Kirjoittaja Aihe: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt  (Luettu 106580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #270 : 27.07.11 - klo: 14.27 »
Tottakai se aina jollekkin on etu.. Kauhavan ja Vantaan tapauksessa suhde on varmaan jotain 2 / 50..

En tiedä mistä sijoista taistelet, mutta jos satut olemaan vaikka top 10-kuskeja niin veikkaan ettei sillä radalla kauheasti ole merkitystä... eiköhän ne samat ukot siellä kärjessä ole?
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #271 : 27.07.11 - klo: 18.08 »
Tottakai se aina jollekkin on etu.. Kauhavan ja Vantaan tapauksessa suhde on varmaan jotain 2 / 50..

En tiedä mistä sijoista taistelet, mutta jos satut olemaan vaikka top 10-kuskeja niin veikkaan ettei sillä radalla kauheasti ole merkitystä... eiköhän ne samat ukot siellä kärjessä ole?

Jos luit edellisen viestini, niin huomasit varmaan ettei tämä asia häiritse mua millään tavalla, silti pakko vielä kommentoida kotiradan edusta.. Olen Jyväskylästä ja edellinen Jyväskylän SM-osakilpailu oli ensimmäinen polttiskisani ever. Ajoin top kymppiin ja olin finaalissa jopa neljäntenä suht turvallisella gapilla ennen lifen kyykkäämistä. Mulle on aika turha puhua ettei kotiradasta olis niinkään hyötyä, enpä jaksa uskoa että näin olis käyny muilla baanoilla..  :azn:

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #272 : 27.07.11 - klo: 19.33 »
Mulle on aika turha puhua ettei kotiradasta olis niinkään hyötyä, enpä jaksa uskoa että näin olis käyny muilla baanoilla..  :azn:
No kohtahan se nähdään  :wink:
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #273 : 28.07.11 - klo: 00.03 »
Kun tuplakisasta on kyse niin silloinhan tämän kotikenttäedun saa vain ekana päivänä.
Kyllä se rata on tullut jokaiselle tutuksi ekana kisapäivänä sen verran ettei kotikentän tuomasta edusta voida oikein enää mainita.
Ottaen vielä huomioon miten polttisradat kuluvat päivän aikana... Tokana päivänä rata on jokatapauksessa monttuisempi jne kuin se oli ekana päivänä.
Eniveis... turha siitä tokasta päivästä on valittaa kuinka se tuo etua paikkakuntalaisille, kun jokainen on saanut lauantaina treenata aamusta iltaan asti oikein nostajien kera.
Melkein väitän että jokainen joka on edes jotain luokkaa ajanut edes yhden kauden tosissaan kilpaa ja jopa jotenkuten pärjännyt, omaksuu radan kuin radan viimeistään kokonaisen päivän aikana.

Se kotikenttäetu on siis lauantaina... Eli täysin sama asia kuin missä tahansa osakilpailussa.

Poissa ttn

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #274 : 28.07.11 - klo: 08.49 »
Kai Lavangossa saa reenata jo koko perjantain kun on oikein tuplakisa??
XRAY XB9 / RB WS9 / Futaba 4PKS / www.racingfactory.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #275 : 28.07.11 - klo: 15.21 »
Luulenpa että sen näkee sitten vasta lähemmin.

Kiinni varmasti siitä minkälaisia kelejä kyseisellä viikolla on, eli miten rataa pystyy kunnostamaan.
Pahimmillaanhan voi olla että vasta perjantaina pääsee radan pistämään kuntoon, joka tietysti syö sitten siltä treenaamiselta aikaa... mut mut... Tässävaiheessa tietty vähän vaikea mitään varmaa vastausta tuohon sanoa.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #276 : 29.07.11 - klo: 22.15 »
Epäilen että ei saa treenata, kun pitäisi samalla radalla ajaa kaksi päivää kisaakin. Tämä tietysti täysin ulkopuolisen spekulointia. Mutta hienoa että saatiin selvyys missä kisat järjestetään, niin saa loma-anomukset laittaa sisään  :cool:
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #277 : 29.07.11 - klo: 23.21 »
Tämä taas johtaa aika nopeasti siihen että jos ei saa treenata niin sitten kotikenttäetu keskustelu vasta alkaakin.

Jokatapauksessa homma johtuu varmasti monesta asiasta.
Jos radan saa ajoissa hyvään kuntoon, niin väittäisin että perjantaina voi treenata ainakin johonkin asti...
Radan kun saa sitten illalla pienellä työllä taas hyvään kuntoon seuraavan päivän kisoja varten.
Ja taas jos kelit ovat olleet sitä että just esim perjantai olis ainoa päivä kun rataa voisi pistää kuntoon niin sillon voi äkkiseltään mennä sihen että perjantaina ei treenata, vaan silloin rata pistetään kuntoon.

Jokatapauksessa... ollaan varmasti fiksumpia lähempänä itse kisaa, kun tosiaan radan kunto ym asiat ovat selvillä.
Eihän me kuitenkaan haluta ajaa huonokuntoisella radalla, vaan väitän että moni mielummin tinkii treenaamisesta ja ajaa kisat hyväkuntoisella baanalla, kuin treenaisi jo kehnossa kunnossa olevalla radalla ja ajaisi kisat sitten vielä huonommassa kunnossa olevalla baanalla.

Siinä sitä kotikenttäetua vasta olisikin.
Kyllä me on täällä ajettu jo kulahtaneella radalla ja setupit on hierottu niihin kohdalleen.
On me toki täydellisessä kunnossa olevalla radallakin ajettu, mutta se on aina kuitenkin tasapuolisempi jokaiselle kun rata on hyvässä kunnossa.
Eiks nih?

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #278 : 30.07.11 - klo: 12.17 »
Sen verran tästä asiasta vielä, että tosiaan PKSRCA aktiivisesti kyseli heti Salon kisan jälkeen useaan otteeseen mahdollisuutta järjestää tuplakisa. Muilta seuroilta ei tullut vastaavia kyselyitä. Kun kisoja järjestetään, niin yksi kaikista tärkeimmistä tekijöistä onnistuneisiin kisoihin on seuran oma halu, joka tässä tapauksessa oli hyvin nähtävissä.

Tämä oli tietysti myös yksi päätökseen johtanut seikka. En itse usko, että tässä mitään kotikenttäetua luodaan mihinkään suuntaan, koska on nähty että radasta riippumatta muutamat kuskit pystyvät ajamaan useita sekunteja nopeampia kierrosaikoja kuin muut.

Ja käsittääkseni Lavangon rata on tälläkin hetkellä ajokunnossa, eli harjoittelemaan pääsee kyllä vaikka heti. Eli siis ei tarvitse odottaa sinne kisaa edeltävään perjantaihin saakka. Joskus on ajettu sellaisillakin radoilla, joissa yleistä harjoittelumahdollisuutta ei ole ollut laisinkaan ennen kisaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #279 : 30.07.11 - klo: 12.22 »
Niinhän sitä muutama vuosi sitten vielä tehtiin monessa paikassa että rataa muutettiin juuri ennen kilpailuja, eikä kukaan saanut sillä treenata.

Nykyään tätä ei ole enää missään tehty.

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #280 : 01.08.11 - klo: 22.29 »
Muilta seuroilta ei tullut vastaavia kyselyitä.

Pikkaasen noottia tuohon........... Timo ja mä kyseli Vaasan kisoossa , että miten mennään..... ja vastaus
kuului että Vaasan kisojen jälkeen...........
Ja siihen sarkastiseen perämettään....
Parkkipaikka n. 1000:lle autolle.....Ja n. 50 vaunupaikkaa SÄHKÖLLÄ asfaltilla.....ja KATETTU VARIKKO...
No... näillä mennään ja toivotaan Suomen suven jatkuvan suht kuivana sekä seuraavassa, että
seuraavissa kisoissa :laugh:
btv. mitens ne Salon maksetut osanottomaksut ???

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #281 : 15.08.11 - klo: 12.21 »
Samaa kysyn mä. Menikö sinne 30€ saloon pelkkään kahviin ja makkaraan? Saako niitä jotenkin takaisin?

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #282 : 15.08.11 - klo: 19.50 »
Menikö sinne 30€ saloon pelkkään kahviin ja makkaraan?
Ei. Olihan siellä pullaakin.  :tongue:
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #283 : 15.08.11 - klo: 20.47 »
En syönyt pullaa... Mut se olis kyllä varmaan korvannut jo aika paljon.

Mielestäni on härskiä että joutuu samasta kisasta maksamaan täyden hinnan toisen kerran nyt lavangossa. Kyse on kuitenkin Salon kisan korvaavasta kilpailusta.

Ja mitäs nyt sitten jos maksat ennakkoon Lavankoon 60€ ja sitten sataa kaksi päivää? Järjestetäänkö sitten taas uudelleen kisa johon joutuu taas maksamaan täyden hinnan?
« Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo: 21.02 kirjoittanut jannes28 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #284 : 15.08.11 - klo: 22.27 »
Kyseessä ei ole sama kisa... Kyseessä on korvaava kilpailu jotta saadaan täysi SM sarja ajettua.
Salon kisat on "pidetty"
Vantaalla pidetään sunnuntaina periaatteessa siis SM V osakilpailu.

Siihen en ota sanallakaan kantaa pitäiskö Salon kisamaksut palauttaa vai ei.
Maksoin itsekin 30e pullakahveista ja makkarasta...
Itseasiassa vaikka lopulta sai hakea makkaraa ja kahvia ilmaiseksi, heitin pari euroa silti kassaan.
Reissuun meni muutama kymppi rahaa eikä tavarat edes poistuneet auton kontista.


Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #285 : 15.08.11 - klo: 22.56 »
Jotta ylipäätään on ratoja, tarvitaan tekijöitä ja rahaa. Monille radoille kilpailut ovat ainuita tapoja hankia varoja radan ylläpitoon.
Mielestäni on kohtuutonta vaatia rahoja takaisin Salon kavereilta, jotka tekivät kaikkensa, että kisat olisi saatu vietyä läpi. Sitäpaitsi kisaa ei peruttu vaan keskeytettiin.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #286 : 15.08.11 - klo: 23.02 »
Ja tässäpä komppan Hokea....makkala on hyvää luokaa :grin:
Eli millään muota en moiti,,,,,, ja kuten totesi siitä KENO  voitosta...
Ja sitäpaitti ..pulla oli hyvää......
« Viimeksi muokattu: 15.08.11 - klo: 23.12 kirjoittanut HYPER 11 WRC »

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #287 : 21.08.11 - klo: 21.41 »
En ainakaan AKK:n sivuilta pistetilannetta löytänyt niin laskin ne itse, ilmoitelkaa jos virheitä...


                       Jkl   Kauhava   Vantaa 1   Vantaa 2   Yht.
1   Jarno Siltanen   100   82   0   0   182
2   Simo Ahoniemi   82   90   0   0   172
3   Ari Heinonen   54   100   0   0   154
4   Petri Mylläri   72   76   0   0   148
5   Matias Kuusinen   76   66   0   0   142
6   Tomi Salonen   69   72   0   0   141
7   August Poutiainen   57   69   0   0   126
8   Arto Heinonen   66   50   0   0   116
9   Tommi Alho   50   63   0   0   113
10   Henry Salmen   52   52   0   0   104
11   Jussi Rinne   63   38   0   0   101
12   Teemu Leino   90   0   0   0   90
13   Joseph Quagraine   60   28   0   0   88
14   Miikka Kauttu   44   42   0   0   86
15   Turo Holm   48   36   0   0   84
16   Heikki Valtonen   42   40   0   0   82
17   Markku Honkanen   28   54   0   0   82
18   Marko Eklund   34   46   0   0   80
19   Tuomas Lintula   46   30   0   0   76
20   Harri Peltomaa   40   34   0   0   74
21   Juha Sartesuo   11   60   0   0   71
22   Jani Hovi   16   44   0   0   60
23   Mika Uutela   1   57   0   0   58
24   Reijo Mattila   38   19   0   0   57
25   Jarkko Mustonen   0   48   0   0   48
26   Jari Valkola   26   21   0   0   47
27   Max Mört   22   24   0   0   46
28   Sakari Penttinen   32   13   0   0   45
29   Henry Kanerva   21   22   0   0   43
30   Matti Jokelainen   15   26   0   0   41
31   Jarno Halonen   36   4   0   0   40
32   Timo Nurmi   3   32   0   0   35
33   Sami Huhta   14   20   0   0   34
34   Tuomas Thusberg   30   0   0   0   30
35   Sami Lehvonen   13   14   0   0   27
36   Mikko Heikkilä   7   18   0   0   25
37   Jari Eklund   24   0   0   0   24
38   Tomi Hakonen   6   16   0   0   22
39   Harri Valli   20   0   0   0   20
40   Juho Hattunen   19   0   0   0   19
41   Antti Nurmikumpu   18   0   0   0   18
42   Jose Husu   1   17   0   0   18
43   Jari Itävuori   17   0   0   0   17
44   Juha-Matti Kanervala   0   15   0   0   15
45   David Bendecon   4   10   0   0   14
46   Aki Savolainen   1   12   0   0   13
47   Teemu Vesterinen   12   0   0   0   12
48   Patrik Lundelin   0   11   0   0   11
49   Lasse Ilvessalo   10   0   0   0   10
50   Tomi Björkman   9   0   0   0   9
51   Joonas Hyvärinen   1   8   0   0   9
52   Niko Vuorenmaa   0   9   0   0   9
53   Jani Lindqvist   8   0   0   0   8
54   Kari Kanervala   5   2   0   0   7
55   Janne Simola   2   5   0   0   7
56   Petri Nirkkonen   0   7   0   0   7
57   Päivi Kanervala   0   6   0   0   6
58   Tuomo Örling   0   3   0   0   3
59   Heikki Suontausta   1   0   0   0   1
60   Jukka Ruuskanen   1   0   0   0   1
61   Tomi Kiuru   1   0   0   0   1
62   Janne Löfgren   1   0   0   0   1
63   Petteri Jäntti   1   0   0   0   1
64   Joona Haatanen   1   0   0   0   1
65   Joni Hietala   1   0   0   0   1
66   Ari Nevalainen   1   0   0   0   1
67   Jesse Sääkslahti   1   0   0   0   1


Tehdäänkö muuten Vantaan sunnuntain kisan erälistat vasta lauantain tulosten jälkeen..?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #288 : 22.08.11 - klo: 01.14 »
Muuten hyvä, mutta tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee  :wink:

Eli mää olen 16... jeee  :shocked:  :sad:

Huonompi tilanne tainnut olla viimeksi alokas kaudellani  :cheesy:
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo: 08.27 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #289 : 22.08.11 - klo: 07.12 »
miten pisteet muuten määrittyy?
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #290 : 22.08.11 - klo: 11.15 »
En ainakaan AKK:n sivuilta pistetilannetta löytänyt niin laskin ne itse, ilmoitelkaa jos virheitä...

Tehdäänkö muuten Vantaan sunnuntain kisan erälistat vasta lauantain tulosten jälkeen..?

-Henkka

Molempien kilpailujen (la ja su) erälistat tehdään tämänhetkisen pistetilanteen pohjalta.

Erälistojen laadinnassa kisajärjestäjällä on mahdollisuus poiketa pistetilanteen järjestyksestä, mikäli poikkeamiselle on olemassa vahvat perusteet.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #291 : 29.08.11 - klo: 16.40 »
Nyt kun M8 kausi 2011 on paketissa niin sarjan kiertäessä heräs ajatus siitä että onko nykyinen kisan aikatalutus paras mahdollinen?

Eli päivät alkaa klo:7-8 ja loppuu yleensä 19-20. Tämmöset päivät alkaa olemaan koko sarjan kiertäjille aika raskaita.
Kun pelkkä kisapäivä ei rajoitu pelkkään kisaan, vaan varikon kasaus ja matkat päälle venyy päivän mitta jo 20-30 tuntiin.
Tällästä settiä harvan kuskin pää/kroppa kestää ilman että ei majotu ennen kisaa tai sen jälkeen hotelliin jossa saa tasattua väsymyksen.

Olisiko mielekkäämpää jakaa kisat 2 päivälle niin että:
Lauantaina ajettaisiin esim. klo:11-20 tämä päivä sisältäisi reenikierrokset ja osan alkueristä.
Sunnuntaina ajettaisiin esim. klo:8-15 tämä päivä sisältäisi viimeisen alkuerän, nousut ja finaalin.
Samalla eräväliä voitas venyttää jotta auton huoltoon ja mekkauseen jäisi aikaa hieman enemmän.

Tällä systeemillä tulisi 1 hotelli yö joka tulee muutenkin pidemmällä olevissa kisoissa ja samalla voisi ajella mielekkääseen aikaan kisapaikalle. Ja kisan jälkee ei olisi aivan kuollut ja iso vehje otsassa maanantaina duunissa...

Idea tähän ehdotukseen tuli siitä kun kiersin sarjan ilman mekkaria joten päivät meni melkosta tahtia ohi ilman että kerkesiä paljon ajattelemaan koska ajoit oman erän, nostit seuraavan ja sitten mekkarina kaverin erässä jotta itselle sait omaan erääsi mekkarin.
Auton huoltoon kun tällä järjestelyllä ei tunnin eräkierroksella jää enää juuri aikaa. Pakolliset hommat kerkeää tekemään juuri ja juuri mutta jo diffien ja iskarien säätö/huolto samalla eräkierrokselle on sula mahdottomuus.
Myös löysempi aikataulu helpottaisi uusien kisaajien kynnystä lähteä kisoihin kun oman mekkarin merkitys ei olisi niin suuri.

Toivoisin että ensivuonna avarrettas mieltä sen verran että kokeiltas tuon tyypistä ratkasua "kaukokisassa" ja sieltä saadun palautteen perusteella tehtäs jatkopäätöksiä.  :smiley:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #292 : 29.08.11 - klo: 22.11 »
Eli tuplataan vesisateen mahdollisuus kisoissa.

Ei hyvä.

Kuten ennenkin on ollut puhetta niin ensisijainen kilpailupäivähän on lauantai ja sunnuntai mahdollinen varapäivä... mahdollinen mikäli järjestäjä haluaa/pystyy tätä optiota käyttämään.

Se että kisat venytetään kahdelle päivälle, on vielä raskaampaa perheellisille kun on jo "pakko olla molempina päivinä pois"

Aivan samalla tavoin on hommat menneet aina.
Koko sarjassa on vakio mekkari vain muutamalla henkilöllä.
Ihan samat kuviot ovat aina olleet... Ennen jopa vielä hullumpaa meininkiä kun on pitänyt joka erän alussa huolehtia ponderi omaan autoon, ja erän jälkeen ponderi vielä pois ennen nostamaan menoa.

Joka vuosi ehdotetaan kiinteitä numeroita vain ja ainoastaan siksi että homma olis kuskeille jotenkin helpompaa.
Nyt kaksipäiväisyyttä jotta sais viettää kauneusunensa rauhassa.
Mikähän vuosi tahdotaan että kilpailun järjestäjä hoitaa kuskeille vakio mekkarin joka puunaa ja duunaa setupit autoon... Kuskin ei tarvitse kuin ajaa??

Miksi näen aina uusien tai uudehkojen kuskejen haluavan jotain helpotusta omiin tehtäviinsä?
Ja miksi silti näen vuosittain uusia naamoja joilla ei ole sanallakaan valittamista aikatauluista, tai kisan pituudesta... Yleensä sentään (onneksi vielä) suurimmaksi osaksi saan kuulla vuosittain uusilta kuskeilta kommentteja että olis halunnut ajaa enemmän.
Onneksi on edelleen paljon kuskeja jotka haluavat ajaa... haluavat sitä kilpailuun kuuluvaa tunnelmaa missä saa jatkuvasti tehdä sitä ja tätä... auttaa kaveria ja tulla autetuksi.

Mä olisin armeijan aikana halunnu että mulla olis ollu vakio kantaja... Palvelus aika olis ollu kivempi kun se olis ollu lyhyempi... Päivät lyhyempiä ja mielummin itseasiassa vaikkapa ihan vain iltakoulu tyyppisenä.
Aamiainen sänkyyn kannettuna...


On... Kyllä... päivät on pitkiä... En kiellä yhtään.
Niitä ne on aina olleet...
Kisaa olen aina halunnut ajaa, ja ajan vaikka olis vielä tunnin pidempi aikataulu kuin nykyään.
Koskaan en ole valittanut että päivä on pitkä... Itse nautin kyseisestä harrastuksesta.
Haluan sitä harrastaa...
Haluan kilpailla ja taistella kavereita vastaan vaikka veren maku suussa.
Isommissa kisoissa olen kierrellyt missä aikataulu on startannut 8.00 ja päättynyt 20.00 joka päivä viikon ajan putkeen.
Hittolainen kilpaa mä oon lähteny ajamaan ja nimenomaan harrastamaan itselle rakasta harrastusta... En istumaan valmiiseen pöytään ja viettämään mökkielämää vailla aikataulua... enkä tippaakaan lusmuilemaan vaan jatkuvaa toimintaa.

Jos ei jonkun luokan aikataulut tai säännöt tai mitkä tahansa miellytä niin pysyttelee sitten niissä luokissa/harrastuksissa mitkä miellyttää.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #293 : 29.08.11 - klo: 22.30 »
Jos ei jonkun luokan aikataulut tai säännöt tai mitkä tahansa miellytä niin pysyttelee sitten niissä luokissa/harrastuksissa mitkä miellyttää.
Mielestäni kirjotin asian kohtuu selkeästi ja asiallisesti, enkä valittanut.
Lueppa joku kerta omat vastaukses ja mieti käsitteleekö ne mitenkään järkevästi ja rakentavasti asiaa mihin vastaat. Ja vastausta ei tarvi joka kerta editoida sen jälkeen kun on foorumille jotain kirjotellu.

Toin jutussani pointteja esille että pidemmät mekkaus ajat helpottas auton säätämistä jolloin kilpailusta tulis entistä tiukempaa ja kaverille vois hoitaa mekkauksen kunnolla eikä hosuen kun aikaa on vähemmän käytettävissä.

Myös aikataulullisesti kisat kestäisivät tuntimääräisesti lähes saman ajan mutta mutta aikataulu sijoittuisi ihmismäisempään aikaan.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #294 : 29.08.11 - klo: 22.56 »
Kuin myös, kirjoitin asian kohtuu selkeästi, enkä valittanut.

Vastaukseni käsittelee asiaa aivan yhtä rakentavasti ja järkevästi kuin sinunkin viestisi.
En ole sinun kanssasi asiasta yhtään samaa mieltä, eikä minun tietysti tarvitsekaan olla... Kuten ei sinunkaan tarvitse olla samaa mieltä kuin minä.
Mitähän lie editoimisella edes yritit tarkoittaa... mikäli näet että olen muokannut viestiäni, se ei koskaan tarkoita että muuttaisin kirjoittamaani... Olen lisännyt viestiin tekstiä jotta ei tule turhaan luotua uutta.

Yhtä ihmismäinen aika on käydä töissä... Herätä aamulla ennen seitsemää... Viedä muksu tarhaan... mennä töihin... Tarhan kautta kotiin... hoitaa iltapuuhat ja huomata että kello on jo yhdeksän.

Ei kisaamiseen tarvitse yhdistää ruotsinlaivasimulaattoria ja tiimipalavereja virvokkeiden parissa.
Jättää ylimääräiset asiat pois niin ei se kisapäivä ole yhtään sen pidempi tässä luokassa kuin missään muussakaan.

Nyt jo nähtiin miten moni jätti sunnuntain kokonaan väliin omien työ sekä perhe menojensa takia... Miten paljon jäisikään kuskeja pois mikäli kisat olisivatkin kaksipäiväisiä, eli jokainen osakilpailu veisi aikaa muulta elämältä jopa enemmän kuin nykyinen yksipäiväisyys.
Tiedän kyllä että mekkausaikaa on vähän... Varsinkin ennen A finaalia... Siksi näemmekin lähes aina teknisen kympin.
Aina on aikataulut olleet tiukkoja... Jokainen on joutunut ekana kautena tähän sopeutumaan ja joutuu joka kaudella toimimaan aivan yhtä kiireessä.
Jotku tekevät sen vaan paremmin... nopeammin ja jo rutiinilla.
Ei kilpailemisen ole koskaan ollut tarkoituskaan olla helppoa.

Kaksipäiväisyydellä en usko nyt jo nähtyjen perusteella olevan mitään parannusta siihen että kuskeja olis enemmän kuin nyt... Väitän että jopa vähemmän, kun muu elämä painaa myös päälle.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #295 : 29.08.11 - klo: 23.05 »
Sunnuntaina aikataulu oli tosiaan vähän tiukempi, kun oli vähemmän kuskeja. Hyvin ehti silti nostamaan, mekkaamaan kaverin ja iskaritkin sai huollettua alkuerien välissä, pari kerrallaan tosin, mutta kuitenkin. Muuten onneksi vehkeet toimi hyvin ja ainoa rikkoutunut osa oli takahubin tappi ekassa treenissä, niin ei ollut paniikkia missään vaiheessa.
Liikaa Kyoshoja

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #296 : 29.08.11 - klo: 23.07 »
Korvenmaa sen tiesi. Näppisrallia tiedossa. Mielestäni asialliseen keskustelunavaukseen täysin epäasiallinen vastaus. Pointit tuli selväksi, mutta sävy oli "etkö urpo tajua"

turha varmaan edes sanoa mielipidettään ettei kohdella kuin jotain vajaamielistä.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #297 : 29.08.11 - klo: 23.27 »
Älä nyt Janne viitsi lähteä tuolle linjalle.

Mikäli halutaan vastaukseni ottaa tuolla tavoin niin sille en mahda mitään... Tai no ehkä voin edes sanoa ettei tarvitse vetää niin pipo kireällä että ottaa vastakkaisen mielipiteen tuohon sävyyn.
Ei todellakaan mikään "etkö urpo tajua" sävytteinen viesti.
HUOM... eriävä mielipide asiaan.
Yhtälailla vois sitten sanoa että Saken viesti oli "ettekö te muut urpot ole tajunneet tätä edes vuosien aikana"

Hauskoja asenteita... pitää olla samaa mieltä tai vastaus ei ole asiallinen vaan turhaa vänkäämistä ja epäasiallista.   :laugh:

turha varmaan edes sanoa mielipidettään ettei kohdella kuin jotain vajaamielistä.

Sanos muuta... Heti kun mielipiteeni asiaan sanoin niin kohdellaan kuin vajaamielistä... ja vain koska mielipide onkin eri.
Edit:   :tongue:

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #298 : 29.08.11 - klo: 23.59 »
Just tätä tarkoitin. Turha edes keskustella asiasta. En vain pidä siitä että leimataan heti ihmisiä valittaviksi aloittelijoiksi jotka varmaan haluaa kisajärjestäjän hommaamaan itselleen mekkarinkin että voi ottaa vaikka kauneusunensa. Minun mielestäni suoraa v*****lua. vaikka itsekin rakastan kisaamista, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan että kisat olisivat aikataulullisesti inhimillisempiä. Tilanne on mikä on, ja niillä mennään mitä annetaan Ei se muuten poistaisi rakkauttani lajiin että kisapäivät olisivat kaksipäiväisiä. Vai jättäisikö HOKE tulematta sitten? Jos joku jättäisi sitten tulematta niin eikö sen kannattaisi etsiä itselleen sopivampi laji niinkuin aiemmin ehdotettiin?

Joo. En valita enempää ettei vaan päästäis helpommalla. Lukitsen aiheen omalta kohdaltani.
« Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo: 00.09 kirjoittanut jannes28 »
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #299 : 30.08.11 - klo: 00.36 »
Mielenkiintoista huumorintajuttomuutta.  :shocked:

Ja mä tarkoitan just tätä... Vaikka sanon että ei tartte ottaa mun viestiä pipo kireellä vaan ymmärtää että se on vain eriävä mielipide jossa on mukana myös huumoria... Silti jatketaan samalla asenteella "turha edes keskustella"
No niin näköjään on, kun ei saa olla asiassa eri mieltä... Ei saa esittää perusteluita eikä jestas sentään missään nimessä saa heittää huumoria mukaan.  :cheesy:

En ole leimannut Sakkea valittavaksi aloittelijaksi.
Itseasiassa en edes kertaakaan mainitse että hän valittaisi.
Minä en jättäisi luokkaa ajamatta jos kisat olisivat kaksipäiväisiä...
Mutta kuten viittasin niin se tuskin toisi niitä uusia kuskeja ja saattaisi ehkä jopa vähentää jo olemassa olevia.
Tämähän nähtiin nyt tänä viikonloppuna kun sunnuntailta jäi monta kuskia pois... Yhden päivän kyllä pystyi pyhittämään kisaamiselle, mutta ei kahta.
Yksi ainakin jopa maininnut asian kisatopikissa ja kisoihin osallistuneista listoista tämän näkee myös erittäin hyvin.
Kyllä... sais olla aikataullisesti inhimillisempiä... Eli kaventaa vaikka vähän ruokataukoa ja pidentää muuten vaikka koko päivää... Rankkaa vetää koko päivä isolla meiningillä... Aja... nosta... mekkaa... auta kaveria... aja... nosta... mekkaa... auta kaveria...
Mielummin mä oon vaikkapa radalla yhtenä päivänä yhden tunnin pidempään, kuin kahtena päivänä puolipäivää.
Kysykääpäs kotiväeltä mitä mieltä he asiasta ovat... onko parempi että lähdette kisoihin perjantai iltana ja palaatte ehkä jopa lauantai iltana/yönä.... Vai lähdette perjantaina ja saavutte sitten sunnuntai iltana/yönä.


Mut ihan oikeesti nyt... Ei tartte hermostua huumorista... Jos ei sitä ymmärrä niin sitten sivuuttaa sen...
Mutta ei nyt taaskaan tartte alkaa mun kanssa väittelemään että pottuilenko jollekin ja leimaanko valittavaks aloittelijaks... Sanoin jo että en... Mikäli asian siten ottaa niin on ymmärtänyt väärin



Otetaan nyt vielä sekin asia huomioon että jokaisella radalla ei välttämättä saa/pysty järjestämään kisjoja kuin yhtenä päivänä.
Ja varsinkin se että nyt jo on vaikeaa saada järjestäjiä, buffaa ym edes yhdelle päivälle niin miten vaikeaa sen porukan saaminen olisi sitten kahdelle päivälle...
« Viimeksi muokattu: 30.08.11 - klo: 00.40 kirjoittanut *HOKE* »