Ensimmäinen koeajo on onnellisesti takana. Itse liimaamani magneetti irtosi heti kättelyssä akselista, joten Novak jää odottelemaan uutta roottoria. Tilalle vaihtui Feigao ja meno alkoi maistumaan. Nopareina kokeilin Mamba maxia ja Ezrun-80a:ta, joista Ezrun sai jäädä tuulettimensa vuoksi. Ezrunin valtava koko tosin aiheutti hieman harmaita hiuksia sijoittelun suhteen.
Ensi kokemus on erittäin positiivinen. Auto on hyvässä balanssissa ja alusta toimii vakioasetuksilla mainiosti. Kokemukseni truggyihin rajoittuu kaverini Hyper ST:llä kurvailuun, mutta eron ajettavuudessa huomaa heti(eikä Hyper st ollut missään tapauksellsa huono). Xray kääntyy uskomattoman hyvin ja tarkasti, eikä leveistä renkaista johtuvaa puskemista ole havaittavissa lainkaan. Mutkissa autoa on myös helppo ohjailla kaasulla, ja veto jakautuu hyvin etu- ja takapyörien välille. Vaihdoin keskidiffiin hieman alkuperäistä jäykempää öljyä(10000->12500), mikä saattaa myös selittää tasaisemman jaon. Hyper st:ssä oli keskellä 30000 öljyä ja silti eturenkaat pyrki pullistumaan palloiksi.
Koppaa olen tässä hetken aikaa leikellyt ja aamusta olisi tarkoitus ruiskia siihen hieman maalia. Sitä tässä mietiskelin, että kovin on ohut ja heppoisen tuntuinen koppa muuhun autoon nähden. Jconceptilla
http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_38&products_id=170 olisi saatavilla jonkinlainen heavy-duty koppa, jonka näyttää muutenkin mukavan näköiseltä. Täytynee selvitellä saatavutta ensin Suomesta, ennen ulkomaan tilauksia.
Huomenna olisi myös tarkoitus kokeilla Spektrumin telemetria-yksikön toimintaa mottorin lämpötilan ja kierrosluvun valvonnassa. Jos hilppeet tuntuvat toimivilta ja niiden antamasta tiedosta on jotakin konkreettista hyötyä, niin täytynee hankkia DX3S radiot, jossa telemetria on sisäänrakennettuna.
Että tällaista tältä erää.