Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 416881 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1530 : 16.12.07 - klo: 20.05 »
Joo hyva. Joutuu tosta pohjalevystä vähän viilaan ettei se boksin kumi ota kiinni.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1531 : 16.12.07 - klo: 20.13 »
Ei mulla ainakaan ottanu...
Huehue

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1532 : 17.12.07 - klo: 09.45 »
Ei se otakaan kun on kunnolla säädetty, mutta kannattaa pohjalevystä sen vauhtipyörän aukon reunat pyöristää siltikin, jos sattuu vinossa menemään. Ei ota kumi niin osumaa kun ei terävää reunaa ole.
Axial SCX 10 TR

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1533 : 17.12.07 - klo: 10.10 »
Joo se pyöristys on ihan ehdoton. Ei oikei homma toiminu ilman. Palo moottori boksista, ni Niko suositteli pyöristää niitä reunoja ja nyt pelaa kunnolla  :mrgreen:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1534 : 17.12.07 - klo: 17.05 »
Joo täytyy ottaa viila käteen ja alkaa pyöristää...
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1535 : 17.12.07 - klo: 17.39 »
Rälläkällä! :roll:
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1536 : 17.12.07 - klo: 21.34 »
Hienoa että alkoi tulla apuja sekä korjaus viisaammilta ja kokeneimmilta :azn:.

Eikös toi miniboxi ole etupäässä suunniteltu/tarkoitettu 1/10 ja pienemmille autoille?
En ole itse koskaan kyseistä mallia omistanut.

Huomasin tuolta muista topiikeista, että se on laajalti käytössä esim 1/8 crossissa ja truggyssa.
Saako sen todella säädettyä isoon pohjalevyyn ongelmitta?

Mulla on toinen boxeista Q-worldin universal boxi ja mun täytyi tehdä omat stopparit ja lisä niille asennus reijät kasilevyyn. Jouduin myös poistamaan kantokahvan että sain vanhan Hyper 7pro:n istumaan. Mulla on siinä kylläkin se L-version pohja levy, mutta ei se niin paljon norm. pidempi ole! :shock:
« Viimeksi muokattu: 17.12.07 - klo: 21.42 kirjoittanut RC-kärpänen72 »
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1537 : 17.12.07 - klo: 21.48 »
Tässäkö nyt tarkoitetaan miniboxilla 1/18 autoille tarkoitettua laatikkoa..
Itse en ole niitä ainakaan radalla nähnyt, voisi kuvitella että "normi" boxi olisi parempi vaihtoehto, saa stopparit ym. sopimaan suoraan ilman omia patentteja..eikä boksi keiku auton alla, kun ei ole monta kertaa autoa pienempi..Taitaa tavallinen olla huomattavasti halvempikin kuin miniboksi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1538 : 17.12.07 - klo: 21.58 »
Enpä tiedä tarkalleen millaista boxia tarkoitettiin, kun kysyttiin neuvoja miniboxin sopimisesta Hyperiin. Itse ajattelin myös pikkuautoille sopivan boxin sopivuutta ko. autoon.
Itse en ole tietoinen millaisia miniboxeja on olemassa ja onko ko. nimen alla eri kokoisia malleja.
En ole kyllä itsekään nähnyt, enkä käyttänyt miniboxia. Siksi ihmettelinkin kuinka voi sopia/ olla hyvä käyttää, jos mulla oli normi boxin kanssa jo sopivuus/koko ongelma M8:n kanssa.
Mutta tuolla topiikin syövereissä porukka näyttää niitä käyttävän jopa kisakäytössä esim. Hyper ST:n kanssa. :roll:
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1539 : 17.12.07 - klo: 22.30 »
Ilman tarkempia selityksiä voisi luulla tarkoitettavan tätä boksia: http://hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=240
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1540 : 17.12.07 - klo: 23.16 »
Itse ostaisin, tai siis ostin jo JP Nitrolta HARDX boxin ja se on siisti ja auto meni siihen kun korva päähän heti ekalla starttauksella ja voimaa on tämän hetken boxien kärkipäässä, tosin hintaakin on 120€ !

Toinen vaihtoehto on Himoton boxi JP:ltä, maksaa 50€ ja ainakin muut Himoton tuotteet on olleet hyviä mitä mulla on ollut käytössä. Mulla oli Hyper 8 auton kanssa vaikea saada toimimaan LRP:n perusboxia ja sitten vaikeutui vielä entisestään kun etukiinnikkeet meni rikki, tuo LRP:n boxi on tuota samaa sarjaa jota moni muukin merkki myy eri tarroilla, voima ei kunnolla riittänyt O.S:n käynnistämiseen vaikka auton akusta otti virtaa, 540 kokoluokan moottori ei mikään mahtavin voimanpesä ole ja luulisi ettei miniboxeissa isompia motteja ole kun 1/8:lle tarkoitetussa.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1541 : 17.12.07 - klo: 23.30 »
Toi JP:n Himoton laatikko näyttää samalta kuin tuo mun Q-world laatikko. Samaa tavaraa eri tarroilla :lol:. On toiminut hyvin kun sain stopparitapit paikoilleen ja voimaa on kahdessa moottorissa tarpeeksi.
Toinen boxi mulla on mikälie OFNA Racingin malli rosteri kuorilla ja sekin toimii ihan ok hypereiden kanssa.
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1542 : 18.12.07 - klo: 21.19 »
Ilman tarkempia selityksiä voisi luulla tarkoitettavan tätä boksia: http://hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=240

Juuri tuosta boksista oli kyse.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1543 : 19.12.07 - klo: 10.03 »
Hieman pistää kyllä ihmetyttämään ettei tuo pikkuboksi sopisi moitteitta...

Samaa boksia on käytetty jo ikuisuus ilman mitään ongelmia.
On jopa käytetty ilman ohjuritappeja, koska kisamatkalla on ollut vain pari boksia yhteiskäytössä ja autoja on ollut eri merkkisiä ja vieläpä trukit päälle.
Jos tapit on sihdannut huonosti ja käyttää boksia voimalla niin joo... kyllähän sen rullan saa osumaan pohjaan, mutta todella kovaa täytyy painaa, ja vieläpä toistuvasti käyttää huonosti että saa moottorin hajoamaan.

Hihnan hajotin omasta boksistani, mutta se menikin moottorin sisäänajotilanteessa ja vääränlaisella käytöllä.
Vika ei ollut boksissa, ei pohjalevyssä vaan väärinkäytössä.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1544 : 19.12.07 - klo: 12.14 »
Kyllä tuo pikku boksi käy. Mistä lie keksitty ettei kävis.

Lrp miniboksilla olen sisäänajanut ja käyttänyt .28 koneisia truggyä ja crossia.
Eikä siinä todellakaan ole 540 kokoinen moottori vaan 750 kokoa.

Trugyssä tekee vähän tiukkaa, mutta kun kunnolla säätää niin ihan hyvin toimii ja näppärästi mukana kulkee.
Kannattaa käyttää 2 x 7.2V ajoakkuja niin irtoaa voimaa enemmän kuin 12V.
Axial SCX 10 TR

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1545 : 19.12.07 - klo: 17.22 »
Kyllä jos tuosta linkin boxista on kyse niin minkäänlaisia ongelmia ei pitäisi olla mutta jos joku miniminiboxi millä 1/18 + 1/16 autoja starttaillaan niin luulisi että hankaluutta voi olla mutta tuo boxi on tarkoitetty nimenomaan 1/10 ja 1/8 pirsseille.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1546 : 20.12.07 - klo: 23.03 »
En kiistä etteikö kävisi, en ole itse vain aiemmin nähnyt niitä käytössä :wink:.  Oletin  kysyjän  tarkoittavan mini boxilla pikkuautoille suunniteltuja boxeja. Varmasti tiedätte että käy käyttöön jotka olette niitä itse käyttäneet. Tuolla topiikeissakin siitä on näemmä keskusteltu että kyllä onnistuu käyttö isollakin 1/8 autoilla.
Eihän se ISI, mutta kun se poika...tarttee.
|HoBao|RB|AE|Corally|Novak|Nosram|Grepow|Hitec|Futaba|

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1547 : 21.12.07 - klo: 11.15 »
En kiistä etteikö kävisi, en ole itse vain aiemmin nähnyt niitä käytössä :wink:.  Oletin  kysyjän  tarkoittavan mini boxilla pikkuautoille suunniteltuja boxeja. Varmasti tiedätte että käy käyttöön jotka olette niitä itse käyttäneet. Tuolla topiikeissakin siitä on näemmä keskusteltu että kyllä onnistuu käyttö isollakin 1/8 autoilla.

Jees, saman käsityksen minäkin sain että jollekin minipolttikselle tarkoitettua.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1548 : 21.12.07 - klo: 11.18 »
Eiks vois lopettaa jo?
Huehue

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1549 : 21.12.07 - klo: 12.07 »
Eiks vois lopettaa jo?

Retorinen kysymys, tottakai vois  :cry:
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1550 : 23.12.07 - klo: 14.48 »
kertokaapa viisaammat että mistä tällainen johtuu. ajoin tänään ekan kerran os #8 tulpalla jota niko suositteli. koneen lämmöt 120-130C 15min ajon jälkeen. tulppa toimi hyvin, mutta kun sammutin auton  painamalla sormen pakoputkeen niin auto ei enään lähtenyt käymään - tulppa hajosi. mistä johtuu? 2 tulppaa meni tosiaan tolla tavalla, ja enään 1 jäi :s ennen ei ole hajonnut yhteensä kuin 2 tulppaa. toinen meni sisäänajossa.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1551 : 23.12.07 - klo: 17.11 »
Käykö liian kuumana? Mikä moottori? Mach .21? Tulpanlangat saattaa olla sit koneen sisällä. :)
Huehue

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1552 : 23.12.07 - klo: 18.55 »
Tosiaan ootko katsonu että tulpissa on osat tallessa, se on ahistus jon ne on koneen sisään menny.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1553 : 23.12.07 - klo: 19.07 »
Nimimerkillä O.S. VG levis. :D
Huehue

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1554 : 23.12.07 - klo: 19.46 »
Nimimerkillä O.S. VG levis. :D

Auts!   :cry:    Ei halvimmasta päästä sekään motti.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1555 : 23.12.07 - klo: 22.58 »
kertokaapa viisaammat että mistä tällainen johtuu. ajoin tänään ekan kerran os #8 tulpalla jota niko suositteli. koneen lämmöt 120-130C 15min ajon jälkeen. tulppa toimi hyvin, mutta kun sammutin auton  painamalla sormen pakoputkeen niin auto ei enään lähtenyt käymään - tulppa hajosi. mistä johtuu? 2 tulppaa meni tosiaan tolla tavalla, ja enään 1 jäi :s ennen ei ole hajonnut yhteensä kuin 2 tulppaa. toinen meni sisäänajossa.

sammuta se moottori mielummin vauhtipyörästä kengän kärjellä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1556 : 23.12.07 - klo: 23.11 »
kertokaapa viisaammat että mistä tällainen johtuu. ajoin tänään ekan kerran os #8 tulpalla jota niko suositteli. koneen lämmöt 120-130C 15min ajon jälkeen. tulppa toimi hyvin, mutta kun sammutin auton  painamalla sormen pakoputkeen niin auto ei enään lähtenyt käymään - tulppa hajosi. mistä johtuu? 2 tulppaa meni tosiaan tolla tavalla, ja enään 1 jäi :s ennen ei ole hajonnut yhteensä kuin 2 tulppaa. toinen meni sisäänajossa.

Jos koneen lämmöt on nollakelillä ton verran on kone aikalailla laihan puolella. Tai näin itse ymmärtäisin.

XRAY 808 2009 Spec |

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1557 : 25.12.07 - klo: 20.57 »
eipä se vissiin sais olla edes alle 110C. eli aika oikeilla asteilla ollaan. laiton 10min rikkaammalle ja nyt ei lähde minnekkään vaan tupruttaa vaan ja meno todella hidasta. kone on hyper 21. tulpissa on ollu langat kyllä paikalla ku oon pois ottanu! eli ei pitäis siitä olla. sitä hiukan ihmettelin kun täyskaasulta helppaa niin kesti hetken että kierrokset laski. Mut sittaas kun heitti 10min rikkaammalle niin sai todella paljon liikaa. mut alko vastarin akku loppuu niin loppus ajot siihen :) siks en ehtiny kiristelee enään.  :mrgreen: vanhalla tulpalla ei ollu tollasia ongelmia kyl ollenkaan.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1558 : 25.12.07 - klo: 20.59 »
kertokaapa viisaammat että mistä tällainen johtuu. ajoin tänään ekan kerran os #8 tulpalla jota niko suositteli. koneen lämmöt 120-130C 15min ajon jälkeen. tulppa toimi hyvin, mutta kun sammutin auton  painamalla sormen pakoputkeen niin auto ei enään lähtenyt käymään - tulppa hajosi. mistä johtuu? 2 tulppaa meni tosiaan tolla tavalla, ja enään 1 jäi :s ennen ei ole hajonnut yhteensä kuin 2 tulppaa. toinen meni sisäänajossa.

Jos koneen lämmöt on nollakelillä ton verran on kone aikalailla laihan puolella. Tai näin itse ymmärtäisin.



kyseessä tosiaan talviajoon tarkotettu kuuma tulppa  :p
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 8
« Vastaus #1559 : 25.12.07 - klo: 21.04 »
No säädä vähemmän ku 10 min, esim. 2-5 min.
Ilmari
Huehue