Kiitos kaikille paljon vastauksista ja etenkin hountille!
Päätimme isän kanssa että emme rupea tuota väljää ja loppuun kulutettua pikku rutkua turhaan korjailemaan vaan ostamme siihen uuden moottorin!
Mutta nyt laitoin motin syrjään ja aloin muuta autoa puhdistelemaan.
Nyt tein tollaiseen pikku kippoon oikeen "TAPPO LITKUN" :lol: jolla ainakin ekasta testipalasta lähti kaikki liat pois. (litkussa kaikkia puhdistukseen liittyviä aineita + extraa tungettu koko kippo täyteen esim. tärpättiä, auton tekstiili pintojen puhdistus ainetta ja paljon muuta!) :lol:
Kiitos kiitos.
Hyvä jos löysit kunnon sekoituksen mömmöä, millä irtoaa kaikki. Viitsitko huviksesi kokeilla irtoaako diffiöljy diffirattaista/diffin sisältä.
Saattaa myöskin olla että osa "tappolitkuun" tungetuista tavaroista "kumoaa" toisensa esim. veden pintajännityksen pienentämiseen perustuvat ja spriihin turvautuvat jutskat, tosin nyt olen vielä enemmän lauantai fiiliksissä mitä eilen olin perjantaifiiliksissä, että saattaa olla että lyö vähän isopyörä tyhjää.
Diffiöljyyn ei tehoa edes rasvanpoistoaine. Vesipaine + hiustenkuivain todettu hyväksi, mutta silti joutuu pumpulipuikolla putsaamaan pientä möhnää pois diffistä. (en muuten ole näin tarkkaan putsannut, mutta superin diffiin oli päässyt jotain ylimääräistä, ja diffiöljy oli "liimannut" skeidan pitkin rattaita jne. ja tappelin pari tuntia per diffi että sain ne puhtaiksi. (opetuksena: älä jätä avonaisia diffejä pöydälle!)
Koneeksi varmaan suosittelisin tuota Infinity .18 RTR:ää, sitten täytyy kyllä koko auto olla kuulalaakeroitu, ja QRC systeemi olla erillisellä servolla, ettei vähänkään vauhdissa tule lykättyä pakkia/vetoa päälle. (tämä vain oma mielipiteeni, koska en haluaisi olla uusimassa QRC:n rattaita kovin usein)
Moottoripukit joutuu kanssa hommaamaan, pitäisi löytyä pienellä metsästyksellä, riippuu missä kohtaa on alkuperäisessä pohjalevyssä reiät, minultakin saattaisi saada liki ilmaiseksi tuollaiset HPI:n pukit
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXN373&P=7, tosin vaatii 99% todennäköisyydellä poraamista pohjalevyyn, eli suosittelen ostamaan jostain sopuhintaan Kyoshon moottoripukit. Vauhtipyörä/ muut kilkkeet sopii pienellä sovituksella, jos ei, niin allekirjoittaneelta löytyy HPI:n vauhtipyörä.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXM759&P=7Mutta mitä todennäköisimmin saat tuon vakion vauhtipyörän yms muut kilkkeet sopimaan.
Vaikka koko auto olisi kuulalaakeroitu, noin pitkän seisomisen jälkeen suosittelen uusimaan tai ainakin tarkastamaan kaikki laakerit. Tuo syö varmaankin 5*10*3mm laakereita ja diffit ja QRC-tsydeemi syö 8*14*3mm laakereita. (nämä ovat täysin veikkauksia, kannattaa ehdottomasti tarkastaa ennen tilaamista)
- Hount