Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Losi2stoke

Sivuja: [1]
1
Pieni ajotauko oli väistämätön osia odotellessa ja tuplaservoa viritellen. Tänään kuitenkin pääsi ajamaan pari tankillista. Eli uudehkon Savoxin rinnalle tuli vakio servo terästettynä uusilla rattailla. Tukilevyn tein itse 3mm hiilikuidusta. Savoxia lukuunottamatta projektin kulut n.50 eur. Ajettaessa hävisi ohjaus kaksi kertaa. Ensi reaktio oli että: Mitä v.. eikö työ tuottanut tulosta? Syynä oli kuitenkin irtokivi ohjauksen vivustossa.

2
Eipä ollu 18 hampainen pinjoni pitkäikäinen. Muutama tunti hankiaisilla ja vakio koneen valtava voima teki rattaasta sirkkelin terän. Pinta paine varmaan pienemmällä rattaalla liian kova vai oisko karkaisu jääny vähemmälle. Samalla huomasin liian väljä sovitus kytkinkellon akselin ja laakerin välillä. Josko vaikka Vertigo tai joku muu ois vähän tiukempi. Pieniä puutteita paljastuu vaikka auto ei ole vielä hiekkaa eikä kesäkeliä nähnytkään.

3
Joo. Kyllä on täälläkin Losi rankaistu olan takaa. Hankiaiset soramontulla nii kyyti on kylymää. Lähes täydestä vauhdista kuperkeikkaa pitkän matkaa ja muutama kunnon nokilleen tulo hyppyristä aattelin että nyt hajos. Kori tietysti sai osumia mutta auto täysin kunnossa. Kyllä vaimentimella varustettu Jetpro Cyclone on musiikkia korville vaimentamattoman putken jälkeen, ei naapurit häiriinny.

4
Laitoin ihan kunnon mos2 rasvaa joka on tarkoitettu raskaasti kuormitettuihin niveliin murroksiin ym. Pitää nyt ajaa muutama tankillinen ja seurata väheneekö kuluminen.

5
Pakko kysyä noista Modified rc jarrulevyistä. Se o-rengas tiivistys siellä diffin puoleisessa päässä oli ainakin mulla liian väljä eikä tiivistänyt ollenkaan. Ratkaisin asian niin, että sorvasin diffin outdrive palikoihin urat ja o-renkaat näihin uriin niin tuli tiivis liitos.

6
Pientä kurvailua reilu tunti. Rata kului mukavasti ajon edetessä. Ruohokin tuli näkyviin jostain kohti. Kyllä, kevään merkki! Yhteensä talviajoa nyt 6 h 20 min.
http://youtu.be/p_lqinVLWyo

7
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 29.01.15 - klo: 10.28 »
Hienoa, että autot pelaa ja kulkee kun kelit vähänkin sallivat! Itse rakentelin Losin koppaan ikään kuin lisäjatkeita lokasuojiin ja kopan etuosaan teipillä. Myös kopan alhaalla sivuilla olevat aukot tukittu. Monta sukellusta ihan hankeenkin ja sisus pysynyt melkein puhtaana. Mutta takaosaan pakkaa lunta niin kyllä perä laahasi alhaalla.Siirsin iskarit yläpäästä uloimpaan reikään, niin ryhti vähän parani. Myös vanteet ongelma kun siellä on paljon koloja, niin lumi ei linkoudu sieltä pois.

8
Bensa-autot / Vs: losi desert buggy xl renkaat..
« : 27.01.15 - klo: 15.01 »
Itse ajelen nyt Losi vitosella Km racingin Pioneer buggy 170x80 renkailla. Itse tekemät insertit ja rengas muutenkin vakiota kevyempi niin auto käyttäytyy paljon vakiota ketterämmin lumiränneissä. rcmodelz.co.uk niitä löytyy ja toim.aika oli mulle 3 päivää.

9
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 22.01.15 - klo: 23.51 »
Sanoisin että mieluummin 4t bensa ja siihen 4% hyvälaatuista 2t ööliä. Eri merkkisiä 2t öljyjä ei pitäisi koskaan sekoittaa keskenään. Näissä vehkeissä ei ole pakoaukon säätimiä, niin toisaalta ei ole vaarallista jos pakoputkesta tippuu palamatonta litkua. Niin kuin monesti ollut puhetta, kaikki riippuu säädöistä ja ajotavasta.

10
Nyt on jarrut päivitetty ja kuluvat murrokset piilotettu kumilussukan sisään mos2 rasvan kera. Nyt ajoa heti ku prkl pakkanen hellittää ja toivottavasti kuluminen hidastuu. Hiilikuitulevyn toisella puolella alumiinipala, tuntus ainakin kylmiltään että sopivan nahkea ja tasainen pito. Menikö öljy päin peetä kun laitoin 20000 wt gsracingin öljyt keskidiffiin?

11
Tuli laitettua KM Racingin Pioneer buggy 170x80 renkaat alle. Profiili vähän leveämpi ja matalampi. Kumiseos ehkä vähän pehmeämpi kuin Nomad ja nappulat korkeammat. Toivottavasti kahmii lumessa paremmin. Paino putosi 456 gr tämän setin myötä, voimansiirto tykkää ja kiihtyvyys paranee. Työn alla myös Ultimate rc jarrulevy setti jossa suojakumit myös kardaanien toiseen päähän. Tarkoitus kiinnittää Fidracingin carboni levyt näihin ultimaten palikoihin.

12
Kuopion seudullahan on kohta useampikin 5ive, ja taitaa olla se kopiokin. Ilman muuta joku ajotapahtuma viimeistään maalis-huhtikuussa jos sattuisi vielä hankiaiset tulemaan. Rannoilla on useasti valmiit ajopaikat hyppyreineen ja pinta kivikova. Koko päivä keväistä aurinkoa ja välillä nuotio makkarat.

13
Joko on sisäänajot ajettu? Pistähän uutukaisesta kuvia. Itsekin cruisaillut about 3,5 tuntia. Paras pito vakio renkailla nollakelillä. Ihmettelen vaan keskidiffin etu ulostulo kardaanille jo silmin nähden kulunut. Onhan tuolla maailman foorumeilla juttua tuosta aiheesta ja Uberrc:llä piti olla ratkaisu tähän 5iven nopeiten kuluvaan osaan, ei vaan oikein nettikaupoista löydy. Täytyy soveltaa dbxl:n ristikkomurros tähän paikkaan.

14
Nyt mittarissa reilut 3 tuntia ja aika tarkistella paikkoja. Pyörän laakereista suoja auki ja arvatenkin ei paljon rasvaa ollut, jos oli niin vähän ehkä vettä päässyt. Cleanerilla entiset pois ja skf rasvaa tilalle. Samalla huomasin että sisempi laakeri istuu väljästi pesäänsä. Onneksi tässä vaiheessa kun ei vielä hiekka pöllyä ei tehnyt tuhoja. Loctite laakerilukitteella välykset pois ja vielä ohut shimmi hubin ja uloimman laakerin väliin niin rengas istuu jämäkästi. Rakensin kytkimelle vähän tuuletusta kuten kuvasta näkyy. Pieni ilmanvirtaus toivottavasti tuo pölyt pihalle ja viilentää kytkintä.

15
Putkella ajettu pariin otteeseen. Kyllä kiertää korkealle ja teho tulee kuin tykin suusta. Auto kyllä menee näyttävästi pitkää luisua, mutta on nastarenkaita saatava alle. Kerrankin ilo tehdä lumitöitä! Piha pyörittelyä 15 min ja muutaman sentin lumikerros tipo tiessään.

16
No nii, Jouluja vielä kaikille! Nyt on sisäänajot ajettu kirpeässä reilun -15 asteen pakkasessa. Hyvin pelitti, ei vaa meinannu lämpöjä nostaa, nii teippasin  umpeen moottorin ilmanottoa. Käänsin myös tehdasasetuksia vähän rikkaammalle. Kyllä tuntu että pitoja tarvittas heti lisää. Ainakin pehmeemmät foamit heti vaihdettava ainakin näin talvi cruisailuun.

17
No nyt kuva putken tekeleestä!

18
Juu, kyllä intoo on. Pukinkonttiin tarkotus ku 10v pojalla on mopo kuume nii josko tästä alkais uusi yhteinen harrastus. Mietin jo valmiiks tuota suojausta ettei lunta ois kajuutta täynnä. Muualta voi laittaa tukkoon kunhan etuikkunasta ahmii raitista ilmaa koneelle?? Mistäs sitä Outerwear kangasta voi tilailla? Toimisiko joku muu tiheä verkkotai kangas?

19
Mulle vitonen saapui 4.12. Joutuu pitämään jouluun asti piilossa, mutta pitihän se avata ja hiplailla vähän. Kaikki näytti olevan kunnossa ainoastaan ohjaus-servon vipu jätetty kirimättä mietin miksi paljon klapia ohjauksessa. Motti oli kyllä omalla paikallaan ja laatikko oli sinetöity.Värkkäsin myös made in ihan ite pakoputken prototyypin. Yhden illan hitsailut nii ei ainakaa paljoo maksanu. Ei puutu ku kiinnikkeet ja ulostuloputki.Low, mid vai high vääntönen selviää myöhemmin. Jostain syystä ei anna lisätä kuvia tämä sivusto, laitetaan myöhemmin.

20
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 11.12.14 - klo: 19.52 »
Kyllä ihmettelin minäkin, ettei oo hinnalla pilattuja osia. 29cc bigbore kit nii halapa ettei mitää järkee. Renkaita kattelin myös, todella halpoja. Onko luotettava putinki?

21
Jonkun verran ammatissani nuita pumppuja laittelen mp ja kelkkapuolella, siksi ehkä kiinnostus saada nämä pienemmätkin vehkeet toimimaan. Se on ainakin varmaa, että jos sieltä tila loppuu ja liike jatkuu jostain pursuaa ulos. Mutta jos ylätutti on oikein mitoitettu pitäisi varren mennä pohjaan asti rikkomatta/vuotamatta mitään. Luulisin ainakin että huulitiivisteellä on paremmat mahdollisuudet olla vuotamatta koska paineen alla huuli ikäänkuin puristuu varteen kiinni. Näitä laadullisia eroja olen kyllä itsekkin huomannut noissa isommissa stefoissa. Se on ainakin varmaa että juuri tämä osa alue näissä vehkeissä tulee kehittymään lähivuosina. Kyllä valmistajat tietävät tarkkaan kipurajan, minkä verran auto voi maksaa jotta se myisi maailmanlaajuisesti.

22
Joo, ymmärsin yskän. Järkevin ja halvin ratkaisu on NRP:n tiivistekitti. Kun katsoo tarkemmin tiivisteitä, nehän on kuin "oikeita" stefoja joissa on tiivistyshuuli. Voipi tulla toimiva ja huoltovapaa paketti.

23
No joo, niinhän se suattaapi olla. Tai sitten on keksittävä ihan toisenlaiset tiivisteet mutta sitten joutuu taas sorvailemaan osia.  Mutta toisaalta pienien ongelmien pähkäily on osa tätä harrastusta ja pitää mielen virkeänä! Äsken tuli Hollannista spostia: Bank transfer ok, mutta pahoittelivat kun tavan posti ei ollut ottanut kuljetukseen paketin koosta johtuen.. Tyrkkäävät huomenna dhl:ään. Voi hitto Joulu on jo ovella!

24
Norsu vitonen eilen tilattu! Nyt kai se sitten alkoi  loputon miettiminen ja jatkuva osien etsiskely netistä. Heti pistin tilaukseen mutterilla varustetut iskarin varret. Miksikö? No mietin jo valmiiksi kesän rientoja hienoilla hiekkadyyneillä (lue soramontulla) ja norsu kun on niin alusta on kovilla ja vähän veikkaan näin kylmiltään että iskarit ja sitä myöten koko kroppa pohjailee rajummissa hypyissä. Tarkoitus laittaa iskareihin Elconin Snab-valvet, löyty saksasta. Eli ohut muovishimmi sulkee männän reikiä iskarin saadessa nopean tällin. Näin vaimennuksesta tulee progressiivisempi. Jos vielä tekisi teflonista uudet männät vähän isommilla reijillä, tulisi herkkyyttä normiajossa lisää kuitenkin sallien myös rajumman menon. Toinen asia on vetoakselit. Desert buggy xl:ssä vetarit on suojakumeilla, 5ive:ssä eivät. Talviajossa menettelee, mutta miten vetarit kuluvat jatkuvassa hiekkamylläkässä? Nämä asiat ajattelin laittaa ekaks ja sitten varmaan kytkin puoli.

25
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 24.11.14 - klo: 15.39 »
Kyllä piti tuulimyllyjen maasta tilata, 1099 eur ja postikulut 7,50 eur. Vähä itsekin ihmettelin postituskuluja mutta ootellaan vielä confirmaatio.

26
No nii. Moro kaikille! Uusi jäsen ja heti mäni tunnus väärin eli piti olla losi2stroke. Anyway, norsu tilataan tänään ja sinne ne joululahja rahat meneekin (ompahan ainakin ittelle ja pojalle..). Kysymys nro.1 Kannattaako vakio pataa virittää vai tupsahtaako syl ala tiiviste? Kys. n:o 2. Tehoputki,mistä halvimmalla Bartolone? Aattelin myös putken tekemistä itse. Kyllä kyllä! Jos jolla kulla ois heittää barton mitat tänne voisin ilta hommina näpräillä.

27
Bensa-autot / Vs: Mistä päin Suomea olet
« : 24.11.14 - klo: 10.20 »
Uusi käyttäjä tällä foorumilla ja paikkakunta Kuopio. Tänään on painettava sydän tykyttäen sitä " pay now" nappia. Eli Losi dbxl tai 5ive tulossa!

Sivuja: [1]