Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1338257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3750 : 16.05.12 - klo: 09.02 »
Nyt löyty edullinen Rallygame kori: http://www.mods4cars.com/sms/shop/index.php?p=b3JnYT1zZWJlbi1yYWNpbmcmZ3JvdXA9MiZsYW5nPTImY3Vycj0x&action=products&cat=414&mode=view&id=1429

Jos vaan mitat passaa niin vois tilata.

Korin akseliväli näyttäisi olevan 15mm lyhyempi kuin Slashissa, mitenköhän on leveyden laita?

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3751 : 16.05.12 - klo: 11.19 »
Co-driver: Vedättekö koko ajan liipasin pohjassa? Meillä kestää 7-vuotiaan pihasuttauksessa alkuperäinen 8.4V nimhi melkein 20 minuuttia. Toki koko aikaa ei mennä täysillä ja sillä akulla on takana ehkä 20-25 latausta vasta.

Mitä tulee Li-Pon tehoihin niin eilen postissa tullut käytetty Turnigyn nano-tech 5600mah 2S antaa lähdössä sen verran tehoja että suttausta tapahtuu asvaltilla. Nimhillä ei muistaakseni tuota tapahtunut. Ja ajoaika on sen verran pitkä että piti komentaa jantteri jo lopettamaan noin 30 min jälkeen. Mitään hiipumista ei tapahtunut ja vakionoparissa on low voltage cut-off käytössä eli senkään puolesta ei olisi tarvinnut lopettaa.

Mun piha kyllä tosi jyrkkää rinnettä, jota tulee kaahattua ylös ja alas. Ja tottakai, liipasin pohjassa  :laugh:

Täytyy tota Li-Po juttua miettiä. Jotenkin oudoksuttaa vaan käytön monimutkaisuus:
-Älä säilytä täytenä
-Älä säilytä tyhjänä
-Lataa oikein tai se mojahtaa ja talos palaa

Tosin lisäteho kelpaa aina. Hmm.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3752 : 16.05.12 - klo: 11.52 »
Mä oon säilyttäny lipot täytenä ohjeiden vastaisesti ja mitään ongelmaa akkujen kestossa ei vielä havaittavissa nyt kun noin vuosi takana. Jos nyt kuukausia pitkä ajotauko tulis jostain syystä, niin silloin voisi tyhjentää siihen varastointijännitteeseen.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3753 : 16.05.12 - klo: 13.54 »
Meinasin tässä ostaa tommosen slashin tuolta rcm:mältä. Sanokaahan kumpi kannattaa ostaa se jossa tulee velineoni vai se jossa tulee ford raptorin kori?
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3754 : 16.05.12 - klo: 13.57 »
Korit on kulutustavaraa. Osta VXL-tekniikalla niin ei tarvitse sitä heti päivittää.

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3755 : 16.05.12 - klo: 14.48 »
Korit on kulutustavaraa. Osta VXL-tekniikalla niin ei tarvitse sitä heti päivittää.

Tykkään päivetellä vähän kaikkea kuten mönkijää :roll:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3756 : 16.05.12 - klo: 15.09 »
Osta siis harjallinen versio. Enempi päivitettävää.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3757 : 16.05.12 - klo: 15.15 »
Elä osta harjallista :grin:Hatuttaa tämä rojujen päivittäminen, varsinkin kun itsellä on viimeksi 10 vuotta sitten ollut näitä ratio-ohojattavia ja seki oli polttis. Pikkasen on pitänyt opiskella lipoista ja nopareista ja moottoreista kaikkea ja paljon on vielä opittavana :shocked:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3758 : 16.05.12 - klo: 15.53 »
Osta ehdottomasti vxl eli tuo velineon malli. Velineonit harjattomat ja raptorin korilla oleva harjallinen. Itse ostin juuri oman slässini ja ostin tuon vxl:än koska on harjaton ja sopivasti tehoa 2 kennosilla lipoilla.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3759 : 16.05.12 - klo: 18.45 »
Joo tässä mietin että tilais rcm:mältä auton ja sit vaikka myöhemmin raptorin korin towerista
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3760 : 16.05.12 - klo: 18.47 »
Osko kenelläkään kuvia tylsien odotuspäivien iloksi :grin:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3761 : 17.05.12 - klo: 09.22 »
Tässä vanha ja aika huonolaatuinen kuva. Ainii, oon unohtanut ottaa kuvia siitä matalanpainopisteen alustasta :roll:
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3762 : 17.05.12 - klo: 09.24 »
Kaikki kelpaa :azn:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3763 : 17.05.12 - klo: 10.39 »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3764 : 17.05.12 - klo: 11.09 »
http://www.rcm.fi/renkaat/short-course-renkaat/jconcepts-subcultures-pre-mounted-sc-tires-w-12mm-hex-black-rulux-wheel-green-2.html

Noi ainakin pitää nurmella, savella, hiekalla & jne. Asfaltilla varmaan kuluu nopeasti.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3765 : 17.05.12 - klo: 12.01 »
Onko tossa Slashin orkkis rengaskoko sulla? Joutuko alustaa paljon sääteleen? Deltaplastikin korin taidan itsekin hommata, tilastitko suoraan http://www.deltaplastik.it/ vai jostain muualta, Suomesta ei taida saada?

slashin orkkis renkaskoko kyllä, ja tosi hyvin istuu deltaplastikin rallygame korit hei. Sori myöhäinen herätys.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3766 : 17.05.12 - klo: 15.40 »
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?

Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3767 : 17.05.12 - klo: 17.41 »
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?

Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
'
korin saa rcm.fi

jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3768 : 17.05.12 - klo: 17.59 »
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?

Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
'
korin saa rcm.fi

jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.

Voisko noille Big boreille sitten tehdä jotain?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3769 : 17.05.12 - klo: 18.20 »
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?

Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
'
korin saa rcm.fi

jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.

Voisko noille Big boreille sitten tehdä jotain?

Laita jousien yläpuolelle sopivasti esijännityspaloja. Ne on noita aukinaisia rinkuloita.


Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3770 : 17.05.12 - klo: 19.59 »
Mistähän sais 4 kappaletta pitkiä jousia slashiin. Meinasin tehä tämmösen http://image.4wheeloffroad.com/f/off-road-events/baja-1000/31410801/baja-truck.jpg baja 1000 auton ajankuluks :grin:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3771 : 17.05.12 - klo: 20.20 »
Eikös spedessä oo pitemmät pamput kun slässissä? Jos on niin nevaan kiinni! Et tarvii kun iskarin rungon ja pitemmät varret ostaa, niin pääset varmaan halvimmalla jos se nyt vaikuttaa... Jos on liikaa maavaraa nii voi alkaa vetarit hankaamaan tukivarsia.
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa niinkö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3772 : 17.05.12 - klo: 20.49 »
Eiks niissä oo smat: edessä x-longit ja takana xx-longit :shocked:
KTM 125 exc, Traxxas e-maxx, axial scx10 honcho.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3773 : 17.05.12 - klo: 21.09 »
No niin näköjää onkin! Luulis että olis ollu pitemmät mut ei sitte :huh:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Kikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3774 : 17.05.12 - klo: 21.12 »
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?

Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
'
korin saa rcm.fi

jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.

Voisko noille Big boreille sitten tehdä jotain?

Laita jousien yläpuolelle sopivasti esijännityspaloja. Ne on noita aukinaisia rinkuloita.



Kiitti vinkistä. Laitoin palaset väliin ja nyt pysyy korkeammalla perä.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3775 : 17.05.12 - klo: 21.36 »
Mistähän sais 4 kappaletta pitkiä jousia slashiin. Meinasin tehä tämmösen http://image.4wheeloffroad.com/f/off-road-events/baja-1000/31410801/baja-truck.jpg baja 1000 auton ajankuluks :grin:

Esijännitystä jousiin niin nousee samoihin. Kuvassa näyttää etuset olevan ihan ulkona ettei toi kauheasti vaadi.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3776 : 18.05.12 - klo: 00.32 »
Kuinkahan toi esijännitys käyttäytyy näissä vehkeissä. Olen räplännyt jonkun verran 1:1 kilpa-autoja, niissä jos laittaa jousiin esijännitystä niin seuraukset ovat lähinnä katastrofaaliset. Kokemusta on.

Esijännitetty jousi tappaa iskarin ulosvaimennuksen tosi tehokkaasti ja tekee muutenkin alustasta kumipallomaisen. Nämä hommat korostuvat mitä vähemmän on akselipainoa ja mitä enemmän vauhtia. Homma oli aika tarkka ihan 1:1 mittakaavassakin, me laitettiin joskus takajousiin 4cm esijännitystä että saatiin lisää maavaraa niin autosta tuli suorastaan pelottava ajaa isoissa nopeuksissa.

Luulisi 1:10 mittakaavassa menevän homman aika sekasin jo 1cm esijännityksellä. Toisaalta noista 1:1 kilpa-autoista ja säädöistä jotain ymmärrän, mutta 1:10 en tuon taivaallista  :grin:

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3777 : 18.05.12 - klo: 00.59 »
Liika on liikaa, mutta liian vähäkään ei oo hyvä :grin: En ainakaan rata-ajoon laittais kaikkia esijännitys paloja kiinni, että ei jäis ollenkaan ulosjoustoo... Niinkö:hän kysykin miten sais auton korkeeks ja se oli vastaus, kyllähän se maavara muuttuu kun laittaa iskarit alhaalta sisään päin, mutta tarvii sillonkin nitä paloja väliin, että on korkee!

Tuolta lukemaan ja oppimaan->http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3778 : 18.05.12 - klo: 01.15 »
Esijännitys on vain ja ainoastaan maavaran säätämistä varten.
Ei mitään muuta.
Lähes mikä tahansa erillisjousituksella oleva rc-auto säädetään tukivarret vaaka asentoon... Joskus karvan yli tai ali.

Se että isoon autoon on laitettu 4 senttiä lisää esijännitystä ei kerro mitään siitä millä korkeudella se nyt sitten olikaan.
Ilmeisesti "oikeasta" maavarasta lisättiin esijännitystä, jolloin auto nousi turhan korkeaksi...
Varsinkin kun puhuttiin perästä.

Kun maavara säädetään kohdalleen niin esijännitystä on silloin se määrä kun on.
Riippuen jousista jne se voi olla rc-autossakin vaikkapa sentin verran.
Siitä hyvästä maavarasta jos lähdetään nostamaan tai laskemaan niin sillä on oma vaikutuksensa auton käytökseen.

Mutta se että ylipäätään esijännitystä lisätään, ei tarkoita vielä yhtään mitään että ulosvaimennus kuolisi tai jotain.
Pahimmillaan jos ottaa esijännityspalat kokonaan pois niin pohjalevy on maassa.

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3779 : 18.05.12 - klo: 12.20 »
Esijännitys on vain ja ainoastaan maavaran säätämistä varten.
Ei mitään muuta.
Lähes mikä tahansa erillisjousituksella oleva rc-auto säädetään tukivarret vaaka asentoon... Joskus karvan yli tai ali.

Se että isoon autoon on laitettu 4 senttiä lisää esijännitystä ei kerro mitään siitä millä korkeudella se nyt sitten olikaan.
Ilmeisesti "oikeasta" maavarasta lisättiin esijännitystä, jolloin auto nousi turhan korkeaksi...
Varsinkin kun puhuttiin perästä.

Kun maavara säädetään kohdalleen niin esijännitystä on silloin se määrä kun on.
Riippuen jousista jne se voi olla rc-autossakin vaikkapa sentin verran.
Siitä hyvästä maavarasta jos lähdetään nostamaan tai laskemaan niin sillä on oma vaikutuksensa auton käytökseen.

Mutta se että ylipäätään esijännitystä lisätään, ei tarkoita vielä yhtään mitään että ulosvaimennus kuolisi tai jotain.
Pahimmillaan jos ottaa esijännityspalat kokonaan pois niin pohjalevy on maassa.

Kuten sanottu, nämä 1:10 vehkeet eivät ole tuttuja.

Mutta 1:1 autossa:
Maavara säädetään AINA jousen pituudella ja jäykkyydellä, ei esijännityksellä.
Tukivarret pitää olla vaterissa ja samansuuntaiset raidetangon kanssa, bumps steeringin takia. Tämä ei liity MITENKÄÄN jousiin.
Kun aloteltiin noita 1:1 kisajuttuja niin kokeiltiin monenlaista ja mentiin pers* edellä puuhun. Mutta sillain oppii.

p.s. Ei ollut tarkotus ruveta viisaampia neuvomaan, paitsi ihan pikkusen  :wink: