Kirjoittaja Aihe: Team associated....tehoton  (Luettu 3518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« : 19.05.06 - klo: 23.42 »
Elikkä auto on aika vanha asson krossari ja vikana on yksinkertaisesti se, että broidin kyosho hi rider ll ohittaa tämän vakiomotillaan. Assossa oli kiinni joku sapphire 17x2 motti ja nyt tuliterä nosram tornado 17x2 eikä kummallakaan liiku niinkun pitäisi (ainakin veikkaan). Akkuna on tällä hetkellä 7.2v 1700mah sanyon kennoista koottu akku, mutta uusia tulossa (gp 3300mah), että voisiko tehottomuus johtua tuosta? tällä akulla kuitenkin hi rider kulkee paremmin. Sitten tuon uuden motin vaihdon jälkeen ilmeni sellainen vika, että motti alkaa pätkiä jossain 30m päässä lähettimestä. Lähellä toimii hyvin. Tuo motti oli ajovalmiissa kunnossa (kaikki konkat, 1, kiinni jne...), senkun kolvasi piuhat kiinni.
Jollain muullakin oli vastaava ongelma, eikä hänellä toiminut vaikka oli 8.4v 3600mah akku, eikä hänen aloittamastaan threadista löytynyt lopulta sitä "oikeaa" vastausta, joten jos nyt tässä threadissa selviteltäisiin. Broidin auto kyseessä ja se alkaa pikkuhiljaa hieman turhautumaan jo :)

Ainiin, nopari ei jää pullonkaulaksi, sillä motti ei ota yhtään enempää kiekkaa vaikka vetää johdot suoraan akulta.
Kiitän ja odottelen vastauksia.

Poissa seba

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #1 : 20.05.06 - klo: 00.41 »
Katsoppa välityksiä...

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #2 : 20.05.06 - klo: 11.01 »
Välkät ovat pitkät, koska kovaa ei mene ja motti huutaa kyllä jo siinä vaiheessa täysillä (aika alhaisilla kierroksilla), eikä siltikään tehoa ole

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #3 : 20.05.06 - klo: 11.07 »
jos motti huutaa mutta auto ei mene kovaa niin silloin on välitykset lyhyet...  :roll:

Ja tarkistappa pinionin ja spurrin hammasvälys...

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #4 : 20.05.06 - klo: 11.19 »
Kuten sanoin, motti huutaa sen mitä se huutaa, eli helkkarin vähän. Kierroksia ei siis ota paljon mitään (vähän kuin joku vastus estäisi virtaa tjsp). Välys on hyvä

Ai että se olikin noin päin, että lyhyet jos on tehokas muttei vauhtia :)

Isompaa pinjonia tosin jo tulossa, mutta lisää ehdotuksia voi heitellä sitä odotellessa.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #5 : 20.05.06 - klo: 11.24 »
no tuntuuko että siinä motissa on tehoa? jos ei kierrä niin onko edes vääntöä?

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #6 : 20.05.06 - klo: 12.06 »
vääntöä on ehkä hitusen enempi suhteessa, muttei sitäkään ole mitenkään tarpeeksi. Esim tossa koitettiin mennä ojasta ylös sekä hi riderilla että assolla. hi rider meni sen suht helposti, mutta asso hiipui puoleen väliin eikä jaksanut enää (ei sutinut, ei vaan enää jaksanut).

Unohdin mainita, että diffi on jotenkin oudon tuntuinen, ehkä? pitäisikö takapyörien olla niin jäykät, että toisesta takarenkaasta kun pyörittää, niin se jännästi "vastustaa" jonkin verran?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #7 : 20.05.06 - klo: 12.06 »
akkua epäilisin kuolleeksi...

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #8 : 20.05.06 - klo: 12.08 »
Selvä, mutta tuolla samaisella akulla sitä hi rideriakin testattiin. Kait tuo motti sitten tarvii paljon enempi virran-antokykyä, kuin mitä tuo akku enää antaa ja se silti kuitenkin riittää vielä riderin vakio mabuchille

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #9 : 20.05.06 - klo: 12.13 »
Näin voi olla... "Maputsi" liikkuu huonommallakin akulla, viri motti tarvii hyvän akun mutta kun se sen saa niin sitte on matputsit vaan jaloissa...

Poissa Vege5

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #10 : 20.05.06 - klo: 13.02 »
Melko varmasti tosissaan tuo akku on syyllinen tässä tapauksessa, jos  kerran ei ota kierroksia vaikka pistää suoraan akusta motille. Olettaen, että motti on hvässä kunnossa, kuten varmasti onkin, jos uusi on.
Autoton

Poissa seba

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #11 : 20.05.06 - klo: 14.17 »
Akku se tosiaan on kokemusta on niistä romujen mukana tulleista, mutta laitappa pinjoni 23 hampaiseksi jos auttaa. Mikä pinjoni sinulla on siinä?
Tosin tuskin tuo pinjonin vaihto auttaa jos akku on sökö sitten foorumilta ettimään kisa akkuja.

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #12 : 20.05.06 - klo: 17.09 »
Jeps. Laitettiin sitten tuo nosram hi rideriin ja testattiin sillä samaisella akulla. Samat viat ilmeni siinäkin, eli uusia akkuja hankkimaan vaan. Riittääkö muuten 7.2v tuolle motille sitten jos niitä mah:ja on kuitenkin jonkun verran (3300mah)?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #13 : 20.05.06 - klo: 18.15 »
kyllä riittää

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Team associated....tehoton
« Vastaus #14 : 20.05.06 - klo: 18.52 »
mAh:it eivät vaikuta muuhun kuin ajoaikaan ;)
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #15 : 20.05.06 - klo: 18.58 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
mAh:it eivät vaikuta muuhun kuin ajoaikaan ;)


Kyllä muuten vaikuttaa. Kun kennoissa/akussa mAh kasvaa niin samalla (C-arvo) kasvaa myös purkuvirta eli mitä akku pystyy antaan ulos ja samoten sitä voi ladata samassa suhteessa kovemmilla virroilla.

Poissa jtnevala

  • Jäsen
    • Profiili
Re: Team associated....tehoton
« Vastaus #16 : 29.05.06 - klo: 12.55 »
Lainaus käyttäjältä: "kaamoz"
Elikkä auto on aika vanha asson krossari ja vikana on yksinkertaisesti se, että broidin kyosho hi rider ll ohittaa tämän vakiomotillaan. Assossa oli kiinni joku sapphire 17x2 motti ja nyt tuliterä nosram tornado 17x2 eikä kummallakaan liiku niinkun pitäisi (ainakin veikkaan). Akkuna on tällä hetkellä 7.2v 1700mah sanyon kennoista koottu akku, mutta uusia tulossa (gp 3300mah), että voisiko tehottomuus johtua tuosta? tällä akulla kuitenkin hi rider kulkee paremmin. Sitten tuon uuden motin vaihdon jälkeen ilmeni sellainen vika, että motti alkaa pätkiä jossain 30m päässä lähettimestä. Lähellä toimii hyvin. Tuo motti oli ajovalmiissa kunnossa (kaikki konkat, 1, kiinni jne...), senkun kolvasi piuhat kiinni.
Jollain muullakin oli vastaava ongelma, eikä hänellä toiminut vaikka oli 8.4v 3600mah akku, eikä hänen aloittamastaan threadista löytynyt lopulta sitä "oikeaa" vastausta, joten jos nyt tässä threadissa selviteltäisiin. Broidin auto kyseessä ja se alkaa pikkuhiljaa hieman turhautumaan jo :)

Ainiin, nopari ei jää pullonkaulaksi, sillä motti ei ota yhtään enempää kiekkaa vaikka vetää johdot suoraan akulta.
Kiitän ja odottelen vastauksia.


Jep, mulla oli aikoinaan nosram tornado 12-lankainen ja vision 17-lankainen asso b3:Sessa. Molemmat koneet olivat todella tehottomia, ei ihme koska ne on niin halpoja. Asson alkuperäinen vakiomotti pieksi ne mennentullen. Visionista muistaakseni pystyi ennakkoa säätämään, jolloin siihen sai jo jotain eloa. Nykyään ajalen harjattomalla lehner basic 4200-motilla ja vielä 8.4 voltilla ja ongelma on siinä, että jos asfaltilla ajoi, nini auto suti takarenkaat sliksiksi jo muutaman ajon jälkeen ;), että silleen

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #17 : 29.05.06 - klo: 13.16 »
Vika on jossain muualla ku koneessa jos vakiomotti on kovempi ku 12-17 lankanen... Luultavasti akussa eli antaa liian vähä ampeereja

Poissa kaamoz

  • Jäsen
    • Profiili
Team associated....tehoton
« Vastaus #18 : 29.05.06 - klo: 19.03 »
Nonniin, nyt ollaan testattu paremmilla akuilla (gp3300), eikä pätkimishäiriöt poistuneet mihinkään. Edelleen pätkii siinä 20-30m päässä todella paljon. Teholisäyksestä en osaa sanoa mitään, kun veljeni meni polttamaan tuon motin liian pitkillä välityksillä, kun se kokeili mottia toisessa autossa.