RC10.FI
Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Luigi54/vielä vanhempi - 11.02.18 - klo: 19.43
-
Tämän osioon voitaisiin nyt sitten keskittää ko.luokkien Kehityskeskustelu .......
Elikkäs jatketaan keskustelua ......
:cool: Barbie :cool:
-
Classicciin tulossa nyt toinen harjaton kone kokeiluun ......
2850kv , listahinta vähän yli 50,- .....
Josko sitten siitä löytyisi sopivampi vaihtoehto ......
Tietoa seuraa .......
:cool: Barbie :cool:
-
Huomenna päästään varmaan alkamaan Sorex/Ride rengastestit ja jatketaan niin kauan kun renkaat on puhki :evil:
4-vetoluokan sääntöjä alettu vääntämään paperille...
työnimellä GT2000 :roll:
-
Ekat kierrokset saatu Riden kuvioitujen slicksien kanssa.
Ensivaikutelma positiivinen. Hiukan liukkaampi kuin Volante. Mutta suht tarkka ja täsmällinen ajaa. Ehkä noin kaksikymmenystä hitaampi ainakin bl:n puolesta tuoreeltaan ekavedoilla. Pitoa varmaan tulee lisää kun saadaan lisää ajometrejä alle.
-
Classicin moottoritesti Evo 1.1 suoritettu ja tulokset:
20T pinionilla , jää meidän pääsuoralla hyvin , hyvin lievästi nykyiselle harjalliselle , huippunopeusero reilulla 25 metrin suoralla n. <2m , eli vauhti olisi sopiva ..... Muuten toimii ihan kelvollisesti.
Testi kalusto:
Säädin: HW QuickRun 10BL60 0-ennakkona ; ovh. 41,21 EuroRC
Moottori: HW QuickRun 3650 SDG2 13,5T , 2850kv ; ovh. 54,94 EuroRC
Jos testikisa (Joensuu) näyttää yhtä hyvältä edelleen , ehdottaisin siirtymistä tähän syksystä alkaen.
Miten tämä sitten suoritettaisiin; Hankkisiko Kerhokisat-konserni kertarysäyksellä HandOut-koneina esim. 35 kpl ja kisailijat sitten hankkisivat säätimen itse ...... ja kisoissa ajettaisiin leimatuilla koneilla ..... (Joka tapauksessahan kisailijat hankkivat kuitenkin koneen itselle reeniä varten ... todennäköisesti ... )
vai
Hankkiiko kisailijat koneen ja säätimen , jotka sitten leimataan kisoissa ......
Alustavat hintaneuvottelut aloitan nyt sitten EuroRC:n kanssa , kertarysäys-tilaus varmaankin auttaa hintaan ... Käytännössähän tämä tarkoittaa about 80 moottorin ja about 40 säätimen tilausta maahantuojalle .....
Jos taasen koneet uhkaa loppua (jossain vaiheessa) , voidaan hyödyntää henk.koht. koneita leimaten ....
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
-
Tämä tuli osittain hiukan puskista... Mikähän on oikea päivitystarve? Tuolla yhden koneen hinnalla ostaa jo kymmenen perus classicin konetta ja niitä näkyy muutenki niin olevan aikalailla tuossa katsastus pakissa. Jos päivitystarvetta oikeasti on niin ehdotan että kuljettaja ostaa koneen itse.
-
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv
-
Vähän kans kattelin että aika lähelle comppia menee speksit. Mulla on tuo SkyRC:n comppikone, ja sehän on tosiaan siis 3000kv. Sitä säädinennakkoakin sais siinä käyttää, mulla tosin on nollaennakkosäädin. Mutta ei kyllä tuon SkyRC-koneen kanssa meikä edes uskaltais ennakkoa laittaa - on niin tulikuuma jo meikäläisen hitaalla ajolla ilmankin.
En siis kuitenkaan sanois että harjaton vaihtoehto classiciin ois mielestäni huono, sikäli kun harjallinenkin nähdäkseni edelleen sallitaan. Mieluummin itse harjattomalla ajelisin lisähinnasta huolimatta kun ei tarttis koko ajan miettiä koska se harjallinen lahoaa kesken ajon.
Tosin tuota noparia vähän ihmettelen siinä mielessä, että onko se just niin tarkkaa mikä nollaennakkosäädin käytössä on kun lopulta moottori sen vauhdin kuitenkin määrittää? Tuolla FTT-puolella ihmettelin vastaavaa kun TSP-sarjassa voipi ajella vaikka tuolla multa löytyvällä halvalla 25€ säätimellä mutta sitten TSS:ssä pitäs olla kallis tietty säädinmalli. Tai siis okei, 10BL60 toki on hyvä ja edullinen säädin että sikäli oikein hyvä valinta jos nyt yksityyppisäädin olla pitää, mutta kun vastaava erimerkkinen nollasäädin jos on jo ennestään jne.
-
Menee ehkä himpun ot:n puolelle, mutta vastaan tvihin kummasteluun. Touringissa stanu on luokkana sellainen jossa erittäin pienet erot laittavat kuskit järjestykseen ja säännöissä on haluttu että erot löytyy kuskien tekemisestä eikä tekniikan eroista ja näin se pitää ollakkin. Stanussa siis on käytössä laadukas ja varmatoiminen edullinen combo. Viriä ei combon noparilla pysty ajamaan ja siksi on varsin reilua että kaikille sunnuntain ProStock kuskeille riittää pelkän moottorin vaihto. Kaikki voivat siis käyttää edellisen päivän noparia ja uskoisin että tämä on ainakin osasyy siihen miksi porossa on vapaammin blinkynopari hyväksyttynä.
-
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv
Nyt voi teoriat unohtaa , testi puhuu ...... Ihan näin lyhyesti sanottuna ....... Vaikka samaa ihmettelin kunnes asian totesin KÄYTÄNNÖSSÄ.
Turha verrata johonkin muuhun , tässä tapauksessa koneeseen , jota ei enää saa !!!!!! Haloo !!!!
Tarkoitus on jo pitkään ollut päästä eroon harjallisista koneista niiden epätasaisuuden vuoksi , ihmettelen asennetta asiaan , josta on puhuttu (HUOM!! YHDESSÄ) jo pitkään , mutta voin toki kerrata niille , joille asia ei mene jakeluun muutamalla kerrallakaan ....
Harjaton on lähes ikuinen vs harjallinen eli pitkän päälle ainoa oikea vaihtoehto .... Lisäksi finaalien ajoaika voidaan nostaa 8 > 10 min. eli samaksi kuin Compissa. Harjaton varmasti tasalaatuinen siis tasapuolinen jne.
Elikkäs haetaan jatkuvuutta tässä tapauksessa .....
No , miksi säädin ....... Tasapuolisuus vertaa TSS. Eikä tuo voi olla kustannuskysymys , kun sentään mennään ympäri Suomea kisoihin ...... Eikä kukaan valita , että on niin kallista ..... Ja sehän ei oo halpaa oikeesti.... Kalustokustannuksissa nyt puhutaan kympeistä , kisamatkoilla satasista ..... Ihan vaan pienenä esimerkkinä.
Eikä myöskään ole järkeä hyväksyä mitä tahansa "samoilla arvoilla olevaa konetta" , jota sitten sattuu saamaan vain Suomen rajojen ulkopuolelta tai jonka valmistus loppuu yhtäkkiä..... ja ulkomaan hankintakuluista ei kukaan valita , kun itse koneen hinta on halpa , mutta kun se on käyttäjälle toimitettu, hinta on aivan jotain muuta ...... Useissa tapauksissa.
Mielipiteitä esittävät ne , jotka eivät kisaile ko.luokassa ...... mutta näkemyksiä kyllä löytyy ......
Narisemaan pystyy jokainen , kuka sitten paneutuu asiaan onkin jo toinen juttu .....
Aina ei voi olla samaa mieltä tai miellyttää kaikkia ..... !!!!!
:shocked: Barbie :shocked:
-
Itse kysyin asiaa vain siksi että minua kiinnosti classicin ajaminen tuollaisella koneella ja hiilikoneesta ei ollut itsellä kokemusta. Mutta mitäpä tuosta tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa kenekään testejä.
-
Erittäin huono idea nostaa kustannuksia ja vaikeuttaa uusien kuskien aloittamista.
-
Kysymällähän sitä opitaan, eikös? Mutta niin, tasapuolisuus toki - mutta nollaennakolla mennessä en ole enkkufoorumien keskusteluissakaan nopareista niitä eroja huomioonotettavissa määrin eroja löytänyt varsinkin kun puhutaan tämmöisistä pienitehoisista autoista, kyllä ne erot on ollut moottoreissa. Vaikka olis ihan täsmälleen samaa moottorimallia, voi silti kahden moottoriyksilön reaalispekseissä olla enemmän eroa kuin kahden peruspätevien nollaennakkonoparin väliltä löytyy. Tai sitten vastaavasti jo radioista ja servoista - jotka taas ovat vapaita - löytyy äkkiä enemmän eroja. Mutta kuten sanottua - jos yksityyppinopari täytyy olla, niin tuo HW 10BL60 on oikein hyvä ja se mitä itsekin siihen olisin "äänestänyt" jos siihen äänestys olisi ollut.
En vielä ainakaan tällä hetkellä aja classicia, alkujaan juuri siksi kun en halunnut ajaa harjallisella joten valitsin compin. Enkä toki vielä tänä talvena aja aktiivisesti sarjaa muutenkaan, pitkälti koska terveyssyyt ja kyllä, myös se ympäri Suomea matkustamisen ja majoittumisen hinta. Tulee käytyä eri autoluokkien kisoissa sen mukaan mihin helpoiten edullisesti pääsee.
(Semi-offtopic-varoitus) Oheismainintana tästä oli hyvä huomio tuolla enkkukeskusteluissa kun pohdittiin harrastuksen ja varsinkin kisaamisen suht alhaista suosiota nykyään jopa lajin "mekassa" eli jenkkilässä - kalustokulujen ohella niille kisa-ajominuuteille tulee melkoisesti hintaa, verrattuna moniin muihin harrastuksiin tai muuten vaan lähiradalla huvikseen ajeluun. Kaikki mikä lisää hintaa kasautuu esteeksi, ja karsii varsinkin uusia osallistujia. Ja sanon tämän vaikka olen ennen terveysongelmia harrastanut ulkomaita myöten kilpaurheilulajia joka oli vielä kalliimpaa kuin tämä ja "suoritusajat" vielä lyhyempiä. (Varoitus päättyy.)
Ja niin, "ajamattomuudesta" huolimatta tuon näkemykseni esille tässä vaiheessa kun asiasta vielä keskustellaan, sehän se kuitenkin paras aika on. Ei se tuo jälkikäteenkään huutelukaan paljoa tunnu auttavan - kuten vaikka niiden classicin takaohjauspalojen osalta mitä aiemmin kyselin :grin: En siis toki vaadi mitään, mutta kunhan pohdin ja kyselen, mielestäni ihan asiallisesti kuitenkin. Toki jos "vanhat parrat" haluavat mieluummin puhua/päättää asioista ilman uudempien potentiaalisten harrastajien näkemyksiä, niin ei kai siinä sitten - jatkakaa! :lipsrsealed:
-
Testin tarkoitus oli vain kartoittaa ja etsiä vaihtoehtoa PITKÄLLÄ tähtäimellä ....
Toin siis pöytään vaihtoehdon hintatietoineen ..... eli valmiin paketin.
Se otetaanko käyttöön on toinen juttu .....
Yleensä en näe hyvänä asiana , että kalusto hankitaan ympäri ämpäri maailmalta vaan kyllä se pitäisi mennä niin , että kotimaasta löytyy (lähes) kaikki tarvittava (ainakin Classicissa) ...... eli viittaan siihen , että "jonkin" osan ja tässä tapauksessa koneen saa jostain helewatin halvalla ...... kyllä varmaan saa , mutta miten se palvelee RTR-kuskeja eli aloittelijoita , jos pitää alkaa tilailemaan tarvittavia osia ympäri maailmaa .... se ei ainakaan edistä luokkaa eikä sen imagoa.
No , jos porukka ja nimenomaan luokan ajajat ovat mieltä , että pysytään perinteisessä niin sit se vaan on niin.
Itse en ko.luokkaa aja syystä, että sen pitäisi olla "aloittelijoille/harrastajille" eikä "himoharrastajille".....
Siis näillä mennään.
Ja baitöwei ; Olin yhteydessä Goldiin koskien Joensuun kisaa , hän ilmoitti , että se voidaan siirtää toiseen ajankohtaan syntyneen epätietoisuuden vuoksi ......
Nyt odottelen hänen ehdotusta.
:cool: Barbie :cool:
-
Talviloma viikko takana ja rengastestit käynnissä kovaa vauhtia.
Eli meikäläinen lomaili ja muut tahkoivat renkaita radalla :grin:
Ridellä(RI-24025) ja osalla Sorexeista(28R) takana 20 akullista.
Kuskien kommentit Riden renkaasta olleet tähän asti pelkästään positiivisia.
Rengasta on ajettu niin turistin kuin etuvedonkin alla.
Rengas on ollut helppo monessakin mielessä. Pidollisesti anteeksi antava, toiminut samoilla säädöillä vrt. sorex ja volante ainakin kohtuullisesti. Rengas on ollut yllättävän nopea vaikka tuntuukin hieman liukkaalta ajaa.
Rengas vaatii muutamat akulliset sisäänajoa ennenkuin alkaa paras vauhti löytyä (olin laiska enkä hionut keskisaumaa pois ennen koeajojen alkua) Ainakaan vielä, noin 20 akun jälkeen rengas ei osoita minkään näköisiä hiipumisen merkkejä. Ja toistaiseksi rengas on ollut täysin johdonmukainen käytökseltään.
Paasikiven kestotestissä olleet Sorexit(Keltaiset Volanten insertit) antautuivat noin 20 akun jälkeen ollen lopussa noin 0.5s hitaamat verokki parina olleesen 5 akkua ajettuihin renkaisiin nähden.
Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun.
-
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?
Eilen ajettiin classicin testi combon kanssa yhtäaikaa vanhalla harjallisella, suoravauhti täysin sama.
Eli siltä osin olisi ainakin ok...
#49
-
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?
#49
No kyllä tämä itseasiassa on käynyt mielessä. Euroopassa ajavat ilmeisesti jotain Tonisport.de etuveto sarjaa tuolla renkaalla. Koetan laittaa illemmalla pari kuvaa renkaista.
-
Anteeksi tyhmä kysymys!
Mikä toi GT2000 luokka on?
-
Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun.
Näin järjestäjänäkökulmasta ois kiva tietää, että mikä ihmeen GT2000? VTR luokan uudelleenlämmitys toimivilla renkailla?
Lisäksi kaipaisin ajoformaatin korjaamisen MINI luokissa samanlaiseksi kuin FTT luokissa ja/tai esim: Miten FWD ajetaan.
-
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...
Mutta ajattelin kokeilla samalla nimen muutosta josko se herättäisi porukan mielenkiinnon, kun samaa VTR:n kanssa ei ole enää kuin auton alusta ja ehkä osa korilistaa. Vaihdoimme vain moottorin ja renkaat :roll:
Perusajatus on tukea FTT:ssä ajettavaa TSS10 eli Stanuluokkaa kuitenkin niin että se sopii paremmin kerhokisojen henkeen. Ts. autot näyttävät koriensa puolesta enemmän oikeilta autoilta.
Eli käytännössä yksinkertaistettuna 4-veto turisti alusta , vapaa 21.5T kone (outlaw koneet poislukien),
Renkaina nämä RIDEn renkaat puolavantein http://fi.eurorc.com/product/13309/ride-24mm-pre-cut-slick-tires-with-lt-inner-4pcs. (http://fi.eurorc.com/product/13309/ride-24mm-pre-cut-slick-tires-with-lt-inner-4pcs.) Korina voisi olla 1999 tai sitä ennen sarjatuotantoon tullut henkilöauto?
Totuus kuitenkin on että aika suurelle osasta kerhokisoja kiertäville kuskeille(myös itselleni) tuo 21,5T tarjoaa aivan riittävästi vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Voi olla että metsään menee tämäkin yritys herätellä nelivetoluokkaa kerhokisoihin, mutta ainakaan huonommaksi se ei enää voi mennä mitä VTR luokka on tänä vuonna ollut.
Terveisin Aava, RaumRC
Ps. Ja uskokaa tai älkää niin vaihtaisin heti jos kykenisin minien ajokaavion FTT mallin mukaiseksi. Se on varmaan jo kaikille tullut selväksi...
-
Jepjep, kai se olis sitten 21.5t moottori laitettava sitten ostoslistalle johonkin väliin. En tiedä olisko sitten kuitenkin harkittava ihan sitä koko stanucomboa vaikka hinta vähän korkea mun budjettiautoihin verraten onkin. Ei siihen TSP-luokkaan kuitenkaan suoraan uskalla hiturina lähteä vaikka siihen se moottori tulikin hetkellisessä mielenhäiriössä alennuksesta hankittua. Ja toisaalta ettei jää sitten nyt 17.5t VTR-koneen tapaan jonkun muun merkkinen/mallinen 21.5t tyhjän pantiksi jos GT2000 ei kerääkään osallistujia... :lipsrsealed:
Mutta josko saisi aikaiseksi kesällä käytyä Laukaalla treenailemassa edes vähän enemmän tuota onroad-ajoa niin turistilla kuin Minilläkin ettei sitten jäisi ihan niin jalkoihin kisoissakaan.
-
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...
Kyllä varmaan juteltiin, mulla ei ole mitään muistikuvaa yksityiskohdista. Tähän varmaan tulee jotain säännönmuotosta aika pian? Kisat raisiossa 4vko päästä ja jos jotain renkaita vielä niin viikot palaa äkkiä...
-
EuroRC:ltä näytettiin vihreää valoa tuolle Riden renkaalle. Kuulemma noin viikon toimitusajalla saatavilla runsaasti Euroopan varastosta. Vanteen(puolavanne) suhteen voidaan ainakin tuossa testikisassa olla avoimin mielin kunhan on jotkut kiekot mihin renkaat saa liimattua.
Säännöt alkaa olemaan aikalailla paketissa hiukan suoritellaan vielä oikolukua (ja porsaanreikien tukkimista :grin:)
Uskoisin että viimeistään perjantaina saan alustavat säännöt julki foorumille ja keskustelu voidaan niiden pohjalta aloittaa.
-
Tänään jatkuivat rallit Riden renkailla edelleenkin ne tuntuvat noin 25 akun jälkeen toimivan mainiosti vaikka positiivista kulumaa on jo havaittavissa.
Muutaman kerran on tullut mieleen mikähän olisi nelivedon ja etuvedon nopeusero 21.5T koneella.
No tänään tuli tarttutua asiaan ja lyötiin Paasikiven etuvetoon Stanukone kiinni. Auto kulki yllättävän kovaa Sorexit alla BL:t olivat täysin samaa luokkaa kuin stanukuskeillamme joilla oli Volantet alla. Sorexit olivat tosin jo aika kuluneet elleivät jopa täysin loppu. Vaihdoimme alle Ridet. Vauhti oli täysin samaa kuin omalla stanucombollani Yokomon BD7:lla, Riden renkailla ja turistikopalla. Jotenkin kuvittelin että etuveto olisi ollut selkeästi hitaampi mutta näin ei ollut?
Toivoisin että joku muukin kokeilisi 21.5T etuvedolla haastaa nelivetoja. Olisi tavallaan jännittävä ajatus yhdistää nuo kaksi luokkaa varsinkin kun etuveto on nykyään ollut lähinnä Raumalaisten ja Porkan välistä vääntöä.
-
Rane eilen testaili Hobbykingin harjatonta 4€ mottia.
Ja hymyssä suin tuli lauteilta takaisin, eli ei huono startti.
Jotenkin kone vaikutti "hiljaisemmalta".... ja kulku kohdillaan.
No verrokkikone oli kotona, eli testi jatkuuja perästä kuuluu
-Timppa
-
Satuin sufffailemaan interneetin ihmeellisessä maailmassa ja löysin T2 Shop.de (siis Saksassa) osoitteesta comboja , joita käytetään Tamiya Euro Cup kisoissa.
Kaikki siis harjattomia , ja säädin + säätöpalikka , Carson-tuotemerkin alla ...
Carson Dragster 3 brushless combo , kaikki samalla säätimellä , ja koneet:
14T Tamiya Euro Cup / TW M07
16T Tamiya Euro Cup / Gentleman M-Chassis
18T Tamiya Euro Cup / Top Stock
Eli näillä ilmeisesti ajellaan Euroopassa laajemmaltikin , saatavuus siis taattu ... ehkä ...
Ja noista löytyisi sitten varmaankin niin Classicin kuin Compinkin vaihtoehto.......
Samat säätimet , eri koneet siis lyhyesti sanottuna ....
Hinta ko. kaupassa 124,xx e / combo ........
Tämä tiedoksi.....
:cool: Barbie :cool:
-
Täytyy sanoa että on jo aika runsaasti hintaa. Varsinkin classicia jos ajattelee niin maailmalta shoppailemalla saisi jo ehkä radiota lukuunottamatta uuden ajettavan harjallisen M-05:n alle tuon Carson-setin hinnan (joo, ei sillä kisassa pärjäis, mutta jos nyt näin ihan pakollisia aloituskustannuksia ajattelee).
Itse kyllä silti olisin noparin osalta edelleen vapaan 0-ennakon kannalla jos classic harjattomaan menee, kun ei sitä kisaa kukaan noparilla voita - tai jos voittaa, niin johan niin käy jo kaikissa muissakin kerhokisojen sarjoissa. Monelta muultakin kuin minulta varmasti kuitenkin jo löytyisi joku tuommoinen nopari valmiiksi, ja käytännössä kisaaja voisi halutessaan käyttää samaa noparimallia kaikissa kerhokisaluokissa sen myötä.
-
Tieto lisää nähtävästi tuskaa .......... :laugh: :laugh: :laugh: :wink:
:cool: Barbie Ilkimö :cool:
-
Kyllä vaan, kuten lontooksi sanotaan, "ignorance is bliss" :cool:
-
Mutta todettakoon kuitenkin taas että "kunhan huutelen." Ainakin olettaen (toivoen) että tuo GT2000 nyt ottais tuulta alleen niin tuskin sitä classicia tulee omalta osalta jatkossakaan ajettua, kun pitäs sitten comppiin verraten poistaa alumiiniosaa, hommata erilainen akku ja toki ne harjalliset sähkötkin vielä (no itse asiassa riittäisi moottori nykymuodossa, nopari jo olis).
Äh, ehkä vaan parempi olla kirjoittamatta mitään mihinkään, en suotta sotke asioita :lipsrsealed:
-
Nyt viimeisen kerhokisan (Joensuu) jälkeen tutkin esilletuotua ongelmaa ; jopa 3 tuntia odottelua ja vähäistä ajomäärää kisailijoiden kesken .......
Laskennallisesti Classic/Comp. luokissa ajetaan seuraavasti:
2 x reenit = 10min.
3 x alkuerä = 15min
A-finalistit +3 x 8/10min
Muut finalistit 1 x 8/10min
Elikkäs A-finalistien ajoaika yht. Classicissa 49 min.
Compissa 55 min.
Muiden finalistien ajoaika (ellei nouse) Classicissa 33 min.
Compissa 35 min.
Elikkäs ns.parhaat saa siis myös ajaa eniten .....
Tämä olisi helpoin tehdä ilman nousu-mahdollisuutta ... mutta mahdollisesti myös niin , että A-finaalin lisäksi ajettaisiin ns. pudonneiden finaali eli käytännössä sijoista 11. eteenpäin , jossa sitten määräytyisi lopullinen sijoitus..... vaikkapa kaksinkertainen finaali ajettaisiin A-finaalien rinnalla ....
Ja samalla se toisi ajoaikaa tasaisemmin kaikille.... sekä olisi vielä jotain panosta sijoituksesta. Asettaa tietysti lisätyötä kierroslaskentaan .......
Sitten toinen asia , joka varmasti tulee vaikuttamaan jatkossa :
Kun luokkia onkin 4 ; Classic, Comp , FWD ja GT2000 eli aikataulullisesti eipä taida päivä riittää , jos osallistujamäärät/luokka "mineissä" nykyluokkaa + FWD:kin ajetaan eli <10 kuskia + GT2000 >10 kuskia.
No mutta katsotaan ... ja mietitään ......
:cool: Barbie :cool:
-
Miten usein tällä kaudella on tuo A-finaali ollut kolminkertainen? Äänekoskella missä itse olin mukana oli kaksinkertainen, oletin sen olevan yleisempi kun on sääntöjen minimi. Mutta jos kolminkertainen on yleisempi, niin onhan tuo erotus sitten vielä suurempi kuin oletin :shocked:
Päivän pituuteen jatkossa tosiaan tietysti vaikuttaa nuo turistiluokat jos niihin nyt (toivottavasti) sitä väkeä riittää.
-
Mielestäni 1 treeni kierros riittää. Se antaisi muutaman minuutin loppupäivään. Ja jos kalusto on ok(ei tarvii säätöä) ja kunnossa (ei ole rikottu) niin kyllä erä väliäkin voisi harkita lyhennettäväksi. Oliko Joensuussa 1h,mielestäni olisi pärjätty 45-50 minnuutilla. Useemmanluokan kuskeille vähän lisähaastetta toki.
-
Miten usein tällä kaudella on tuo A-finaali ollut kolminkertainen? Äänekoskella missä itse olin mukana oli kaksinkertainen, oletin sen olevan yleisempi kun on sääntöjen minimi. Mutta jos kolminkertainen on yleisempi, niin onhan tuo erotus sitten vielä suurempi kuin oletin :shocked:
Päivän pituuteen jatkossa tosiaan tietysti vaikuttaa nuo turistiluokat jos niihin nyt (toivottavasti) sitä väkeä riittää.
Juu , samaa itsekin olen ihmetellyt ... missä vaiheessa A-finaalista on tullut 3-kertainen ......
Täytyypä tutkia .. asiaa ....
Tutkinta ja mietintä jatkuu ....
:cool: Barbie :cool:
-
Näyttäisi siltä , että ainakin Äänekoskella ja Kouvolassa ajettiin A-finaalit kaksinkertaisena , ja Eurajoesta en saanut tulosten perusteella selvää , mutta videot on Compin A1 ja A2 finaaleista , joten taisipa olla sielläkin ..
(Macman varmaan varmistaa asian..) ..... Ite olin paikalla......mutta tää on tää ikä ... ja osa-aika dementia .....
Jos näin oli , niin pitää kiinnittää huomiota asiaan kisoissa .....
:cool: Barbie :cool:
-
Oman muistikuvani mukaan Eurajoella ajettiin A-finaali kaksinkertainen.
Ja mitä tulee tuohon ajoformaattiin niin FTT:ssä on käytössä yksinkertainen, tasapuolinen ja kilpailijoiden sekä ajanottajan kannalta toimiva systeemi.
Toinen vaihtoehto voisi olla jonkun näköinen jokkis systeemi missä jokainen lähtö ajettaisiin kilpaa. Parhaat nousisivat ylöspäin seuraavaan finaaliin ja häviäjät ajaisivat keräilyeriä.
Ja kaikki lähdöt lähdettäisiin samalta viivalta myös A-Finaali...
Ehkä lähtöpaikka voisi olla määrätty.
Tosin en tiedä tukeeko Myrcm softa mitään tällaista ajojärjestelyä? Muutenkin talkooväkeä on vaikea saada joten pitäisin tämänkin homman mahdollisimman simppeliä.
-
Mites reedyrace tyyppinen formaatti? Olisi periaatteessa kohtuu lähellä tuota ja kaikki saisi ajaa about yhtä paljon
-
Mites reedyrace tyyppinen formaatti? Olisi periaatteessa kohtuu lähellä tuota ja kaikki saisi ajaa about yhtä paljon
Nähdäkseni vaatii tietyn määrän osallistujia > jotta erät tulee täyteen>kaikki erät tasapuolisia ......
Tai sit pitää tehä ihan omat kaaviot ......
:cool: Barbie :cool:
-
Näin ajanottajan näkökulmasta... Ei liikaa säätöä/spesiaalia, jota softat ei tue.
Eli kannattanee jutella henkilön kanssa jolla on syvempää tuntemusta ajanottosoftan mahdollisuuksista
-Timppa
-
Näin ajanottajan näkökulmasta... Ei liikaa säätöä/spesiaalia, jota softat ei tue.
Eli kannattanee jutella henkilön kanssa jolla on syvempää tuntemusta ajanottosoftan mahdollisuuksista
-Timppa
Juu .... juurikin niin.
:cool: Barbie :cool:
-
Talvikausi lähestyy (sehän alkaa heti Juhannuksen jälkeen ) ja heittäisin mietittäväksi sääntöehdotuksia:
1. Compissa BRZ-kori ei olisi enää sallittu, syy: selkeästi ylivoimainen ajettavuudeltaan (tuli todistettua esim. 4H Endurancessa) ja selkeästi "vääränlainen" ulkonäkö (ei sovi brandiin).
2. Classicin testattu harjaton moottori/säädin otettaisiin käyttöön.
Näppisralli alkakoon !!!
:cool: Barbie :cool:
-
Kysymys koskien kohtaa 2.
Mikä kone/säädin?
kuka myy?
-
Moottori:
HobbyWing QuicRun 3650 SDG2 13,5T , EuroRC:tuotenr: 30404310 ovh. 54,94
HobbyWing QuicRun 10BL60 sensored , EuroRC:tuotenr: 30108000 ovh. 41,21
Käyttö ilman sensoria , ja tehdasasetuksilla.
Yhteishinnaksi : 96,15 , josta saa kerhot yleensä -10% , netto siis 86,53e luokkaa ....
Tarkistan vielä illalla ..... kokeilu säädin/moottori kotona ....
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
-
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena
-
1. Toinen tykkää tyttärestä... toinen äiteestä...ja joku jopa molemmista :shocked:
2. Kuten tuossa edellä jo mainittiin.. sisääntuloluokka , kustannukset soisi olevan minimissä.
- harjalliset noparit on romurautaa... markkina-arvo 0
- harjallisia koneita lienee vielä Kerhosalkussa runsaasti
- uusia harjallisia koneita löytyy vielä markkinoilta HALVALLA.. hoppykunkusta saa Maputsia muutamalla eurolla. ( Rane testas sellaista viime talvena ja hymy huulilla tuli ajajakorokkeelta alas.. eli ei ollut susi )
Vaikka itse en viime talvikaudella klassikkia ajanutkaan, niin jotenkin tahtotila luokan ennallaanpysymisen puolella.
Vauhdillisestihan ei lienee juuri eroa ollut...muistaakseni... se depenttia täälläkin pukkaa pikku hiljaa
Korisääntöhan on klassikissa OK.
-Timppa
-
Classicia ajeltu muutamia kausia. Vain kerran kone pettänyt..konkka irronnut ja häiriöitä siitä johtuen.
Salkusta löytyy 2-uutta konetta ja 3-vähän ajettua. Nopareita 4kpl , joita ei toivoisi joutuvan hyllyttämään.
En vastusta harjattomia, koska sellainen löytyy comppiin. Onko tarkoitus kieltää hiilellisten käyttö, jos
Harjattomat tulee? Vai sallitaanko molemmat nopeuden pysyessä suht samoina?
Mikäli harjallisia ei sallita, niin en ole uudituksen peukuttaja.
-
Elikkäs nykyisen koneen rinnalle eli kumpikin sallittaisiin.
Ja ensi mattokausi tuo sitten esiin "ns.todellista dataa" niin koneista kuin kuskien päästäkin ...
:cool: Barbie :cool:
-
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena
Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
-
Classicia ajeltu muutamia kausia. Vain kerran kone pettänyt..konkka irronnut ja häiriöitä siitä johtuen.
Salkusta löytyy 2-uutta konetta ja 3-vähän ajettua. Nopareita 4kpl , joita ei toivoisi joutuvan hyllyttämään.
En vastusta harjattomia, koska sellainen löytyy comppiin. Onko tarkoitus kieltää hiilellisten käyttö, jos
Harjattomat tulee? Vai sallitaanko molemmat nopeuden pysyessä suht samoina?
Mikäli harjallisia ei sallita, niin en ole uudituksen peukuttaja.
Oliskos sitten , jos/kun hiilikoneet ja harjattomat sallittaisiin rinnakkain, ja pidetään finaalien pituudet ennallaan eli 8 min. , näin mentäisiin nyt mattokausi ..... jos asiassa ilmenee negatiivisia seikkoja, pohditaan sitten uusiksi.
Eli ne, jotka haluavat ottaa tämän "riskin" ottavat sen vapaasta tahdostaan .....
Riski ei mielestäni ole suuri , koska säädin ainakin on hyvin kelvollinen Comppiin ....
:cool: Barbie :cool:
-
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005
-
Sen enempää ottamatta kantaa classicin moottori asiaan niin äkkiseltään tuo Petskun ehdottama prostock
kone tuntuisi huomattavasti järkevämmältä saatavuutensa, hintansa ja mahdollisesti käytettyjen moottorien saatavuuden kannalta. Suorituskyky onkin sitten jo kovasti toinen asia ja se miten moottori toimii ilman sensorillista säädintä?
Compissa vapaa sensoriton säädin on toiminut vuosikausia mainiosti miksei myös classicissa?
Toinen minejä koskeva asia on ajosysteemi. Tästä olikin jo alustavasti puhe viimekauden päätteeksi.
Allekirjoittaneella oli tähän jo alustava ehdotuskin ja taulukkokin tehtynä , mutta bittiavaruus lienee sen niellyt kun en sitä löytänyt?
Pitää istahtaa koneelle ja vääntää uusi ehdotelma.
Pääajatus kuitenkin oli, että vähennettäisiin finaalista nousijoiden määrää 1-2 nousijaa riippuen kuskien määrästä ja siten että viimeiseen finaaliin jää aina vähintään viisi kuskia(hiukan kisaa sielläkin ja riittävä määrä nostajia seuraavaan erään). Nousijalla ei olisi nostopakkoa seuraavassa erässä.
Vain ensimmäisellä finaali kierroksella olisi nousumahdollisuus. Sen jälkeiset finaalikierrokset ajettaisiin samalla miehityksellä. Näin alemmatkin finaalit saisivat ajaa saman määrän finaalikierroksia ja ajoformaatti olisi ehkä sovitettavissa paremmin normi FTT ajokaavioon mukaan. Tietenkin vain pidemmällä erävälillä kun finaalit ovat joko 8 tai 10min.
Olikohan Gt2000 luokassa jotain...?
1. Etuvedot mukaan 17.5T koneella vapaalla ennakolla ? Muuten samat säännöt paino, kori ym.
2. Kori sääntöä voisin hieman säätää...ehkä...korilista olisi vain neuvoa antava GT suuntaan pois sulkematta "väriläiskiä".
Näitä pitää hieman miettiä syvemmin ehdotuksia kuunnellaan.
-
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005
Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....
:cool: Barbie :cool:
-
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005
Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....
:cool: Barbie :cool:
No miksi tuota ei ole testattu? Mielestäni olisi järkevää käyttää moottoria joka on todettu hyväksi ja niiden saatavuus on taattu ja käytettyjäkin alkaa löytymään markkinoilta, jos sellaisen haluaa ostaa.
-
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005
Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....
:cool: Barbie :cool:
No miksi tuota ei ole testattu? Mielestäni olisi järkevää käyttää moottoria joka on todettu hyväksi ja niiden saatavuus on taattu ja käytettyjäkin alkaa löytymään markkinoilta, jos sellaisen haluaa ostaa.
Tervetuloa vaan testiryhmään (omalla kustannuksella, tietysti , kuten olen asian tehnyt) ..... vaan eipä ole kiinnostusta riittänyt tähänkään asti , paitsi näppisralliin. Niinpä niin.
"No miksi"-kommentit voi jättää kirjoittamatta , jos/kun ei asialle ole itse tehnyt mitään.
:evil: Barbie :evil:
-
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena
Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
Nimeomaan realismissa. Eli jos kisakuntoinen auto on sen kaksisataa, niin vielä pitäisi jostain kaivaa lähes satanen uusiin sähköihin. Niin kuin sanoin , ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä mutta classic mielestäni kärsii siitä. Onhan siinä olemassa comppiluokka.Classicissa on ollut tähän asti mielestäni todella selkeät ja toimivat säännöt ja compissa myös. Tietenkin jos vakiokoneella ja säätimellä saa harrastaa , niin sehän on mukava juttu. Mutta miten kauan ,? Jos huomataan että vauhdit eivät olekaan ihan samat. Tulee vaan olo , että letkeästä classic-ministä yritetään leipoa joidenkin mieleinen luokka. Toisaalta , ei siinä mitään , kunhan ei liian isoa kakkua haukata. Classikin kustannukset alkavat vaan pian nousta niin korkeaksi, että vasta-alkaja voi ajaa stanua
-
Joensuun kisassa viime talvena testasin tuota janssonin autoa, jossa combo oli paikoillaan. Itse tykästyin siihen, eikä suora nopeudessa ollut eroja.
Itse meinasin hankkia kyseisen combon, jos saa ajaa sillä ensitalvena. Sittenhän meillä on vertailu kohtaa, jos molemmilla saa ajaa. Kuski päättää itse ostaako uuden combon vai ei.
Minulta ääni uudistukselle
Kalle#92#
-
Kalle puhuu asiaa. Minäkään en ole suoranaisesti comboa vastaan. Jos combo hyväksytään, niin ehdottomasti myös hiilikoneilla on saatava ajaa. Siinähän voi käydä niin, että hiilikoneet vain katoavat ja lopputulos on se, että harjattomilla jatketaan.
-
Kysymys kohtaan 2. Miksi Hiilikone haluttaisiin vaihtaa harjattomaan ? Onhan se tietenkin toimintavarmempi ja huolettomampi. Toisaalta nopari ja kone menee uusiksi jonka seurauksena kustannukset nousee. Kärsii ajatus helposta ja halvasta luokasta , jota Classic Mini on nyt edustanut. Auto on kuitenkin ollut kilpailukykyinen lähes suoraan paketista ja on sisältänyt koneen ja säätimen ( säädin ainakin joissakin paketeissa mukana ). Jatkossa siis joutuisi laittamaan rahaa kiinni lähes toisen Minin verran, jos mielii kilparadalle ? Ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä, mutta omien kokemusten perusteella Mini on toiminut monelle lajia aloittavalle ensiautona juurikin huokean hinnan ja kestävyyden sekä varaosasaannin takia. Mielestäni Classic-sarjan pitäisi jatkaa myös sellaisena
Perustelut harjattomalle löytyy tuolta muutaman kommentin päästä......
Ja tuo "rahaa joutuu laittamaan lähes toisen Minin verran" on höpö , höpöä. Kisakuntoinen Classic (uusi) on arvoltaan väh.n.200e sis. kuulalaakerit , kunnon iskarit , vetarit , kiristyssetin yms. .... Kirjoittaessa tulisi pysyä ainakin realismissa.
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
Nimeomaan realismissa. Eli jos kisakuntoinen auto on sen kaksisataa, niin vielä pitäisi jostain kaivaa lähes satanen uusiin sähköihin. Niin kuin sanoin , ei se varmasti ole ylitsepääsemätöntä mutta classic mielestäni kärsii siitä. Onhan siinä olemassa comppiluokka.Classicissa on ollut tähän asti mielestäni todella selkeät ja toimivat säännöt ja compissa myös. Tietenkin jos vakiokoneella ja säätimellä saa harrastaa , niin sehän on mukava juttu. Mutta miten kauan ,? Jos huomataan että vauhdit eivät olekaan ihan samat. Tulee vaan olo , että letkeästä classic-ministä yritetään leipoa joidenkin mieleinen luokka. Toisaalta , ei siinä mitään , kunhan ei liian isoa kakkua haukata. Classikin kustannukset alkavat vaan pian nousta niin korkeaksi, että vasta-alkaja voi ajaa stanua
Niin , Classic on nimenomaan sisääntuloluokka , joka perustuu helppouteen , tarkoittaa siis alustan säätöjä ja ilman sen kummempia hiporipo-osia. Kyllä väitän , ettei voi rinnastaa aloittelijaa Classic vs. turisti-stanu. Stanussa pitää tietää todella paljon alustan säädöistä, mikä ei aukea vasta , kunnes on paneutunut asiaan (ja aikaa vaatii.....) + täytyy olla myös asiaan kuuluvat välineet , on säädöissä sen verran mahdollisuuksia .....
Classic on siinä kohtaa juuri helppo , kun säätökohtia on todella vähän. Aloittelija tarvitsee ajoaikaa ennen kaikkea , ja helpolla toimivan kaluston, jotta ajotaito karttuu.....
Ei tässä tehdä luokkaa "joillekin mieleiseksi" vaan pyritään tasoittamaan eroja ja järkevin kohtuu kustannuksin. Elikkäs tässä on tarkoitus optimoida suorituskyky ja kestävyys , joka kuitenkin on pitemmällä tähtäimellä kustannustehokkaampi ratkaisu.
Mutta hyvä ratkaisu tähän kohtaan olisi tuo rinnakkais-moottoreiden käyttö !!!!
:cool: Barbie :cool:
-
No ok nyt alkaa avautumaan kun rautakangesta väännetään :) ja alkaa mielikin leppymään. Muuten en nuista kustannuksista ole huolissani , muuta kuin heidän nuorten jotka itse rahoittavat harrastuksen puolesta. Onhan se totta , että harjaton on varmasti toimintavarmempi ja huoleton. Ja kyllä stanuturisti on vaikeampi, tarkoitin vaan sitä että toivoisin , ettei minin kustannukset nouse niin korkealle että samalla hinnalla ajaisi jo turistia. Pitää kuitenkin muistaa että Minit ovat leluja laatu turistiin verrattuna :)
-
Miksi moottorina ei käytetä TSP:ssä hyväksi todettua?
Hobbywing XeRun JUSTOCK 3650SD G2 - 13.5T - FTT prostock 30408005
Varmaankin siitä syystä , että konetta ei ole testattu ..... mutta tuo mainitsemani combo on ; ja hyväksi todettu !! Paperilla kaikki näyttää samalta , live-testi kertoo sitten todellista dataa ....
:cool: Barbie :cool:
No miksi tuota ei ole testattu? Mielestäni olisi järkevää käyttää moottoria joka on todettu hyväksi ja niiden saatavuus on taattu ja käytettyjäkin alkaa löytymään markkinoilta, jos sellaisen haluaa ostaa.
Tervetuloa vaan testiryhmään (omalla kustannuksella, tietysti , kuten olen asian tehnyt) ..... vaan eipä ole kiinnostusta riittänyt tähänkään asti , paitsi näppisralliin. Niinpä niin.
"No miksi"-kommentit voi jättää kirjoittamatta , jos/kun ei asialle ole itse tehnyt mitään.
:evil: Barbie :evil:
No itseasiassa viime viikonloppuna oli tytön Minis kiinni mun poro kone (kun hiili nopari hajos edellisviikonloppuna ja uutta ei löytyny äkkiä). Tosin noparina oli SP reventon R ennakoilla ja rattaana 20 pinjoni. Tuolla yhdistelmällä oli vähän turhan ärhäkkä verrattuna hiilikoneeseen. Mutta varmaan oikealla pinjonilla ja 0-ennakolla toikin on ihan jees.
Edellis viikonloppuna, kun oli hiili sähköt vielä kiinni niin ajettiin veljenkans hyvin samaa vauhtia, kun hänellä oli Minin perus nopari ja vanha porokone (orca 13,5) ja 16 pinjoni. Tuo orca lähti ehkä vähän paremmin mutkasta mutta kulku oli pitkillä suorilla hyvin tasaista.
-
No ok nyt alkaa avautumaan kun rautakangesta väännetään :) ja alkaa mielikin leppymään. Muuten en nuista kustannuksista ole huolissani , muuta kuin heidän nuorten jotka itse rahoittavat harrastuksen puolesta. Onhan se totta , että harjaton on varmasti toimintavarmempi ja huoleton. Ja kyllä stanuturisti on vaikeampi, tarkoitin vaan sitä että toivoisin , ettei minin kustannukset nouse niin korkealle että samalla hinnalla ajaisi jo turistia. Pitää kuitenkin muistaa että Minit ovat leluja laatu turistiin verrattuna :)
Juu kyllä ... juurikin niin. Mini vs TSS , ei voi verrata ... ovat niiiiiiiiiiiiiiiin kaukana toisistaan teknisesti.
:cool: Barbie :cool:
-
Kommentteja ei ole hirveästi tullut .... ainakaan monesta suunnasta.....
Onkos tämä nyt sitten ymmärrettävissä > tulevana kautena wanhan Classic-koneen rinnalle hyväksytään mainittu harjaton combo ........
Onkos ?????
:cool: Barbie :cool:
-
Oliskos harjallinen edelleen "hand outti" ?
Mut siirtymäaika on mielestäni OK
-Timppa
-
Mielestäni edelleen kuten ennen eli "HandOut".
Ja siirtymäaika toistaiseksi määrittelemätön , tapahtuisi kauden aikana mahdollisesti , kun saadaan kokemuksia asiasta......
:cool: Barbie :cool:
-
Täältä vahva kyllä classicin harjattomalle combolle. Meidän poika ajoi taannoin yhden konsernin harjallisen koneen ns. maaliin asti. Meni siinä leikissä roskikseen myös nopari ja runko ja tietysti kilpailupäivä stoppas siihen. Uudet osat kun tilaa postitoimituksena ja syöttää talkoomiehet asennusurakan päälle, niin kustannus on lähellä harjattoman combon luokkaa. Tämän voinee välttää harjattomalla, joten ihan järki-investointi luotettavuuteen.
-
Tuleekos syksyn/talven kilpailukalenteri tietoon missä vaiheessa? Olen tässä miettinyt meneekö nämä mattoautot myyntiin kun en niillä nykyisellään oikein ikinä pääse ajamaan, sekä Minillä että VTR/GT2000-autolla olen tässä kohta vuoden aikana edelleen ajanut vain akullisen kummallakin. Jos olis esim. viime vuoden tapaan Äänekosken kisa ensimmäisenä, voisi ainakin sinne asti yrittää sinnitellä jos pääsisi Porschella edes kerran kilpaa ajamaan.
-
Eiköhän se syyskuun loppuun mennessä saada tehtyä.
Pohjaksi kaivataan kuitenkin tuota virallista ftt kalenteria.
Koetetaan saada nämä kerhokisat osumaan vapaisiin väleihin.
-
Eiköhän se syyskuun loppuun mennessä saada tehtyä.
Pohjaksi kaivataan kuitenkin tuota virallista ftt kalenteria.
Koetetaan saada nämä kerhokisat osumaan vapaisiin väleihin.
Alustava kalenteri kaudelle 2019
FTT 1 - 03.-04.11.2018, Lahden messukilpailu
FTT 2 - 19.-20.01.2019, KyPak, Kuusankosken urheilutalo
FTT 3 - helmikuu 2019, Fullspeed
FTT 4 - maaliskuu 2019, Ospa Ry
Eiköhän tuolla pääse alkuun vaikka helmikuun ja maaliskuun päivämäärät on vielä auki.
-
Saisiko joku konsernin johtoryhmästä kirjattua tuon uuden moottoricombon classicin sääntöihin, niin uskalletaan ostoksille?
-
kilpailukalenteria suunnitellessa olisi hienoa saada , vaikka toinen länsirannikon kilpailu siirrettyä esim , Riihimäelle. Itäisestä suomesta matka lyhenisi. :wink:
-
Kun toiseen suuntaan kumartaa... toiseen pyllistää :wink:
Vai miten se nyt menikään :smiley:
Täältä Länsirannikolta katsottuna... Itään on pitkä matka :roll:
Viime "talvikautena" Äänekoskella oltiin ja Joensuuhunkin oltiin tulossa alkuperäisen kalenterin mukaan ... mutta viimehetken muutos ei sopinut. Hotellien hinnat pikkasen pomppas ampumahiihdon mömmömkisojen johdosta taivaisiin....
Mutta eiköhän taas sopiva kalenteri sorvaudu ja jokainen osallistuu omien resurssien / vapaiden mukaan.
-Timppa
-
Pyrimme järjestämään mahdollisuuksien mukaan kerhokisat mahdollisimman tasaisesti ynpäri Suomea.
Omasta mielestäni viimekauden kalenteri oli hyvin lähellä täydellistä jos nyt tuo kaksi länsirannikon kisaa oli tavallaan hieman "pakko" tehdä näin.
Pyrimme kuitenkin järjestämään nämä kerhokisat sarjan kisat hieman isommilla ja puitteiltaan "kilpailun omaisilla" radoilla. Mitenkään väheksymättä Riihimäen panostusta pienoisautoiluun vaan päinvastoin hattua pitää nostaa tuolle aktiivisuuden määrälle niin koen, että tuo Riihimäen radan pienuus ja ajokorokkeen puute ei oikein tarjoa noita kisapuitteita.
Ehkäpä jos eteläiseen Suomeen saataisiin mahdollisesti yhdet kisat?
-
Ei Riihimäen radassa mitään vikaa ole ja missä sanotaan,että aina pitää olla ajaja koroke?
Mulle ei ole koskaan tuottanut ongelmia ajaa Riihimäellä ja olipa koroke millanen hyvänsä,aina joku narisee...
Liian korkee,liian matala,ei ole keskellä,huojuu/heiluu,tolpat haittaa,ei nää,ei kuule...
-
Ei Riihimäen radassa mitään vikaa ole ja missä sanotaan,että aina pitää olla ajaja koroke?
Mulle ei ole koskaan tuottanut ongelmia ajaa Riihimäellä ja olipa koroke millanen hyvänsä,aina joku narisee...
Liian korkee,liian matala,ei ole keskellä,huojuu/heiluu,tolpat haittaa,ei nää,ei kuule...
Samaa mieltä.
Riksussa on se ihan oma juttu.
Ymmärrän että viri turisteille tuo voi olla hiukan haastava mutta muuten ei tod ole valittamista. Hauskat mekkaus tilathan siellä on...
Jerzi
-
Justiinsa näin!
Kannattas antaa mahdollisuus,eikä heti olla niin negatiivinen!
Todelliset kuskit sopeutuu rataan kuin rataan...
-
.
-
Hola Hola !!!!!
Alan kartoittamaan mattokauden kerhokisa-järjestäjiä ELIKKÄS toivoisin mahd. kisajärjestäjiä ilmoittautumaan nyt sitten ....... vaikkapa minulle.
Tarkoitus olisi saada kisakalenteri aikaiseksi viimeistään syyskuun puoliväliin mennessä.
Sen verran on kuulunut "kentältä" , että kiinnostuneita olisi seuraavasti:
Riihimäki
Vaasa
Rauma
Ilmoittaneita:
29.12.2018 Raisio (Stanukunkku)
Äänekoski
Meillä Kouvolassa tilanne on täysin auki , kun menetimme sisäpaikan heinäkuussa .... Korvaavaa etsitään ....
Myöskin sääntömuutokset olisi tehtävä mahdollisimman pian ...... Koskee lähinnä Classic-luokan konetta/säädintä ja Compin koria sekä FWD/ GT2000:n sääntöjä.
Myöskin toivoisin sääntöihin jonkinasteista ohjeistusta radasta ja radan olosuhteista.....
Saa esittää mielipiteitä !!! Ei JuupaEipäs-keskustelua.
:cool: Barbie :cool:
-
Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen niin silti korpeaa tuo classicin uusi sääntö. Noh sama ajaa sitten comppia kun lähes samalla rahalla saa sellaisen auton tehtyä. Radalla vois sataa vaikka vettä tai lunta.
Ei ole hyvä
-
Mikä juttu tää nyt on,että säännöissä pitää olla radalle vaatimuksia?
Tähän asti järjestävä seura on valinnut joukostaan sen kaikkein sadisteimman tyypin tekemään rataa...
Tuoko puristaa,vai?
Alkaa mennä naurettavaksi..
-
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!
Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...
Tziisus !!!
No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.
:cool: Barbie :cool:
-
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!
Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...
Tziisus !!!
No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.
:cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.
Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta
Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa
PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille
-
Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen niin silti korpeaa tuo classicin uusi sääntö. Noh sama ajaa sitten comppia kun lähes samalla rahalla saa sellaisen auton tehtyä. Radalla vois sataa vaikka vettä tai lunta.
Ei ole hyvä
Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Mun käsityksen mukaan vanhalla koneellakin oli tarkoitus saada vielä ajaa, vauhdillisesti ovat identtisiä.
Eli mikä on ongelma? Jos ei halua hommata ”ikuista” konetta ni ei hommaa! :shocked:
-
Niin onko koneet identtiset vai vauhdit lähellä toisiaan? Siinä on vissi ero. Pakko sanoa, mutta mietin kovasti , että onko kone + noparisäännön kanssa jollakin oma lehmä ojassa ja pelataanko omaan pussiin . Lopetan kommentoinnin tähän ja ajan komppia tai siirryn kokonaan gt2000 puolelle
-
Vauhdit on samat, mitä itse olen kokeillut joensuun kisassa Janssonin autoo.
Eikös tän pitäny olla mukava ja hauska luokka. Elekää hyvät ihmiset ottako niin tosissaan tätä hommaa.
Eihän tällä menolla saada yhtään uutta kuskia luokkaan, kun kahtovat että ukot vääntää naama norsun..... Joka paikassa. Ei hyvä juttu.
Jos jollekkin tuli paha mieli minun kommentista, niin voi olla suoraan minuun yhteydessä.
Kalle #92# o4o4872ooo
-
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!
Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...
Tziisus !!!
No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.
:cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.
Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta
Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa
PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille
PS. Ensinnäkään arkussa ei ole salaisuuksia , näkemyksiä kyllä ..... Joita täälpäin sanotaan mielipiteiksi.
-
Niinpä ..... Hyvät Herrat !!!!!
Pyysin ASIALLISIA kommentteja , en tuollaisia ... että korpeaa tai alkaa mennä naurettavaksi jne .......
Mutta toisaalta , tämähän alkaa mennä naurettavaksi jo ensi metreiltä ........... Tuollaisten kommenttien keralla...
Tziisus !!!
No odottelen lisää lunta tupaan , ennen kuin avaan sanallisen (perintö)arkkuni.
:cool: Barbie :cool:
Ranen kommentti oli ehkä vähän provosoiva mutta asia siinä ihan kohdallaan, snakepoisonin kommentti on kyllä mun mielestä ihan asiallinen.
Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.
Omasta mielestä sen BRZ korin voisi sallia vielä tulevan kauden niin saisivat sen viime kaudella hommanneet ajaa sillä kokonaisen kauden eikä olisi niin turha hankinta
Minien alkueriin olisi hyvä saada jotain tarkennusta. Nyt jotkut kuskit ajavat alkueriä niin kuin alkueriä yleensä ajetaan eli päästetään nopeammat ohi, mutta osa taas ajaa niitä finaalityyliin eli sijoituksesta vaikka tarkoitus on ajaa omaa viiden minuutin aikaa
PS: Hyvä olis saada sarjanvetäjiltä kaikki arkun salaisuudet näkyville niin olisi enemmän pohjaa keskusteluille
PS. Ensinnäkään arkussa ei ole salaisuuksia , näkemyksiä kyllä ..... Joita täälpäin sanotaan mielipiteiksi.
Sem verran pakko vielä sanoa. Mielipiteitähän täällä on esitetty myös ja mielestäni ihan asiallisia. Hieman diktatuurimaisesti niitä tunnutaan sivuuttavan ja ei kestetä kritiikkiä. Kallelta hieno pointti , tämän pitäisi olla mukavaa . Mini sarjassa enemmän sääntöjä yms kun ftt : ssä . En halua olla mukana . Kerhokisoja kyllä ajan
-
Tähän taitaa olla turha kommentoida mitään? Jossain on jo päätetty että classic luokkaan tulee harjaton tekniikka. Hinnankorotus compin tasolle syö tästä luokasta uudet kuskit ja ison osan vanhoja.
-
...
-
Mun mielestä toi classicin harjaton setti on hyvä, se on posteineenkin kerhoalella alle 90e ja varsinkaan kun se ei ole mikään pakollinen, vaan jos haluaa, voi silläkin ajaa. Eli, niinku, vapaaehtoinen valinta, ei vauhdin tai kilpailukyvynkään takia pakollinen investointi. Noista vauhtien identtisyydestä, niin niissä nykyisissä harjallisissakin on eroja, pieniä, mutta kuitenkin. Voisin ajatella, että Itselleni RENTO ja MUKAVA kisapäivä tulee osaltaan myös siitä, ettei tarvii "ressata" minkälainen kone kassista nousee. Eli viime kevään Joensuun kisan perusteella iso yläpeukku harjattoman vaihtoehdon mukana ololle. Eikä se kuumu läheskään samaan tapaan kuin...
Mun mielestä, jos toi BRZ halutaan rajata sallittujen vaihtoehtojen ulkopuolelle, niin se kannattaisi tehdä nyt. Koska viimeistään sen jälkeen, kun joku vaihtoehto halutaan kieltää, mutta sitä ei kielletäkkään, niin monelle siitä tulee "pakkohankinta" ettei pärjääminen jäisi ainakaan korista kiinni. Myöhempi rajaaminen sallittujen ulkopuolelle on taas isomman näppisrallin takana, kun useammalta kori silloin jo löytyy
-
Mun mielestä toi classicin harjaton setti on hyvä, se on posteineenkin kerhoalella alle 90e ja varsinkaan kun se ei ole mikään pakollinen, vaan jos haluaa, voi silläkin ajaa. Eli, niinku, vapaaehtoinen valinta, ei vauhdin tai kilpailukyvynkään takia pakollinen investointi. Noista vauhtien identtisyydestä, niin niissä nykyisissä harjallisissakin on eroja, pieniä, mutta kuitenkin. Voisin ajatella, että Itselleni RENTO ja MUKAVA kisapäivä tulee osaltaan myös siitä, ettei tarvii "ressata" minkälainen kone kassista nousee.
No niin tässähän se tuli tiivistettynä. Eli ketään ei ole pakoitettu hankkimaan yhtään mitään ellei välttämättä halua. "Snakepoison" kuka ikinä lienetkään voit lukea tämän äskeisen kommentin ajatuksella. (Ja kyllä tämä oli lievää piip!...)nimimerkin takaa on hyvä huudella uusista sarjavetäjistä ja sarjoista. Kerhokisat sarja on kuitenkin kisoja järjestävien kerhojen ja heidän yhteyshenkilöidensä vetämä sarja, joka toivottavasti toimii hyvänä harjoittelu sarjana "oikeiden" kisasarjojen vierellä.
Omasta puolestani kuka tahansa voi alkaa vetää uusia sarjoja oman mielensä mukaan ja vaikka ihan omien sääntöjen pohjalta jos valmiit ei miellytä.
Ja kyllä meilä on huomattavasti vähemmän sääntöjä mitä FTT sarjassa, mutta yleisessä kisajärjestämisessä sekä toiminnassa tukeudumme kuitenkin pienoisautoilun sääntökirjaan vaikka näin ei tällä hetkellä missään säännöissä mainitakkaan. Usein tuntuu siltä että sääntöjen määrä menee suorassa käänteisessä muodossa "kitinän" määrään...
Minien alkuerien ajamisesta... Olen henkilökohtaisesti aina taistellut tätä nykyistä alkuerien lähtötapaa vastaan.
Kuitenkin osittain varmaankin historiallisista syistä tätä ei tulla muutamaan ainakaan näillä näkymin.
Tällä alkuerä systeemillä ajettaessa jokainen jonka pystyt pitämään takanasi omaa huonomman tuloksen kuin sinä joten ellei omatunto soimaa ohi ei tarvitse omasta mielestäni päästää...
Minien nousu finaaliin ja ajattamiseen minulla on ehdottaa uusi järjestelmä, mutta esittelen sen vasta kun olen konsultoinut länsirannikon ajanottopäällikkön kanssa toimiiko systeemi nykyisen ajanottojärjestelmän kanssa vai ei? Lähinnä on tarkoitus tasoittaa ajominuuttien määrää samaan A- ja muiden finaalien kesken unohtamatta nousufinaali järjestelmää.
Edellisissä viesteissä olisi kommentoitavaa enemmän kuin jaksan nyt kirjoittaa, mutta toivottavasti tämä auttaa alkuun...
Terveisin Marko Aava , RaumRC
-
I
Mun mielestä toi classicin harjaton setti on hyvä, se on posteineenkin kerhoalella alle 90e ja varsinkaan kun se ei ole mikään pakollinen, vaan jos haluaa, voi silläkin ajaa. Eli, niinku, vapaaehtoinen valinta, ei vauhdin tai kilpailukyvynkään takia pakollinen investointi. Noista vauhtien identtisyydestä, niin niissä nykyisissä harjallisissakin on eroja, pieniä, mutta kuitenkin. Voisin ajatella, että Itselleni RENTO ja MUKAVA kisapäivä tulee osaltaan myös siitä, ettei tarvii "ressata" minkälainen kone kassista nousee.
No niin tässähän se tuli tiivistettynä. Eli ketään ei ole pakoitettu hankkimaan yhtään mitään ellei välttämättä halua. "Snakepoison" kuka ikinä lienetkään voit lukea tämän äskeisen kommentin ajatuksella. (Ja kyllä tämä oli lievää piip!...)nimimerkin takaa on hyvä huudella uusista sarjavetäjistä ja sarjoista. Kerhokisat sarja on kuitenkin kisoja järjestävien kerhojen ja heidän yhteyshenkilöidensä vetämä sarja, joka toivottavasti toimii hyvänä harjoittelu sarjana "oikeiden" kisasarjojen vierellä.
Omasta puolestani kuka tahansa voi alkaa vetää uusia sarjoja oman mielensä mukaan ja vaikka ihan omien sääntöjen pohjalta jos valmiit ei miellytä.
Ja kyllä meilä on huomattavasti vähemmän sääntöjä mitä FTT sarjassa, mutta yleisessä kisajärjestämisessä sekä toiminnassa tukeudumme kuitenkin pienoisautoilun sääntökirjaan vaikka näin ei tällä hetkellä missään säännöissä mainitakkaan. Usein tuntuu siltä että sääntöjen määrä menee suorassa käänteisessä muodossa "kitinän" määrään...
Minien alkuerien ajamisesta... Olen henkilökohtaisesti aina taistellut tätä nykyistä alkuerien lähtötapaa vastaan.
Kuitenkin osittain varmaankin historiallisista syistä tätä ei tulla muutamaan ainakaan näillä näkymin.
Tällä alkuerä systeemillä ajettaessa jokainen jonka pystyt pitämään takanasi omaa huonomman tuloksen kuin sinä joten ellei omatunto soimaa ohi ei tarvitse omasta mielestäni päästää...
Minien nousu finaaliin ja ajattamiseen minulla on ehdottaa uusi järjestelmä, mutta esittelen sen vasta kun olen konsultoinut länsirannikon ajanottopäällikkön kanssa toimiiko systeemi nykyisen ajanottojärjestelmän kanssa vai ei? Lähinnä on tarkoitus tasoittaa ajominuuttien määrää samaan A- ja muiden finaalien kesken unohtamatta nousufinaali järjestelmää.
Edellisissä viesteissä olisi kommentoitavaa enemmän kuin jaksan nyt kirjoittaa, mutta toivottavasti tämä auttaa alkuun...
Terveisin Marko Aava , RaumRC
Niinpä niin
-
No nyt kun kaivataan selkeää sääntömuutos ehdotusta niin tässäpä nyt sitten riepoteltavaksi:
1. Classic moottori; nykyisen rinnalle ehdotettu HW:n combo ilman sensorijohtoa ; säädin tehtaan asetuksilla.
2. Compin kori; BRZ:n kori sallitaan vielä tämän kauden, sen jälkeen ei.
3. Rata; tulee olla riittävän leveä (1,8m) jokaisesta kohdasta , oikaisuestein varustettuna ja lähtöpaikka tulee olla riittävän väljä sekä lähdön jälkeinen osuus jouheva , ettei ns. rysiä synny niin helposti.
Macman tekee ehdotusta finaali noususta .......
:cool: Barbie :cool:
-
2. OK
3. OK
1. Täydentävä kysymys: Näyttääkö tuo nopeuden säädin nollaennakko tilan normaalisti vilkuttamalla kuten "blinky säätimet" Vai pitääkö nuo "tehtaan" säädöt todeta esim. säätöpalikkan avulla ?
Mun minien nousufinaali versio ei oikein mennyt läpi vaatii ilmeisesti liikkaa käsityötä. Sen sijaan finaaleihin ehdotettiin Myrcm:n tukemaa ABC Mixmode nousufinaali systeemiä joka ilmeisesti on ollut käytössä jossain polttis karkeloissa?
GT2000 säännöt lähes julkaisu valmiit hiukan vielä viilausta ja parit oikoluennat niin eikös se siitä...
-
No nyt kun kaivataan selkeää sääntömuutos ehdotusta niin tässäpä nyt sitten riepoteltavaksi:
1. Classic moottori; nykyisen rinnalle ehdotettu HW:n combo ; säädin tehtaan asetuksilla.
Barbie :cool:
1. Kommentoiden tekniikkaa ja katsastusta
HobbyWing QuicRun 3650 SDG2 13,5T , EuroRC:tuotenr: 30404310 ovh. 54,94
HobbyWing QuicRun 10BL60 sensored , EuroRC:tuotenr: 30108000 ovh. 41,21
Jos yllämainittu combo, ilman sensorijohtoa, ei säätimen ennakkoasetuksilla ole mitään merkitystä kulkupuoleen
http://www.hobbywing.com/products/enpdf/quicrun10bl60sensored.pdf (http://www.hobbywing.com/products/enpdf/quicrun10bl60sensored.pdf)
9. Timing: This function can be used to fine-tune the output power of the motor, the bigger the timing, the faster the motor runs or the larger output power of the motor. As the Boost Timing technology has been introduced into this ESC, so under the
sensored mode, adjust the ESC timing can greatly increase the motor speed. Therefore, please remember to enlarge the gear ratio of the chassis and carefully check temperatures of the motor and the ESC after increasing the timing.
Eli sen puolesta vakioasetukset on ok (punch 7), paitsi vakioasetuksilla näköjään on pakki aktivoituna tehtaalta myöskin.
-
Juu pääsen kyllä kerhokisojen sivulle muokkaamaan sääntöjä.
Eli periaatteessa tuohon classicin comboon riittää, kun ilmoitetaan että sillä pitää ajaa sensorittomana ilman sensorijohtoa? Tämä helpottaisi katsastus toimintaa huomattavasti.
Tällöin voi tehdasasetuksista ottaa pakin pois. Punchilla tuskin on kovin suurta vaikutusta jos se on jo 7:lla vakiona vaikka olis 9:ssä? Paitsi moottorin lämpöihin...
-
EURORC:lle ilmoitettu Classicin moottorin ja säätimen käyttöönotosta tulevalle mattokaudelle.
Tuotteita on hyllyssä ja huomioivat jatkossa tarpeen.
Elikkäs
Harjaton moottori; HW QuicRun 3650 SD G2 - 13,5T ; tuotenumero: 30404310
Säädin; HW QuicRun 10BL60 ; tuotenumero; 30108000
Että näin.
:cool: Barbie :cool:
-
No niin. Tämmöisen liitteenä olevan hienon taulukon sain Jeppeltä ehdotuksena tuosta uudesta minien Finaali ajosta.
Kaavio tarjoaa hyvät nousu mahdollisuudet sekä tasaisen ajominuutti määrän kaikille. Ja mikä parasta niin tuohon ajokaaavioon löytyy MyRCM:stä valmis tuki joten ei tarvita niin paljon käsisäätöä.
Jeppen pohdintoja: "[21:07, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Ja tuossa siis finaalijako pätee myös semeissä, eli ei voi tietää lopullista kaaviota ennen kuin tiedetään kilpailijamäärä, mutta tosta saa idean... tätä kutsutaan maailmalla ABC Mixmode:ksi
[21:09, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Funtsin vielä, että tuo lajittelu finaaleissa pitää mennä sijoitusten mukaan, koska finaaleissa ajetaan sijoituksista, ei ajasta. Aika-ajot on erikseen, jolloin rajatapauksissa parempi AE tulos voittaa, ts. ylemmän finaalin lähtöpaikka on tavalla korkeammalle sijoitettu kuin alemman, kun puhutaan samasta lähtöruudusta."
Kyselin mahdollisuudesta ajaa nuo viimeiset finaalit kaksinkertaisena, mutta en tiedä onko sille tarvetta?
Keskustelua?
-
Vielä yksi asia joka askarruttaa. Huhu kertoo , että Tamiyan Minikorin valmistus on lopetettu koska BMW kanssa ei ole ilmeisesti saatu sopimusta. Vielä ilmeisesti koria saa, mutta entä jos korin saaminen alkaa olemaan vaikeaa ? Sallitaanko muut korit classicissa
-
Sallitut korit löytyvät kerhokisojen nettisivulta.
http://kerhokisat.esy.es/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/ (http://kerhokisat.esy.es/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/)
Esim. Hobbykingin tekele on ainakin todella edullinen ja saa ihan euroopan varastosta.
https://hobbyking.com/en_us/1-10-mini-cooper-clear-body-shell-for-m-chassis.html?___store=en_us (https://hobbyking.com/en_us/1-10-mini-cooper-clear-body-shell-for-m-chassis.html?___store=en_us)
Mikäli joku tietää jonkun valmistajan, joka tekee classista minin koria uudelleen tuotantona niin saa vinkata jos saadaisiin lisää koreja tai valmistajia listalle.
-
No niin. Tämmöisen liitteenä olevan hienon taulukon sain Jeppeltä ehdotuksena tuosta uudesta minien Finaali ajosta.
Kaavio tarjoaa hyvät nousu mahdollisuudet sekä tasaisen ajominuutti määrän kaikille. Ja mikä parasta niin tuohon ajokaaavioon löytyy MyRCM:stä valmis tuki joten ei tarvita niin paljon käsisäätöä.
Jeppen pohdintoja: "[21:07, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Ja tuossa siis finaalijako pätee myös semeissä, eli ei voi tietää lopullista kaaviota ennen kuin tiedetään kilpailijamäärä, mutta tosta saa idean... tätä kutsutaan maailmalla ABC Mixmode:ksi
[21:09, 28.8.2018] Jethro Lehtojärvi: Funtsin vielä, että tuo lajittelu finaaleissa pitää mennä sijoitusten mukaan, koska finaaleissa ajetaan sijoituksista, ei ajasta. Aika-ajot on erikseen, jolloin rajatapauksissa parempi AE tulos voittaa, ts. ylemmän finaalin lähtöpaikka on tavalla korkeammalle sijoitettu kuin alemman, kun puhutaan samasta lähtöruudusta."
Kyselin mahdollisuudesta ajaa nuo viimeiset finaalit kaksinkertaisena, mutta en tiedä onko sille tarvetta?
Keskustelua?
Tätä asiaa "makustellaan" eli mietitään vielä , systeemissä on monta kysymysmerkkiä ....
Pyritään , että kaikille olisi ajoaikaa suunnilleen samanverran ......
:cool: Barbie :cool:
-
Sallitut korit löytyvät kerhokisojen nettisivulta.
http://kerhokisat.esy.es/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/ (http://kerhokisat.esy.es/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/)
Esim. Hobbykingin tekele on ainakin todella edullinen ja saa ihan euroopan varastosta.
https://hobbyking.com/en_us/1-10-mini-cooper-clear-body-shell-for-m-chassis.html?___store=en_us (https://hobbyking.com/en_us/1-10-mini-cooper-clear-body-shell-for-m-chassis.html?___store=en_us)
Mikäli joku tietää jonkun valmistajan, joka tekee classista minin koria uudelleen tuotantona niin saa vinkata jos saadaisiin lisää koreja tai valmistajia listalle.
Englannista ainakin löytyy tällänen Clubman keulanen classic Minin kori. On ihan siistin näköinen (veljellä on parikin noita tilattuna, mutta ei ole vielä maalattuna) ja mukavaa vaihtelua tuolle perinteiselle keulalle :)
https://www.ebay.co.uk/itm/-/113206705403 (https://www.ebay.co.uk/itm/-/113206705403)
-
Tuohan näyttää hyvältä. Saanko classici miehet lisätä tuon korilistalle ?
-
Tuohan näyttää hyvältä. Saanko classici miehet lisätä tuon korilistalle ?
Minun puolesta käy
-
Käy !!!
Olen luotaillut muitakin esim. RCMart:
COLT Mini Cooper Touring M1108 ; on uudempi koppainen , mutta akseliväli 510 , mitoiltaan(korkeus) näyttäisi sopivalta ..... , mutta on mallia uudempi ....
Ja toinen vastaava kun tuo yllä oleva: RCON Mini Clubman 1275GT
Sitten olis : Xpress Vintage pick-up ; sinänsä samaan kauteen ajoittuva eli tyyliin sopiva , mutta siis pick-up ....
:cool: Barbie :cool:
-
Tuo mun linkittämä auto on juurikin tuo RCON Mini Clubman 1275GT
-
Jos noi korimuutokset tulee sääntöihin mukaan ja vielä kun otetaan huomioon uudet modernit moottorit niin ehdotan että classik luokan virallinen nimi muutetaan stanuksi, sen verran kaukana ruvetaan olemaan classikista :wink:
-
Classicin sääntömuutokset päivitetty kerhokisojen nettisivulle.
Lisäsin samalla GT2000 säännöt myös sinne.
GT2000 luokassa käytössä sama kiinteä numerointi käytäntö kuin muissakin kerhokisojen luokissa.
GT2000 luokan numerohaku avattu sekä foorumille GT2000 säännöt keskustelussa että kerhokisojen sivulla lomakkeen avulla.
Ei muuta kuin numeroa hankkimaan ja kauden ensimmäistä kisaa odottamaan.
terveisin Aava
-
Tervehdys. Aloittelijan a kysyisin noista sallituista korimelleista. Itselläni on m07 tamiya ja kasattu pitkäkällä akselivälillä. Onko tietoa mikä noista sallituista korimallista sopii pitkälle m07:lle? Tällä hetkellä minulla on Tamiyan NSU TT koppa mutta sehän ei ole sallittujen listalla. Vai onko tarkoitus että pitkällä akselivälisellä ei voi kilpailla.
Kiitos jo kaikille. Ja mahdollisesti Riihimäelle utelijaana katsojaksi ainakin tulen.
-Jari
-
Tervehdys. Aloittelijan a kysyisin noista sallituista korimelleista. Itselläni on m07 tamiya ja kasattu pitkäkällä akselivälillä. Onko tietoa mikä noista sallituista korimallista sopii pitkälle m07:lle? Tällä hetkellä minulla on Tamiyan NSU TT koppa mutta sehän ei ole sallittujen listalla. Vai onko tarkoitus että pitkällä akselivälisellä ei voi kilpailla.
Kiitos jo kaikille. Ja mahdollisesti Riihimäelle utelijaana katsojaksi ainakin tulen.
-Jari
Jos classickia meinaat niin m07 ei ole sallittu, ainoastaan m03 ja m05. Ja korit rajoittaa akselivälin lyhyeksi.
-
Tarkoitus olisi ajaa comppi luokassa.
-
Ei kai tuon nsu TT korin sallimisella varsinaista estettä ole kunhan kyljessä ei komeile nuo alkoholi mainokset....
-
Saahan ne pois jos muuten käy. Kiitos tiedosta.
-Jari
-
.
-
Eikös tuo Eurajoen Kisa 17.11 satu samalle päivälle kuin sc kisatkin?
-
No katsos vaan niinpä onkin. En tosin kovasti ole noita krossipuolen kalentereita edes katsonut. Mutta näkyy kisat olevan teillä joten taidat joutua hieman talkoilemaan :grin:
Olisikohan siirto 1.12.2018 parempi ? Pitää hieman ottaa oman seuran puolesta selvää onnistuuko....
-
No katsos vaan niinpä onkin. En tosin kovasti ole noita krossipuolen kalentereita edes katsonut. Mutta näkyy kisat olevan teillä joten taidat joutua hieman talkoilemaan :grin:
Olisikohan siirto 1.12.2018 parempi ? Pitää hieman ottaa oman seuran puolesta selvää onnistuuko....
Olisi kyllä hyvä juttu
-
Kisajärjestän puolesta kerhokisan siirto 1.12.2018 on OK. Eli kisa siiretty siihen päivämäärään.
-
Hola Hola !!!!!
Alan kartoittamaan mattokauden kerhokisa-järjestäjiä ELIKKÄS toivoisin mahd. kisajärjestäjiä ilmoittautumaan nyt sitten ....... vaikkapa minulle.
Tarkoitus olisi saada kisakalenteri aikaiseksi viimeistään syyskuun puoliväliin mennessä.
Sen verran on kuulunut "kentältä" , että kiinnostuneita olisi seuraavasti:
Riihimäki
Joensuu ??
Kouvola ???
Ilmoittaneita eli alustava kisakalenteri:
27.10.2018 MattoCup I Äänekoski
1.12.2018 MattoCup II Rauma (Eurajoki)
29.12.2018 MattoCup III Raisio (Stanukunkku)
tammikuu 2019 MattoCup IV Vaasa
Meillä Kouvolassa tilanne on täysin auki , kun menetimme sisäpaikan heinäkuussa .... Korvaavaa etsitään ....
:cool: Barbie :cool:
Päivitetty....
Myös sääntömuutos : HW combo Classiciin (vrt. yllä) >sallittu.
Päivitetty......
Kisakalenterin 1. kisa .......... ja 2. kisa ..... 3. kisa ....
Päivitetty: Eurajoen kisan päivämäärä......
:cool: Barbie :cool:
Päivitetty ....
-
.
-
.