Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VMV

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 01.12.08 - klo: 12.07 »
No joo, niinhän se kai on että ei pitäisi yhden tapauksen perusteella tehdä loppuun asti meneviä johtopäätöksiä. Oma kokemus kyseisestä merkistä kuitenkin on noiden yksien iskarien mittainen ja siten miinusmerkkinen. Eipä tuo enää tänään tunnu niin isolta kriisiltä, mutta eilen tuota kasatessa oli lähellä ettei maailma kaatunut.

2
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 30.11.08 - klo: 23.33 »
Olen saanut foorumeilta sen käsityksen että 3racingin osat (RC18 jne) olisivat laatutavaraa? Oma ensikokemukseni niistä meni kuitenkin pahasti miinukselle.

Muutaman kirosanan tulin päästäneeksi kun huomasin että Martilta tulleessa RC18-aluiskarisetissä yksi iskareista oli jo valmiiksi rikki. Se ei ensinnäkään puristunut kasaan normaalisti, vaan vaati reilusti voimaa. Kun sen sitten sai kasaan niin se ei toki myöskään joustanut ulos, vaan jäi pohjaan eikä sitä saanut täyteen pituuteen muuten kuin käsin vetämällä.

Jos olisin ostanut setin Suomesta, olisin laittanut sen saman tien takaisin. Kun ne kuitenkin tuli Hong Kongista ja toimituksessa yhteen suuntaan kesti muutenkin toista viikkoa niin en jaksanut lähteä sille tielle. Laitoin iskarin palasiksi ja syy jumittamiselle oli niinkin yksinkertainen että iskarin varsi (se mäntää liikuttava keppi) ei ollut tasaisen paksuinen, vaan oli keskeltä niin paksu että varren iskarin runkoon keskittävä rengas ei liukunut sen läpi esteettä.

Purin varren ja männen ulos iskarista ja aloin hioa vartta Autosolin ja edellämainitun keskittämisrenkaan avulla. Puoli tuntia hinkattuani varsi liukui renkaan läpi kuten sen olisi pitänyt tehdä jo tehtaalta lähtiessä. En sitten tiedä hioutuiko materiaali pois varresta vai renkaasta (veikkaan jälkimmäistä), enkä toisaalta edes välitä. Nyt se kuitenkin toimii. Koko hommasta jäi sen verran kakka maku suuhun 3racingin osista että saavat vastaisuudessa jäädä hyllyyn. Jos toleransseiltaan noin paljon heittävä osa menee läpi laaduntarkkailusta niin mitähän muuta siellä on jäänyt huomaamatta?

Kyllähän ne iskarit sain Maverickin alle laitettua, kunhan niitä oli toista tuntia itse viimeistellyt. Odotin kuitenkin valmiita iskareita, en rakennussarjaa.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 25.11.08 - klo: 09.57 »
Kymppi lisää, niin saa jo huomattavasti laadukkaamman vehkeen:

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=3630&PHPSESSID=ebd833bc937ef626101a87c4a123fd52

Teinkin nyt niin että laitoin kympin vähemmän ja sain laadukkaamman vehkeen. Eli Turnigy Accucell 6 Hobbycitystä posteineen tasan 40€. Näköjään se ulkomailta tilaaminen kannattaa sittenkin edelleen...

4
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.11.08 - klo: 16.33 »
Onko tuosta Hobbylinnan Yuntong-halpislipolaturista kokemuksia? Tekeekö sillä mitään? Tarkoitus olisi latailla 2-kennoisia lipoja Sharkkiin. Jos tuolla hinnalla saa kelvollisen vekottimen niin en viitsi alkaa ulkomailta tilaamaan.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.11.08 - klo: 20.51 »
Minkä takia digitaalisia servoja ei (Futaban ohjeläpyskän mukaan) suositella käytettäväksi AM-systeemeissä? Onko jotain haittaa jos näin tekee? Hyvin tuntui pelaavan mitä äsken kokeilin...

6
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 20.11.08 - klo: 11.17 »
Diffi kiristetään ulostulon sisällä olevasta kuusiokoloruuvista. En muista kummalla puolella se oli mutta vetarin kun irroittaa niin kuusiokanta näkyy ja ei muuta kuin kiristämään. Jos vielä luistaa niin diffit auki, rasvat pois ja Asson diffirasvat tilalle niin silloin viimeistään luisto loppuu.

Jep, noinhan se meni. Kiitokset vinkistä (tämä tosiaan on ensimmäinen "oikea" rc:ni). Räjäytyskuvasta katsoin oikean puolen ja nyt on diffit kiristetty. Ei kai niitä kuitenkaan ihan jumiin pidä vetää? käsittääkseni ohjattavuus ja etenkin kääntösäde kärsii jos voimansiirto on yhtä puuta.

Iskarien korkkailu jatkuu, nyt taitaa olla enää yhdessä iskarissa öljyt tallella. En ole niitä täytellyt kun samassa asunnossa kanssani asuva nainen muuttuu sitä jäätävämmäksi mitä enemmän iskariöljyä se löytää makuuhuoneen matolta. Odotelkoot siihen asti että saan se aluiskarit, rakentelen siihen asti tuota harjatonta Sharkkia. Tilasin tuon kalliimman setin Martilta. 3racingin sivujen mukaan ne ovat paljon painavammat kuin tuo toinen setti (tyyliin 40g vs 27g tms). Tiedä sitten mistä sekin johtuu, mutta painavampi kuullostaa minun korvaani kestävämmältä.

7
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 19.11.08 - klo: 09.26 »
Uusista Atomeista kannattaa heti kiristää diffit, tuppaa luistamaan aika reilusti ja diffirikko on tosiasia hyvinkin nopeasti.

Juu, tuntui kyllä kovin löysiltä, varsinkin edessä. Täytyy ottaa tänään työn alle. Atomin ohjekirja ei kyllä ole kovin kattava eepos. Siinä ei puhuttu diffeistä mitään, saatikka niiden kiristämisestä. Paketissa oli mukana kyllä kuusiokoloavain jonka oletan liittyvän asiaan.

Noh, tekemällä oppii ja kun ite tekee niin saa sellaisen kun tulee  :grin:

8
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XT
« : 18.11.08 - klo: 22.21 »
En tietenkään malttanut odotella huomiseen vaan ajelin akullisen olohuoneessa. Kokemuksia:

-Kulkee vakiona liian kovaa olohuonesuditteluun
-Vakioakku kestää pitempään kuin avovaimon pinna. Ajassa mitattuna muutamia kymmeniä minuutteja. Kisaradalla tietysti vähemmän
-Moottorin kohdalla on aukko pohjalevyssä juuri sillä kohtaa mistä tulee vaistomaisesti otettua kiinni kun nostaa auton ylös. Ai tanakelettu! On nimittäin kuuma
-Legendaarinen iskarin korkkaaminen tuli koettua. Alumiiniset tilaukseen.
-Muitakin osia tuppaa irtoilemaan kovissa törmäyksissä, mutta mikään ei mene kovin helposti poikki. Uudelleenkiinnitys ja matka jatkuu
-Pitää kulkiessa ihme vinkunaa, varmaan noparista. Nopeuttaa avovaimon pinnan loppumista
-Varsin herkkä häiriöille, ainakin näin kerrostalossa missä menee sähköjohtoa ja antennia sun muuta wlania ja langatonta dataa ympäriinsä
-Vakioservo ei juttele 27mhz AM-vastarin kanssa. Vakioradio ja vastari ovat siis 27mhz FM
-Edellisistä huolimatta ja/tai johtuen ajaminen on suurta hupia ja vekotin on kyllä hintansa väärtti

9
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 18.11.08 - klo: 19.37 »
jep. niitä taitaa saada racing factorystä, itse tilasin rc-martista
Martilla näytti olevan tarjolla pari eri settiä, eri varaosanumerolla ja hinnalla. Onko näillä jotain oleellista eroa?

A18-33/LB, 20,50$
RC18-023/BU, 19,90$

Minun Atomi kotiutui tänään Saksasta. Kuvata en osaa, mutta suunnilleen tuon näköinen härveli sieltä kuoriutui.


Toivottavasti porukka ei dissaa minua ulos tästä topikista liiasta OT:sta, kun tuo ei kuitenkaan ole otsikon mukainen laite  :tongue:

Ihan pätevältä se vaikuttaa. Toki heppoisempi kuin tuunattu Sharkki, mutta hintaisekseen ei paha. Huomenna pääsee ottamaan ensituntumaa.

10
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 18.11.08 - klo: 19.22 »
Tuossahan noita pari on... Kuva vaan on kehno.



Atomi on ihan vakio RTR XT-malli. Sharkista puuttuu vielä pari pisteosaa. Kuten vastari, moottori, nopari, servo ja akku  :grin:

Suurin osa kamoista odottelee kyllä jo kaapissa. Servon pitäisi tulla huomenna, moottorin sitten kun pyhä kolmiyhteys (Hobbycity-Posti-Tulli) suo. Jos vaikka ensi viikolla pääsisi vertailemaan RTR Atomin ja harjattoman ja aluosilla tuunatun Sharkin menoa. Molemmat muuten tulevat (ajokuntoisena) maksamaan suunnilleen yhtä paljon. Atomi tuli Saksasta uutena, Sharkissa ei ole uutta muu kuin moottori.

11
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 18.11.08 - klo: 17.50 »
Bluebeetlen ja suzuki1:n kanssa kaupat hoitunut ongelmitta.

12
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 15.11.08 - klo: 21.25 »
3 racingin iskarit tuli kanssa asennettua

Asson iskaritko tuohon menee vai mitkä?

13
Laitoin mailia kun homma ei edennyt. Vastaus tuli sentään nopeasti ja lupasivat postittaa tilauksen "tänään". Ei kyllä anna kovin hyvää ensivaikutelmaa (tämä siis ensimmäinen tilaukseni hobbycitystä) että kahden hyllyssä olevan moottorin pakkaaminen ja postittaminen kestää viikon. Tai saa nyt nähdä kauan se loppujen lopuksi kestää, ei ne vieläkään ole lähteneet.

14
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 12.11.08 - klo: 22.00 »
Järvenpäässä tiistaisin 17.00---20.00

Missä Järvenpäässä voi ajella? Olen muuttamassa sinne ensi kuussa, pitää käydä katsastamassa.

Tuosta linkittämästäsi topikista en löytänyt tietoa, eikä haulla muutenkaan näkynyt kuin joku polttiskrossirataprojekti.

15
Kun kaikilla tuntuu olevan niin hyviä kokemuksia Hobbycitystä niin pitäisikö minun alkaa huolestua kun viikonloppuna tekemäni tilaus on edelleen (tänään keskiviikkona) statuksessa "processing", vaikka kaikkia tilaamiani tuotteita oli varastosaldon mukaan hyllyssä useita kymmeniä ja maksoin tilauksen paypalilla heti tilausta tehdessä (ja tilauksen maksustatus on "paid"). Luulisi että kolmessa päivässä ehtisi pari moottoria lykätä kuoreen ja heittää postilaatikkoon...

16
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.11.08 - klo: 13.46 »
Tämä tai tämä jos pitää päästä halvalla, 25A nopari kestää ainakin varmasti tota lyhyempää. Itelläni on toi lyhyempi versio, tilasin heräteostoksena kun oli niin halpa, mutta jäi sitten pysyvästi kiinni autoon :smiley:

Ok, kiitos vinkistä. Kokeillaan...

17
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.11.08 - klo: 13.13 »
Itselläni työn alla harjaton Shark pienellä budjetilla-projekti. Ostin käytetyn, rullaavan ja hieman aluosilla päivitetyn Hain käytettynä, samoin käytetty 25A ohjelmoitava harjaton nopari on tulossa. Servoksi laitan jonkun perus-bulkkivehkeen. Moottori olisi vielä hakusessa.

Onko kellään kokemusta Trinityn Ministä? Hinnan puolesta houkuttelisi. Toinen vaihtoehto olisi pitkä DY:n harjaton Medasecistä. Niistä olikin jo juttua, ja vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Hinta olisi molemmille suurin piirtein sama, posteineen.

Muitakin alle 50€:n harjattomia koneita saa ehdottaa.

edit.
Niin ja käyttöhän tulee olemaan nimenomaan tätä "pihapommittelua ja jalkakäytävällä mummojen pelottelua", ei kilpailemista radalla. Siihen on eri vehkeet.

18
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 08.11.08 - klo: 15.43 »
Laitoin juuri Atom XT:n tilaukseen Saksasta. Saman hintainen kuin XB Suomessa plus pari kymppiä posteja. Halusin mielummin truggyn ja lisäksi Espoon Hobbylinnasta oli XB:t loppu vaikka heidän "reaaliaikainen" extranet muuta väittikin.

Saisko udella nettiosoitetta putiikkiin mistä tilasit? Itseänikin kiinnostaisi tuo XT enemmän :)

Saksan Ebayn kautta tilasin. Siellä niitä myy monikin putiikki. Omani tulee Modellbau Berlinskistä. Näytti sakujen Ebayssä olevan buggyä 89€. Eli postien kanssa tulee suurin piirtein saman hintaiseksi mitä Hobbylinnasta, jos ei pääse hakemaan paikan päältä.

19
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 08.11.08 - klo: 12.56 »
Pärjääkö Atomin vakionopari harjattoman moottorin kanssa? Ajattelin että sitten kun vakiomoottorista aika jättää niin voisi laittaa jonkun kesyhkön harjattoman tilalle. Ei tehonlisäyksen vaan huoltovapauden takia. Pitääkö samassa yhteydessä sitten uusia nopari?

Laitoin juuri Atom XT:n tilaukseen Saksasta. Saman hintainen kuin XB Suomessa plus pari kymppiä posteja. Halusin mielummin truggyn ja lisäksi Espoon Hobbylinnasta oli XB:t loppu vaikka heidän "reaaliaikainen" extranet muuta väittikin.

20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.11.08 - klo: 10.43 »
Mitä mittayksikköä käytetään sähkömoottorien kokomerkinnöissä. Esim 380 tai 540. 540 mitä?

Suurimmalla osalla moottoreita myyvistä liikkeistä ei ole ilmoitettu moottorin fyysistä kokoa. Onko se sellainen asia joka vaan pitää tietää, vai mistä porukka tietää minkä kokoisia motteja tilailee?

Sivuja: [1]