Kirjoittaja Aihe: Short Course -rata Espoossa  (Luettu 135276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #450 : 16.05.11 - klo: 19.58 »
Huomenna siis sutimaan rataa sileämmäksi, jos en ihan kauheesti sada. :azn:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #451 : 18.05.11 - klo: 03.58 »
Kausi on avattu tälläkin radalla. Paikalle ilmestyi kolme urheaa kamikazea jotka huvittelivat kokonaista neljä tuntia. Radan ylipäällikkökin kävi näyttäytymässä mutta ei uskaltanut tulla ajamaan. :grin: Merkkiedustus eilen oli 100% Traxxas Slash, molemmilla vetotavoilla.

Radalla oli aluksi irtonaista maa-ainesta mutta iltaa kohti pito parani kun irtoroina siirtyi kohti ajoradan reunaa, paranee vielä ahkeralla ajamisella. Vanha rataprofiili toimii hyvin mutta uusia mahdollisia mutkia pitää vielä koneistaa märkänä jyräämällä kunhan pumpun vesiletkut heräävät talviunilta eli löytyvät. Vaurioita aiheuttavia miinakiviä ei radalta toistaiseksi löytynyt tai kukaan ei niihin ainakaan osunut.

Seinäsähköä on saatavana kuten viime kesänä mutta pistorasiota on rajallinen määrä, jatkojohto ja jakorasia on hyvä olla mukana.

Radan aukioloaikoja pohdittiin ja toistaiseksi mennään lyhyellä varoitusajalla, ilmoituskanavana toimii tämä viestiketju. Tiistait Jon yrittää pitää auki 17...21 ja mä olen paikalla huomenna torstaina 19.5. kello 17...21. Yritetään löytää ratkaisu pysyvämpään systeemiin että kuskit voisivat hyvissä ajoin suunnitella ajankäyttöään.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #452 : 18.05.11 - klo: 08.42 »
Hyvät oli ajot taas :smiley:

Aluksi tosiaan irtokivet "vähän" haittasivat mutta muutaman akun jälkeen pystyi jo kaasuakin käyttämään. Ei ollutkaan taidot kokonaan kateissa, vaikka aluksi siltä tuntui.

Huomenna kaikki vaan ajamaan, rata on valmiina. Radalle mahtuu autoja ja kuskeja lauteelle yhtä aikaa ehkä 8 joten tilaa on.

Aukioloaikoihin voi vaikuttaa foorumin kautta, vaikka yv:llä tai julkisesti. Tai sitten tulemalla paikalle ja kysymällä.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #453 : 18.05.11 - klo: 10.28 »
Kiitos, oli mahtavat ajot :smiley: Rata oli mainiossa kunnossa ja parani tosiaan koko ajan.

Minusta tuntuu että mentiin tosi kovaa, rata on selvästi viimevuotista nopeampi. Nyt alkaa myös nelkun ja tuupin erot vähän tuntua. Renkailla ei edelleenkään tunnu olevan juurikaan väliä. En ainakaan huomannut mitään oleellista eroa ajettavuudessa nelkku Slashin vakio renkailla tai 1:8 byggy renkailla. Ramilla oli nelkussa alla 2WD Slashin (vanhan malliset) vakiorenkaat ja yhtä täysiä niilläkin näky pääsevän.

Pikkasen oli rattikäsi talven jäljeltä kummallinen, ja tällaisella pitävämmällä mutta epätasaisella alaustalla ajaminen oli suorastaan jännää (mm. auto todella kääntyy kun rattia vääntää). Tulikin aika paljon aleltua sisäkaarteita putkien yli pomppien.

Joka tapauksessa tosi kivaa oli ja autot selvisivät kesäkauden avajaisista ehjänä :laugh:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa muljua

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #454 : 19.05.11 - klo: 09.18 »
Jahas,

täytyypä alkaa jälleen seuraamaan tätä keskustelua, että osaa tulla paikanpäälle. En valitettavasti pääse tänään mukaan, mutta katsotaan jos vaikka viikonlopuksi saisi jotain järjestettyä.

//Mikko
Venom Gambler, Slash 4x4, Schumacher Mission, XRAY T3, LRP shark, Mini-Z MR-03 (http://www.zracers.fi)  + older toys

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #455 : 19.05.11 - klo: 16.48 »
Rata on kostea mutta ei lätäköitä. Tervetuloa.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #456 : 19.05.11 - klo: 21.05 »
Oli kyllä hyvä ajaa. Ja kivaa.
Radan pinta oli kostea mutta ei märkä, kalusto pysyi puhtaana.

Poissa muljua

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #457 : 21.05.11 - klo: 13.12 »
Moro !

Jos sää sallii niin olisiko huomenna tulossa kuskeja paikanpäälle. Voisin pitää radan auki 13-16.

//Mikko
Venom Gambler, Slash 4x4, Schumacher Mission, XRAY T3, LRP shark, Mini-Z MR-03 (http://www.zracers.fi)  + older toys

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #458 : 24.05.11 - klo: 00.05 »
Onko havaintoa radan kunnosta tämän päivän sateen jäljiltä? Huomenna tulen ajamaan jos rataa näkyy enemmän kun lätäkköä. Käyn duunin jälkeen joka tapauksessa kattomassa noin kello 16:77, ilmoitan tähän ketjuun tilanteen.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #459 : 24.05.11 - klo: 07.57 »
Tuskin siellä tulvaa on tullut :smiley:
Tulen radalle ~17 jos ennusteet ei lupaa kaatosadetta koko illaksi.
Eli rata on auki tänäänkin 17-21

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #460 : 24.05.11 - klo: 08.21 »
Täältä tulee yksi kuski. Paikalla noin klo 19.00
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #461 : 24.05.11 - klo: 17.04 »
Rata on kuiva, eiku kovaa ajoa.
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #462 : 24.05.11 - klo: 23.51 »
Kyllä - kovaa mentiin:

http://youtu.be/xZVxMYIy8c8

Edit: Toiseen suuntaan kiertäessä mentiin vissiin vielä kovempaa, vai tuntuko vaan?
« Viimeksi muokattu: 25.05.11 - klo: 00.27 kirjoittanut hukka »
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #463 : 26.05.11 - klo: 16.44 »
Työpäivä venyy, en pääse avaamaan rataa tänään. Anyone...?
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #464 : 30.05.11 - klo: 22.26 »
Huomenna rata taas auki 17- ? riippuen kuskeista. Itse joudun lähtemään jo ennen 20 kun mukana on perheen toinenkin kuski.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #465 : 31.05.11 - klo: 12.11 »
Jos sattuu tähtimerkit kohilleen saavun myös paikalle noin klo 18.47.
Kuplassa on alla aivan tuliterät Ansmann Racing Addict renkaat (ehkä maailman halvimmat SC renkaan), ja hirveä hinku olisi päästä kokeilemaan onko noista mihinkään.
Ainakin parkkipaikan takana ajetuissa testeissä pito oli hyvä, jopa hieman SC auton ajotyylille liian pitävä. Pitäähän sitä päästä vienessä sladissa viemään.
Mutta illalla nähdään miten rengas toimii savella ja kestääkö noin pehmeä seos montakin kierrosta ajoa.
 
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #466 : 01.06.11 - klo: 10.15 »
Kiitos taas hienoista ajo kapinoista!

Mukavaa että lauteille oli noussut myös nuorisoa, näyttämään meille vanhuksille miten sitä takatuupparia oikein viedään  :cool:

Hienosti toimi tuo halpisrengas, eikä ollut liikaa pitoa. Just sopivasti antoi sivuluisua, että auto pysyi mutkissa pystyssä (tai olisi voinut pysyä, jos sitä olisi ajanut vähän parempi kuski). Oli ehkä vähän nopeampi kuin aijemmin.  Tuntuu kuitenkin että tällä radalla renkailla on yllättävän vähän merkitystä ja vauhti tehdään enempi alustalla.

Viiden akun (3 x 2s ja 2 x 3s) jälkeen näkyy renkaissa kulumista, mutta ihan hyvä pinta vielä, kaikki nappulat on jäljellä ja tehdasliimauksetkin on kestänyt myös 3s:n voiman.  :azn:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #467 : 06.06.11 - klo: 10.32 »
Huomenna tiistaina ajetaan taas :smiley:
Olen paikalla 17-21, kaikki SC-autot mukaan radalle.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #468 : 08.06.11 - klo: 01.12 »
Kiitos kaikille kuskeille, kivaa oli :cool:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #469 : 09.06.11 - klo: 09.53 »
Raahatkaas ne SC-kaappinne tonne Vantaan suuntaan. Rata alkaa olemaan ajokunnossa ja tällä hetkellä varsin SC ystävällinen.

Sähköradan oma topikki

Ja älkää sitten alkako rutkuttamaan ratamaksuista tai muista kustannuksista - jokainen valveutunut RC -harrastaja tukee paikallisen seuransa kovalla työllä, hiellä ja kiroilulla aikaan saatuja harrastepaikkoja ja varmistaa näin omalla panoksellaan näiden paikkojen säilymisen myös jatkossa :police:
Old fart

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #470 : 09.06.11 - klo: 10.36 »
Ehkä vielä joskus...

En jaksa uskoa Vauhtikeskuksen sähköautoradan pysyvän SC-autoille miellyttävänä. Samat hyppyrit eivät mielestäni sovi 1:10 krossareille ja SC-autoille. SC ei ole tarkoitettu heittäviin, teknisiin hyppyihin joita taas pitää olla krossiradalla.

Ei mikään ole ilmaista. Emme aja Nupurissa siksi että se olisi edullisempaa. Kustannuksia tulee aina kun harrastetaan.

Seuraan kuuluminen ei tarkoita vain seuran omien harrastuspaikkojen käyttämistä. Hikeä on tämäkin porukka vuodattanut ihan kohtuullisesti (varsinkin kun vertaa rakentamisen ja ajamisen suhdetta) paikallisen, oman, seuran ratojen eteen, kiroiluakin on kuulunut.

Eihän Mikko aloiteta täälläkin samaa vääntöä ja vastakkainasettelua mikä Kotkan suunnalla on ollut. Nämä harrastepaikat eivät kilpaile keskenään, pikemminkin täydentävät toisiaan.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #471 : 09.06.11 - klo: 11.26 »
Ehkä vielä joskus...

En jaksa uskoa Vauhtikeskuksen sähköautoradan pysyvän SC-autoille miellyttävänä. Samat hyppyrit eivät mielestäni sovi 1:10 krossareille ja SC-autoille. SC ei ole tarkoitettu heittäviin, teknisiin hyppyihin joita taas pitää olla krossiradalla.
No tuota, kun nyt ei vielä ole mitään hyppyjä käytännössä rakennettu niin laaja SC harrastajakunta pystyisi osallistumisellaan vaikuttamaan mitä Vauhtikeskukseen rakennetaan  :wink:´

Lainaus
Eihän Mikko aloiteta täälläkin samaa vääntöä ja vastakkainasettelua mikä Kotkan suunnalla on ollut. Nämä harrastepaikat eivät kilpaile keskenään, pikemminkin täydentävät toisiaan.
Minenoo vääntämässä mitään - kunhan nyt halusin herättää "teitäkin" että Vauhtikeskuksessa saa ajaa ja kaikki harrastajat olisi erittäin tervetulleita. Paikalla olemalla ja harrastamalla pääsee vaikuttamaan asioihin - mm. sopiiko rata SC autoille...
Old fart

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #472 : 09.06.11 - klo: 16.28 »
Raahatkaas ne SC-kaappinne tonne Vantaan suuntaan. Rata alkaa olemaan ajokunnossa ja tällä hetkellä varsin SC ystävällinen.


Täytyisi sitäkin ehkä käydä joskus kokeilemassa.

Tämä Nupurin rata on kuitenkiin niin THE SC rata ja sopii näiden hitaitten köntysten ajotavalle mahtavasti.
Loiva ja leveä mutka, jota voi vähän perä sivulla painaa menemään kylki kyljessä. Sopivan epätasainen pinta, jossa pieniä piristäviä ylläreitä, jotta pysyy kuski hereillä ja ihan joka kohdassa ei pääse ohittamaan (tai ainakin se on huomattavan haastavaa ajolinjan ulkopuolella). Reunat jotka rankaisee kunnolla jos tulee oioittua, mutta toisaalta sieltä radan sivusta pääsee myös ajamalla pois jos vanhiko sattuu. Eikä ole tyyliin sopimattomia kymmenen metrin loikkia tai muita älyttömyyksiä.

Mutta nämähän ovat pitkälti maku kysymyksiä. Hyvä että on useampia erilaisia ajopaikkoja :smiley:
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa qaw

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #473 : 09.06.11 - klo: 16.44 »
Ihan yhtä hyvin vois sanoa Vantaan radan topicissa että raahatkaas ne SC-kaappinne tänne niille paremmin soveltuvalle radalle. En sitä kuitenkaan tee, miksiköhän...

Jokainen ajakoon siellä, missä huvittaa. Meikäläinen ei jaksa kotinurkkia kauemmaksi yleensä lähteä, joten väänsin radan lähelle. Samalla tätä rataa pääsee sitten muutkin hyödyntämään, ja ihan ilmatteeks.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #474 : 09.06.11 - klo: 17.24 »
+1

kehätien ajaminen vauhtikeskuskeen on yhtä hel*ettiä  kesäkuumalla kaikkien tietyömaiden läpi

ymmärrän todella hyvin että kaverit ajaa omalla takapihalla ja puitteetkin ovat tarkoitukseen mitä mainioimmat

"takapihoillehan" mekin ollaan siirrytty just näistä syistä GT autoilla, asfalttia onneksi riittää ihan mukavasti kun vähän osaa etsiä. 10min "radalle" on pääkaupunkiseutulaisen luksusta

tsemiä sinne Nupurin radan suunnalle! Mikko L vois käydä kokeilee ja kantaa kassastaan oman panoksensa sinne  :police:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #475 : 10.06.11 - klo: 02.56 »
Piis ja laav!

Vantaan hieno rata ja Espoon SC-rata eivät ole kilpailevia osapuolia. Molemmat tarjoavat mahdollisuuksia ajamiseen omilla ehdoillaan, toinen yhdistysvetoisena kokonaisuutena ja toinen paikallisen asukkaan spontaanina urotyönä paikallisille harrastajille. Mittakaavat eroavat - vertauksena toinen edustaa koko lääniä palvelevaa jättimarkettia ja toinen paikallista kyläkauppaa.

Mikko L mainitsi ettei kannata rutkuttaa Vantaan ratamaksuista mut onko siellä joku postilaatikko mihin voi kolehtia tiputtaa, kertamaksu ilmeisesti "ilmoitetaan myöhemmin". PKSRCA:n sivutkin palauttaa "o:O" joten tuleeko pataan tai tuomitaan kadotukseen jos jään kiinni Vantaan radalla ilman kertamaksukuittia vaikka tasaraha olisi matkassa? Erilaisista radoista en mitään tiedä, ennoo tällä dekadilla ajanut muualla kun Espoossa, olis jännää ja kuulemma opettavaista käydä vieraissa.

Espoon radan suurin ongelma on ettei se ole avoinna kuin tiistaisin 17...21 ja tässäkin on mahdollisia poikkeuksia. Torstaipäivät ovat periaatteessa myös käytettävissä mutta Torstaille painostettu ratakyttäalidosentti pakoilee vastuuta toinen toistaan ihmeellisemmillä tekosyillä. Tässä Vantaan rata kyykyttää naapurikylän 6-1. Espoon ainoa maali tulee siitä ettei tällä kaudella tarvinnut vaivata talkooporukkaa, vain ajajia. Radan omistaja hoiti keväällä kaivurityöt kyselemättä omaan piikkiin ja paikalliset joulutontut väsää hienosäädön.

Tahdon hyvää fiilistä koko skeneen ja kaikesta ei ole syytä kilpailla. Espoon SC-rata on farmirata ilman hienoja oheispuitteita ja ajopaikat ovat pääasia.

-Rami
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #476 : 10.06.11 - klo: 08.35 »
Piis ja laav!

Vantaan hieno rata ja Espoon SC-rata eivät ole kilpailevia osapuolia. Molemmat tarjoavat mahdollisuuksia ajamiseen omilla ehdoillaan, toinen yhdistysvetoisena kokonaisuutena ja toinen paikallisen asukkaan spontaanina urotyönä paikallisille harrastajille. Mittakaavat eroavat - vertauksena toinen edustaa koko lääniä palvelevaa jättimarkettia ja toinen paikallista kyläkauppaa.

Mikko L mainitsi ettei kannata rutkuttaa Vantaan ratamaksuista mut onko siellä joku postilaatikko mihin voi kolehtia tiputtaa, kertamaksu ilmeisesti "ilmoitetaan myöhemmin". PKSRCA:n sivutkin palauttaa "o:O" joten tuleeko pataan tai tuomitaan kadotukseen jos jään kiinni Vantaan radalla ilman kertamaksukuittia vaikka tasaraha olisi matkassa? Erilaisista radoista en mitään tiedä, ennoo tällä dekadilla ajanut muualla kun Espoossa, olis jännää ja kuulemma opettavaista käydä vieraissa.

Espoon radan suurin ongelma on ettei se ole avoinna kuin tiistaisin 17...21 ja tässäkin on mahdollisia poikkeuksia. Torstaipäivät ovat periaatteessa myös käytettävissä mutta Torstaille painostettu ratakyttäalidosentti pakoilee vastuuta toinen toistaan ihmeellisemmillä tekosyillä. Tässä Vantaan rata kyykyttää naapurikylän 6-1. Espoon ainoa maali tulee siitä ettei tällä kaudella tarvinnut vaivata talkooporukkaa, vain ajajia. Radan omistaja hoiti keväällä kaivurityöt kyselemättä omaan piikkiin ja paikalliset joulutontut väsää hienosäädön.

Tahdon hyvää fiilistä koko skeneen ja kaikesta ei ole syytä kilpailla. Espoon SC-rata on farmirata ilman hienoja oheispuitteita ja ajopaikat ovat pääasia.

-Rami



+1

Ei Lavangossa pakko ole ajaa, mutta ei sen takia kannata ruveta äksyilemään että Mikko L. sinne ajajia kyseli.  Lavangon topicista löytyy kertamaksu ja mihin maksetaan

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #477 : 10.06.11 - klo: 08.44 »
Espoon rata on hieno harrastuspaikka SC kuskeille. Pitäkää se ajokunnossa ja keskittäkää paikalliset resursssit siihen. Loppupeleissä kannattaa. Lavangon rata voi olla hyvä lisä mutta talkoovoimaa ja rahaa sekin tarvitsee (sitähän Mikko sivulauseessa kyseli vaikka ei sitä nimenomaisesti sanonut). Kaikki ojentaa kättä mutta ovat samalla toisella kädellä lompakolla  :grin:
No sen enempää provosoimatta pitäkää Nupurin rata kunnossa niin voi SC autoilla ajaa radalla joka sopii niille ja samalla vantaalla kisakuskeilla säilyy mielirauha kun voivat keskittyä krosseilla harjoitteluun siellä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #478 : 10.06.11 - klo: 08.49 »
Jos SMB:ssä olisi "tykkää"-nappi voisin sitä nyt käyttää :smiley:
Kiva että meitä on useampia samalla tavalla ajattelevia.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -rata Espoossa
« Vastaus #479 : 10.06.11 - klo: 09.02 »
Eikä ole tyyliin sopimattomia kymmenen metrin loikkia tai muita älyttömyyksiä.

Mutta nämähän ovat pitkälti maku kysymyksiä. Hyvä että on useampia erilaisia ajopaikkoja :smiley:

Tämä on asia mistä niin miljardi kuljettajaa valitti kuluneen talven aikana myyrin radasta.
Jokaiselle heille on myös selitetty ja jopa näytetty esimerkkiä että näitä 10 metrisiä loikkia ei tarvitse eikä yleensä edes kannata yrittää hypätä.
Torstaiset viikkokisat alkoivat lopulta näyttämään järkeviltä ja tasaisilta kilvanajoilta kun vihdoin ja viimein lähes jokainen ymmärsi että olkoot edessä ihan sama miten iso tai pieni hyppyri niin siitä ei missään nimessä kannata roiskasta kokopitkänä yli mikäli homma näyttää yhtään epävarmalta.
Eli... täysiä kohti hyppyriä... Ennen hyndää selkeä hidastus... vain lyhkäinen loikka kummun yli ja kaasu pohjaan... Tai sitten hyppy niin pitkälle kuin tietää varmasti ja nätisti lentävän ja sitten taas täysillä.
Sen näki myyrissä SC härveleillä nimenomaan siinä isolla pöydällä että vaikka itse ajoi joskus sen ison hypyn täysin hyppäämättä niin siinä ei ajallisesti menettänyt 5 kymppää enempää sellaiselle joka veti koko hypyn yli... Saati jos hyppäs lyhyemmälle alastulolle... Siinä ei menettänyt kymmenystä enempää.
Jopa voitti, koska pitkänä hypänneiden mutkaantulo ei sitten ollutkaan enää niin varmaa...
Saati sitten se virhemarginaali...

Noh... ihan jokaiselle se ei koko talven aikanakaan mennyt jakeluun että vaikka siinä onkin se iso hyppyri josta kyllä saa autoon pitkää lentoaikaa kun vaan tehot riittää, niin ei siitä todellakaan tarvitse edes yrittää.

Se nimenomaan erottelee monesti ne nopeat kuskit... He kun osaavat hypätä lyhyesti... menettävät korkeintaan kympän tai pari... Mutta isona hyppäävä menettää pienellä lipsahduksella sekunteja, tai hajoittaa autonsa samantien.

Syy EI ole hyppyreissä, vaan puhtaasti siellä vessan peilikaapissa.