151
Sähköautot / Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« : 22.11.09 - klo: 21.01 »
mut paikat voi lämmetä myös jos on liian lyhyt tai liian pitkä välitys.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
onko sitä sähkösuojaus lakkaa johnaki rc-liikkeis vai saähkö liikkeis vai missä
Esimerkiksi tässä
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=E0027E400&infosivukoodi=PRF202
InfernoSami ++
bonzer +
niemma-2 +
Anssi R +
Sitten suosittelen ehdottomasti näitä paketteja:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405
Näistä jälkimmäinen tehokkaammalla koneella, ja driftmaster combossa tuleva säädin kestää 7.5T koneen mukisematta.
Mukana tulee helppokäyttöinen säätölaite jolla ohjelmoit säätimen ominaisuuksia parissa minuutissa.
Tällaisilla comboilla ajelee moni espoon ulappatorin radalla, ja myös ajaa kisoissa.
Ja siis moni ajaa nelivetokrossia jotka vaativat vähän enemmän tehoa kuin takavetoiset.
Vastaavalla, mutta vielä vanhemmalla setillä on nicke härnännyt kovia kierrosaikoja nelivetokrossissa.
Ajotaito se on kuitenkin joka ratkaisee, ja kun vielä mainitset että tarkoitus olis varsinkin harjoitella niin tällaisella combolla on moni muukin treenannut ennen siirtymisiä kalliimpiin setteihin.
Itsekin ajoin aluksi ihan vain Speed Passion exige 2.0 säätimellä... Kuten myös erittäin moni muu viimetalvena lippulaivan radalla.
Kyseisellä säätimellä oli porukkaa ihan A finaalissa korkeilla sijoilla.
Menee ihan ooteeksi,täähän varmaan poistetaan/lukotetaan, mutta miten voi jatkuvasti, pyytettömästi ilman korvausta kokoajan valvoa näitä juttuja. En käsitä. Nuo muut modethan ei oo ainakaan tänne sähköpuolelle sanonu juuri mitään, ainakaan en oo huomannu. Ettei ole tämäkin menemässä tyyliin 20€ vuodessa niin pääset kattelemaan sähkö/polttisjuttuja.
No ei :shock: . Kovassa vauhdissa ei edes huomaa, ja hiljaisessa kyllä pomppii, mutta ei niin että haittaisi ajoa, en kyllä aja enää noilla tiellä, koska ne ruuvit lähtee irti ja on sitte jonku renkaissa, takapihalle huomenna rataa tekemään . -Sami
Eipä tuohon mitään kovin tyhjentävää vastausta ole...
Sen verran että järki päässä rattaasta kädellä pyöräyttämällä et saa diffiä luistamaan.
Itse olen yleensä ruuvannut diffin kasaan... Kääntänyt ruuvin varovasti pohjaan asti ja siitä vartti takas.
Diffi autoon... osat kiinni.
Joku kuusiokolo tai vastaava spurrin ja pinionin väliin...(slipperi pitää olla tätä säätöä tehdessä kireellä) otan auton ilmaan takarenkaista keula alaspäin roikkuen.
Käännän keulaa ylöspäin... Jos luistaa ennen kuin auto on vaakatasossa niin diffiä kireemmälle.
Jos taas huomaa diffiä pyöritellessä sen olevan jäykkä niin löysytän.
Etudiffin säädän autossa ihan näppituntumalla... Kun takadiffi on sopiva, kiristän etudiffin hieman takadiffiä kireemmäks.
Osta rc-pisteeltä alennuksesta etu ja takarenkaat, kummatkin 4€ pari, ja takarenkaita 10€ 3 paria, ja takaset oli holeshotteja. -Sami
Osta rc-pisteeltä alennuksesta etu ja takarenkaat, kummatkin 4€ pari, ja takarenkaita 10€ 3 paria, ja takaset oli holeshotteja. -Sami
no jos takaveto on kyseessä niin 8.5 kone. Ihan sama mitä muut sanoo.Juuri näin.
Kireempää turha ajatellakaan.
Tuokin jo niin kiree että tosissaan jos vaan pitoa on niin kaasun painallus saa auton kippaamaan keulien katolleen.
Mulla hajos 2mm kuusio avain, mutta pultit on kestäny.
InfernoSami ++
bonzer +
niemma-2 +