Eturipustus:
Tuossa Olevin kaipaama kuva:
http://www.hut.fi/~jttuomi2/missioneturipustus.jpgTuosta kuvasta kannattaa siis huomata, että kun sitä ulommoista kiinnitysreikää (in-line) käyttää, niin kannattaa leikata tuo sisempi kokonaan pois. Mitä tulee noihin ylätukivarsiin, niin yhtään muoviosaa en ole ikinä nähnyt menevän rikki, mutta vanttiruuveja olen kyllä saanut monta kieroon. Noh, niistä ei ainakaan tule erässä keskeytystä. Tuossa näkyy myös, että olen vaihtanut ylätukivarsiin RPM:n linkinpäät. Nämä eivät ole tehty M4 kierteelle, mutta niissä on paljon tavaraa ja ne kestävät porauksen ylikokoon varsin hyvin. Syy niiden asentamiseen on ollut pienempi klappi ja ne ovat myös hieman pidemmät. Itsellä ainakin nuo kaikki Shumacherin pallolinkit ovat lähteneet vaihtoon, koska niissä on jo uutena aivan käsittämätön klappi. Schumacherin vanhemmat (mustat) linkit ja Rose-joint nimikkeellä myytävät linkit ovat varsin loistavia. Jos tuonne taka-auraus linkkeihin on joskus vaihtamassa uusia pallokuppeja, niin suosittelen lämpimästi rose-jointteja. Voin laittaa niistä kuvaa joskus.
Diffeistä:
Vakiodiffeissä en ole havainnut mitään vikaa painoa lukuun ottamatta. Hihnaratas voi huonolla tuurilla olla hieman epäkesko, jolloin kannattaa hankkia RW ratas tilalle. Tämä on kevyempi sorvattu yksilö, joka vaikuttaa hieman myös herkkyyteen. RW-hihnapyörässä on myös kuulat järjestetty samalle säteelle, mikään tekee diffin toiminnasta hieman herkemmän.
Vetareista:
Käytän itse metallivetareita, koska ne ovat varsin huolettomat. Muoviset ovat kevyemmät, mutta joskus olen huomannut niiden taipuisuuden aiheuttavan lievää etupään pomputusta asvaltilla (Axis kokemuksia). Vetarien laakerointi on joskus aiheuttanut päänvaivaa, joten tässä pari vinkkiä. Poista ulompien laakereiden ja suurien kuperien prikkojen välistä pienet prikat. Laakerien elinikä pitenee ja voimansiirto herkistyy. Kun laakerit ovat vaihtokunnossa, kannattaa harkita parempien hankkimista. Itse käytän uloimpina laakereina kumisuojattuja laakereita, koska nämä sietävät matoista lähtevä karvaa paljon paremmin. Maatolla ajaessa kannattaa muutenkin välillä irroittaa vanteet ja hexit ja poistaa kerääntynyt karva.
Huomenna sitten lisää...