Vain kolme kisaa kesässä: kesä-, heinä- ja elokuun lopussa. Kaikki kisat lasketaan loppupisteisiin. Päivämäärät sovittaisiin mahdollisimman aikaisin jotta muut kesämenot pystyy suunnittelemaan kisojen mukaan.
TP-10 ja Ratakasi eri päivinä (la/su). Ei muita luokkia kisojen yhteydessä.
Kisaradat: Tykkimäki, Hyvinkää ja Tattarisuo
Oma mielipide kilpailijana on se että TP-10 ja C8 pitää ehdottomasti pitää samana päivänä, ellei molempiin luokkiin saada vähintään 20-25 osallistujaa. Pienemmällä kilpailijamäärällä ei vaan yksinkertaisesti riitä mekaanikot finaaleissa, koska molemmissa luokissa on kuskeja joilla ei ole vakimekkaria.
C8 kuskien kannalta tilanne on tällä hetkellä valitettavasti se että C8 kilpailijat tukee TP-10 kuskeja auttamalla finaalien mekkaamisessa, mutta TP-10 kuskit ei välttämättä pysty auttamaan C8 kuskeja koska TP-10 finaali ajetaan heti C8 finaalin jälkeen. Eli TP-10 finalistit saa autot katsastuksesta mekattavaksi finaalia varten kun C8 ajaa finaalia (itse jouduin kieltäytymään juuri tästä syystä kahdelle eri C8 kuskille). Alkuerissä ristiinmekkaaminen onnistuu ihan hyvin molemminpäin.
Sitten mielipide kilpailunjärjestäjän näkökulmasta. TP-10 & C8 ja LS-5 kisat ajetaan juuri noilla kolmella radalla (+nitro-rataluokat myös Kuusankoskella), ja kilpailujärjestäjät on jokaisen luokan osalta samat, en näe kilpailujärjestäjän kannalta mitään järkeä tuplata A) järjestämisen työmäärää, ja B) kisaorganisaation varattuja viikonloppuja eriyttämällä nitro-rataluokat ja LS-5 eri viikonlopuille. Myös kilpailuorganisaatio (kilpailunjohtaja, tuomariston puheenjohtaja, katsastaja(t), tuomari(t), puhvettipitäjä(t), kierrostenlaskija yms.) haluaa tehdä kesällä muutakin kuin järjestää kilpailuja 0-korvauksella, varsinkin kun osa järjestävästä porukasta ajaa vielä jotain muita luokkia.
Puhumattakaan siitä miten nitro-rataluokat ja LS-5 saadaan kilpailukalenteriin eri viikonlopuille kun kalenteri on muutenkin jo täynnä.
Itse ajaisin ihan mielellään vielä neljännenkin osakilpailun Kuusankosken radalla niin kauan kuin siellä ollaan halukkaita järjestämään kilpailut.
***
EDIT: Lisäys vielä Vatasen ja Joukon vastausten jälkeen.
Perjantain ottaminen mukaan viralliseen ohjelmaan (kuten myös la-su kaksipäiväisyys) tarkoittaa käytännössä myös sitä että kilpailijat joutuu joko ajamaan tuplasti edestakaisin kisapaikalle tai olemaan hotellissa yötä, jonka ainakin itse haluaisin välttää. Ja vaikuttaa myös töissäkäyviin kisajärjestäjiin.
Ja tuosta kisatapahtuman venyttämisestä vielä sekin, vaikka kilpailijoiden määrä olisikin suurempi, esim. M8:a on pystytty ajamaan 72 kilpailijalla suht järkevästi yksipäiväisenä (6kpl 12 auton eriä). Rataluokissa ei olla vielä lähelläkään tuota kuuden täyden erän (60 kuskia) osallistujamäärää niin en koe muutosta järkeväksi edes aikataulun kannalta.
Kilpailutapahtuman pidentämisellä saavutettaisiin enemmän "virallista" ajoaikaa, ainakin näillä kuskimäärillä, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä hinkata vielä enemmän treeniä tai lähes merkityksettömiä alkueriä, kun vasta yli 34 kuljettajalla jouduttaisiin ajamaan 1/8-finaaleita jolloin alkuerien tuloksen merkitys kasvaa (1/4 + Semi + Finaali on vielä aivan mahdollista ajaa ilman suurempia huoltoja jos mitään ei ole rikki).