Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MikaelY

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10
1
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 02.01.17 - klo: 23.58 »
JoyToKey toimii hyvin, eli jarruttaessa varikolla aloittaa tankkauksen heti kun vauhti on laskenut tarpeeksi.

1. http://www.joytokey.net/en/download Tuolta lataa sovelluksen.

2. Purkaa zip/rar tiedoston uuteen kansioon (Huom. Koko sisältö samaan kansioon)

3. (Tärkein kohta!) Uudesta kansiostasi JoyToKey.exe kohdalla hiiren kakkospainike klik -> Ominaisuudet(Properties) -> Yhteensopivuus(Compatibility) välilehti -> Ruksita "Suorita ohjelma järjestelmänvalvojana"(Run as admistrator) -> OK ja homma tehty. Tee sama asia myös "vrcpro.exe" eli millä käynnistät vrc pro.

4. Avaat JoyToKey, käynnistät ohjaimen ja liikuttelemalla rattia ja kaasua pitäisi näkyä, kun liikkeitä rekisteröityy. Oletettavasti jarru on "stick 1↓", hiiren kakkospainike klik -> "edit this button assignment" -> Tälläiset muokkaukset teet, eli L näppäintä painamaan ja alhaalta auto repeat arvolla 3(ensimmäisenä laitettu, toimii millä vain varmaan.) Ilman auto repeatia ei toimi oikein. Sitten vaan klikkaa OK.

5. Kaikki pitäisi olla nyt valmista ja kun menee peliin, niin auton pitäisi tankata painaessa jarrua varikolla. Jos ei jostain syystä toimi heti, niin koita koneen uudelleen käynnistystä. Pitäisi toimia normaalisti vain käynnistämällä ensin joytokey ja vrc pro ilman suurempia kikkailuja.


Jonkun verran tätä käytetään vissiin vrc puolella ja Hoken ehdotuksesta koitin. Kompastuskivi aikaisemmin oli tuo, kun pitää käyttää järjestelmänvalvojana ainakin joytokeytä, että toimii pelissä.  Hokella tiukka paikka edessä voittaa mestaruus, niin jos vähän helpottaa keskittymistä kun ei tartte käskyttää erikseen poikia tankkaamaan  :grin:

2
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 15.09.16 - klo: 18.45 »
Ajoin Nokialla WJ ja Turun "porontaljalla" keskidiffillä 500k öljyllä. Tälläisen pihasudittelijan käteen Nokialla keskidiffi oli helpompi=nopeampi. Turussa ei tullut kun ajettua kuin pari kertaa, kun sisäkausi alkoi olla paketissa. Fiilis oli siellä muistaakseni positiivinen, pitää testata lisää.

Summa summarum jos se viiskymppiä polttelee lompakossa, niin ihan hankinnan arvoinen optio. Helppo ja nopea vaihtaa treenatessa. Slipperi hyvän kuskin käsissä on varmasti nopein pl. veri löw pidolla.

Xray muutenkin suosittelee ajamaan keskidiffillä jäykillä öljyillä tyyliin 300k, 500k, 1mil (jos slipperi vastaa about 2mil). Ero keskidiffin ja slipperin välillä tuntuu olevan vain diffin lineaarisempi käyttäytyminen.

Prog.jousia en osaa kommentoida. Mielummin katsoisin että pakista löytyy normaalit 1 2 3 dot jouset.

3
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 5, Nokia
« : 11.04.16 - klo: 02.30 »
Rata oli mukava ajaa, mahdollisti hienosti kisaamisen mies miestä vastaan. Pito oli päivän aikana kova, autoja näkyi puhtaasti traction rollaavan katolleen.

Päivän edetessä nelivedoissa kävi selväksi, että Ulvilasta jatkettiin uudella "toe to toe" väännöllä Martin kanssa. Maran aivan mieletön varmuus oli liian suuri este ylitettäväksi, kaukana oli miehen otteista vanhat vitsaillut "sulamiset". Sanoinkin jo aikaisemmin, että Häkkinen voitti ensimmäisen kilpailunsa kauden -97 viimeisessä kisassa ja sitä seurasi aika menestyksekkäät -98 ja -99  :wink: Onnittelut vielä kerran, ansaittu voitto.

Taisi omaan nilkkaan osua päivän aikana kaikenlainen do or die tyylinen kikkailu. Kuitenkin pääpointtina oli hauskan pitäminen sarjavoiton jo varmistuttua.

4
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 06.03.16 - klo: 14.20 »
EOS-matto tai kaakeli, ei väliä  :grin: Viime viikolla kerätty momentum jatkui.

Kisapuitteet oli kohdillaan, paikalliset mukavaa sakkia ja rataan oli tehty täydelliset muutokset lauantaille hyvään kisaamiseen. Ruokailu oli viimisen päälle. Tuomaroinnissa ja finaalien lähtöpaikoissa jäi parannettavaa.

Kisaaminen tuttujen kärkikuskien kanssa toimi taas hyvin lyhyehköllä radalla. Finaaleissa erityisesti Maran kanssa joka ansaitusti nappasi TQ, oli todella intensiivisiä kisailuja.

Erityinen kiitos vielä rckaupan Jarnolle palkinnoista, missä muualla voittajat saa monen sadan euron arvosta tavaraa??? Sanattomaksi veti.

5
Polttisautot / Vs: M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 25.01.16 - klo: 23.29 »
Voin heittää jotain tarinaa.

Viime keväällä aloitin vähän tyhjältä pöydältä, kun oli taukoa nitrovehkeistä yli 8v. Ostin alpha dragonin kohtuullisen hinnan ja kokemusten perusteella. Moottori oli helppo sisäänajaa, kovan mekaanisen puristuksen takia saa sisäänajaa vähän pidempään  ja muutenkin moottori taitaa herätä vasta kunnolla ensimmäisen pönikän jälkeen. Ensi tankkeja helpottaa selvästi, kun alphalla on taipumus käydä lämpimänä(vrt. reds) niin moottori ei pääse livahtamaan alle 100 asteen. Kaikin puolin dragon oli hyvä moottori, helppo ajaa (käytin 2107 putkea) ja kohtuullinen säätää. Tarina loppui kuitenkin vähän lyhyeen kesän kynnyksellä, kun ensimmäisessä finnish openissa kiertokangen alalenkki poikkesi(oma vika).

Ostin seuraavaksi kalliimman reds R7. Ensi tankit on vähän hankalampia, kun redsin moottoreilla on tyyli käydä vähän viileämpänä ja sisäänajossa kuitenkin on hyvä pitää lämpötila yli 100 asteen. Mutta tämäkin vain vaatii pientä tarkkaavaisuutta, plussana mekaaninen puristus on ehkä "paremmin optimoitu" ja moottori on kisaiskussa noin 10-15 tankin jälkeen. Dragoniin verraten tehoa tuntui olevan aika samanverran, mutta yleinen tehon käytettävyys oli parempi.

Redsin säätäminen jäi itselle kyllä mysteeriksi, tuntui ettei se ollut koko kesänä täysin oikeissa säädöissä. Se ei ole tähtitiedettä, mutta vaatii kyllä jonkun mielellään redsiin perehtyneen näyttämään. Ja kyllä sen siis sellaiseen säätöön sai, että esim. a-finaali maaliin päästiin  :grin: Tässä aika tyypillinen esimerkki kesältä, rataa ympäri pääsee mutta ei se moottori ehkä ihan parhaassa tikissä ole.


Jos nyt tiivistää, niin kummallakaan ei ainakaan pieleen mene ja menestys jää moottorista kiinni. Itse päätin ostaa kesäksi uuden redsin...

6
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 25.01.16 - klo: 22.16 »
Tuotenumerot ei ainakaan täsmää... ('13 363110 - '16 363111). Vähintäänkin geometrisia eroja.

Totuusfoorumilla oli juttua, että vaikka '15 ja '16 mallissa on samalla tuotenumerolla takatukivarret (363111/363121), '16 takatukivarret ovat "V2". Tukivarret erottaa toisistaa sillä, että "V1" on reiät "jäykistyslevyille" ja "V2" ei ole. Geometrian kannalta "V2" iskarin kiinnitysreiät ovat 0,3mm ulompana.

Lähinnä ajatus liittyen, jos kaivaa vaikka pakista '15 jääneen tukivarren ja ajattelee laittaa '16.

7
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 09.01.16 - klo: 22.13 »
Nelkun a-finaalissa neljä lähtöä ja neljä eri voittajaa. Podium sijoitukset ratkaistiin lopulta tuloslaskennalla.

Teknorc.fi factory driverit oli selvästi tehnyt kotiläksynsä treeneissä ja iskarit herkistetty vauhdin perusteella, onnittelut Mikolle voitosta ja kiitokset kanssa kilpailijoille todella jännittävästä päivästä.

8
Vuosi takaperin samassa kisassa tuli aloitettua harrastus uudestaan. Tavoitteena oli lähteä parantamaan sijoitusta.

Perjantaina radan viimeisten muutosten ja auton säätöjen jälkeen palaset tuntui loksahtaneen kohdalleen. Vanha desc410 oli lauantai aamusta alkaen maagisen nopea ja samalla todella helppo ajaa, kiitokset Thusberg ja Salonen.

TQ+voitto olikin kaikki mitä voi toivoa, kiitokset hyvistä kisoista järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.


9
RC-kerhot ja -radat / Vs: HPI Areena
« : 22.10.15 - klo: 23.57 »
Kaikki perus matolla käytettävät renkaat: minipin, minispike, terrabyte ym. (VR-tyre)

Jos parhaat=nopeimmat niin yellow minipinnit.

10
Kiitokset järjestäjille ja mukana olleille. Sää oli koko päivän kohdillaan ja rata oli saatu hyvään iskuun, vaikkakin pito hävisi päivän mittaan.

Ajot meni omalta osalta hyvin, auto toimi moitteetta ja ensimmäistä kertaa pidempää siivua ajaessa hermotkin kesti. Vähän joutui harmillisesti finaalissa antaa tasoitusta lyhyellä tankkivälillä uudehkon moottorin takia, muuten olisi tullut loppuun hyvä vääntö vielä.

Erityiset kiitokset Jepelle tankkauksista. Ei tarvinnut siitä murehtia tippaakaan.

11
Kun on kirjautunut sisään kitiin, vasemmalta klikkaa "kilpailut" -> "omat kilpailut", sitten klikkaa sinisellä lukevaa "M8 SM '15 Turku" ja sen jälkeen välilehdistä kohta "Osallistujat".

12
Tulokset / Vs: SC Winter Cup V, Nokia
« : 21.03.15 - klo: 20.09 »
Kiitokset hyvistä kisoista taas. Nyt etenkin kun kovia vetomiehiä puuttui, omasta suorituksesta jäi pienehkö pettymys.

SC winter cup oli kaikin puolin todella positiivinen kilpasarja, mukavaa porukkaa ja kovaa vääntöä. Helppo tulla mukaan kisaamaan ja ilmapiiri rento.  Ehkä pitää alkaa seuraavaksi tulla perjantaisin treenaamaan  :tongue: Omalla kohdalla corri siirtyy hyllylle odottamaan seuraavaa talvea.


#69

13
Hieno rata, kiitokset järjestäjille ja erikoismaininta selostajalle täältäkin asiallisesta kisaspiikistä.

Omalla kohdalla vähän arvelin, että a-finaali on buukattu kotiseuran kuskeille ja alkuerien jälkeen pitikin todeta, vauhti ei yksinkertaisesti riittänyt. Rata vaatii treeniä, kovaa luottoa autoon ja säätöihin.

Finaaleissa olikin uusi tilanne lähteä 2. paikalta liikenteeseen ja yliyrittämiseen sorruttua kovapitoinen matto lyö heti näpeille  :grin:


14
Kiitokset järjestäjille, aikataulut piti, tarjoilu pelasi ja kaikki sujui hyvin pienistä sähköhäiriöistä riippumatta.

Lähdin itse vähän katselemaan millainen meno WJ on, tykkäsin. Taso on todella kova kärjessä, hatunnosto koko nelkun a-finalisteille.

Oma ajo meni miten meni, vähän tuli kärsittyä 2. erän tulosten karsinnasta. Mielestäni kyseinen päätös oli huono ja väärä.

Lisää treeniä ja ensi talvena varmasti kiertämään kunnolla WJ.

15
Tulokset / Vs: SC Winter Cup II 3.1, Nokia - Tulokset
« : 04.01.15 - klo: 12.48 »
Kiitokset järjestäjille, rata oli mukava ja homma sujui.

Oppirahoja piti maksaa. Seuraavalla kerralla pitää muistaa jokaiseen erään ladatulla akulla ja olla muutenkin nopeampi. Treeniä treeniä...

Tikkurilassa uudestaan  :afro:

16
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.12.14 - klo: 14.19 »
530D, eli tupaöljyllä mennään pienellä piristyksellä.

klik

17
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.12.14 - klo: 11.56 »

18
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.11.14 - klo: 16.43 »
Ruusut:

homemaderc_cars
Honkkari
Mikavski
jagab
Loomis
APK
foxi
kaistapää
Testikuski

19
7 vuoden tauon jälkeen takaisin radio-ohjattavien pariin (with vengeance :grin:)

Tavoiteen pistin heti korkealle ja a-finaaliin tähdättiin. Painoin parasta kyytiä mitä pääsin ilman suurempia virheitä ja alkuerien päätyttyä kerkesin yhdeksänneksi, eli tavoitteeseen päästiin ja kaikki tästä eteenpäin oli plusssaa.

Finaaleihin lähdettiin hänniltä katsomaan miten kulkee. Kaksi lähtöä yliyrittämistä/turhia virheitä, kaksi nappisuoritusta ja vähän tuuria riitti omaksi yllätykseksi, ehkä muidenkin loppusijoituksissa 5.

Kisat oli kaikin puolin todella hyvät. Paljon todella mukavia kilpakumppaneita ja hienoja taistoja. Erityisesti viimeisessä finaalissa, kun Max hiillosti monta kierrosta ja meinasin pyörtyä jännityksestä  :cheesy: Juuri näiden tilanteiden takia taas harrastetaan.

20
Eipä ollut  :grin: No sekin selvisi nyt, seuraavalla kerralla manuaalia tarkemmin tutkien... Kiitokset

21
HW xerun v3.1 / Orion vst2 4000kv. MT-4s

Pääsin eilen ensimmäisen kerran testailemaan uutta autoa ja huomasin, auto ei anna rullata ilman kaasua ollenkaan. Drag brake on siis 0% ja kokeilin säätää kaikkea program boxin kanssa. Auton sai rullaamaan vapaasti, kun laittoi brakestrengthin 0%. Tietenkin sen jälkeen ei toimi ohjaimestakaan jarru, sitä mukaan kun lisää % brakestrengthiin, niin jarruttaa ilman kaasua.

22
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.04.09 - klo: 15.48 »
-

23
Vapaa keskustelu / Vs: Free Rider 2
« : 01.07.08 - klo: 11.30 »
-

24
Vapaa keskustelu / Vs: Playstation 3
« : 08.01.08 - klo: 12.51 »
-

25
-

26
Vapaa keskustelu / Vs: Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 02.10.07 - klo: 17.46 »
-

27
-

28
Tulokset / Vs: Turku Open
« : 19.09.07 - klo: 20.05 »
-

29
Polttisautot / Vs: Ohjausservo
« : 19.09.07 - klo: 15.40 »
-

30
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 05.08.07 - klo: 00.11 »
-

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 10