Kirjoittaja Aihe: GV -kiinanpelit  (Luettu 2487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Skoodifoo

  • Jäsen
    • Profiili
GV -kiinanpelit
« : 06.07.09 - klo: 15.54 »
Löytyipä tuolta marketista joka myös magneettina tunnetaan GV(Great Vigor?) -merkkisiä kiinanautoja - niin nitro, bensa kuin sähkönäkin. Onko nämä kenties suoria kopioita jostakin vai onko aivan uutta brandia? Pitihän semmoinen sähkötruggy ostaa kun hintakaan ei niin kovin kauhea ollut ja hyvin on pelannut sen puolenkymmentä akkua mitä on tullut kevyellä kädellä ajettua. Iskarit tosin aivan pskat ja joka kulma vuotaa, mutta eiköhän iskaritkin jostain alle löydy, sähköt oli aivan ok, tosin nopari päästi vähän tehosavuja. Ei tähän hintaan huippusähköjä tosin odotakaan löytyvän, kunhan alusta pelittää.

Aivan mallikas laite kaikin puolin ja varaosiakin ko. marketti lupaili ottaa hyllyyn hetimmiten (parasta olisi) joten sen puoleen ei hätäpäivää. Olisi vain mukava tietää onko nämä autot sitä kirottua HBX-laatua vai jotain muuta, ainakin materiaalit ja viimeistely on huomattavasti parempaa kuin HBX:llä, mutta aika näyttää. Jakakaahan kokemuksia auton omistajat, koska muutama muukin henkilö oli kuulemma jo omansa ostanut kuleksimasta.

Tosiaan kuvan mukainen laite siis kyseessä;
http://www.thegoodiesmartrc.co.uk/gv-shark-rtr-electric-rc-truck-110th-painted-2ch-5859-p.asp

Poissa Noxious

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://tekniikka.pommi.fi/
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #1 : 10.07.09 - klo: 18.04 »
Jep jep asfaltti auto kuume nousi kun kihlatun pikkuveli (12v) osti HBX:n ja sitä opetin ajeleen ja ite tietenki testailin samalla :) Ostimpas sitten kans halvan pirssin kun läheltä löytyi ja varaosiakin tosiaan luvattiin. Niitähän tarvisi heti näin kolmantena päivänä ja neljännellä akulla =) Kolahti ensin eturengas katukiveen, perä seurasi ja sitten lenteli jo takaa vetoakselia... Hyperiin tottuneena kolaus oli mitätön ja vauhtiakaan ei juuri ollut :/



Sitä ennen oli kyllä kivaa ja auto on mukava ajaa.. yliohjautuu kivasti vakio säädöillä uudella asfaltilla ja mutkat mennään monesti driftaten :) Pyörähdyksiä toki sattuu ja pitoaineita tässä laittelinki vaan nakkasi sade kuuron justiinsa ku auto oli taas iskussa.

Materiaalit on tosiaan laadukkaamman olosia kuin esim. HBX:n mutta kestävyys ei ainakaan tällä hetkellä vakuuta. Takahubiin laitoin pikaliimaa ja varovasti ruuvipuristimella yhteen. Sisätestien jälkeen vielä kasassa ja jospa selviäsi siihen asti kunnes varaosia saa.. Törmäystä ennen auto myös hyökkäsi kummasti ja vaihtoi suuntaa sen verran ettei pelkästä perän karkaamisesta ollut kyse.. muka 40Mhz radiot.. pitää seurailla.

Kuvatuksia:




Poissa Noxious

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://tekniikka.pommi.fi/
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #2 : 14.07.09 - klo: 18.59 »
Hmm kauanko renkaiden pitäs asfaltilla kestää?? Jotain kuudes akullinen elikkä n. 90min rata ajoa. Nii eturenkaan sisäreuna jo puhki. Etudiffiä kiristämällä sain yliohjaamisenkin kuriin nii menee kivasti nyt, jos ois renkaita =) Mulla on ollu vaan krossi vehkeitä nii ei näistä tiiä :)

Takaa säädin camberin jo nolliin kun on nii kovat jouset, että ei se kallistele ja samanlailla se meneekin. Casteria on sen verran että edestä sisäreuna kuluu nopeaa ja sitä ei voi säätää. Elikkä pitää tilailla pehmeempää jousta? Nuo ei nimittäin painu yhtään auton painosta eikä maavaraakaan näin ollen voi säätää.
« Viimeksi muokattu: 14.07.09 - klo: 19.10 kirjoittanut Noxious »

Poissa Skoodifoo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #3 : 22.07.09 - klo: 03.51 »
Ite ollut suht tyytyväinen GV:n laatuun, tosin nyt pitäis pikkuhiljaa osaa tilailla - toivottavasti lupaukset täyttyy ja osaa kans löytyy. Harmi että sulla otti pikku kopauksesta nokkiinsa, tämä truggy tuntuu kestävän aivan mainiosti vaikka samoilla osilla mennään kuin tuossa turistissakin. Tuo manuaali on aika hazardi eikä sieltä suoraan truggyyn mainostettu kuuladiffiä löytyvän, mutta kappas kun diffikotelot kaikissa samat joten luulisi tähänkin sopivan.

Tilasitko jo varaosaa ja jos millä aikataululla oikein tuli? Nuo vakioiskarit ei oikeen kestä kovempaa ajoa vuotamatta ylhäältä ja alhaalta, niin niille kans korviketta pitäisi löytää.

Ei ne renkaat määräänsä enempää kestä jos säädöt aivan metissä, riippuu tietenkin kumista mutta 90min tosi kovaa ajoa niin varmasti on renkaat loppu. Kannattaa hakee semmoset säädöt jos ei kisailla meinaa että rengas kuluu tasaisesti niin saa ehkä muutaman lisäminuutin ajoon.

Poissa Skoodifoo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #4 : 23.07.09 - klo: 04.15 »
Nyt on aamuyö osaa etsitty netistä, muttei tahdo löytyä lähempää kuin Australiasta ja sielläkin aika heikosti tarjolla, joten muutin tuon takapotkuksi siksi aikaa kun löytyy uusi diffi koteloineen. Perkule kun vahingossa ylikiristin ensin diffin 2 ruuvia ja sitten rapsautin kotelon reunan halki niin siinähän se olikin. Tuolla manuaalissa on kaikki sports carista 2wd truckiin ja tuo 2wd truck on vastaava kuin 4wd:kin mutta etudiffi ja kardaani vaan uupuu, tosin kardaanin takaulostulo paikallaan - kyllä kiinanpoika osaa :D . Saas nähä onko tuo kuinka keulimisherkkä laitos kunhan iskarit nyt jostain löytyy niin pääsee ajelemaan.

Lämpimästi suosittelen Noxious laittamaan diffien ulostuloihin o-renkaat niin turha klappi, narina ja kuluminen rauhottuu. Jännä ettei turistiin ole laitettu eteen nivelvetareita kun kaikissa muissa nuo näyttäisi olevan, tosin eipä koiranluissakaan mitään vikaa ole.

Tulipa mieleen tuosta radiohäiriöstä että tarkistapa antennijohto ettei ole nirhautunu poikki siitä alumiinisen antennitelineen juuresta, itse hoksasin ajoissa eikä kerenny vielä kupariin ja kääräsin kauniin foamimällin sinne telineen sisään - jo vain kestää ja kantamaakin tarpeeksi.

Poissa Skoodifoo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #5 : 23.07.09 - klo: 17.17 »
Hyviä uutisia, ensimmäinen osasatsi kuulemma tuloillaan markettiin. Pitää käydä kurkkaamassa mitä kivaa sieltä löytyy jossakin vaiheessa.

Poissa Skoodifoo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GV -kiinanpelit
« Vastaus #6 : 18.08.09 - klo: 15.32 »
Jatketaan monologia sitten kun ei muut GV-kuskit intoudu. Pääsi tuo krossikärpänen puremaan joten tämä on myynnissä, toistaiseksi. Nurmirata-ajoa takana useempi kymmenen akkua ja mitään ei varsinaisesti rikki, laakerit hörsänny vähän likaa sisäänsä, joten kuvat on laakerinvaihtorupeamalta.

Pientä laittoa on tehty; pallolinkit ohjausvarsien alapuolelle,  työntötangon sijaan, jämäkämmät kuulat tukivarsien kuulalinkkeihin, diffin purkua ja puhdistelua& shimmailua ja nuo uudet Hong Norin iskarit kumisukkineen jotka sopivat kuin käpy oravalle. Niin ja tosiaan Power HD:n metallirattainen voimaservo ohjauksessa piristi myös kummasti toimintaa, tuo GV:n stanuservo aika jäätävän hidas verraten tähän PHD:n luvattuun 12+kg/cm ja nopeakin vielä. Kärppäiseltä laitoin kuuladiffin tilauksiin, hetken päästä pääsee ajelemaan jo huomattavasti tiukemmalla perällä.



« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo: 16.48 kirjoittanut Skoodifoo »