Kirjoittaja Aihe: 1/8 krossarit 2.0  (Luettu 64752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #120 : 11.08.04 - klo: 11.10 »
Tottahan toki :) Alumiini murtuu jo melko vähästä ja on erityisesti tärinälle altista. Titaani on kovempaa.

Ei se nyt niin kamalan paljoa enempää paina, ainakaan mitä itse on tullut pideltyä käsissä...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #121 : 11.08.04 - klo: 11.59 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ei se nyt niin kamalan paljoa enempää paina, ainakaan mitä itse on tullut pideltyä käsissä...


Titaanin ominaispaino on 4,5, alumiinin 2,7 ja teräksen 7,8, eli titaani asettu keskivaiheille teräksen ja alumiinin välille.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #122 : 11.08.04 - klo: 15.16 »
Tiedoksi vaan "pommarinimmarille", että alumiinejakin on erilaisia.

Joskus männä vuosina jouduin tekemisiin Redigo (lentokone) siiven päätuen kanssa, joka on noin rc auton kokoinen monimutkaisen muotoinen ja ohutseinäinen alumiininen kimpale. Piti pistää ihan nimi paperiin vakuudeksi laadusta. Tiettävästi ei niitä ole tonttiin tullut ainakaan alumiinin murtumisen takia. Joissain ilmailunäytöksissä niitä tuli pari alas, mutta harjoittelun/taitojen puutteesta vissiin, joka lienee rc autojenkin vikaantumisen syy.

Siitä tulikin lentämisen kultainen sääntö mieleen eli onnistuneiden laskeutumisten lukumäärä tulee olla yhtä suuri kuin lentoon lähtöjenkin.

Ja vaikka varmaan herjana pistit pohjalevyn tekemisen titaanista, niin voi siinä työstäjälle tulla harmaita hiuksia. Ymmärtääkseni hieman hankalasti työstettävästä aineesta on kysymys. Ja toiseksi auton keventäminen kannattaa parhaiten jousittamattomasta massasta sekä auton ääriosista -  ei siis rungosta, joka on painokeskiössä. Mutta pakkeloidaan sitä naistenkin naamoja ihan vaan ulkonäön vuoksi, joten eiköhän maailmaan titaanirunkokin mahdu.

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #123 : 11.08.04 - klo: 21.37 »
Mä laitoin GS:ään KYOSHOn titaaniset pohjaruuvit saapa nähdäö jos nyt kestää ruuvit paremmin.. no tulee tohon muitakin modauksia vielä

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #124 : 12.08.04 - klo: 20.00 »
Saa nauraa!

Eli lähdin positiivisin, mutta varautunein mielin Lavankoon ensimmäistä kertaa. Olin ihmeissäni, kun auto lähti jo toisella käyntiin. Ajelin pääsuoraa ees taas ja tankatessa se simahti. Ryypytin sitten siinä, mutta en huomannut polttoaineletkun jo olevan täynnä. (sininen letku) No auto ei käynnistynyt, joten avasin tulpan. Tyhjensin  palotilan ja koitin laittaa tulppaa kiinni. No sehän ei enää mennytkään.
Jäähdytyskannen irroitus ja huomasin "ilokseni", että kierteethän siitä on sökönä. Kamat kasaan ja kotiin. Nämä mun ajoreissut on aina tämmösiä. Onneksi vika oli tällä kertaa oma aiheuttama, mutta silti harmittaa. Alkaa jo paluumatkalla naurattamaan tämä touhu, kun ennen harmitti. Etukäteen tivasinkin faijalta näin: "No mikäs osa tänään hajoaa?"

Ettei tästäkin tulisi täysi avautuminen, kysyisin siis seuraavaa: Käyköhän Hobaon jäähdytyskansi tuohon Kyoshon "mahtavaan" GS21R koneeseen? (Liian halvalla varmaan pääsisin, jos se siihen sopisi. Eli ei varmaankaan sovi)

Muutama tämmönen reissu vielä ja mä ostan kunnon auton.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #125 : 13.08.04 - klo: 11.26 »
Osta HOBAO mä oon ostanu hobaon ja oon tosi tyytyväinen gallonan aikana en saanu mitään hajalle ja sisäänajoin 5 tankkia eikä sammunu kertaakaan ja viel et yhtäkää ruuvviii ei ole tippunu :P  nyt kone kyl meni sököks ku meni kivi sisälle :x  :x .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #126 : 13.08.04 - klo: 11.44 »
Tippuko sulta ilmanputsari  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #127 : 13.08.04 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Osta HOBAO mä oon ostanu hobaon ja oon tosi tyytyväinen gallonan aikana en saanu mitään hajalle ja sisäänajoin 5 tankkia eikä sammunu kertaakaan ja viel et yhtäkää ruuvviii ei ole tippunu :P  nyt kone kyl meni sököks ku meni kivi sisälle :x  :x .


Miissäs ajelet autollas ku et mitään oo rikkonu.
Tervetuloa lavankoon kokeilemaan kuinka jokaikinen auto hajoo.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
RC Aleksi
« Vastaus #128 : 13.08.04 - klo: 13.22 »
RC Aleksi. Ihan vinkiksi vain. Lopeta jo tuo Hobaon yletön kehuminen ja särkymättömäksi uskottelu. Tuota on jatkunut jo ihan riittävän kauan, riittää jo kiitos. Ei me kuitenkaan uskota sinua, sillä kukaan ei ole valmistanut sellaista RC-autoa, mikä olisi nopea ja särkymätön, ei edes kohtuu nopeaa. Vaikka tekisit sen titaanikuutiosta, ja siinä olisi vain kolme liikkuvaa osaa, niin ajastaan sekin särkyisi. Jos et usko, niin anna minä ajan sillä sinun autollasi edes puoli tuntia, niin pääset viimein tilaamaan siihen varaosia  :) .
Vielä kun heität tekstiin pilkkuja ja pisteitä joihinkin väleihin, niin sitä olisi mukavampi lukea, tosin sillä ei ole niin väliä, jos sisältö on mielenkiintoinen. En itsekään ole mikään kielioppi taituri, mutta kuitenkin...

Muuten, hyviä ajohetkiä Hobaolla, ja muille myös merkistä riippumatta!!
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #129 : 13.08.04 - klo: 13.43 »
Joo vaikka itse ajankin HoBaolla niin alkaa tympimään toi yletön kehuminen.
Jos ei autosta mitään hajoa niin yritystä ei ole tarpeeksi.
(Siis jos ajat radalla).
Kaikki auto merkit hajoavat piste .

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #130 : 13.08.04 - klo: 13.58 »
No jos tasasella maalla ajelee, eikä mitään reikä päässä juttuja, niin tottakai vehkeet kestää kauemmin  :) Mut saahan ne hajoamaankin yhden tankin aikana..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #131 : 13.08.04 - klo: 14.05 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Osta HOBAO mä oon ostanu hobaon ja oon tosi tyytyväinen gallonan aikana en saanu mitään hajalle ja sisäänajoin 5 tankkia eikä sammunu kertaakaan ja viel et yhtäkää ruuvviii ei ole tippunu :P  nyt kone kyl meni sököks ku meni kivi sisälle :x  :x .



Mäkin kun ostin thunderin niin en gallonan aikana mitään saanu rikki, mut sit pikkuhiljaa alko mennä jotain alalenkkejä ym.

Ja onkos sulla sit kokemuksii toisista autoista ja miten ne kestää?
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #132 : 13.08.04 - klo: 15.39 »
Nimenomaan on kokemuksia toisista autoista hajos joka ajokerran se on niin ku piip mäistä.Ja mä ajan melkein koko ajan kaasu pohjassa mutkat talla pohjas ja sillei mut se täytyyy tunnustaa et mä en oo ajanu ku tolla 6 kertaa hyppyristä muut on hiekka nurmikko ajoa.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #133 : 13.08.04 - klo: 16.03 »
Bongasin tän GS:n ohjeen mutta minusta se on sen verran hyvä että kandee ottaa vinkkejä muidenkin krossareiden tunaukseen ja virittelyyn, etenkin RTR tapausten
http://www.gsracing.com/gsracing/teamgs/SUT%20team%20building.htm

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #134 : 13.08.04 - klo: 19.24 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Nimenomaan on kokemuksia toisista autoista hajos joka ajokerran se on niin ku piip mäistä.Ja mä ajan melkein koko ajan kaasu pohjassa mutkat talla pohjas ja sillei mut se täytyyy tunnustaa et mä en oo ajanu ku tolla 6 kertaa hyppyristä muut on hiekka nurmikko ajoa.


HAHA, aika mopo kone on oltava, että voi ajaa nurtsilla kaasu pohjassa tekemättä multakuoppaa. :DD
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #135 : 13.08.04 - klo: 19.45 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Nimenomaan on kokemuksia toisista autoista hajos joka ajokerran se on niin ku piip mäistä.


Niin, sullahan on vain ollut Duratrax maximum ja mad force vai..  :mrgreen: Crossaria muuta ollut ? Noi toiset autot onkin herkempiä leviämään ku nää crossarit..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #136 : 13.08.04 - klo: 19.59 »
Mulla on Hobao7pro ja TTeb4s2  ja kumpaakaan en ole rikki saanut ajamalla,vain osumalla....  ja syyllinen on ollut just sillä hetkellä k.o. lähetin kädessään   :shock:  
Heikkouttaan kumpikaan ei ole vielä särkynyt :D
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #137 : 14.08.04 - klo: 10.46 »
Joo mul on ollu 2 duratraxia madi ja tää hobao :) .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #138 : 14.08.04 - klo: 18.07 »
Noo. RC-aleksin auto ainakin RC-harrastuksessa kulkee yli 65 kilometriä tunnissa. Koneene 4 porttinen Hyperi!  :D

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #139 : 15.08.04 - klo: 10.17 »
Meen teist kohta ohi :mrgreen: tulee niko anderssonin modaama hyper 8porttinen moottori  :twisted: .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #140 : 15.08.04 - klo: 11.39 »
Vaaaaauu.... Mulla on viritettyjä 8 porttisia jo kaksi......

Mika R

  • Vieras
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #141 : 15.08.04 - klo: 12.09 »
..ja sehän oli vain moottorista kiinni :D

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #142 : 15.08.04 - klo: 12.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
..ja sehän oli vain moottorista kiinni :D


Ja eteenkin nopeudesta, millään muullahan ei ole väliä. Ei ainakaan ajotaidoilla.

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #143 : 15.08.04 - klo: 13.50 »
kyllä mä sitä autoa osaan ajaa.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #144 : 15.08.04 - klo: 15.04 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
kyllä mä sitä autoa osaan ajaa.


Ja varsinkin tulpan vaihtaa niin ettei oo kiviä koneessa. :lol:

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #145 : 15.08.04 - klo: 21.59 »
Noniin joket loppu tähän paikkaan ja piste.      :D
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #146 : 15.08.04 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
Noniin joket loppu tähän paikkaan ja piste.      :D


Hehee :mrgreen:
Okei ei enää.

Mut et oo vieläkään selittäny miten se lipsahdus on käyny.

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #147 : 16.08.04 - klo: 17.38 »
Pirkale tilasin renkaat ja en arvannukkaan et ne vanhat gummit oli liimattu niin hjelvetin lujaa vanteisiin kii. onks kellään jotain helppoo irrotus tapaa?  :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #148 : 16.08.04 - klo: 17.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
Pirkale tilasin renkaat ja en arvannukkaan et ne vanhat gummit oli liimattu niin hjelvetin lujaa vanteisiin kii. onks kellään jotain helppoo irrotus tapaa?  :D


Revit ja vaikka askarteluveistä käytät hyväks, loput hiot Dremelillä.
On noita jotkut keitellykin irti.
Ei sit vaan kannata käyttää äidin/naisystävän lempi pannua.

Poissa Raipe

  • Jäsen
    • Profiili
1/8 krossarit 2.0
« Vastaus #149 : 16.08.04 - klo: 18.34 »
Ja mitä liimaa käytätte... ei oikeen onnistu kontakti liimal kerpele sotki vaan kaikki!!!!! :evil: