Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70693 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #120 : 06.07.03 - klo: 22.16 »
nyt on kyllä stnan hieno. vesihiomapaperia vielä noihin leikattuihin lexan-reunohin niin avot. vanteet on kans hyvät.

tolla kopalla _ei_ sitten radalle;)
---

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #121 : 06.07.03 - klo: 23.03 »
Kiitti Jarkko!

Toi olikin hyvä vinkki, ja sitä löytyykin hyllystä. Pistin jo aikasemmin viilaa ja pyöröviilaa vähän peliin, mutta tolla vois tosiaan viimeistellä.

Hopeiset vanteet sopii tosiaan kivasti. Tummennetuista laseista tuli ehkä vähän liiankin tummat, koska purkin suutin oli jotenkin huono että oli pakko vetää enemmän ettei jäänyt liian rakeiseksi. Ei silti, kyllä siitä hyvä ltuli oppujen lopuksi. Tosin ilmankin olis voinut jättää.

Heh, vai ei radalle.. kyllä mä ajattelin erityisesti radalle (ei ehkä parkkikselle tätä niinkään ainakaan aluksi), mutta en samaan aikaan 1/5:en kanssa ettei käy kuin viimeks että konepellistä sellanen otti vauhtia ja takaspoilerin mennessään  8) (ehkä muistatkin)

Katotaan millä setupilla tullaan: Kohta on varmaan 2 konetta tota varten, se ultimate-low-CG OS 15LD ja sitten toi .12 Nova. Veikkaan ainakin ekaks jälkimmäistä, koska kuten sanoin, pitäähän Lambossa olla Itallian-Stallion konepellin alla  :mrgreen:

Pääasia kuitenkin on, että jossain vaiheessa **päästään** sinne radalle. Alkaa mennä homma pahasti mallauksen puolelle  :lol:


Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #123 : 07.07.03 - klo: 19.29 »
Siis jaahas, miten noin hienon korin voi edes tehdä. Se näyttää ihan faijan autolta  :lol:! No vitsi vitsi. Se on H-I-E-N-O! Ei sitä muulla tavoin voi sanoa. Ootko vähän nähnyt vaivaa tuon tekemisessä!
Mistä muuten saa ostettua tommosta ikkunoiden tummentamiseen tarkoitettua ainetta? Ajattelin tummentaa alphan taka- ja takasivulasit. Ja maalata vanteet hopeisiksi ja laittaa alustaa alemmas asfalttikisoja varten.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #124 : 07.07.03 - klo: 19.42 »
Ja muuten, tuossa näyttää olevan aika muhkeat pakoputket siis tuossa korissa. Pienellä vaivallahan siihen varmaan saisi realistisen ulostulon, mutta saattaa se kori hieman kärsiä. Tiedä sitten onko se niin kannattavaa, mutta lisäisi ainakin realistisuutta!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #125 : 07.07.03 - klo: 21.52 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Siis jaahas, miten noin hienon korin voi edes tehdä. Se näyttää ihan faijan autolta  :lol:! No vitsi vitsi. Se on H-I-E-N-O! Ei sitä muulla tavoin voi sanoa. Ootko vähän nähnyt vaivaa tuon tekemisessä!
Mistä muuten saa ostettua tommosta ikkunoiden tummentamiseen tarkoitettua ainetta? Ajattelin tummentaa alphan taka- ja takasivulasit. Ja maalata vanteet hopeisiksi ja laittaa alustaa alemmas asfalttikisoja varten.


 :D resoluutio on vaan niin onneton tossa DV:ssä.

No ei tossa hirveesti aikaa mennyt, joku 6h alusta loppuun, enemmän aikaa menee osien hakemisessa  :wink:

Tota ns. window tint :iä ostin ihan Tieto-Nikkarista ja löytynee nimellä "savu" -maali. Muualtakin varmaan saa.

Kuulostaa hyvältä!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #126 : 07.07.03 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Ja muuten, tuossa näyttää olevan aika muhkeat pakoputket siis tuossa korissa. Pienellä vaivallahan siihen varmaan saisi realistisen ulostulon, mutta saattaa se kori hieman kärsiä. Tiedä sitten onko se niin kannattavaa, mutta lisäisi ainakin realistisuutta!


Niin, siitä sais varmaan aika coolin. Tosi asia kuitenkin on että korin laittaminen ei sitten oliskaan enää niin yksinkertaista ja toisaalta exhausti ei varmaan oikeen diggaa ylipitkistä pakoputkista. Mutta olishan siinä jollekin malliharrastajalle projketia..  :D

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #127 : 08.07.03 - klo: 09.59 »
Niin, sitä tuli itsekin ajateltua, siis sitä tehojen laskemista johtuen pitkästä pakoputkesta... Ja korin laittamisen ongelman voisi korjata semmoisella auton mukana kulkevalla hehkulla (semmosia varmaan myyskennellään ameriikassa) ja starttiboxi/auton mukana olevalla startilla... Se olisi aika mahtava projekti jos tuommoisen auton joskus saisi tarpeeksi halvalla. Tuplaulostulot ja kaikki  :D !!! Itse olen mallari jolla voisi motivaatiota riittää... Mutta rahatilanne ei oikein anna myöden uuden auton ostoa varten. HPI:ta olen kaavaillut.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #128 : 08.07.03 - klo: 10.48 »
Jees, kyllä ton nykyisen lambonkin (se keltainen) saa startattua kori päällä ilman sisäistä hehkuakin boxin kanssa. Mulla on siinä hehkulle sopiva reikä katossa jolla saa motin käyntiin ja siitä sitten baanalle ilman korin laittoja jne.

Tankkaukselle pitäs sitten tehdä vielä omansa, mutta siinä jo kori kärsii jonkin verran, jos mallia ajattelee.

Mulla on lisäksi sellanen JHM Aeron On-Board hehkutinkin, joka kyllä sopisi tohon mainiosti, jota en kylläkään käytä tällä hetkellä, koska ei oo tarvetta varsinaisesti. Tosin siitä 1.2V akkukennosta tulee vähän extra painoa, joka on kyllä aika nimellistä. Eli siis sinänsä ihan mahdollinen juttu!

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #129 : 08.07.03 - klo: 17.20 »
Mika, Todella hienosti onnistunut koppa, mutta värivalinta.... ei ehkä hämärinä syysiltoina paras mahdollinen... Mun mersusta ei ainakaan äkkiseltään tahdo erottaa mitenpäin se menee   ;) (hämärässä)
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #130 : 08.07.03 - klo: 21.39 »
totta Mascot, mietin itsekin että pitäskö laittaa joku kirkkaampi niinku se toinen sitruunankeltainen, mutta kun tuli ostettua tuo musta niin päätin sitten sen laittaa sen. Ehkä tolla ei nyt sitten kovin hämärässä ajella ja tosiaan ei välttämättä paras asfaltille. Silti en usko että radalla tulee pahemmin ongelmaa, silmä erottaa kuitenkin liikkuvan kohteen yllättävänkin hyvin. Ja Lambon värit ovat kuitenkin keltainen ja musta  :D

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #131 : 09.07.03 - klo: 11.53 »
Jos kerran on ongelma nähdä minne se auto menee, niin eikös tuossa Lambossa ole valmiina semmoiset realistiset valoumpiot ainakin edessä. Eli niihinhän voisi laittaa superkirkkaat ledit ja sitten ainakin näkisi mihinsuuntaan mentäisi. Tietenkin sen auton paino lisääntyisi akun myötä. Sekin on vain nimellistä  8) !
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #132 : 10.07.03 - klo: 17.48 »
OT

Mika,
Minkälaisellä radiolaitteistolla sä ajelet? Joku Hitec varmaankin, mutta mikä?
Ja millaisia servoja sun autoistas löytyy?

ps. Sähän alat olemaan jo rc-autojen Häkkinen tuota menoa.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #133 : 11.07.03 - klo: 10.59 »
Heh heh, tänks late. On se vaan niin hauskaa toi autojen laitto..

Itse ajelen ihan perus Hitec FM radioilla, siinä ne fiitserit joita oikeasti tarvii:
- trimmit (no näähän on joka radiossa)
- servojen pääteasennon säätö, erittäin olennainen polttiksessa jotta kaasun ja jarrun voi säätää esim radalle sopivaksi, myös ohjaukselle ettei yritä kääntää "yli"
(- dual - rate:lla ei tee mitään)
- FM radio lisäksi on minusta vähemmän altis radio-häikille kuin AM
Nyt myöhemmin on tullut mieleen, kun autoja useampi, että compuutteriradio, missä on
- kiteeetön lähetin ja vastari
- vastarin pattereiden tason näyttölaite
olis tosi kiva  8)

Servot on muistaakseni HS-545BB kassusssa ja HS-625MG ohjauksessa, nää ovat pelanneet molemmissa Supereissa 3 v ongelmitta

Mika R

  • Vieras
Vihdoin!
« Vastaus #134 : 22.07.03 - klo: 22.34 »

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #135 : 23.07.03 - klo: 20.26 »
Onpas komian näkönen! Kyl nyt kelpaa ajella! :shock:
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #136 : 25.07.03 - klo: 11.32 »
Joo,  tänks.

3 tankillista (=3 dl) oon nyt ajanut sisään ja tuntuu lähtevän todella makeesti vaikka vasta puolikaasulla ja sisäänajoasetuksissa. Siitä kun lähtee kiristämään, niin voi lähteä savu renkaista.. katotaan.

Mulla on nyt autossa (kuvasta poiketen) toi Kyoshon uudempi ja halvempi vaihdelaatikko $50 (kalliimpi malli $150) ja kytkinkello, ja hyvin tuntuu silläkin toimivan, mutta saapa nähdä kestääkö kun kierrokset alkaa nousta. Ruuvilukitetta piti vaan heittää laatikon säätöruuviin, eivät olleet laittaneet tehtaalla, joten meni heti pois kohiltaan. Jos toi on ok, niin sitten sitä voi suositella TR ja FW omistajille.

Itse asiassa syy miksi meni osat vaihtoon, johtuu siitä että ekan tankillisen  jälkeen en tajunnut palauttaa mäntää ala-asentoon, ja kun moottori jäähtyi sehän tietenkin jämähti sylinteriputken sisään oikein kunnolla (hitto mikä moka!).

O.S. pilot shafti (vauhtipyörän akseli) tota parempaa laatikkoa varten meni siinä rytäkässä poikki, kun irrottelin mäntää hiustenkuivaajan avulla sylinteristä; ruuvilukitettakin oli sopivissa paikoissa joten akseliakaan ei tahtonut saada irti.

Oli siinä operaatiota, joten palautetaan nyt mieleen, että kun ajat sisään kisakonetta niin muista tarkistaa että mäntä on ala-asennossa ennen kuin moottori jäähtyy ekojen tankillisten jälkeen!

Onneksi homma nyt tuntuu pelaavan  8)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #137 : 25.07.03 - klo: 20.15 »
Kiitokset tiedosta!

Hyvä etten ole saanut tuota Hyper 7 kisamottia vielä käyntiin.
Käynnistysongelmat johtuvat 95% varmuudella polttoaineen saannista.

Eli eikös sen männän voi laittaa ala-asentoonsa sillä lailla, että pyörittää vauhtipyörää yläkuolokohdan yli ja sen jälkeen vielä n. 1/4 kierrosta?
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #138 : 26.07.03 - klo: 17.38 »
Ei mitään  :wink:

Täsmälleen late, ja kyllä sen tuntee millon mäntä on alasennossa, se sillä tavalla liikkuu vapaasti - yläasennossa ei. Yksinkertainen asia jäi vain tekemättä, kun manuaalikaan ei tosiaan muistuta näin tekemään.

Kuten edellä kirjottelin, testasin tota halvempaa vaihdetta ja selvisi aika nopeesti mistä hinta ero tulee. Kun kallimmassa vaihteessa on kokonaan alumiininen "kotelo" niin halvemmassa muovia, joka kesti tasan yhden kiihdytyksen Novalla, jonka jälkeen vaihde ei enää ottanut kiinni. Syy: muovinen kieli (jossa kyllä metallinen tappi sisällä) oli kulunut lähes pois .. Kestää ehkä GS15R:n mutta toi Nova oli sille kyllä aivan liikaa.

Nyt pitää ootella viikko osia, jotta saan uuden pilot shaftin ja ton paremman vaihteen takas autoon. Ja sitten taas menoks.

Nova käy muuten sen verran lämpösenä näillä keleillä, että piti tehdä ilmanottoreikä ton mustan Lambon tuulilasiin  :cry: no ei se paha ole. Tossa nimittäin ei ole asennettuna flektiä, kuten tossa toisessa Lambossa vaikka hyllystä löytyykin. Se vaatis taas .21 ilmanputasrin asennuksen pidemällä käyrällä jne johon en viitsi lähteä. Toivottavasti reikä lasissa ajaa saman asian.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #139 : 26.07.03 - klo: 17.48 »
Potuttaa varmaan... Koskaan ei kannata ostaa halpaa. Jos aiot saada halpaa ja hyvää, joudut ostamaan molemmat. Jollakin oli tuo teksti allekirjoituksena täällä joskus...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #140 : 26.07.03 - klo: 17.52 »
No ei sinänsä pahemmin, kun mulla oli tommonen kalliimpikin malli, onneksi.

Tohon halvempaan malliin saa halvemmalla teräksiset pinjonit, joita tossa kalliimmassa menee alumiinisia ihan sikana (kivet jne). Siksi olisin ollut tyytyväinen, jos toi halvempi olis kestänyt.

No eipä ei, joten kallimmalla mennään, ei voi muuta.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #141 : 27.07.03 - klo: 08.46 »
Kyllähän se varmasti menee aika kohtalaisen lujaa. I wonder mahtaisiko Alpha kestää tuon moottorin väännön...  :wink: Uskoisin, että jos lyön tuon moottorin kiinni siihen saan etsiä auton palasia kuusta ja muilta lähiplaneetoilta, suurennuslasin kanssa! Ja moottori varmaankin lähtisi sivuttain alusta mukanaan talon seinään!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #142 : 27.07.03 - klo: 11.21 »
Niin, osat joutuu aika koville tuolla vaikka tuskin ihan niin koville kuin esim tolla .15 RX:llä kuitenkaan.

Ensimmäisten kokemusten perusteella moottori on todellakin riittävä ja auto vaikuttaa käyttäytyvän mukavasti. Tyhjäkäynti on todella hiljainen; jos on muita autoja radalla (esim toi RX:llä varustettu) kuulostaa ettei käy ollenkaan. Kiihtyvyys on todella hyvä - kyllä lähtee.

Alphaan tämä voisi sopia hyvinkin, tosin pitää varautua osien kulumiseen. Must ovat racing kytkin, teräksinen kello, 2-vaihteinen. En muista saako teräksisiä diffejä, mutta lienevät eduksi. Tosin mullakin on tossa Novassa aludiffit (RX:ssä teräs). 2-vaihteinen rauhoittaa menoa, yhdellä vaihteella tuskin on hyvä.

En ole varma saako tästä pullstart mallia (tuskin, kts. www.novarossi.it), joten starttiboxi tarvitaan myös sekä madallettu moottoripukki ja esim DuraTraxin kevennetty vauhtipyörä (edullinen).

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #143 : 27.07.03 - klo: 13.14 »
Paljonkos mahtaisi maksaa kokonaisuudessaan tuo mitä ehdotit? Varmaan aika kallista...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #144 : 27.07.03 - klo: 18.20 »
Kallistapa juu, varmaan asettuu johonkin 400-500 euron väliin, jos käytettynä ei löydy. Sillä hinnalla saa koko auton moottoreineen pakettina. Eli tuskin kannattaa.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #145 : 28.07.03 - klo: 11.31 »
Sitä ajattelin itsekin. Jos jostain löytäisi jonkun .12 koneen käytettynä halvalla, mutta kisavireisenä niin sen voisi hommata.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #146 : 28.07.03 - klo: 13.42 »
Mika, mitä luulet paljo sun autos kulkee uudella motilla?

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #147 : 28.07.03 - klo: 21.27 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Sitä ajattelin itsekin. Jos jostain löytäisi jonkun .12 koneen käytettynä halvalla, mutta kisavireisenä niin sen voisi hommata.


Nii just, siinä on ideaa.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #148 : 28.07.03 - klo: 21.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Puuha-Pete"
Mika, mitä luulet paljo sun autos kulkee uudella motilla?


Jaa-a. Pitäs saada tutka että vois mitata. Ja viritettyä. Välityksistähän se on kiinni loppujen lopuksi. Auto on kuitenkin hieman isompi (1/9) joten ainakin teoriassa himena hitaampi kuin 1/10:t, koska painaa pari sataa grammaa enemmän ja omaa isomman korin (=enemmän vastusta) mutta kulkee kyllä nätisti - ja kovaa.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #149 : 30.07.03 - klo: 22.41 »
Tosta pohjapanssarista oli puhetta tässä topikissa.
Miten paksua balsalevyä te käytettä siellä pohjassa?

Mulla on itsellä tälläinen sähkötouring-auto ja siinä hiilikuidusta valmistettu pohjalevy, joka on arka pohjauksille.

Riittäisiköhän 3mm paksuus vai tarviiko sen olla paksumpaa, tai kenties ohuempaa?
LRP - Ei tulta ilman savua