Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 56
1531
Jepa, eilen oli kyllä luvattoman hauskaa ja tosiaan tilanteita oli ekan vartin aikana enemmän kun viime lauantaina yhteensä.  :tongue:

Oli muuten julmetun mukavaa kahinoida ties kuinka monta tankillista putkeen. Ihan älyttömän mukavaa kun ei tarvinnu kun käydä tankilla välillä kahinat jatku. Suoralla mentiin rinta rinnan ja mutkissa sijoitukset vaihtu kun RR-kisoissa konsanaan  :cheesy:

Eihän tätä tietenkään kukaan usko kun oltiin vaan neljän IGT:n kesken salaa reenaamassa - paitsi olihan meillä hetken aikaa yleisöä  :grin: joku pikkupoika oli isänsä kanssa hetken katsomassa - todistajia...

Harmi kun nyt kelit ja lomat sotkee aikatauluja ja seuraavan kerran pääsen radalle vasta parin viikon päästä.

1532
Polttisautot / Vs: RALLY GAME LUOKKA KESÄLLÄ 3 KISAT
« : 10.06.08 - klo: 08.17 »
Jerzille kysymys: Miksi tiputat 1/8 autot pois?

Ei syynä voi olla, että joku toinen järjestää myös kisoja melkein samalle luokalle  :undecided:

Mikahan on järjestämässä IGT VAKIOLUOKAN kilpailua, missä on Kyosho mukana - ei varsinaista rallygame kilpailua.

Mutta jos olet asiassa viimeisen sanasi sanonut, niin harmi ja ei kai me muut sitten voida kun järkkäillä kisat omin voimin...

1533
Taitaa olla lätäköiden tyhjennys kun pääsee radalle    :angry:
Mitä, mitä, mitä! Ei kai se oo jo satanu  :shocked: ?

1534
Muutama auto kuin kiertää isoa rataa niin näyttävyyttä ei ole laisinkaan. 10 kaveria ei mahdu ajajakorokkeelle ajamaan ja voin kuvitella kuin finaali lähtö on tapahtumassa niin kuinka moni teistä ajaa 5min päästä ja viellä olis 10min jäljellä.
Pienempi rata ja suurempi prosentti päästä maaliin ja mikä parasta yleisö tykkää.
Jerzi
Eihän tossa nyt oo paljolti mitään logiikkaa  :undecided: Ajaahan ne 1/10 polttiksetkin isoa rataa ja hyvältä näyttää.

Kyllä tuo lauantain laimea esitys nyt johtui vain ja ainoastaan kaluston puutteesta - ja se johtui osin päällekkäisestä viikonlopusta toisen kisan kanssa ja erittäin huonosta onnesta meidän vähäisten osallistujien keskuudessa. Jos alkujaankin olisi ollut autoja enemmän olisi esim finaalessa ollut täysi rähinä ja parin auton keskeytys ei olisi näkynyt missään - vaan kuulunut lajin luonteeseen.

1535
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.06.08 - klo: 09.17 »
Viikko-pari ja sitten päästään vihdoinkin tykittämään Novak Mongoosella kun Towerilta tuli tilausvahvistus, saadaan sitten siitäkin kokemuksia :grin:
Ite en ole vielä vahvistusta saanut, mutta ilmeisesti pari kolme viikkoa ja mongoose pitäs myös tulla tähänkin talouteen :laugh:

1536
Jätkät laittaa ne IGT koslat siihen kuntoon että kestää päivän läpi.
Honkkarilla ei ongelmia ainakaan sen suhteen ollu...
Kunhan vaan olis RTR autosta tullu tarkistettua kaikki kriittiset ruuvit :P
Noh, noh mun "kosla" pysy koko päivän kasassa ilman minkäänlaisia teknisiä ongelmia. Alkuun sai toki säätää uutta moottoria kohilleen, samoin vaihteen säädöt oli hiukan hakusessa - eikä ihan kohallaan ole vieläkään. Mutta joo,  epäilykset oli kyllä kovat ja loppupeleissä todella positiivinen yllätys kuinka kaikki pelas hienosti. Kaiken kaikkiaan tästä on hyvä jatkaa.

1537
Oma aikataulu huomiselle on hiukan muista riippuvainen, joten en tarkkaan osaa sanoa - arvelisin, että siihen 17-18 haarukkaan osuu kun radalle pölähdän.

1538
Sää näyttäis ens viikolle (ainakin ti ja ke) hieman kehnolta, paitsi maanantai, eli ite ajattelin lähteä radalle - tuleeko muita? Torstaina ja/ tai perjantaina pitänee kattella uudelleen tilannetta.

1539
Merkkikeskustelu ja -kohtaisuus on ollut pohja vakioluokan luomiselle mutta olen valmis avaamaan sitä hyviin kokemuksiimme perustuen, siitä kohta. Ennen sitä haluan painottaa, että sääntelyn peruste on edelleen turvata tasaväkisyys GT autoilussa ajaapa sitten suoraan boksista -autolla tai itse rakennetulla GT autolla. Tarkoituksena siis edelleen ratkaista kilpailut ajotaidolla eikä moottoritehoilla.
Niin eihän sillä merkillä itsessään ole mitään merkitystä jos tosiaan suorituskyvyssä ollaan samalla tasolla - vieläpä jopa suurin piirtein samoilla kustannuksilla (kustannuksilla tarkoitan, ettei ne karkaisi älyttömän suuriksi)
Lainaus käyttäjältä: Mika R
1 Moottori
Joko a) autopaketin mukainen moottori ja pakoputkisto TAI b) virimoottori yksivaihteisena (joko keskidiffillä tai "lukkodiffillä")
a) joo, mutta mitä tarkoitetaan autopaketin mukaisella? Eli sallitaanko sitten kaikki ns. vetokäynnistimellä olevat "sport" moottorit? b) Itse en ole tämän kannalla, jos ajetaan vain yhtä luokkaa. Vaikka Mika saikin ehjällä ajollaan saman määrän kierroksia kuin Jonni niin suorituskyky ei todella ollut samaa luokkaa - sen mitä itse seurasin.
Lainaus käyttäjältä: Mika R
2) Kori
GT autojen mukainen renkaat peittävä kori (matala C8 Lola -tyyppinen kori ei sallittu)
Joo just näin
Lainaus käyttäjältä: Mika R
3) Virittäminen / optio-osat
Autoa saa virittää vapaasti haluamillaan osilla. Auto saa olla siten joko hihna- tai keppivetoinen. Jarrut pakolliset.

Minusta tämä on selkeä konsepti. Kokemustemme mukaan krossiauto viripannulla yksivaihteisena (esim. 16-18T kytkinkello) ei ole olennaisesti RTR autoa nopeampi, se voi olla jopa hitaampi jos alustan säädöt ovat puutteelliset. Tämä mahdollistaa tasaväkisyyden olipa kuskilla RTR auto tai itse rakennettu. Tässä yhteydessä puhumme siis edelleen vakioluokasta, koska viritys ei ole täysin vapaata.
En tiedä paljonko noita kokemuksia nyt oikeasti on IGT vs. krossari viripannulla ja yhdellä vaihteella - ainakaan lauantain perusteella en vielä vetäisi kovin suuria johtopäätelmiä. Toisekseen, mitäs sitten kun sen krossarin alustan säädöt ei olekkaan niin puutteelliset?

Sen minkä siinä viimeisessä finaalissa kyllä huomasin, oli että suorituskyky IGT:llä ja Hoken oliko se Ofna GTP vai mikä niin oli aikalailla vastaavat - ainakaan ajamalla ei ero syntynyt suuntaa eikä toiseen. Hoke voinee myös itse kommentoida kokemuksiaan.

Ite olisin hiukan sillä kannalla että, olisi tämä IGT/ RTR -luokka liki kuten tähän asti ja rinnalla open. Open luokkaan mun mielestä kävisi mikä tahansa 1/8 4WD auto (ei C8), henkilöauton kori (kuten yllä), moottori .28 tai pienempi ja kumirenkaat. Stock tai pikemminkin Super Stock ja Open autot voisivat ajaa samoissa lähdöissä ja näin saataisiin tapahtumia kun radalla on hitaampia ja nopeampia samaan aikaan.

1540
Tuon radan lyhentäminen oli sen takia otettu esille jotta saadaan yleisölle kiinnostavammaksi ja sitä se nyt ei missään nimessä ollut.
Täh mitä sä meinaat? Eikö muka 1/8 2. finaalissa ollut tapahtumia  :lol: :lol: :lol: "yleisöllä" ei ainakaan ollut vaikeuksia seurata tilannetta - ja siis sekin siis tietysti vain Jerzin ansiokkaan selostuksen takia  :p

1541
Hey...
Vielä semmonen kyssäri tuli noista vaihteista mieleen, että mites toi halvatun 2 vaihteinen kello ylipäätään istutetaan moottoriin???
Onks siinä joku jatko palikka vai mit ihmettä???
Katoppa tästä manuskasta kohta 30 s. 19

Vaihtoehto b) Lataa ko. pdf (MAINTENANCE MANUAL, 18,6 Mt) tältä sivulta, ei tartte ootella, että sivu latautuu 15 min...

Edit: Mika kertoi viisaammin, tosta manuskasta näät käytännössä...

1542
No älä ny... Onhan jokainen äijä ranneliikettä reenannu sen verran että eihän tommosen nykimisen pitäis missään tuntua.
Ny menee jo normi offiks, mutta tää ranneliike on kyllä selkeesti pidempi kuin mihin keskiverto äijä on tottunu  :tongue: Pitää olla koko ylävartalo mukana liikkeessä  :tongue:

1543
Tietenkin huumorilla tuon heitin.
Jep, jep saispahan ettiä joka kierrokselle uusia ajolinjoja ku väistelee sammuneita autoja ja juoksevia kuskeja :lol:
Softimpi versio vois olla että kuskit on korokkeella ja mekkari on se joka auton käyntiin kiskoo...
Hehhee mä saisin kaks mekkaria kerralla - ekan ja vikan  :grin: Tai voi sen raukan rannetta joka mekkaa kahta autoa kerralla...

1544
Startti pääsuoralta (takasuora) lemans tyyliin.

Kuskit seisoo radan toisella puolella ja autot toisella... Kun lippu heilahtaa niin pikanen kipasu autolle... Mieletön ranneliike ja juoksu korokkeelle missä ohjain odottaa kuskia.
Siinä pistetään samalla moottorinsäätötaidot koetukselle...
Lähteekö käyntiin, pysyykö käynnissä ja pysyykö vieläpä paikallaan...
Muuten ihan jees, mutta koitappa Hoke sitten ajella siinä radalla kun me muut juostaan pääsuoran ja korokkeenväliä  :p

Mutta ihan oikeesti toi (saattas) olla ihan hauskaa jos lähtö ois varikolta - ei mun mosa pysys käynnissä sitäkään aikaa  :cheesy:

1545
Niin ja tehdään finaalien startti vielä varikolta moottori sammuksissa, eli kun lippu nousee saa aloittaa auton käynnistelyn - Gentlemen start your engines  :tongue:

1546
Vai ehdotus teille, jos ajetaan niin että kuskit itse tankaa sen auton :lol:

Jerzi
Joo hiukan säpinää (LUE: ei ole omaa mekaanikkoa  :lol:)

1547
Do diih moottorin sisään ajo on nyt sitten pulkassa ja eka huoltokin tehty - vaihdoin etulaakerin.

Ilmeisesti sitten sen seuraavan gallonan jälkeen olisi hyvä vaihtaa tuo takalaakerikin. Mites onko niistä Bocan takalaakereita kuulunut mitään?

1548
Toista juttua en oikein ymmärrä nopeasti luettuna tarkkaan, mutta kaveri on saanut tuon vaihtamaan paremmin keventämällä hieman vaihteen hammasta (cam ?) Eli se hammas tulee ulos keventymisen jälkeen hieman myöhemmin, ymmärsinkö oikein.
Ei "paremmin" vaan myöhemmin. Eli jos ongelmana on aikainen vaihto niin keventämällä tota vaihteen hammasta saa vaihtohetkeä myöhemmäksi. Mm. Frantsilla tais olla säätöruuvi jo tappiinsa kiristetty, mutta silti vaihtaa turhan aikaisin, eli massaa pois niin vaihto vaatii enemmän kiekkoja...

1549
Koska eilinen oli kaikinpuolin täydellinen päivä ja välineet toimi joka jampalla hienosti (ei olla turhan tarkkoja ) niin voisin rohkaista myös PK-seudun ulkopuolelta tulemaan mukaan seuraavaan kerhoiltaan jos vain suinkin! Autojahan on mm. Turussa ja Tampereella. Eikä ole väliä onko vakio vai ei, radalle mahtuu kyllä.
Mä olisin myös valmis lähtemään jonnekin muualle päiväks ajelemaan jos mukaan tulee/ paikalla on muitakin...
Seuraava kerhopäivä & -ilta on 18. kesäkuuta, vaikka Mikko ehdottelikin tästä joka viikkoista tapahtumaa :) No radallahan voi käydä lähes milloin haluaa eikä mikään estä...
Niin jos "kehoilta" olisi joka keskiviikko ja Pro Shopin varaosapakki olisi varmuudella sitten joka toinen keskiviikko Mikan toimesta paikalla. Vaikka taitaa noita varaosia löytyä muutenkin jos on vaan kuskeja paikalla. Ainakin mulla on tarkoitus kerätä noita kriittisimpiä osia pakkiin varalle. Tämä on kyllä yksi ihan ehdoton vakioluokan etu, että jokaiselta löytyy jotakin ja suurella todennäköisyydellä joltain juuri se tarvittava nikale...
Tältä pohjalta uskon että myös kavaillusta heinäkuun IGT -kisasta tulee erinomainen. Tasaiset autot, tasainen vääntö kuten eilen nähtiin ja kuski ratkaisee.
Yllättävan hyvin sai vääntöä eilen aikaseksi vaikka meillä oli eri välitykset mulla 14/17 ja sulla oli 15/19, huomashan tuon suoralla selkeesti. Todella odotan tota heinäkuun IGT kisaa, jospa sinne saatas monta vakio IGT:tä vääntämään.

1550
Kuinka kauan ootte saanu yhdellä tankillisella ajettua? Itellä on noi ajot ollu sen verran vielä katkonaisia, ettei ole päässyt testaamaan, tai ei oo vaan malttanut...  :p

1551
Oli kyllä mukavaa päästä jo ajamaan melkein pari tankillista  :laugh: Muutaman kierroksen pääsi jo kisaamaankin ja mukavaa oli - tätä lisää...  :p Ei vaan taida keretä kun vasta lauantaina.

1552
Vaiheisiin liittyen...

Jos vaihteiston ruuvia kiristää niin vaihtuuko kakkonen aikaisemmin vai myöhemmin???
Myöhemmin

1553
Hieman vakiovaihteen parannusohjeita copypastena: (ja tässä linkki alkuperäiseen juttuun).

"I noticed a couple things on my latest 2-speed service. First of all the 3mm pin mod still works great. Simply drive out the 2mm pin, drill the hole to 3mm in a drill press, and glue in a 3mm pin. If you don't have the bushings in the spur gear replaced with bearings thats a must also.

To adjust for a later shift you will need to remove some mass from the cam. To do this remove the set screw, spring, and ball. Wedge something under the cam to hold it out. Now using a bench grinder or Dremel remove material from the exposed outside curved edge of the cam but not at the tip. Leave a smooth transition to maximum diameter at the tip for strength. Do not create too much heat! You could drive the pin out and remove the cam to do this but I didn't want to loosen the fit of that pin. Just go slowly and take your time. I removed quite a bit while keeping enough material for strength and a smooth curve.

The stock spring does work best. The HPI replacement springs are smaller gauge wire with more turns and length and are therefore weaker. The ideal adjustment is found by screwing in the set screw so that the cam travel is just enough to reach the ID of the spur gear. Keep tightening the set screw until prying out the cam allows just enough travel to just reach the ID of the gear. The gives maximum spring compression without risking damaging the pin or spur by screwing in the adjustment too far. This would restrict the cam's travel and cause erratic engagement, pin wear, and second gear damage because the cam does not properly engage the pin.

After this mod early shifting is over. You can hold the car while accelerating and feel the shift nice and late in the powerband just like an 1:8 scale car. It is working very well for me with 17/21 pinions. Just remember you can never add material to the cam. I'd start by not removing the maximum amount and test it. Loosening the spring is another option if you cut too much but I think the adjustment procedure above yields the ideal setting."

1554
No enpäs kerenny kuitenkaan eilen, mutta tänään tullaan sitten ihan varmasti ja koitan keretä jo ennen viittä...

1555
Jos jotakuta kiinnostaa varamosa pakkiin niin täältä löytyy. Tätä kautta hintaa kertyi kaiken kaikkiaan noin 100€ ja mukana oli kaikki kytkinakselista pa.tankkiin, vain kytkinkello puuttuu.

1556
Tänään koitan tulla viimeistelemään sisäänajon, todennäköisesti siinä kuuden jälkeen.

Jospa huomenna pääsisi sitten jo ajamaan ihan kunnolla  :cool:

1557
-Fuel: it will contain only methanol, lubricant oil and free of nitrometano

??
Hiukan on ingliish hakusessa  :lol: spanioleilla  :lol:

Toi polttoainajuttu tarkoittanee, että nitron %-osuus on vapaa -  ehkä :undecided:

1558
Olisi mielenkiintoista nähdä millaisilla säännöillä tuolla ajetaan.
-A-


Hiukan copypastea tuolta sivuilta...  :wink:

TECHNICAL RULES FOR THE ULTIMATE WORLD CUP 1/8 GT (RALLY GAME)


TECHNICAL SPECIFICATIONS

All measurements referred in this section are minimum or maximum values.

- Minimal weight

 the car must be 3.300 gr. with transponder, batteries and body.

- Car dimensions:
Wheel bases Minimum 270mm, maximum 330mm
Maximum width: 310 mm
Maximum length: 730 mm

- Tyres: Only it is allowed tyres specific of 1/8 rally-game of natural or synthetic ribbon, they will have to be black and its maximum width will be of 45 mm and its maximum diameter will be of (tire - ribbon) 85 mm.
 - Mufflers: Only will be allowed mufflers and Manifolds recognized by EFRA of series 30XX.

- Bumper: this will be of flexible material in a way that bumper fill the front of car body and of a minimum height of 2 cm with a soft and flexible material (foam), that projects minimum 1cm over its support.

-Bodies: Only it is allowed the following: Audi gt, Toyota, Pontiac, Nixan, Porsche GT, Mclaren versions 1, 2, 3 and Dauber.
All windows must be traslucid. The forward and hind wheel steps will be shortened; All parts of the car have to be covered by the body.

-Holes:  It will be allowed a hole of 60 mm in the forward windshield, in models of four doors will be allowed to shorten the leads. It is permitted a hole of 60 maximum mm in the refrigerator head of the motor, it is allowed a hole for the exit of the mufflers, other hole of a maximum of 10 mm for the antenna and of 15 mm for set-up of carburetion, is permitted for the article a concentric hole with the tank of fuel as maximum of 50 mm and it will not allowed that affect to the forward windshield

-Wings: A single rear wing is allowed as long as it does not exceed the front view profile and the length of the car, the dimensions of the same will not be able to surpass the width, and total height of the respect auto body chassis and its maximum width will not surpass 65 mm.

-Transmissions: they are obligatory forward and rear differentials and is forgiven the gearbox or the speed variador.

-Fuel: it will contain only methanol, lubricant oil and free of nitrometano

1559
Mulla on kanssa ohjelmaa tänään, mutta ehkä huomenna ja ainakin keskiviikkona paikalla - sisäänajo vielä hiukan kesken...

1560
..tossa vielä eräiden jenkkien GT luokan säännöt:
1/8 GT Class Rules

..tuo kaikki on sit ihan rakentavassa hengessä, eli ei herneitä, kiitos.
Noi on oikeasti oikein hyvät open luokan säännöt, jotain mitä itsekin olen joskus miettinyt. Mun mielestä tuollaisilla säännöillä open luokka olisi oikein hyvä IGT vakioautoluokan rinnalla. Tarvitaan vain vetäjä? Tänä kesänä minä ajan vakiolla, mutta ensi kesä onkin jo toinen juttu - voipi olla, että on molemmat  :lol: Vakio IGT2 ja nykyinen open luokkaan  :lol:

Sen sijaan minun mielestä täysin vapaat säännöt ei ole hyvät, koska silloin joiltakin karkaa mopo varmasti täysin käsistä ja sitten ei oo kellään tai muilla kivaa - paitsi katsojilla  :tongue: Ei kisaa ajaminen ole kivaa jos vehkeet on täysin eritasoisia - selkeet raamit on hyvä olla  :cool:

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 56