Mäntsälän TJH-10 ei siis onnistunut, kuten vähän oli odotettuakin. Katsokaas muuten, miten monta sellaista kuskia osallistuu tulevana sunnuntaina Riihimäen kisan TS-, TJ-, ja Pappaluokkiin, jotka olisivat voineet olleet mukana myös Kapinoissa.
Mutta Pro Stock -luokka 17-lankaisilla moottoreilla tuntuu kiinnostavan kovasti. Sekä tässä topicissa nähtujen kommenttien perusteella, että kaikkien "ovensuukyselyideni" perusteella, mitä olen aina tilaisuuden tullen tehnyt.
Aikaisemmat kokemukset suuresta innostuksesta alussa ja laimeasta osanotosta tosipaikan tullen on tosin opettanut realismia, mutta tällä kerralla ei voi olla olla tuntematta sellaista hytinää, että nyt se lähtee!
Jos Mr.Cale laittaa ekan kisan pystyyn Kuusankoskella, on se mitä mainioin asia. Siksi, että silloin on koko kausi aikaa katsoa, miten suosio kehittyy. Eikä lisenssin hankintaa tarvitse kenenkään epäröidä, kun koko vuosi on edessä.
Vaikka Pro Stockista epäilemättä tuleekin uhka TJ-10:lle, tai ehkä sen seuraaja, kuten monet tuntuvat uskovan ja toivovan, ei se alkavalla talvikaudella vielä vaikuttane TJ:n suosioon. Päinvastoin, alkava kausi antaa mahdollisuuden funtsia siltäkin kannalta, onko sääntöjä fiilattava, ja mihin suuntaan.
Oma arvaukseni on, että ekassa kisassa Pro Stock -luokkaan osallistuu enemmän kilpailijoita kuin TJ-10:een.
Ostin muuten ekan ProStock-moottorin. Hintahaarukka varmasti löytyy, mutta tämä kustansi 37€ miinus asevelialennus.