Kirjoittaja Aihe: X Factory X-6 Squared/ Cubed  (Luettu 92815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #150 : 22.05.10 - klo: 09.40 »
Jyväskylään valmistautumista. Remontti voiton puolella.
-Goldi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #151 : 22.05.10 - klo: 09.46 »
Kerropas Pete kokemuksia tuosta vakaajasta ulkobaanoilla. Onko oikeasti hyötyä ja jos on, niin millaisella pidolla?

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #152 : 23.05.10 - klo: 20.38 »
Tuo on lähinnä Norjan keikkaa varten soviteltu paikoilleen. Vakaaja itse duunattu 0.9mm pianonkielestä ja väri tottakai kulta :wink:
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #153 : 02.06.10 - klo: 20.16 »
X-Factoryn kohdalla on totuttu kestävään autoon, mutta panssarivaunussakin on heikkoutensa. Olen huomannut takatukivarsien olevan heikoin lenkki. Yleensä kun tukivarsi rikkoutuu niin se ei mene edes poikki kunnolla vaan "halkeaa", jolloin takahubi tappeineen lähtee pois paikoiltaan. Ongelmaan on nyt ratkaisu. Olen korvannut hubin läpi menevän tapin ruuvilla, sen kantaan uppokanta aluslevy ja toiselle puolelle nyloc mutteri. Paketti pysyy kasassa kovissakin iskuissa... vaikka tukivarsi halkeaisi niin ajo jatkuu erän maaliin, koska hubi pysyy paikallaan. Huomioitavaa on ettei kiristä ruuvia ja mutteria liikaa, eli hubin pitää liikkua herkästi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa-->
-Goldi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #154 : 02.06.10 - klo: 20.26 »
Olen korvannut hubin läpi menevän tapin ruuvilla, sen kantaan uppokanta aluslevy ja toiselle puolelle nyloc mutteri.

Ei kai tuossa ole normaali ruuvi käytössä jossa on kierrettä koko matkalla? Jos on niin hubi kyllä kuluu infernaalista vauhtia.

nämä saattas sopia myös tuohon

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/37258/n/ST-Racing-Concepts-Rear-Outter-Hingepin-Set
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #155 : 03.06.10 - klo: 16.58 »
Katoppas, näitä löytyy ihan valmiinakin :D Läpipultti on käytössä. Täytyy jostain katella sopivat tapit kun noita näköjään on ihan olemassakin ;) Thänks!
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #156 : 18.06.10 - klo: 16.36 »
Uutta layouttia äxään: http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=48308

Ajoin sadle ammeella Norjassa ja hyvällä menestyksellä ;) CS-rocket competition säädin sopii just kyytiin, mut Futaban vastari on aavistuksen liian iso (oli kuitenkin paikoillaan hieman vinossa).
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #157 : 03.07.10 - klo: 21.17 »
Taas on harrastettu =)

Miro oli ihan oikeessa tuon hingepin läpipultti virityksen suhteen ja nyt autossa on juurikin tuo Miron linkittämä ST-Racingin tappi. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/37258/n/ST-Racing-Concepts-Rear-Outter-Hingepin-Set
Juuri sopivan mittainen. Kierteet alkaa n.1mm tukivarren puolelta. Tapin lisäksi tarvitset 3mm nyloc mutterin ja 3.3mm poran (hieman paksumpi tappi kuin originaali). Nyt reilu 2 viikkoa kestotestiä takana ja tukivarsi sekä hubi ehjänä :) Ofnalta löytyy myös sopiva tappi mutta siinä on ristipää kanta, jonka vuoksi kallistuin ST:n puoleen.
« Viimeksi muokattu: 15.11.10 - klo: 16.09 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #158 : 03.07.10 - klo: 21.22 »
Nappasin kuvan pohjalevy muutoksesta. Alle 10min homma dremelillä. Savella ajaessa ero on kuin yöllä ja päivällä, todella parempaan suuntaan!
-Goldi

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #159 : 04.07.10 - klo: 21.14 »
kuinkas paljon noin niinku näppituntumalta lisääntyi fleksaus?
..Ja paranikohan ajo-omituisuudet enempi kaventuneen painojakauman vai lisäfleksauksen myötä?

Jahka posteljooni ystävällisesti kiikuttaa itsellenikin uuden alustan, niin meinaan kyllä suoraan pistää remelin laulamaan ja duunata saddlepack-pohjan.

(ps; 2kpl GM 5000mah 35c pötkölipoja myynnissä :wink:)

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #160 : 05.07.10 - klo: 11.04 »
Flexissä ei juurikaan eroa. Painojakauma taas vaikuttaa älyttömästi, huomaat kyllä eron kun heität dremelöityyn pohjalevyyn sadlet taikka pötkölipon ;) Nyt testihommia hidastaa akku tilanne... tasan yks setti sadlee ja tääki on aivan räjähdys pisteessä :D
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #161 : 20.07.10 - klo: 17.07 »
Hei bändiläiset!

Laittakaas säätöjä jakoon (Hovi, Niinistö)! Pirun hienosti toimi tiimin autot, oisko sadle ammeella vaikutusta tuloksiin? Oma auto toimi todella hyvin ja liitteenä sheetti. Seuraavaan testisessioon ruuvaan inline ohjauksen ja koitan Kinwaldin keula modia.
-Goldi

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #162 : 22.07.10 - klo: 16.00 »
Hei bändiläiset!

Laittakaas säätöjä jakoon (Hovi, Niinistö)! Pirun hienosti toimi tiimin autot, oisko sadle ammeella vaikutusta tuloksiin? Oma auto toimi todella hyvin ja liitteenä sheetti. Seuraavaan testisessioon ruuvaan inline ohjauksen ja koitan Kinwaldin keula modia.

Pitäis vähän availla tuota autoa ja laittaa ylös noi setupit. Siinä voisi samalla vähän itsekkin viisastua  :wink:

Saddle ammeella mentiin ja sain auton toimimaan hyppyreissä suht mukavasti, siinä oli mielestäni suurin ero akkujen sijoittelun suhteen. Siipenä Hotbodies, painoa noparin alla 56g ja keulassa ghean pala.
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #163 : 27.07.10 - klo: 12.45 »
Taas on setupit ruuvattu uusiin kuosiin :D E-hangerit lähti pois... jotenkin ne sturffin jäliltä oli autoon jäänyt :roll: In-line ohjaus on käytössä ja Kinwaldin dremelöinti kikat todettu toimivaks. Seuraavaks hierotaan painot kohdilleen. Sheettiä pukkaa pariin viikkoon.
-Goldi

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Tiedote X-6 porukkalle EM-kisoihin...
« Vastaus #164 : 19.08.10 - klo: 06.38 »
Eli varaosien saanti kohta alkavissa EM-kisoissa järjestyy X-6-kuskeille seuraavasti:

"All X Team drivers world-wide help all X Factory Family members always.  Set-up advice, parts, whatever.  If a Family member needs something to finish out a race, all X Team drivers always give everything possible.

So your guys will have no problems.  In fact, we'd like for them to introduce themselves and pit with us if possible.  It's always a problem finding friends in a foreign country."

Joten ei muuta kuin nykimään Ellisiä / muita kavereita hihasta, jos tarvitsette osia kisoissa...

Matti / RCM

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #165 : 16.09.10 - klo: 07.26 »
onkos muut ajellu muilla ku asson iskareilla äxää? itse kokeilin nyt tamian trf iskareita ja ei ainakaan yhtään huonompi ollut  :smiley:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #166 : 16.09.10 - klo: 07.54 »
onkos muut ajellu muilla ku asson iskareilla äxää? itse kokeilin nyt tamian trf iskareita ja ei ainakaan yhtään huonompi ollut  :smiley:

Ellen aivan väärin katsonut, niin Strömillä näytti olevan Yokomo big boret Vaasan kisassa.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #167 : 17.09.10 - klo: 09.30 »
Jeps. Yokomon boreilla on kesä ajettu. Laadukkaat iskarit ei voi muuta sanoa. Kämmäsin vaasan kisat kun vaihdoin tiivisteet väärän kokoisiin ja iskarit vuoti aivan älyttömästi:D

Viime talven protopalikka testailua on harrastanut myös isot pojatkin: http://www.redrc.net/2010/09/x-factory-slipper-shaft-brass-flywheel/

Siitä teille assomiehille jotka jaksoitte mulle nauraa koko talven :D en oo ihan kujalla ollu prkl :cool:
-Goldi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #168 : 17.09.10 - klo: 10.57 »
^ Myönnettäköön! :)

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #169 : 17.09.10 - klo: 19.52 »
Liitteenä Vaasan setupit. Sheetti suomennettu AE:n iskareille. Taka camber linkki kannattaa koittaa C reikään hubista. Tekee vakaamman autosta ja puhdas vitonen on varmempi. Kick-up muutettu edessä ja sen takia caster 25 astetta, ilman dremelöintiä 30 asteen caster on parempi. Siitä hyvät perus setupit Hyvinkäälle, valitettavasti en itse ole kisoissa mukana :embarrassed:
Laitetaan ny kuva vielä rempan jälkeen :smiley:

Edit: nyt on oikee sheet
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo: 20.00 kirjoittanut kisaaja »
-Goldi

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #170 : 19.09.10 - klo: 13.00 »
Tässäpä vielä kuva Brian Kinwaldin käyttämästä ohjaus modista. Brian siirti caster palaa 2mm eteenpäin ottamalla siivun tukivarresta ja lisäsi casterpalan taakse 2mm prikan. Itse toteutin tuon ottamalla 2mm muovia caster palasta. Erittäin hyvä ratkaisu todella liukkailla radoilla kun tuohon yhdistetään takaa akselivälin lyhennys niin saadaan parempi taka baitti kääntyvyyden heikentymättä ja painoja lisäämättä. Suosittelen Suomen ulko radoille! Saas nähdä miten toimii sisällä :roll:
-Goldi

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #171 : 19.09.10 - klo: 18.09 »
Jahas uusi poika bändiläinen ilmoittautuu, vaikka iän puolesta oltaisiinkiin jo Matti ja Teppo linjalla.
Jotenkin helpotti toi Peten tekemä pohjatyö, auto valintaa itelle talvikaudelle  :cheesy:
Eli aika valmiiseen pöytään saa istua.  :laugh:

Auto rakennettu nyt noihin Peten hyvinkään savi säätöihin ja laitettu Peten hingepin modi takatukivarsiin.

Autolla ajan hyvinkäällä kansallisen jos on kuiva keli, ja jos sataa sillä ajetaan vasta sisäradoilla.


Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #172 : 20.10.10 - klo: 13.37 »
Mahtuuko VXL nopari ks. autoon? Mitat on n. 3,9cm (pituus tms.) 5,6cm (leveys) 4cm (korkeus)
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #173 : 20.10.10 - klo: 16.36 »
Mahtuuko VXL nopari ks. autoon? Mitat on n. 3,9cm (pituus tms.) 5,6cm (leveys) 4cm (korkeus)


Ei mahdu ainakaan omalle paikalleen, akun päälle saattaa mahtua,
mutta silloin painopiste nousee aika ylös.  :undecided:
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #174 : 20.10.10 - klo: 19.30 »
Korkeus on vain siilen kohdalta, mahtuu kyllä. Köh, Eskelisen auto kököttää pöyällä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #175 : 21.10.10 - klo: 19.50 »
Monikos käyttää vakaajaa autossaan?
Itse sain Mentoriltani Goldilta vinkkiä, että isot-pojat käyttäisi vakaajaa.
Minut näihin luettaneen kun on +120kg massaa  :grin:
http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=28499&highlight=sway
(vaati rekisteröitymisen nähdäkseen kuvat)
Viime talvena oli myös positivista kokemusta sisällä vakaajasta B-4:sessa, joten tuumasta toimeen ja Dremeli soimaan......
Ohessa kuvia valmiista toteutuksesta ja Nokialla nähdään miten toimii.
Ja tämä siis tehty B-4:sen vakaajasta.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #176 : 21.10.10 - klo: 20.35 »
Tänään pääsin ekan kerran radalle. Auto kulki älyttömän hyvin ja oli helppo ajaa vrt. Slashi.
VXL moottori jää muovi reunuksensa takia vinoon joten huomenna joku ratkaisu siihen.
Moottori on siis vinossa jännittyneenä ja vähän kovemmasta iskusta välillä (harvoin, tänään kerran) pääsee liikkumaan joten mummoassa pinionin ja spurrin välys menee pieleen.
Ainut rikki mennyt osa oli se pinni johon vanne lukittuu.
Irrotin renkaan kiristääksen moottorin kiinnitys ruuvia ja kun laitoin rengasta kiinni pyöritin kevyesti kunnes stoppasi, väänsin vielä vähän ja räks.
Muuten kyllä vaikuttaa lupaavalta.  :mrgreen:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #177 : 22.10.10 - klo: 15.07 »
Tänään pääsin ekan kerran radalle. Auto kulki älyttömän hyvin ja oli helppo ajaa vrt. Slashi.
VXL moottori jää muovi reunuksensa takia vinoon joten huomenna joku ratkaisu siihen.
Moottori on siis vinossa jännittyneenä ja vähän kovemmasta iskusta välillä (harvoin, tänään kerran) pääsee liikkumaan joten mummoassa pinionin ja spurrin välys menee pieleen.
Ainut rikki mennyt osa oli se pinni johon vanne lukittuu.
Irrotin renkaan kiristääksen moottorin kiinnitys ruuvia ja kun laitoin rengasta kiinni pyöritin kevyesti kunnes stoppasi, väänsin vielä vähän ja räks.
Muuten kyllä vaikuttaa lupaavalta.  :mrgreen:


Jos vanteen stopparipinni katkeaa vannetta kiristäessä, on silloin vetarin shimmit väärin/ niitä on liian vähän. Vanteen kuuluu varsinaisesti kiristyä sitä pinnin takana olevaa kartiolaippaa vasten, eikä itse pinniä.  Ei muuta kuin lisää shimmejä sen alumiinilaipan ja laakerin väliin siten että pinni on hieman tahmea laittaa paikalleen, silloin on shimmaukset kohdallaan.
Jos vanne kiristyy pinniä vasten, on ainakin sisällä ajettaessa luvassa pinninkatkeilu-epidemia :wink:.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #178 : 22.10.10 - klo: 16.01 »
Jep, thanks. Täytyypä alkaa ettiin shimmejä sinne.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: X Factory X-6 Squared
« Vastaus #179 : 02.11.10 - klo: 20.07 »
Noh, sain pohjan poikki. Hommattiin uus ja alettiin laittamaan osia kiinni. Sellanen robleemi olis, että kun se taka iskaritorni on kiinni kolmella ruuvilla. Se keskimmäinen on aika pyöreän ja avain(medesecin myymä kahva mallinen, ei mitenkään haukkumamielessä.) on pyöreähkö myös. Milläs sen voisi saada irti?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo