Ihan hurtti kokeilu tuo 90 km/h, hyvä tietää. Uskoisin aerodynaamisen rajan olevan 100 km/h tienoilla mutta olen valmis korjaamaan käsitystäni jos kukaan ei siihen pääse
. Sääliksi käy GPS:ää ja autoa kun se kippaa tuosta vauhdista. Eipä ole itsellä kiinnostusta mittailla tai kokeilla, mutta mielipide on että kaikki mitä slässi kulkee yli n. kuudenkympin on liikaa. Sama määrämittainen pätkä edestakaisin tunnin sisällä ja hitaampi nopeus molemmista vedoista, lienee standardi nopeuskoeraami 1:1-maailmassa. Tylsää, mutta reilumpaa kuin se että vedetään kovia lukemia myötätuulella ja/tai myötämäkeen ynnä unohdetaan kertoa että auto hajosi kokeessa ja raportoidaan vielä tulos jotenkin vertailukelpoisena "ennätyksenä".
Slässi tuntuu innoittavan rakenteluun. Sitten kun aletaan modaamaan nopeuskoeversiota niin että mallin osaluettelon osista vaihtuu ei-alkuperäisiin lukumääräisesti yli jonkun 15% (pl. sähköt, pyörät ja kori) tai auton painosta ilman sähköjä, pyöriä ja koria on jotain enemmän kuin ehkä 20% muita osia niin onko kyse enää Släshistä? Mielestäni silloin on reilumpaa todeta että omavalmiste-corrin nopeudeksi tuli xx. Jos lisäksi käytetään korissa ilmanohjaimia tms. jotka ei ole sallittuja kisoissakaan on reilua lakata puhumasta corrista.
Vähän paatosta ja offtopicia suhteessa edelliseen viestiin, mutta oikeasti: missä vaiheessa Slash lakkaa olemasta Slash ja olisi reilumpi ruveta puhumaan omavalmisteesta? Onko rakentavia ajatuksia aiheesta, tai vaikka ihan vertailukohtaa rakentelusäännöistä maailmalla tai muiden automallien suhteen?