RC10.FI
Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: jerzirccar1 - 23.01.08 - klo: 22.28
-
Koskan minulla on noin 25vuotta kokemusta (ja autoja omistanut monta sataa) rc-autoilusta niin ajattelin että voisin laittaa tähän aina silloin tällöin kysymyksiä koskien rc autoilua ja vastata saa ja minä sanon että joo ja ei.
Hyvin yksinkertaista vai mitä.
Jos laitan ekan kysymyksen tähän ja nyt.
Mikä oli KYOSHON 1.10 sähkö krossarin malli nimi jossa taka pyörätkin ohjasivat eli 4wds.
Jerzi
-
Mitä plakintona?
Ainakin Progress ja Gallop muistini mukaan, aika susia molemmat ilmeisestikin... :mrgreen:
-
Mitä plakintona?
Ainakin Progress ja Gallop muistini mukaan, aika susia molemmat ilmeisestikin... :mrgreen:
Liian helppo vai mitä.
No otetaan uusi.
Tamiyalla oli käytössä lyhenne SRB, mistä se on lyhennetty, ja mitkä autot kuuluvat Tamiya SRB perheeseen.
Jerzi
-
Special Racing Buggy
Autot, kaikki neljä:
-Rough Rider
-Sand Scorcher
-Ford Ranger XLT
-Super Champ
No mitä palkintona? :mrgreen:
-
Minä laitan sinut nyt jäähylle ja et saa enää vastata siinä on sinun palkintosi. :angry:
Jerzi
PS Kohta tulee uusi kyssäri.
-
Höh, eiku sun pitää keksiä lite svårare frågor... :mrgreen:
-
Höh, eiku sun pitää keksiä lite svårare frågor... :mrgreen:
Seuraava on sitten todella vaikea. Jag lovar dig frank.
Jerzi
-
Miten KAI GYLLENBÖGEL liittyy rc autoiluun :huh:
Jerzi
-
Ainakin hän on kirjotellu juttuja Pienoismalliin 80 luvulla. :wink:
-
Kyllä on mutta on tehnyt paljon isompaa liittyen lajiin.
Jerzi
-
Kaj Gyllenbögel
Pohjoismaiden mestaruus GT-12 suomeen
Norjan PM-skabat 1985
-
Vuosi 1984
Sori Vimmu en ymmärrä tuota vastausta.
Jerzi
PS Voin sanoa että numerot eivät liity vastaukseen.
-
toi piti laittaa
-
Minä kuin muista että Kaitsu ajoi vain noita polttis 1.8 mutta noita en hae.
Jerzi
-
Heh, google hyötykäyttöön! :mrgreen:
-
Hobby Marketin omistaja?
-
Hobby Marketin omistaja?
Siinä se tuli, ja myös todella mukava kaveri. Hobby,arket toi KYOSHO autot maahan.
Jerzi
-
Ihan hyviä Jerzi! Laita lisää tulee vaan kun ehdit/jaksat. Googlea ei saa käyttää! :laugh:
-
Kyllä on mutta on tehnyt paljon isompaa liittyen lajiin.
Jerzi
...myynyt mun faijalle ensimmäisen mattoautoni Kyosho Plazman ja ensimmäisen kunnon sähkökrossarini Kyosho Optiman (sitä ennen myös mm. TT:n 4WDS sähkökrossarin).
Onko jotain vielä merkittävämpää Jerry? :cool:
-
Vuonna -85 tai -86 oli markkinoilla hiilihapolla toimiva rc auto, kuka oli suunitellut sen korin.
Jerzi
-
Höh, eiku sun pitää keksiä lite svårare frågor... :mrgreen:
Tulikos liian vaikea nyt.
Jerzi
-
Vuonna -85 tai -86 oli markkinoilla hiilihapolla toimiva rc auto, kuka oli suunitellut sen korin.
Jerzi
Tässä vastaus.
http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=2649&sid=313
-
Nyt tulee helppo.
Mitä erikoista oli YOKOMON YR-F2 special turisti autossa.
Jerzi
-
Olis varmaan helpompi kysyä mikä siinä EI ole erikoista. :cheesy:
http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=14386&id=470
-
Vuonna -85 tai -86 oli markkinoilla hiilihapolla toimiva rc auto, kuka oli suunitellut sen korin.
Jerzi
CO2 On hiilidioksidi, eli siinä on siis ollu samanlainen periaate kuin hiilidioksidipatruunaa käyttävässä ilmapistoolissa,vapautuvan paineen avulla kudit lähtee pistoolista ja tossa autossa paine on saanut sen liikkeelle. Olis kiva nähdä livenä toi
-
yokomosta sen verra vaikkei asiaan kuulu että ihan ihmeellinen jousitus tossa kapineessa.
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=23cdd3c271ea9762421b5ef09f2a154c&attachmentid=739061
-
yokomosta sen verra vaikkei asiaan kuulu että ihan ihmeellinen jousitus tossa kapineessa.
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?s=23cdd3c271ea9762421b5ef09f2a154c&attachmentid=739061
Tuo on jotenki erikoinen vehe, niin se vaan on. OIKEA vastaus viellä.
Jerzi
VIMMU, olit ihan oikeassa, väärin olin laittanut tuon hiihappo jutun. :shock:
-
Mikä on MUGENin sähkökrossi version mallin nimi.
Huom, se on myös 4wds.
Jerzi
-
Ei siinä mitään,virheitä tulee kaikille!
Lisää tollasia erikoisuuksia!
Kuka on kaikkien aikojen tunnetuin suomalainen rc-kuski...?
Jo tosin poistunut keskuudestamme!
JA *ARI* EI SAA VASTATA :laugh:
-
oisko mugen mrx-3 ? puhas veikkaus.. E:tais olla polttis.. siis mrx-3
-
Pertti "Spede" Pasanen
-
Ääh, vaikeata , tosi vaikeata...
-
Mikä on MUGENin sähkökrossi version mallin nimi.
Huom, se on myös 4wds.
Jerzi
Annan vinkin. Löytyy koirarotuna myös. Tämän jos joku tietää niin hienoa toetoa löytyy.
-
Mikä on MUGENin sähkökrossi version mallin nimi.
Huom, se on myös 4wds.
Jerzi
Annan vinkin. Löytyy koirarotuna myös. Tämän jos joku tietää niin hienoa toetoa löytyy.
tosi vaikee.
-
Voin melkein väittää että sitä ei ole kukaan Suomeen maahantuonnut.
Jerzi
PS Sana alkaa B:llä
-
Basset
-
Bulldog
-
Beagle
-
Boxer
-
Beagle
-
Bulldog
kanssasi samaa mieltä
BULLDOG
-
http://vigor2000.hp.infoseek.co.jp/rc/bulldog.jpg
Sehän se.
-
Pertti "Spede" Pasanen
Väärin
-
http://vigor2000.hp.infoseek.co.jp/rc/bulldog.jpg
Sehän se.
Varmaan yksi historian rumimpia rc autoja.
Jerzi
Seuraava helppo. Mainitse 1 auto jossa on 6 rengasta ja on sähkökäyttöinen ja on 1.10 kokoinen.
-
Tamiya Tyrrell P34
-
Kaipa tuo oli liian helppo.
Jerzi
-
tällanen tietovisa pitäis järjestää ventrilon tai skypen kautta, googlella on melko paljon osuutta asiaan. :wink:
-
Aivan samaa mieltä, mutta jos nyt haluaa käyttää googlea niin hyvä on.
Jerzi
Seuraava. Kuka topimi kuskina TAMIYA BIGWIG autossa (tarran mukaan)
Jerzi
-
Levy Lancaster
-
Levy Lancaster
Liian helppo taas.
Jerzi
Seuraava
Millä nimellä tunnetaan MIP viripajan omistajaa.
Jerzi
-
Eustace Moore Jr.
http://www.miponline.com/amtest2/Company.html
Ps: mielenkiintosta miten tehokas google voikaan olla :afro:
-
Eustace Moore Jr.
http://www.miponline.com/amtest2/Company.html
Ps: mielenkiintosta miten tehokas google voikaan olla :afro:
Aivan :p
Jerzi
-
Seuraava.
1.8 polttis rataauton merkkiä haetaan. Yhden auton malli oli esim ALPHA (-82-85 välillä) ja se oli takavetoinen.
Jerzi
-
Tuu Jerry ircciin #rcnetti kanavalle niin saadaan hyvät tietovisat. :lol:
-
Just se! Hyvä Heuli
-
Tuu Jerry ircciin #rcnetti kanavalle niin saadaan hyvät tietovisat. :lol:
Kävin äsken siellä ja sinne tulen huomenna illalla.
Mutta laitetaan teille lisää pähkäileväksi siksi aikaa.
Millä 4 eri systeemillä on saatu 4wd toimimaan, helpotan hieman. Keppiveto on yksi niistä mutta mitkä ovat ne 3 muuta millä on saatu tuo 4wd toimimaan.
Tää on sitten vaikea.
Jerzi
-
Olisko hihna, ketju ja kahdella moottorilla?
-
Kaapeli / johto, millä nimellä sitä sitten haluaakaan kutsua. :shocked:
-
Kaapeli / johto, millä nimellä sitä sitten haluaakaan kutsua. :shocked:
Moi Sami, aivan oikein, se flexi 4wd, eli saman näköinen kapistus kuin oli aikoinaan pyörän nopeusmittareissa, se vaijjeri.
Jerzi
-
sittänhän niitä on 5. :wink:
-keppi
-hihna
-vaijeri / johto / letku mikälie :laugh:
-2 moottoria (clod buster)
-ketju (FG 4x4)
-
Olis mullakin yks kysymys vastattavaks.
Onko Suomessa valmistettu kaupallista tai yksittäistä hiilidioksidimoottoria? Jos on niin kuka on ollut valmistaja?
Ja kahden pisteen lisäkysymys kuuluu:
Mikä toimii mäntänä hiilidioksidimoottorissa? Minkä muotoinen se siis on?
-
Olis mullakin yks kysymys vastattavaks.
Onko Suomessa valmistettu kaupallista tai yksittäistä hiilidioksidimoottoria? Jos on niin kuka on ollut valmistaja?
Ja kahden pisteen lisäkysymys kuuluu:
Mikä toimii mäntänä hiilidioksidimoottorissa? Minkä muotoinen se siis on?
Valmistajaa en tiedä mutta veikkaan että se on soikea tuo mäntä.
Jerzi
-
Kanada?
-
Heitämpä minäkin oman kyssärin historiasta kun Eustagesta oli juttua aikaisemmin. Mitä yhteistä oli jerryllä ja Eustagella vuoden 1996 1/8 MM-kisoissa Englannissa, he olivat aika kuuluisia pitkään kyseisestä asiasta. Jerry ei luonnollisestikaan saa vastata tähän.
-
starttilaatikko :shocked:
-
Mitä yhteistä oli jerryllä ja Eustagella vuoden 1996 1/8 MM-kisoissa Englannissa, he olivat aika kuuluisia pitkään kyseisestä asiasta.
Varikkokissi? :cheesy:
-
Vastaus Jerryn ja Eustagen yhtäläisyyteen: Jerry kun tunnetusti ei hikoile PALJOA ja lämmin kun oli niin hän ajoi kisapaikalla päänsä kaljuksi, jolloin syntyi team biljardipallot 8-pallo ja kivipallo. Heitä kuvattiin kyseisen asian takia aika paljon ja vielä vuosien päästä kyseltiin EM ja MM-kisoissa missä on kivipallo.
-
Vastaus Jerryn ja Eustagen yhtäläisyyteen: Jerry kun tunnetusti ei hikoile PALJOA ja lämmin kun oli niin hän ajoi kisapaikalla päänsä kaljuksi, jolloin syntyi team biljardipallot 8-pallo ja kivipallo. Heitä kuvattiin kyseisen asian takia aika paljon ja vielä vuosien päästä kyseltiin EM ja MM-kisoissa missä on kivipallo.
Pitikös tuo saada taas esille. Olin jo unohtanut tuon jutun :angry:
Jerzi
PS Ei ole muuten kauaakaan kuin näin sen kuvan meistä, siis Eugeni potasta ja minusta.
-
Ainakin yksi hiilidioksidimoottori on valmistettu Suomessa.
Valmistajana ja oman mallinsa suunnittelijana toimi yks nuorehko kelloseppä. Harmikseni olen hukannut sen linkin enkä löydä tietoa enää mistään. Joka tapauksessa kaveri siis teki koko moottorin itse ja hienointa oli että se oli erittäin pienikokoinen, oliskohan ollu jopa "tikkuaski" kokoa ellen väärin muista. Sama kaveri on tehnyt muitakin erikoisia pienoismalleja eli näitten tietojen avulla saattaisi löytyäkin.
Muistaakseni 2000/2 pienoismallissa oli juttua kyseisistä moottoreista. Kenellä on kyseinen lehti voinee tarkistaa jos siellä mainitaan enemmän.
Hiilidioksidimoottorissa mäntänä toimii normaali mäntä, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, polttoaine- ja pakoventtiilinä toimii irtonainen kuula! Sori toi kompa :afro:
-
Heitetäämpä kysymys historiasta vol.2 1995 EM-kisat 1/8 polttiskrossissa paikka Spoleto Italia. Mikä viri palikka jaettiin Mugen kuskeille kisoissa? vihjeenä annan että ns. uusissa malleissa on muka keksitty tällainen hieno juttu joka tosiaan oli jo -95 vuonna ajossa. :cool:
-
Villi arvaus: bigbore iskarit?
-
Villi arvaus: bigbore iskarit?
Aika lähelle, mutta ei ole oikein :azn:
-
No jos lähelle meni, niin oisko iskarit lisäsäiliöllä? ..mikähän niiden "oikea" nimi nyt olikaan..
-
Paineilmaiskarit :grin:
-
No jos lähelle meni, niin oisko iskarit lisäsäiliöllä? ..mikähän niiden "oikea" nimi nyt olikaan..
Niiden nimi on muistaakseni piggy bag ja ne tuli vasta seuraavana vuonna :wink: ei ole oikea vastaus! oikea vastaus on......... alumiini pala jolla iskarin alakiinityspiste nostetaan tukivarresta ylöspäin kuten esim. uudessa RC8:ssa,X-ray:ssä :smiley:
-
tässä kun oli takanapäi juttua noista hihnoista ym ni miks ketjuveto otettiin pois? se ois kestäny paremmin ku hihna mutta onkos siinä se että ne ruostuu vai? eikös ne ois ollu toisaaltaa aika hyviä. mikä hävitti ketjuvedon?
-
Voisin arvata.
Näin tekniseltä näkökannalta uskoisin että ketjuvedon huonoja puolia hihnavetoon on paino.
Ketju painaa enemmän joten auton paino on suurempi ja liikutettavan massan paino (ketjun) on suurempi.
Jolloin tehoa menee hukkaan pelkästään ketjun liikkuttamiseen.
Nykyäänkin on ketjuvetoja tosin 1/5 bensamonsterissa olen sellaisen nähnyt.
Siinä nyt ei paino merkittävästi nouse.
-
Heittäisin hihnavedosta vielä sellaisen kommentin, että odotetaan max2-3v niin rupeaa hihnavetoisia tulemaan. Jos mietitään asiaa niin sähkäreissä on hihnat, 1/8 rata-autoissa on hihnat. Kun olen kysellyt auton suunnittelijoilta miksi ei ole tullut vielä hihnavetoista, ovat vastaanneet että ei kestä....ja pa...t :angry: nyky tekniikalla saa varmasti kestäviä hihnoja. Nykytrendi on että tehdään auton runko joustavaksi että saadaan lisää pitoa????!!!!! suomeksi siis, ei osata suunnitella autoa jossa olisi pitoa tarpeeksi. :angry:
-
tässä kun oli takanapäi juttua noista hihnoista ym ni miks ketjuveto otettiin pois? se ois kestäny paremmin ku hihna mutta onkos siinä se että ne ruostuu vai? eikös ne ois ollu toisaaltaa aika hyviä. mikä hävitti ketjuvedon?
Ne venyivät ihan silmissä.
Jerzi
-
Hiilidioksidimoottorissa mäntänä toimii normaali mäntä, mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, polttoaine- ja pakoventtiilinä toimii irtonainen kuula! Sori toi kompa :afro:
Sen verran kait hiilidioksidimoottorin (tai muun painekaasukäyttöisen moottorin) mäntä poikkeaa normaalista, että pertiaatekuvissa ainakin männän päässä on yleensä pitkä tappi, joka sitten käyttää sylinterin päällä olevaan kuulaventtiiliä, josta kaasu pääsee sylinteriin.
"Pakokassut" kai yleensä poistetaan koneesta 2-tahtikoneen tyyliin, että kun mäntä laskee riittävän alas, niin pakoaukosta pääsee kaasut ulos.
Voihan sitä tietysti olla muitakin ratkaisuja, mutta itse olen törmännyt vain tuon tyyppisiin ratkaisuihin.
-
Voihan sitä tietysti olla muitakin ratkaisuja, mutta itse olen törmännyt vain tuon tyyppisiin ratkaisuihin.
:mrgreen:
Äijähän puhuu puuta heinää!
-
Voihan sitä tietysti olla muitakin ratkaisuja, mutta itse olen törmännyt vain tuon tyyppisiin ratkaisuihin.
Äijähän puhuu puuta heinää!
Äläs nyt! Ei ole kovin montaa sellaista asiaa, mihin EN ole törmännyt!!! :grin: Ei ainakaan torpan radalla. :tongue:
-
Tää ei ole kysymys vaan kerro noita rc-auto legendoja (suomalaisia), esim Mika Leppälahti, Leo Hongisto ym ym.
Jerzi
-
Jukka Steenari.
-
Mika Häkkinen, Henri Toivonen
-
Oma henkilökohtainen lista on tämä jota minä arvostan.
Veikko Jalas---eipä voi muuta sanoa että joka paikan tietäjä
Ola Pedersen---yli 20vuotta ollaan kavereiota oltu ja hänen kokemus on vissiin aika kovaluokkaa
Julle Pedersen---kuski vailla vertaa, ja mukava kaveri
Arto/Ari Heinonen---noista ei voi muuta sanoa että kaverit ihan totta osaa kääntää rattia,vaikka pikku poikina ei niin hirveästi kuunnellut mitä vanhemat niille sanoi.
Timo Jalas---rennoin rc-kuski EVER, vaikka menee mikä pieleen niin hän jaksaa hymyillä.
Teemu/Juha Stenberg---eiköhän nuo kaksoiset ollut jo legendoja syntyessä. Ne vei rc-10 miten halusi klubbenilla -80 ja -90 luvulla.
Kim Elfström---1/8 krossareiden eliittiä ja mikä moottori ruuvaaja, parhaasta päästä.
Juha Sartesuo---Kaverin toinen nimi on rento. Ajotyyli todella erikoinen, muistuttaa Jukka Steenarin tyyliä.
Kuin minä kävin läpi listan ketä minä laitan niin huomasin että olen ollut monen kanssa jo yli 20vuotta kaveri. Tämä laji on kyllä antanut minulle todella paljon on pystejä ja kavereita ja kiitokset niistä.
Jerzi
PS Jouni, sinua en maininnut koska et ole sen arvoinen :lol:
-
Ai...
Enpä arvannut että legendoiksi lasketaan tänäpäivänäkin ajavia kuskeja.
Sittenhän koko juttu olis voinu olla "keistä kuljettajista pidät eniten"
-
Jerzi, Mene " tupla ja kuitti " ohjelmaan ja todista taitosi :wink: Ja mikä parasta saat vielä rahaa. Jos menet lupaan katsoa ...
-
Ei kiitos.
Seuraava kysymys.
Mainitse 2 kpl rc-auto merkkiä Ruotsista. ! on 1/12 mattoauto ja toinen on sitten tuo 1/8 on/offroad merkki.
Jerzi
-
saab on varmaan toi 1/12 mattoauto :undecided:
-
Tääkö se mattis on? :mrgreen: ..no kun kukaan ei heitä arvauksia, niin heitetään jälkimmäiseen ukkostiikeri?
-
Toinen on CARLSON, teki aikoinaan 1/8 krossareita ja 1/8 rataautoja suurimmaksi osaksi muovista.
Jerzi
-
Vastaan Team Laje kun kukaan muu ei jaksa vastailla. Entä tietääkös Jerzi mikä on suomalainen 1:12 mattoautomerkki?
-
Olen kuullut jostain v-dezign vai miten se meni, on kuulema hyvä peli.
Jerzi
-
Jep sepäse (http://v-dezign.net/kits.html).
-
Sen verran kait hiilidioksidimoottorin (tai muun painekaasukäyttöisen moottorin) mäntä poikkeaa normaalista, että pertiaatekuvissa ainakin männän päässä on yleensä pitkä tappi, joka sitten käyttää sylinterin päällä olevaan kuulaventtiiliä, josta kaasu pääsee sylinteriin.
Tosiaan juu toi tappi se oli joka oli hävinny mun muistikuvista. Mitäs muita kun hiilidioksidikaasuja noissa moteissa on käytetty? Mä siis en tiedä, kuhan kiinnostuin.
-
Jerzi voisit aktivoitua, nämä on mukavia juttuja tietää?
-
Mikä oli TAMIYAn ensimmäinen turisti tyylinen auto.
Jerzi
-
Tamiya Tourist.. :shocked:
-
TA01 rungolla oleva Nissan Skyline.
-
Porsche 934 vuonna 1976.
-
kyosho fairlady
-
Eiköhän se ole tuo porche 934 joka jo mainittiinkin..
..satuin taannoin netissä törmäämään stooriin kyseisestä autosta josta oli tullut myös päivitetty 30vuotis juhlapainos, jossa ei tainnut kyllä juurikaan olla yhteistä sen alkuperäisen kanssa, ulkonäköä lukuun ottamatta. Kori on kyllä erittäin hieno.
-
TA01 rungolla oleva Nissan Skyline.
Tässä oikea vastaus---> http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=99
Jerzi
-
Mikä on tämän auton merkki ja malli.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250201?back=history
-
Team Losi :grin:
-
Pro Radiant?
-
Team losi.
-
..
-
Hah... Aika hyvin
Vanteet, noparin ja antennin jalan olisin minäkin tunnistanu, mutta lopuista ei mitään käryäkään...
-
Pro Radiant?
hyvin arvailtu. Maailma on täynnä todella ihmeelisiä autoja josta monella teistä ei ole mitään hajuakaan niiden olemassa olosta. Tuosta radiantista muistaakseni löytyy semmoinen versio joka oli vissiin jonkun jenkki radan oma kisa versio, tyyliin raceway edition.
Yritän löytää illalla uuden auton teille.
Jerzi
-
AYK Radiant Pro
http://www.inetrc.com/AYK/Details/AYKRadiantPro.htm
Kyosho Ultima Pron vanteet edessä, Losin vanteet takana, Nähtävästi Losin X-pattern 2tuumaset renkaat molemmissa päissä, Asson antennin jalka, Novakin säädin ja Moottoria veikkaisin Schorcheriksi.
-A-
Antti, tuo scorcher oli aikoinaan paras vakiokone mitä oli saatavilla, oliko sinulle semmoinen peli myös. Ultiman vanteet ne eivät voi olla koska tämä on 4wd auto.
Jerzi
-
..
-
Voit olla Antti oikeassa mutta nyt tulee todella vaikea teille.
Annan kuvan auton takapäästä niin katsotaan jos löytyy oikea merkki ja malli.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250798?back=history
-
Tässä toinen joka on vaikea. Auto merkka ja malli olis hyvä.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250799?back=history
-
..
-
Nyt heitit pahan..
Toinen on lelu, johon tulee varmaan joku henkilöauton kori päälle. Reedyn LayDown-hiilipäätyinen kone ja Tekinin säädin vievät tuon auton 90-luvun alkuun kuitenkin. OLET TODELLA PAHASTI HAKOTEILLÄ.
Toinen ei ole ainakaan..
- Tamiya, vaikka Hotshotin pyörät ja vanteet siinä onkin
- Kyosho, niillä oli tuohon aikaan kyllä alumiininen takapää, mutta enempi ohuesta levystä tehty, kuin tollanen
- Mugen
- Marui
- Hirobo, nää ei ollut mitkään siihen aikaan ollenkaan kilpurin näköisiä
- Schumachereissa oli muoviset teleskooppivetoakselit, joten ei sekään..
- PB MiniMustangiin nuo pyörät olisi edelleen saanut kiinni, mutta se oli muovinen keskimoottorinelivetoauto
- Se on selkeästi jonkun pienen pajan tekele, sen jälkeen kun Asson RC10 ja Kyoshon Ultima olivat olemassa, jotta jotta tämä kopio voitiin sitten tehdä..
- Akut ovat Saddlepack mallisesti kiinni ja taitavat olla Corallyn SP-II akunkiinnikkeet, eli vuosi on 1986 jälkeen...
- Jos tää kuva on Suomesta niin autolla on varmasti ajettu Hyrylän hiekkakuopalla, senverran pahasti metalliosat on ruosteessa.
...vaikea on OLET AIKA LÄHELLÄ
-A-
Antti sanoit melkein vastauksen jo tuohon toiseen autoon, ja se lelu auto on historiallinen malli ja sen voin kertoa että se ei ollut lelu.
Tulet yllättymään kuin kerron vastauksen.
Jerzi
-
..
-
No niin, uusi aamu, uudet aatteet.
- Ensimmäinen on "Yokomo Wonder Dog Fighter" tai joku sen optiomalli.
..ja toinen on "PB-Ace", tässä hämäsi se että luulin että PB:llä on vain nelivetoautoja.
-A-
Joo molemmissa olet oikeassa mutta sillä erotuksella että tuo PB ACE oli 4wd. No illalla uusi tehtävä.
Jerzi
-
Eli se joka tämän tietää niin tulen tiskaamaan teillä 4vuodeksi :lol:
Eli auto merkki ja malli. sanotaan näin että tuota mallia ei koskaan mennyt myyntiin asti mutta oli todella menestyksekäs.
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251264?back=history
Tätä et tiedä Antti :p :p
Jerzi
PS Viosin kuvitella että yhdellä Englantilaisella on yksi originaali tästä autosta. Tämä kyseinen auto on todella upea kopia alkuperäisestä versiosta jota muistaakseni löytyi perätä 5kpl.
-
Stealth teksti viittais assoon mutta olikos niin että tuo Stealth laatikko oli alunperin Tamiyan tekele jonka asso kopioi?
-
Olisiko Asson 90-luvun alun MM-kisojen protoja?
-
Olisiko Asson 90-luvun alun MM-kisojen protoja?
Olet oikeassa Jonni mutta mikä oli sen proton mallin nimi.
Jerzi
-
Stealth car?
-
Sehän se.
Jerzi
Hitto seuraavaksi laitan helpotn niin kukaan ei tiedä sitä.
-
Eli se joka tämän tietää niin tulen tiskaamaan teillä 4vuodeksi :lol:
Stealth car?
Sehän se.
Jerzi
Onnittelut voittajalle :grin:
-
Keittiössä onkin jo Jerzille mistä aloittaa :grin:
-
Keittiössä onkin jo Jerzille mistä aloittaa :grin:
Se tarjous meni jo umpeen :p
Jerzi
-
Seuraava auto. Jonni please älä nyt heti vastaa tähän.
Merkki ja malli.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251878?back=history
-
..
-
Schumacher TopCat
Jamie Booth voitti tällaisella Englannissa EM:t
Liian helppo.
Jerzi
-
Varsinkin kun keulassa luki topcat :wink:
-
Merkki ja malli :huh:
Huomatkaas auton voimansiirtoa, onko jotain tuttua jos vertaa tämän päivän turisti autoihin. Tämä auto on yli 15vuotta vanha.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/252402?back=history
-
En viittis spoilata, mutta kyllähän tuo nyt mieleen muistui kun kuvan näki :wink:
-
Joo tuosta minä kysyinki sinulta. On aikansa edelle sanoisin :lol:
Jerzi
-
..kyosho slingshot.
-
Kyllä,Arska oli oikeassa.
Jerzi
-
Hahhaa, Slingshotilla driftattiin täysillä jo 1991... Oli muuten ilmeisesti ensimmäisiä tuolla kahden hihnan systeemillä olevia autoja. Dirt oval-racer muistaakseni, nimenomaan Kyosho Usa:n tuotantoa. Muuten hyvä peli mutta remmit ihan purkkaa....
-
Hahhaa, Slingshotilla driftattiin täysillä jo 1991... Oli muuten ilmeisesti ensimmäisiä tuolla kahden hihnan systeemillä olevia autoja. Dirt oval-racer muistaakseni, nimenomaan Kyosho Usa:n tuotantoa. Muuten hyvä peli mutta remmit ihan purkkaa....
Ei ollut kovin yleinen auto ja vissiin aika vähän noita ylipäät'nsä tuli Suomenmaahan. Olikos sillä hyvä ajaa.
Jerzi
-
No eihän tuolla lankkuassoja (RC10L) vastaan ollut mitään mahiksia, foameineen etc. Mutta ensimmäinen "säädettävä" auto kuitenkin, sliksit tehtiin alkuperäisistä "pyramid spike" renkaista nappulat pois hiomalla... Koneeksi kovin mitä kaupassa oli, kunnon 1700mAh SCR kennot ja Tekinin nopari.... Aaah noita nostalgisia muistoja kun Peugeot 405 korinen kiitäjä luisteli täyttä driftiä pitkin Kuusankosken vanhaa asvalttirataa... :mrgreen:
Tuosta vähän aikaa ja kasvoin liian isoksi hetkeksi, ja koko harrastus jäi yli kymmeneksi vuodeksi. Kaikki laitteet pakkia myöten tuli myytyä köntässä pois, 1.500 markkaa sai ryyppyrahaa silloin... Kyoshon Ultima Pro II, Outlaw Ultima Truck (maailman ensimmäinen trukki?) Pro:n hiilarialustalla, kolme assoa (RC10L) etc etc, kaikki kerralla pois varastoa täyttämästä... Kuinka tyhmä sitä on joskus ollutkaan... tosin harrastanhan mä nytkin crawlereita ;)
-
Nyyyyt tulee paha :evil: Merkki voi löytyä mutta mallia ette löydä :p Se joka tämän löytää saa lainaa minun tyttöystävää viikoksi, vaikka tiskihommiin josta hän niin tykkää :p
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/254201?back=history
PS annan vinkin joka ei ole ihan 100% varma tieto mutta Tony Rahko taisi ajaa kisaa tällä autolla kauan sitten.
-
Kyosho Lazer ZX-5 SP ?
-
Kyosho laser ZX-S EVOLUTION. Kyseessä oli MM-kisareplica jossa oli mm. Losin iskarit mukana.
EDIT. Ei muuten olekaan. Rahko hämäsi :grin: Sillä meinaan oli edellämainittu auto joskus. Toi on joku vanhempi
EDIT2. Nyt kun vertailin lisää kuvia niin muuten sama auto mutta JERTSIN kuvan autossa on Kyoshon iskarit kiinni. Vaihdettu joskus
-
Jonnille annan kohta BANNIT :evil: tähän visailuun :lol:
Jerzi
PS Arvaa olikos se oikein mitä Jonni vastasi :evil:
Tässä 1kpl niistä hieman enemmän tietoa autosta.
http://cgi.ebay.ph/Vintage-Kyosho-Lazer-ZXS-Evo-Ultra-Rare-New-Built_W0QQitemZ290220643382QQihZ019QQcategoryZ2565QQcmdZViewItem
-
Eli auto merkki ja malli. sanotaan näin että tuota mallia ei koskaan mennyt myyntiin asti mutta oli todella menestyksekäs.
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251264?back=history
PS Viosin kuvitella että yhdellä Englantilaisella on yksi originaali tästä autosta. Tämä kyseinen auto on todella upea kopia alkuperäisestä versiosta jota muistaakseni löytyi perätä 5kpl.
Monen vuoden rc10.fi:n seurannan jälkeen uskaltaudun jopa kirjoittamaan tänne.
Tuo: https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251264?back=history ei ole kumpikaan ae:n Stealth:sta, vaan jonkun esim. Technacraftin tekemä runko RC10:iin. Tuo on kyllä hyvä kopio ae:n rungosta, mutta tuossa autossa näyttäisi olevan jopa Losin vanteet ja A&L:n keltaiset ohjauspalat.
Tuossa pari linkkiä, joissa on ne oikeat Stealth:it:
1989: http://aedownloads.com/kit_photos/masami_aust_rc10/australian_rc10.htm
1991: http://aedownloads.com/kit_photos/1000px/australian_rc10.htm
Lisäksi linkki siihen ihan ensimmäiseen proto RC10:iin, jos jotain 80-luvulla crossia ajaneista sattuisi kiinnostamaan:
http://aedownloads.com/pictures/originalrc10/originalrc10.htm
Jirka
-
Tätä minäkin ihmettelin, mutta enpä kommentoinu mitään kun en varmaksi tiennyt.
Ei se tosiaan kyllä ihan puhdas asso näyttäis olevan.
-
Eli auto merkki ja malli. sanotaan näin että tuota mallia ei koskaan mennyt myyntiin asti mutta oli todella menestyksekäs.
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251264?back=history
PS Viosin kuvitella että yhdellä Englantilaisella on yksi originaali tästä autosta. Tämä kyseinen auto on todella upea kopia alkuperäisestä versiosta jota muistaakseni löytyi perätä 5kpl.
Monen vuoden rc10.fi:n seurannan jälkeen uskaltaudun jopa kirjoittamaan tänne.
Tuo: https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/251264?back=history ei ole kumpikaan ae:n Stealth:sta, vaan jonkun esim. Technacraftin tekemä runko RC10:iin. Tuo on kyllä hyvä kopio ae:n rungosta, mutta tuossa autossa näyttäisi olevan jopa Losin vanteet ja A&L:n keltaiset ohjauspalat.
Tuossa pari linkkiä, joissa on ne oikeat Stealth:it:
1989: http://aedownloads.com/kit_photos/masami_aust_rc10/australian_rc10.htm
1991: http://aedownloads.com/kit_photos/1000px/australian_rc10.htm
Lisäksi linkki siihen ihan ensimmäiseen proto RC10:iin, jos jotain 80-luvulla crossia ajaneista sattuisi kiinnostamaan:
http://aedownloads.com/pictures/originalrc10/originalrc10.htm
Jirka
Joo tuo on kopio stealt autosta, miksi se on kopio on sen takia että noita rakennettiin peräti 5 kpl kuskeille kuten esim CLIFF LETT, MASAMA, MUISTAAKSENI JAY HALSAY JA VISSIIN KRIS MOORELLE. Voin vain kuvitella missä ne autot ovat. Tuota stealt autoahan ei koskaan mennyt myyntiin asti vaikka pärjäs auto todella hyvin vuosina -89 ja -91.
Jerzi
-
Ja aidostakin on jo ylärunko poikki :grin:
http://aedownloads.com/kit_photos/1000px/_MG_7740.JPG
-
Hassu juttu tuosta autosta oli että etu tukivarret olivat asso 1/10 gt autosta ja ne olivat väärinpäin asennettu etupäähän.
Jerzi
-
Mikä on MUGENin sähkökrossi version mallin nimi.
Huom, se on myös 4wds.
Jerzi
Annan vinkin. Löytyy koirarotuna myös. Tämän jos joku tietää niin hienoa toetoa löytyy.
hehe oisko villakoira! hehehehee!
-
Voit olla Antti oikeassa mutta nyt tulee todella vaikea teille.
Annan kuvan auton takapäästä niin katsotaan jos löytyy oikea merkki ja malli.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250798?back=history
tamiya?
-
Tässä toinen joka on vaikea. Auto merkka ja malli olis hyvä.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250799?back=history
CEN:n?
-
Voit olla Antti oikeassa mutta nyt tulee todella vaikea teille.
Annan kuvan auton takapäästä niin katsotaan jos löytyy oikea merkki ja malli.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250798?back=history
tamiya?
PB ACE
Jerzi
-
Tässä toinen joka on vaikea. Auto merkka ja malli olis hyvä.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250799?back=history
CEN:n?
YOKOMO DOGFIGHTER RPS.
Jerzi
-
Mikä on MUGENin sähkökrossi version mallin nimi.
Huom, se on myös 4wds.
Jerzi
Annan vinkin. Löytyy koirarotuna myös. Tämän jos joku tietää niin hienoa toetoa löytyy.
MUGEN BULLDOG.
Jerzi
hehe oisko villakoira! hehehehee!
-
Hassu juttu tuosta autosta oli että etu tukivarret olivat asso 1/10 gt autosta ja ne olivat väärinpäin asennettu etupäähän.
Jerzi
Ei, kyllä nuo tukivarretkin olivat ihan juuri tuota autoa varten tehdyt. Olisi muistaakseni GT:n tukivarret mm. liian pitkät. On kyllä olleet nämä Stealt:in aika kalliita autoja, kun valmistussarjat ovat olleet joitan yksilöitä, niitä ei myyty yhtään, mutta niihin on tehty omia muovivalumuotteja. Ilmeisesti kuitenkin jollain hokkuspokkusmenetelmällä on ainakin nuo etualatukivarret tähän myöhempään mallin tehty, kun ovat ylhäältä aika ritilän näköiset. No ainakin toista RC10-nimellä kulkenutta autoa on sitten kyllä myytykkin kuin HK:n sinistä, vaikka juurikaan mitään yhteistä ei nimen lisäksi olekkaan ollut. No periytyihän tuosta 89-mallista Stealt-voimansiirto, joka ensimmäisessä Stealth-autossa oli muuten käsin jyrsitty. Sitten kun ae on saanut näitä rakenteita tuotantoautoihin, on auton nimi ollut B2 tai B4.
Jirka
-
Tässä toinen joka on vaikea. Auto merkka ja malli olis hyvä.
Jerzi
https://kotisivukone.fi/app/www/jerzi.palvelee.fi/albumi/250799?back=history
CEN:n?
YOKOMO DOGFIGHTER RPS.
Jerzi
RPS Yokomo YZ-834B SE, koska mm. kahdella takaiskarilla ja vielä aika rankasti modifioituna mm.
- Hiili?kuiturunko, jossa vähän saddlepack tyyppinen akkukennojen jako.
- Ilmeisesti Delta-iskarit, mutta keltaiseksi anodisoidut
- Hot Trick lasikuituiset takatukivarsijäykentimet
- Alumiiniset hub-carrierit edessä
- Ei vakio tuo alumiininen takaiskari- ja korikiinnike samoin kuin takasiiven siipilangan kiinnikeet
- Aluvanteet ja Dynamiten renkaat
- Technacraftin titaaniset raidetangot
-
Kun tossa noista assoista on ollut puhetta niin mikä seuraavan auton nimi sitten on? Muistaakseni toi ei vielä kulkenut B2 tms. nimellä vaan olisi ollut pelkkä "RC10", tai "RC10 Stealth" tms.
Kaikki muu pitäisi olla alkuperäistä paitsi takavanteet & vanteidenkiinnitys, akkupanta, ja ehkä jouset ei ole asson omat. Toi on ostettu ehkä loppuvuodesta 1991 tai vuonna 1992, ei pysty muistamaan niin tarkkaan.
-
TQ-10, tosin alkuperäisessä tqssa oli vakio laatikko ja siihen vissiin tuli ennen kuin worlds malli tuli -94 tuolla stealt laatikolla.
Jerzi
-
Googletin vähän lisää, ja alan kallistua siihen että toi auto on RC10 Graphite. Auton laatikko ainakin oli just tollanen missä on jenkkien lippu auton taustalla, kuten seuraavan linkin takana on:
http://www.theshreves.com/rc_stuff/rc10history.htm
Mutta ton sivun manuaalin mukaan RC10 Graphite ei ollut stealth-boksilla joka tossa mun autossa on.
Tosin esim. tässä ebayn RC10 Graphitessa on stealth-boksi:
http://cgi.ebay.com/Vintage-Associated-RC10-Graphite-Edition-Shelf-Queen_W0QQitemZ170221883722QQihZ007QQcategoryZ19167QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
-
Jos ottaa googlen kautta associated tq-10 niin saa tämän esille.
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&hs=p9B&q=associated+tq-10&btnG=Hae&meta=
Jerzi
PS En voi muistaa väärin ekaa assoa mikä minulle on saapunut.
-
Edelleen väitän että toi mun auto on RC10 Graphite, eikä TQ10. Ilmeisesti RC10 Graphitea myytiin aluksi sillä vanhalla boksilla, mutta jossain vaiheessa siihen tuli Stealth-boksi joka munkin autossa on.
http://www.rc10talk.com/viewtopic.php?f=7&t=166
Tossa on artikkeli TQ10:stä, siinä runko näyttää olevan leveä keulasta ja etutukivarret on lyhyet. Mun autossa taas runko ei ole leveä keulasta, ja tukivarret on pidemmät. Tosin tuossakin artikkelissa mainitaan että "TQ10:n seuraava versio tulee sisältämään samoja parannuksia joita on uudessa RC10 Graphitessa".
Mutta toi TQ10 oli ilmeisesti runkoa lukuunottamatta asson osista kasattu auto, jota "valmisti" Horizon Hobby Distributors.
Onko sulla se sun auto vielä tallella?
-
Nostetaan tämä hauska topikki.
Päivän kysymys kuuluu näin.
Kukas pienircmies tippui Hyvinkään ajajakorokkeelta jokunen vuosi sitten ja mursi kätensä :grin:
Ja kaveri oli ihan vesiselvä.
Jerzi
-
Oisko ollu herra Raikas.
-
Oisko ollu herra Raikas.
Dämit, mistä tiesit. En itse ollut paikalla mutta olemme Tonin kanssa nauraneet asialle.
Jerzi
-
Oisko ollu herra Raikas.
Dämit, mistä tiesit. En itse ollut paikalla mutta olemme Tonin kanssa nauraneet asialle.
Jerzi
Todennäköisesti kuka muu tahansa rc autoilija olisi vähintään kuollut pudotessaan korokkeelta, mutta ko. Henkilön pantterimainen ketteryys pelasti pahimmalta. Tämä oli siis puhtaasti päättelytehtävä, en minäkään siellä paikalla ollut.
-
Mainitse yksi Ranskalainen M8 automerkki joka alkaa Y kirjaimella.
Jerzi
-
Veikataan vaikka Jenkkiä(Yankee)
-
Veikataan vaikka Jenkkiä(Yankee)
Oikein. Hieno merkki ja pirun hienoja M8 autoja.
Jerzi