En lähde kommentoimaan tuota eri merkkisyyttä, koska en nyt muista miten tuo merkki/aluejaottelu meni.
Siis kun liikutaan hobao/ofna/hong nor/jammin/jne sektorilla ja ostomaasta yms liittyen merkki x voi olla merkki y.
Mutta itse en ole törmännyt 1:8 torseniin kuin kahdella valmistajalla. Toki jos puhutaan LSD-tasauspyörästöistä yleensä, niin sielähän on useita makuja ja hajuja.
Näiden kahden "tunnistaminen:
Tämä on mallia HN, parhaiten tunnistaa tuosta alumiinisesta rummusta joka tulee rattaiden suojaksi.
Värejä on tietty useita, viittaavat hieman siihen että mihin autoon sopivat.
(kuvassa päätydiffi, ulostulot ja ratas erona keskidiffiin)
Tämä edustaa mallia Hobao, tunnistaa parhaiten muovisesta rummusta, metallisesta päädystä ja punaisesta O-renkaasta.
EI pidä sekoittaa spider diffiin, joka on tuosta näkökulmasta liki 1:1 näköinen.
Tätä saa esimerkiksi suomesta hobao finlandista.
Rakenteellisesti diffit on aivan erillaiset, lopputulos on kylläkin sama.
HN diffi on kuten 1:1 audin diffi, sisältää kuusi ratasta, suhteellisen isohkoja. Spurri kahdella ruuvilla kiinni. Ulostulojen vaihto vaatii koko diffin purkamisen.
Hobao diffi sisältää kahdeksan ratasta, pienehköjä. Spurri neljällä ruuvilla kiinni. Ulostulot saa vaihdettua purkamatta diffiä.
Kestävyydestä en osaa sanoa suuntaan tai toiseen, mitään kestotestiä en ole suorittanut, mutta molemmilla diffityypeillä oon käyny samassa autossa kunnolla mailaa antamassa ja ei ongelmia.