe: Harjaton 3300KV 540 Novatech moottori  (Luettu 1664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa redcad

  • Tulokas
    • Profiili
Harjaton 3300KV 540 Novatech moottori
« : 11.11.09 - klo: 22.31 »
    Harjaton 3300KV 540 Novatech moottori.
Ongelma kun on ajettu sellaiset 10 - 15 min. niin auto rupeaa nykimään äkkikiihdytyksessä.
Vaikka vaihdan toisen akun tilalle joka on täysi niin samaongelma jatkuu. Eli äkkikiihdytys ei onnistu vaan on hitaasti kiihdytettävä ja lisättävä vauhtia tasaisesti. vähän ajan kuluttua ei pysty ajamaan täydelläkaasulla ollenkaan. Akut 7,2 2000Mah NiMh akku ja toinen 3600 Mah NiMh. Moottori ei kuumene eikä mitkään muutkaan osat PAITSI akku tietenkin joka on aika kuuma.
 :huh: ajettu semmoiset 5-7 akullista koko autolla.
Tässä linkki autosta
http://www.redcatracing.com/RC-Cars/1-10-Scale-Electric-Brushless/Volcano-EPX-PRO
Tarkoitaako Brushless ESC (2s LIPO Ready) että lipo akku vain paikalleen ja menoksi että ei tarvitse muita osia vaihdella. Ohjekirjasta ote:
6. Specifications 6.1 Input voltage : 7.2V - 12V DC Ni-Cd / Ni-Mh battery 6.2 Output : Max. 540w/60sec, 225A (at 25°c ) 150A (at 100'c) under good ventilation Support: A < SOOOKV 540S(36X50) motor ( 1/l0 car) B < 4000KV 540S(36X50) motor (1/10 cross-country car) C < 3500KV 540L(36X60) motor (1/10 big-wheel car)

Peukalo vielä keskellä kämmentä :huh: näillä kilometreillä

Käypänen löytyy Hobbylinnasta hintaan 39 € täytyy tilata kunhan eurot antaa periksi.
« Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo: 22.00 kirjoittanut redcad »

Poissa TVS

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Harjaton 3300KV 540 Novatech moottori
« Vastaus #1 : 11.11.09 - klo: 22.49 »
Itsellä meni yksi säädin kuvauksen kaltaisilla oireilla, teki tuota hieman lämmettyään ja toimi samalla lailla hyvinkin kauan. Lisäilmiö oli, että nykivä lähdön jälkeen kun käänsi täydelle syötölle, ei tullut tehoja kunnolla, mutta hölläsi kokonaan kaasun ja uusiksi niin sitten tuli vedot, kunnes seuraavan kerran moottori pysähtyi. Lopulta säädin hajosi kun hiljaa pakittaessa pölähti savupilvi kopan alta :grin:. Säädin toimi yhä eteenpäin samalla lailla, mutta roskiinhan se lopulta päätyi.

Tuo LiPo valmius ei sinällään kerro, onko autossa kaikki ajamiseen tarvittava mukana, mutta akkutyypin vaihto sinällään ei aiheuta toimenpiteitä auton suhteen(paitsi ehkä akun kiinnityksessä) jos vain jännite pysyy ~samana kuin ennenkin. Eli nyt siis 7.2 vs 7.4V, ei ongelmaa. Sensijaan isomman moottorin vaihtaminen voisi aiheuttaa, tuo säädin ei välttämättä kestä kauhean tehokasta moottoria, ja LiPo antaa virtaa ulos jos kone vaan ottaa virtaa, ja säädin saattaa tässä vaiheessa muuttua sulakkeeksi.
Taas on mäki täys savua. Voimasavua. VW diesel.