Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 416889 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1500 : 28.11.07 - klo: 10.14 »
Yritin putsaria käännellä mutta ei oikein asentoa löytynyt jossa se ei ottaisi kiinni.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1501 : 28.11.07 - klo: 10.24 »
Mulla autto putsarin kääntäminen. sitte seuraavaks huomasin et etujarrun linkki otti tankkiin kiinni ja lyhensin sitä kun ei se suostunu mahtumaan muuten niin että jarrut vielä toimii. Kyllä niissä aina jotain pientä nikkarointia on. ei tämä muuten mikään harrastus olis  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1502 : 28.11.07 - klo: 10.30 »
Mulla autto putsarin kääntäminen. sitte seuraavaks huomasin et etujarrun linkki otti tankkiin kiinni ja lyhensin sitä kun ei se suostunu mahtumaan muuten niin että jarrut vielä toimii. Kyllä niissä aina jotain pientä nikkarointia on. ei tämä muuten mikään harrastus olis  :mrgreen:
Jos linkki ottaa tankkiin kiinni, ni sit on menny kokoaminen pahasti pieleen...
Huehue

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1503 : 28.11.07 - klo: 10.31 »
Lainaus
Toinen ongelma on kääntyvyys. Auto ei käänny niin paljon kuin se voisi. Servo on maksimi kääntyvyydellä. Voiko servovarsi olla liian lyhyt/tarkoitettu johonkin muuhun kuin autoon? Servona Sanwan joku ERG-Wrx tai vastaavaa, mallia en nyt muista tarkkaan.

Joo servosarvi on liian lyhyt. Säädä EPA säätö ensin lähes maksimiin (esim 10% alle maksimista), sen jälkeen haen servosarven pituudella maksimi kääntökulma. Eli mitä lyhyempi servosarvi, sitä vähemmän rasitetaan servoa, mutta kuitenkin niin pitkä, että saadaan maksimi kääntökulma pyörille. Laita vielä O-rengas servosarven alle niin saadaan hiukan lisää vesitiiveyttä.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1504 : 28.11.07 - klo: 10.50 »
Mieleen tulee että on putsarin ja kaasarin välinen kuminen kaula väärinpäin.
Silloin koko putsari jää matalammalle jolloin ottaa linkkeihin kiinni hyvinkin varmasti.
Eli katso että kaula on oikein päin.
Muutenhan putsari ei kasissa linkkeihin ota, koska se kiinnitetään myös ruuvilla roiskesuojaan.

Jarrulinkin osuminen tankkiin ei tarkoita tosiaankaan väärin kasausta.
Linkki on hyvinkin pienessä raossa, jolloin se saattaa osua tankkiin kun painetaan kaasu pohjaan.
Nämä ovat niitä pieniä säätelyitä joita pitää kaikkien autojen kanssa tehdä.
Eli ei muuta kun 1,5mm avain käteen ja säätelemään siten ettei linkki pääse missään vaiheessa tankkiin osumaan.
Tässä kannattaa myös huomioida ettei linkki pääse osumaan päärattaaseen.
Eli tarkkaavaisuutta kun niitä linkkejä rakentelee.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1505 : 28.11.07 - klo: 11.22 »
Hyper 8,5 Pro autossa on mukana ilmansuodattimen säädettävä kannatin kuten Hyper ST:ssä:

http://www.ofna.com/images/hyper-st/hyper-st-disk-brakes-big.jpg

Ko osalla saa säädettyä ilmansuodattimen korkeuden sitten että ei varmaan ota kiinni.


Sanwa servon mukana tuleva servosarvi on liian lyhyt. Auton mukana tuli alumiininen servosarvi. Ko sarvi on juuri oikean mittainen, mutta tarkoitettu Futaban ja Acen servoille. HoBaolla on nykysyisin erikseen samanlaista alumiiniservosarvea Sanwan servoille.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1506 : 28.11.07 - klo: 11.24 »
Ja tosiaan tarkista että ilmansuodattimen kaula on oikein päin kuten Hoke mainitsi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1507 : 28.11.07 - klo: 11.32 »
Mulla autto putsarin kääntäminen. sitte seuraavaks huomasin et etujarrun linkki otti tankkiin kiinni ja lyhensin sitä kun ei se suostunu mahtumaan muuten niin että jarrut vielä toimii. Kyllä niissä aina jotain pientä nikkarointia on. ei tämä muuten mikään harrastus olis  :mrgreen:
Jos linkki ottaa tankkiin kiinni, ni sit on menny kokoaminen pahasti pieleen...

Toki, sitten ei oo hobaon tehtaalla osattu :I ei se ottanu ku ihan sen verran pää tankkiin et tankki heilahti jarruttaessa, mut pikkusen päästä pois ni jarrutkin toimis ihan eritavalla. ja samalla meni näppärästi ku diffeihin laiton öljyt.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1508 : 28.11.07 - klo: 12.05 »
Hävettää myöntää, mutta on näköjään ollut liian kiire radalle uudella autolla... Olen siis onnistunut ohittamaan vaiheen jossa ilmanputsarin kiinnitin kasataan. Eiköhän se sieltä paketin pohjalta löydy.  :laugh:

Kiitos ohjeista, ja Niko oikein kuvan kanssa ohjeisti, näin se toimii! Täytyypi tilata tuo servovarsi.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1509 : 28.11.07 - klo: 12.09 »
Mulla autto putsarin kääntäminen. sitte seuraavaks huomasin et etujarrun linkki otti tankkiin kiinni ja lyhensin sitä kun ei se suostunu mahtumaan muuten niin että jarrut vielä toimii. Kyllä niissä aina jotain pientä nikkarointia on. ei tämä muuten mikään harrastus olis  :mrgreen:
Jos linkki ottaa tankkiin kiinni, ni sit on menny kokoaminen pahasti pieleen...

Toki, sitten ei oo hobaon tehtaalla osattu :I ei se ottanu ku ihan sen verran pää tankkiin et tankki heilahti jarruttaessa, mut pikkusen päästä pois ni jarrutkin toimis ihan eritavalla. ja samalla meni näppärästi ku diffeihin laiton öljyt.
Niitä linkkejä voi sitten säätäkin myös...
Edit. Tarkoitan myöskin siis linkkien asentoja.
« Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo: 12.14 kirjoittanut Ilmari_S »
Huehue

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1510 : 28.11.07 - klo: 13.14 »
kyllä mä niitä koitin monta kertaa säätää, mut aina ku jarrut olis ottanu kunnolla kiinni ni sitten otti tankkiin kii. Nyt toimii jarrut, mut täytyy kyllä muutenkin tilata ne lasikuituset kun ei nuo vieläkään nappaa 6kg servolla kunnolla kiinni. jos laittaa vaan toisen jarrun "kireelle" nii toimii. Eli esim. takapää tai etupää voi lyödä lukkoon, mut toinen pää ei sitten jarruta yhtään. Vois varmaan laittaa ohjausservon kaasuuservoks ja tilata futaban ohjaukseen.  :p
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1511 : 28.11.07 - klo: 13.45 »
Hetkinen...
Jarrujen toimiminen ei mitenkään vaikuta linkin kiinni ottamisen JARRUA painettaessa.
Kun painetaan kaasua niin linkki menee todella lähelle tankkia.
Tämä siis ei voi mitenkään vaikuttaa siihen kuinka hyvin jarru pitää.

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1512 : 28.11.07 - klo: 14.23 »
Hetkinen...
Jarrujen toimiminen ei mitenkään vaikuta linkin kiinni ottamisen JARRUA painettaessa.
Kun painetaan kaasua niin linkki menee todella lähelle tankkia.
Tämä siis ei voi mitenkään vaikuttaa siihen kuinka hyvin jarru pitää.

Aivan niin  :mrgreen: menee pää jumiin tässä kun on vielä 5 hyllyllistä puhelimia korjattavana... mutta jokatapauksessa, tuntui että kun jarrut sai toimimaan kunnolla niin tankkiin alkoi tulemaan jälkiä. No, olisihan sen varmaan saanut säätämälläkin, mutta helpommin se kävi pari milliä pois ottamalla.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1513 : 28.11.07 - klo: 14.33 »
Onkohan kyse nyt siitä, että kun linkin säätää riittävän pitkäksi (=pitkä vipuvarsi=riittävästi jarruvoimaa) niin silloin ottaa tankkiin kiinni kaasun ollessa täysillä. Eli jos näin on, niin silloin vipuvarsi pitää säätää riittävän lyhyeksi ettei ota tankkiin ja mennä kauppaan ostamaan voimakkaampi servo tai isommalla kitkalla olevat levyt (lasikuitu?), tai jos mahdollista lyhentää servosarvea (=saadaan lisävoimaa).
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1514 : 28.11.07 - klo: 14.40 »
Onkohan kyse nyt siitä, että kun linkin säätää riittävän pitkäksi (=pitkä vipuvarsi=riittävästi jarruvoimaa) niin silloin ottaa tankkiin kiinni kaasun ollessa täysillä. Eli jos näin on, niin silloin vipuvarsi pitää säätää riittävän lyhyeksi ettei ota tankkiin ja mennä kauppaan ostamaan voimakkaampi servo tai isommalla kitkalla olevat levyt (lasikuitu?), tai jos mahdollista lyhentää servosarvea (=saadaan lisävoimaa).

Nimenomaan tästä! Joo lyhensin linkin periaatteessa turhaan, kun en tajunnu että vois siirtää servovarressa  :mrgreen: mutta mun mielestä se oli tarpeettoman pitkä kyllä kun oli jotai 1.5cm ylimäärästä päässä. lasikuitulevyt ja futaban servo kyllä ostoslistalla (tämänhetkinen 9kg ohjausservo menee kaasuun), mutta saa nyt nähdä että millon ostan kun näyttää aika heikolta ajamiset, kun aina viikonloppusin sataa  tai muuten mahdoton päästä edes ajamaan jos on valoisaa. no, kyllähän tässä on paljon opittavaa vielä, mutta kaikki mitä oon oppinu on oikeestaan täältä kun täälläpäin ei pahemmin harrastajia taida enää olla? ainakaan en tunne kun kaverin ketä yleensä itse valistan täältä oppimillani asioilla, ja yhden vene/lennokkityypin  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1515 : 28.11.07 - klo: 14.52 »
Vipuvarsi ei kyllä tosiaankaan pahemmin muutu, koska puhutaan noin 2mm säädöstä.
Mikäli joutuisi enemmän linkkiä siirtämään niin jarrulinkki on servon päästä jo pielessä.
Hyper 8 / 8.5 mallin jarrut pitävät hyvin jo ihan perus servollakin.
Olettaen että jarrut ovar puhtaat ja oikein säädetty.
Lasikúitulevyillä saa purevuutta lisää, mutta vakiotkin pitävät riittävästi.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1516 : 28.11.07 - klo: 15.00 »
2mm on ehkä noin 10% vaikutus (olettaen että linkki on esim 20mm), se voi olla ratkaisevaa, jos servo on rajoilla ja jos vielä on muita heikentäviä tekijoitä kuten lika, rasva yms. Bilteman jarruspray voisi tehdä myös kutaa.

Servosarven lyhennys jarrupuolelta kannattaa tsekata
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1517 : 28.11.07 - klo: 15.08 »
joo. en kyl tajua ku mun mielestä noi nyt tuntuu purevan tosi hyvin ku lykkää autoa... pyörät menee melkei lukkoon. sitte ajaa niin ei lähellekkään. löysin vanhasta usa-1:sestäkin jotain hyvää! jarruttaa yhdelläkin levyllä niin että meinaa asfaltilla kipata nokilleen  :mrgreen: no, täytyy vielä koittaa katsoa niitä kun saa edes yhden 1:1 autoista vähän eteenpäin. niitäkin kun on 5 kertynyt... 4 projektina   :p
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1518 : 28.11.07 - klo: 16.55 »
Onkohan kyse nyt siitä, että kun linkin säätää riittävän pitkäksi (=pitkä vipuvarsi=riittävästi jarruvoimaa) niin silloin ottaa tankkiin kiinni kaasun ollessa täysillä. Eli jos näin on, niin silloin vipuvarsi pitää säätää riittävän lyhyeksi ettei ota tankkiin ja mennä kauppaan ostamaan voimakkaampi servo tai isommalla kitkalla olevat levyt (lasikuitu?), tai jos mahdollista lyhentää servosarvea (=saadaan lisävoimaa).


Nyt ei mennyt ihan oikein. Pidentämällä vipuvartta = vähemmän voimaa. Usein heikomalla servolla kaasussa käytetään yksi reikä sisempää reikää servosarvessa kuin voimakkaammalla servolla. Näin saadaan enemmän vääntömomenttia. Voimakkailla servoilla ei ole juuri mitään väliä mitä reikää käyttää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1519 : 28.11.07 - klo: 17.10 »
Hyper 8,5 Pro autossa on mukana ilmansuodattimen säädettävä kannatin kuten Hyper ST:ssä:

http://www.ofna.com/images/hyper-st/hyper-st-disk-brakes-big.jpg

Ko osalla saa säädettyä ilmansuodattimen korkeuden sitten että ei varmaan ota kiinni.


Sanwa servon mukana tuleva servosarvi on liian lyhyt. Auton mukana tuli alumiininen servosarvi. Ko sarvi on juuri oikean mittainen, mutta tarkoitettu Futaban ja Acen servoille. HoBaolla on nykysyisin erikseen samanlaista alumiiniservosarvea Sanwan servoille.

kyllä tossa sanwan ERG-VB servon mukana tullut varsi oli ihan samanmittanen kun vakion pilipaliservonkin...mut muista en tiedä.
hobao hyper 8

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1520 : 28.11.07 - klo: 17.24 »
Hyper 8:ssa ei tule vakiona kunnon alumiinista ohjausservosarvea kuten 8.5:ssa tulee
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1521 : 28.11.07 - klo: 17.50 »
Lainaus
Nyt ei mennyt ihan oikein. Pidentämällä vipuvartta = vähemmän voimaa. Usein heikomalla servolla kaasussa käytetään yksi reikä sisempää reikää servosarvessa kuin voimakkaammalla servolla. Näin saadaan enemmän vääntömomenttia. Voimakkailla servoilla ei ole juuri mitään väliä mitä reikää käyttää.

Kyllä meni ihan oikein: pidennys jarrulinkkiin (huom. jarrulinkkiin ei servosarveen) tuo lisää voimaa ja pidennys servosarveen tietenkin vähentää jarruvoimaa
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1522 : 28.11.07 - klo: 19.20 »
jaa 8,5 olikin kyseessä...
hobao hyper 8

Narmer

  • Vieras
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1523 : 09.12.07 - klo: 16.00 »
Minkä paksuiset öljyt kannattaisi diffeihin laittaa? Kaikki diffit ovat vakio diffejä.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1524 : 09.12.07 - klo: 18.32 »
3000-3000-1000 tms. (etu-keski-taka), riippuu toki öljyistä.
Huehue

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1525 : 09.12.07 - klo: 19.17 »
mullon edessä 5000 keskellä 10000 ja takana 3000.
tarvi opetella kääntymistä öljyjen vaihdon jälkeen,kun ei käänny niin herkästi rullatessa.
muuten on hyvä ajaa.mutkaan pitää vaan antaa lämää,et menee sinne minne pyörät näyttää :wink:
hobao hyper 8

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1526 : 15.12.07 - klo: 21.19 »
Tarviikos rtr hyperi mitään viritystä mini starttiboksin kanssa?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1527 : 15.12.07 - klo: 23.58 »
Tohon on vaikea antaa mitään yksiselitteistä vastausta näillä lähtötiedoilla.

Jos sulla on jo kyseiset kamppeet niin saathan sen selville istuttamalla auton päälle. Jos sulla ei ole vielä tota mini starttiboxia niin kannattaa harkitaa sen ostoa.
Onkohan tarpeeksi tehoa miniboxin moottoreissa isomman lohkon pyöritykseen :huh:. Sitten auton istuvuus vakioboxin  päälle voi ehkä teettää joitakin muutoksia.  Starttiboxin kansi on ehkä liian lyhyt hobaolle(helpolle käytölle).
Mutta jos saat halvalla ja on mahdollisuus tarvittaessa hieman näperrellä niin varmasti saa toimimaan.
Voit joutua ehkä paneutumaan moottorin tehoon / välityksiin sekä tekemään esim. alumiinista uuden suuremman kansilevyn vanhan päälle.
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1528 : 16.12.07 - klo: 04.22 »
Ei tarvitse. Sopii suoraan. Ainoa että joko suurempi vauhtipyörä tai pohjalevyn viilaus helpottaa starttipyörän osumista vauhtipyörään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1529 : 16.12.07 - klo: 18.55 »
Juu ei todellakaan tartte mitään viritellä ja hyvin on voima riittänyt .28 koneita pyörittää.

Axial SCX 10 TR