Hihnojen ei tarvitse olla kovinkaan kireällä. Ne kestävät oikeastaan parhaiten, kun sormella painettaessa hihnan saa kevyesti muutaman millin painettua alaspäin. Jos ne ovat liian kireällä, niin silloin voimansiirto kangistuu hieman ja huonolla tuurilla hihnapyörän ja hihnan väliin jäävä kivi saataa katkaista hihnan.
Kun hihnat ovat sopivan löysällä (kiihdyttäessä se ei saa hyppiä), niin hinnat kestävät todella pitkään. Ne eivät veny lainkaan, joten sitä ei tarvitse pelätä.
Jaruttaessa hyppimistä tapahtuu helpommin, koska silloin hihna ei ole samalla tavalla tuettu kuin kiihdytyssuunnassa. Mutta tuo pieni hyppiminen ei tosiaankaan kuluta hihnaa juurikaan.
Jarru kannattaa myös säätää niin, että pyörät eivät räpsähdä lukkoon saakka heti, se ei ole myöskään nopein tapaa edetä radalla. Säätimen tai radion säädöistä jarruun n. 50-75%, riippuen käytettävästä säätimestä / softasta.