Saki hyvä.
Aivan turhaa posken soittamista.
Kyllähän sen nyt näki monikin että moottori ei ollut kohdallaan.
Aivan sama kuka moottoriin on koskenut, mutta mikäli se on pielessä niin se vain on pielessä.
Ainoastaan mikäli kone on jo todella väljäksi ajettu, se saattaa käyttäytyä noin, mutta siinä tapauksessa vielä yleisempi ongelma on moottorin sammuminen.
Vaihtoehtoja on siis kaksi.
Kone on joko niin väljä että sen voi lingota olan yli välittömästi. (käynnissä pysyminen vaan sotii tuota vastaan)
Tai sitten kone ei ollut säädöissä. (minkä näki kyllä kolmannella silmälläkin)
Sori HOKE toi puolittainen aukominen.
Juniori sanoi: STS:n .21 koneel nii toimii nii sairaan hyvin!! Mut miinuksena on koneessa viive (en tiedä mistä tulee?)
(tätä viimettä ei saatu säädetty pois, kone säädettiin niin hyvin kun voitiin, jouduttiin tekemään kompromissejä, ilmeisesti koneessa oleva ominaisuus, "jota pystytään paikkaamaan kytkimellä ja hiekkapaperilla?")
Juniori jatkaa: kone on säädöis mut ku painaa kaasuu se vähän niinku booaa alle sekan ja sit lähtee ku hauki rannast. Mut kone on säädöis ja se on sport tason kone nii se voi johtuu siitäki...
( poika helvetin tyytyväinen koneeseen ja se TOIMI ! )
Juniori siis totes kolme kertaa koneen toimivan hyvin.
Minä kirjoitin: Tämä kyseinen pannu säädettiin parhaaseen mahdolliseen tikkiin kun vaan voi.
Se ettei se toimi kun HOKEN kone, ei ollu säätäjästä kiinni! ( pieni pieni piikki )
Se mun edellisen postin viimeinen lausahdus tarkoitti sitten Veikkoa, eli hän osaa ja ymmärtää..tulee kumminkin tilanteita jossa hänkään ei saa sitä toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.
Sen hän myös suoraan aamulla sanoi. Sitä viivettä hän ei saa säädettyä pois, teki silti parhaansa ja poika helvetin tyytyväinen.
On hyvä, että vanhemmat harrastajat kertovat miten asioiden kuuluisi olla ja ohjaavat kokemattomampia.
Toiset kertovat innokkaammin ja toiset puhelee sit vähemmän, meitä on moneen junaan.
Mä ihmettelen vaan sitä sun innokkuutta kertoa miten asioiden pitäisi olla, eikö ekana pitäisi hoitaa oma kone(oma posti)
ja sen jälkeen sit alkaa neuvoo muita?
Meillä täällä salossa ollaan lähdetty semmoisesta perusajatuksesta, että koneen pitää käydä. Ekaks alkuerät, nousut ja koko finaalin
( ketä sinne sit pääsee, sä HOKE ajat hyvin, ainakin paremmin kun minä.. oothan ollu monta kertaa tänä vuonna finaalissa )
Sun kohdalla vaan käy yllävän usein, että se kone sammuu kesken finaalin, eikä kyse ole polttoaineen loppumisesta.
Se, että se sammuu kerran voi johtuu huonosta tuurista, mut kun saman kaverin autoa haetaan radalta koneen sammumisen takia useamman kerran finaalissa, niin mikä mättää ??
Eikä toi esimerkki ole ainoastaan tampereen skaboista, Vantaalla sulla ja toisella paikallisella oli omaa hauskaa, kun niitä autoja haettiin kilpaa kesken finaalin... monella meni laskut sekaisin, myös minulla..
Ihan turha luulla, että sen juniorin kone oli väljä, se oli tiukka kun uutena(melkein, uutena se oli sikatiukka)
Ei me lähdetä skaboihin loppuun ajetuilla koneilla. Juniorin Faija sano, että on sitä tullu harrastettua myös muitakin lajeja, kaikki maksaa.. sano siinä samalla, että kyllä meillä raukoilla rahaa on.
Siitä tää homma ei jää kiinni, pankkii ei kuulema tarvii mennä.
Haluatko HOKE kertoo minkä takia sä et lähtenyt sinne ruotsiin, vaan vetäydyit kalkki viivoilla?
( sitä kuulee kaikenlaista noilta pikkulinnuilta... konehuolia ? )
S.