Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Foxit

Sivuja: [1] 2 3
1
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 20.08.21 - klo: 10.55 »
Kyseistä automerkkiä ei enää valmisteta, joten usein hajoavien osien saaminen on melkein mahdotonta. Korvaaviakaan osia ei oikein saa näihin autoihin. Joku oli muistaakseni rakennellut associated sc auton tukivarsia näihin autoihin, mutta en oikein muista, että mistä mallista osat oli ja kuinka paljon vaati modaamista.

Kaikkein järkevintä olisi vain vaihtaa uuteen autoon, koska osien saaminen alkaa jo tiettyjen osien kohdalla olla mahdotonta. Luultavasti homma ei kauheasti innosta, jos osia on hankala saada ja niitä saa odotella pitkään.

Esimerkiksi Team Associated rc10sc6 sarjan autot ovat hyviä ja osien saa helposti.
https://hobbyfactory.fi/p41480/team-associated-rc10sc6-2-team-kit-70008

Kannattaa myös harkita luokan vaihtoa krossi autoihin, koska sieltä löytyy paljon enemmän kuskeja :wink:  Sc luokassa on nykyään aika vähän kuskeja krossi luokkiin verrattuna.
Kiitos vastauksesta. Tätä vähän pelkäsinkin. Pitää nyt tarkkaan miettiä mitä tekisin tämän rakkaan DESC210R :n kanssa. Joko lähden tähän metsästelemään lisää osia tai pistän tämän myyntiin. Autostani kiinnostuneet saa ottaa vaikka minuun yhteyttä ja tarjota autosta jotain mikäli kiinnostaa ostaa auto minulta pois ilman sähköjä.

Kovin hiljaiselta vaikuttaa tämä foorumi vai onko se vain pelkkää kuvitelmaa? Mihin kaikki keskustelijat ovat siirtyneet jos ovat?

Kiitos myös Team Associated rc10sc6 suosituksesta. Hobbyfactorilla noiden saatavuus on näköjään hieman niin ja näin. Ehkä tuossa Asson vehkeessä karstastan nyt tuota Short-pack tyyppistä akkua kun itsellän on jo hyvät varastot ns. perinteisempää kaksikennoista Lipoa.  Onko muita hyviä SC -vaihtoehtoja enää olemassa jossa akkutyyppi olisi vielä tuota pitkän mallista suosivaa vai ovatko jo kaikki siirtyneet tuohon lyhyempään akkumalliin?

Se miksi itse joskus tykästyin näihin SC-autoihin oli juuri näiden hyvä kestävyys. Sitä ennen omistuksessani oli vain nelkkukrossari Tamiyan DB-01 Durga (jonka omistan kyllä vieläkin). Ensikosketukseni radalla ajoon tulii siis tuolla vehkeellä ja 5.5 lankaisella harjattomalla moottorilla joten auto seisoi enemmän telakalla korjauksessa kuin ajossa. Hämmästys oli suuri kun sain tuon SC-auton hyppysiini, että millaisia tällejä ja katon kautta pyörähtyksiä se on kestänyt. Nyt vaan se pirun varaosasaatavuus sitten vaivaa että jos jotain ikävää sitten sattuisikin käymään, vaikka auto on toistaiseksi kestänyt ilman yhtäkään rikkimennyttä osaa. Eli tässä pitkälti syyt miksi haluaisin jatkaa SC-autolla ajoa. Kuvittelen että voin vapautuneemmin harjoitella ajamaan SC-autolla, jolloin auto on enemmän ajossa ja siinä samalla ajotaidot kehittyy nopeammin. Sitten pikkuhiljaa voisi siirtyä ehkä taas enemmän myös noihin perinteisempiin krossareihin. Aiemmin minulla on tässä ollut tuo 5.5 -moottori kiinni mutta siirsin sen takaisin Durgaan ja nyt minulla on tässä DESC210:ssä 13.5 -moottori.

Onko muuten SC -autojen suosio jostain syystä laskenut? Eli oliko kyseessä vain jokin 2010 -luvun hetkellinen muoti-ilmiö vai mistä on kyse? Mistä muuten voisin löytää tietoa pidettävistä RC:llä ajettavista SM-kisoista tai muista vastaavista paikallisista kisoista?

Joitain osia saa, ainakin tukivarsia ja hubeja. Printattuina.
Face-ryhmässä on ollut keskustelua aiheesta.
Onko sinulla jotain linkkiä tai vinkkiä tuohon Facebookissa velloneeseen keskusteluun. Itse en aivan heti tuolta löytänyt. Mikä on mahtunut olla noiden printattavien osien kestävyys käytännössä?

2
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 18.08.21 - klo: 12.32 »
Hei rakkaat foorumistit! Voisitteko opastaa tällaista hieman ajastaan jälkeen jäänyttä DESC210R:n omistajaa että mitähän tässä kannattaisi jatkon kanssa tehdä. Olen taas pitkän tauon jälkeen innostunut ajamaan tällä Corrilla ja tykkään hirmuisesti auton kestävyydestä ja siitä kuinka helppo sitä on hallita. Mutta se suuri kysymys kuuluukin että mitä minun kannattaisi jatkossa tehdä ku näyttää pahasti siltä että varaosia näihin ei enää löydy uutena juurikaan kuin poistolaareista tai sitten käytettynä harrastajilta? Sydameni sykkii varsin vahvasti tämän auton pitämisen puolesta mikäli löydän riittävästi varaosia takaamaan ajojen jatkumista. Onko hyviä vinkkejä mistä voisi löytää tähän varaosia parhaiten? Erityisesti tarvitsisin etutukivarret (TD330380) ja takatukivarret (TD330381) tulivat ensimmäisinä mieleen, ratasdiffi (TD210034) myös kiinnostaa? Tuleeko teille mieleen noille korvaavia osia tai muita herkästi hajoavia osia joita kannattaisi hankkia varastoon? Olen myös kiinnostunut ostamaan tällaisen auton kokonaisena tai sen osia ilman sähköjä jos jollain olisi tällaista vielä nurkissa pyörimässä.

Niin ja sitten se toinen kauhuskenaario - mitenkäs sitten jos joudunkin siirtymään johonkin toiseen SC-autoon... Minkä merkkisillä ja mallisilla tämän hetken nopeimmat SC-kuskit ajelevat kisaa? Vieläkö esim. täällä aikanaan kovaa DESC210 kovaa painelleet ajavat samoilla autoilla vai oletteko jo vaihtaneet toiseen merkkiin tai mitä suosittelisitte tätä DESC210R korvaamaan?


3
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 28.06.10 - klo: 10.06 »
Tietääkös kukaan mistä tuollaisia ohuita koaksiaaliantenneja mahtaisia saada? Itselläni lienee mennyt poikki vastaanottimesta tuo johdon pää, vaikkei silminnähden näy mitään vauriota. Kantama on siis lyhentynyt noin 20 metriin. Vastaanotin tuommoinen Eurglen tekele:
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcps2806002

4
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.04.10 - klo: 11.03 »
Minulla tuli tuossa omituinen ilmiö Lipoakkuni kanssa. Se vain pimeni kesken ajon. Toisin sanoen sieltä ei tule yhtään virtaa, eikä sitä pysty nyt lataamaan. Veikkaus on että akkukotelon sisältä on jostain kohtaa yhteys poikki, mutta ongelmana on että kyseessä on tälläinen kovakuorinen akku. Onkos kukaan saanut millään hyvällä jipolla näitä tämän tyyppisiä kuoria avattua niin että pysyisivät vielä jotenkin ehjinä? Tälläinen akku siis kyseessä eikä ole edes kovin vanha:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-batterylipo-intellect-4000mah-stick-pack-hard-case-iphc72s4000-p-28370.html

5
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.04.10 - klo: 10.57 »
Mitä sinä teet purkuominaisuudella Lipoissa? Ei niissä ole muisti-ilmiötä, joten ei niitä tarvitse eikä pidäkkään purkaa.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 17.04.10 - klo: 17.13 »
Miks et suoraan hae laadukkaampaa servoa niin ei tarvii ravata vaihtamassa.
Jos on jo suoraan paketista ollut rikki niin mitä voi odottaa servojen laadusta noin yleensä...?

Ei ainakaan pitkää ikää.

Olen ostanut kyllä suoraan rikkinäistä ihan Futabaltakin, ja se kait pitäisi olla ihan laatumerkki... Joten katsotaan nyt miten käy tuon servon kanssa. Minulla on nyt sen verran vähän rahaa ja kärsivällisyyttä katsoa miten tuo toimii. Jos tuo sanoo sopimuksensa irti alle vuodessa niin isken vain takaisin vanhan futaban tai perfexin servon joita varastossa piisaa ja taas homma toimii  :grin:. Kyllä minun Perfexin servotkin ovat kestäneet jo useita vuosia vaikka ovat täälläkin aivan surkeiksi haukuttu.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 17.04.10 - klo: 14.52 »
Vastaan itse itselleni. Se servo oli jo valmiiksi rikki. Sain suoraan toimivan DS090M:n  tilalle. Toivotaan että nyt toimisi hieman pitempään kuin tuo edellinen... Voi sitten samalla tutustua että huomaako tämmönen amatööri digitaalisessa ja analogisessa jotain eroa  :laugh:

8
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 16.04.10 - klo: 21.28 »
Kävin tuossa Kärkkäisellä sitten vaihtamassa Power Hd:n hajonneen analogisen servon tilalle digitaalisen DS090M:n. Törmäsin nyt kummalliseen ongelmaan servon kanssa, en saa vartta kääntymään kädellä kääntäessä ollenkaan. Servoon ei siis ole kytkettynä virtaa ollenkaan. Onko servo siis jo valmiiksi sökö? En pääse servoa nyt kokeilemaan koska olen viikonlopun muualla eikä radiolaitteita ole käytössä ollenkaan.

9
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 16.04.10 - klo: 21.23 »
Tuo iskaritornin lyhentäminen päistä kuulostaa oikein hyvältä idealta. Kiitoksia paljon Hoke! Taidan muutenkin ostaa jatkossa vain noita kuituvahvisteisia torneja durgaani.

10
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 16.04.10 - klo: 11.27 »
Edellinen takasiipi oli juuri noin kaarevasti leikattukkin, eikä se kestänyt yhtään sen pitempään. Pitää varmaan opetella ajamaan niin ettei auto kaadu ollenkaan tai sitten hankkia tusina takasiipiä varastoon  :grin:

11
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 16.04.10 - klo: 10.18 »
Pitää varmaan nyt pistää raportteja tuosta uudesta takasiivestä minkä juuri autooni asensin. Se näytti kestävän noin tunnin ajoa, kunnes lähti halkeamaan taas tuolta takakulmasta. Omasta mielestäni kaadoin autoani paljon vähemmän kuin kanssaajajani Turun RC-areenalla. Pistääkin ihmettelemään että miksi tuonne takasiiven takakulmaan tehdään valussa noin jyrkkä kulma. Nimittäin jos se kulma olisi jouhevampi niin se kestäisi taatusti enemmän iskuja. Tällä hetkellä se luo vain jännityskeskittymän josta siipi lähtee jossain vaiheessa varmasti repeämään. Pitää varmaan jostain metsästää sitä lasikuituteippiä ennen kuin siipi repeää lisää  :smiley:.

12
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 16.04.10 - klo: 10.10 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?
Nyt en kyllä ainakaan minä ymmärrä kysymystä. Siiven pitäisi mennä paikalleen ihan jees kun leikkaa alareunasta vakio "viivoja" pitkin ja poraa vakioreiät. Onhan sulla ne säätöpalat välissä mihkä siipi tulee kiinni?

Niin siis takasiiven etureuna ei kannata ylettää siihen iskaritornin päälle. Tämä siksi, koska muuten takasiipi saatta rikkoa iskaritornin kun auto lentää katolleen. Minulla on kerran käynyt niin ja sen jälkeen siirsin siipeä vain hieman taaemmaksi. Sen jälkeen takasiipi ei ainakaan rikkonut iskaritorneja.

Lexan siipi ei kyllä todellakaan hajoita iskaritornia.
Ei vaikka minkä tekisit.
Torni hajoaa ihan muusta syystä kuin siitä että siipi on sen päällä, tai siipi ylipäätään osuisi.

Minulla on tuosta siiven sijoittelusta sitten ihan eri kokemukset kuin sinulla. Nimittäin viime syksynä minulla napsahti yksi iskarin torni poikki kun lensin ensimmäisen kerran autollani katolleen. Tämä tapahtuis siten, että autoni etupää tökkäsi ja sen jälkeen takapää lähti ilmaan, siitä sitten suoraan katolleen. Minkäänlaista iskua iskaritorniin ei tässä tapauksessa voinut tulla muuta kuin takasiiven välityksellä! Heti kun siirsin takasiipeä taaemmaksi niin näitä muovisia iskaritorneja ei ole hajonnut ainakaan tuosta syystä.

Myöskin oople oli saanut Durgan julkaisun jälkeen raportteja hajonneista takaiskaritorneista:
http://www.oople.com/rc/photos/reviewtamiyadurga/page11.html


13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 15.04.10 - klo: 00.20 »
Pistetääs tänne tyhmä kysymys. Onko Raisiossa vielä jonkin sorttista sähkökrossareille tarkoitettua rataa?

14
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 13.04.10 - klo: 14.37 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?
Nyt en kyllä ainakaan minä ymmärrä kysymystä. Siiven pitäisi mennä paikalleen ihan jees kun leikkaa alareunasta vakio "viivoja" pitkin ja poraa vakioreiät. Onhan sulla ne säätöpalat välissä mihkä siipi tulee kiinni?

Niin siis takasiiven etureuna ei kannata ylettää siihen iskaritornin päälle. Tämä siksi, koska muuten takasiipi saatta rikkoa iskaritornin kun auto lentää katolleen. Minulla on kerran käynyt niin ja sen jälkeen siirsin siipeä vain hieman taaemmaksi. Sen jälkeen takasiipi ei ainakaan rikkonut iskaritorneja.

15
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 13.04.10 - klo: 09.45 »
Ootteko muuten miten sijoittanut ton takasiiven durgaan, eli oletteko laittaneet sen hieman taaemmaksi vai leikanneet siipeen aukot iskaritornien kohdalle?

16
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 12.04.10 - klo: 22.46 »
Näin olen kyllä kuullut että eivät yleensä kestä krossareissa kovin hyvin. Mitenköhän toimisi sellainen ratkaisu, että leikkaisi siiven niin ettei siihen tulisi tuonne takaosaan tuollaista muotoilua niinkuin esim. kasausohjeissa näkyy? Eli toisin sanoen leikkaisi siiven vain ihan suoraa linjaa pitkin.

Entäs onko kukaan kokeillut noita 3dracingin polypropeenisia takasiipiä? Ne vaikuttaisi siltä että kestävät mutta painavat niin syntisesti että varmasti siirtävät painopistettä melkoisesti taaksepäin...

17
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 12.04.10 - klo: 22.19 »
Mitenkäs hyvin teillä muilla Durgan omistajilla on takasiivet autossa kestäneet? Onko tämä nyt sellaista kulutustavaraa joiden hajoiluun pitää vain tottua? Vai olisiko joitain muita vinkkejä miten se saisi kestämään pitempään? Joskus vain tulee kaadettua auto eikä se välttämättä tarvitse kummoista tälliä että siipi lähtee repeämään jostain.

18
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 04.04.10 - klo: 13.44 »
Pistetäänpä lisää kokemuksia Power HD:n 1501MG:stä. Nyt kun tuota servoa on käytetty muutamat ajot niin ilmeni erittäin ihmeellisiä ongelmia, joita aluksi luulin radiohäriöiksi. Kävi siis niin että huomasin servon liikkeen hidastuneen huomattavasti toiseen suuntaan kääntäessä. Tämän jälkeen radioyhteys katosi miltei kokonaan nopeuden säätimen ja vastaanottimen vilkutellessa valojaan. Vaihdoin tilalle vanhan servon ja radio-ongelmat katosivat. Kun otin power Hd:n servon käteeni käänneltäväksi niin huomasin että toiseen suuntaan vääntäessä se oli todella jäykän tuntuinen, servosaverin jousikin antoi periksi.

Olettaisin että tässä kävi sitten niin että servo joutui toiseen suuntaan kääntyessä tekemään niin suurta vastusta vastaan työtä että bec-piirin virran syöttö kyykkäsi jolloin myös radioyhteys rupesi pätkimään. En sitten tiedä mitä servolle tapahtui, menikö laakerit, rattaat vai mitä mutta servo lähtee takaisin Kärkkäiselle kun pääsen Lahden suunnalla taas käymään!

Tällä hetkellä 1/10 autossani palvelee paljon heikommilla suoritusarvoilla varustettu vanha Futaba FP-S148 ja näyttää homma hoituvan silläkin enemmän kuin hyvin  :laugh:

19
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 21.03.10 - klo: 11.47 »
Eiköhän nois kaikissa servoissa ole ihan samanlaiset stardandikiinnikkeet, eli tuollaiset korvat mistä se tulee ruuveilla kiinni runkoon. Jos et ole varma niin ota vaikka vanha servo kärkkäiselle mukaan niin eiköhän ne sieltä opasta, samalla tulee varmistettua että onko se oikean kokoinen. Joskus mitoissa saattaa olla pieniä eroja. Saahan sen servon toki aina palautettua jos ei käy :).

20
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 21.03.10 - klo: 10.49 »
Ei ole noista pienemmistä Power Hd:n servoista kokemusta. Näköjään POWER HD 1160A tekniset tiedot sanovat että nopeus on 0,12 sec/60 astetta ja vääntö 2,7Kg/cm. Nuo arvot on mitattu varmaan 6V jännitteellä jolloin servo toimii hieman tehokkaammin. Näyttäisi siis siltä että nopeutta on aivan riittävästi ja vääntöä 1/16 autoon. Myöskään nuo muovirattaat eivät joudu noin pienessä autossa niin koville kuin isommissa.

Yleensä auton vastaanotin muuntaa ajoakun 7,2V jännitteen 6 voltiksi servoille, joten siitä ei tarvitse kantaa huolta. Eri asia sitten jos käytät erillistä akkua servoille ja vastaanottimelle. Hinta on 4,5€ kärkkäiseltä joten en usko että paljon siinä häviät vaikka tuota kokeilisit. Noihin pitäisi käydä ne Futaban servon varret, en tiedä onko tuossa valmiina mukana kuten ostamassani 1501MG:ssä.

21
Kiitoksia! Tuohon olisi varmaan tarkoitus laittaa oikeat iskarit alle, nykyiset on jotkin sen näköiset muovist koristeet...

Mitkähän tuohon sopisi ja olisi kohtuullisen edulliset?

Yeah Racingiltä löytyy myös pätevät. Itse tilasin RCmartilta tämmöiset:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-alloy-70mm-buggy-bigfoot-dp0004sv-p-21916.html

Mäntä istuu noissa tiiviisti. Mukana kahdet eri jäykkyiset jouset. Noihin toisiin TI- malleihin ei välttämättä kannata sijoittaa koska niissä männät istuvat hieman väljemmin. Tuolta RCmartilta saa ainakin edullisesti noita pituusvälillä: 50mm - 120mm, 10mm välein.

22
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 12.03.10 - klo: 00.18 »
Moro!

Kyllä niissä savoxeissa on sitä vääntöä ihan riittävästi.
Itse ajoin polttiksessa ilman ongelmia koko kauden 20kg mallilla.
Jakso vääntää paremmin kuin aikasemmat servoni,jokunen tullut kokeiltua.
Toiset ajo 12kg servollakin ohjauksessa koska oli niin nopea.eikä ollut voiman kanssa ongelmia.

Varmasti 7kgcm vääntö ohjauksessa riittäisi hyvin monessakin autossa jos se servo sen verran oikeasti vääntää. Mieluusti näkisin ihan oikeita testejä näillä laatuservoilla testipenkissä. Jos joku on näitä testaillut niin pistäkää ihmeessä vaikka youtubeen videon pätkää niin voi katsella että pitävätkö valmistajien ilmoitukset miten paljon paikkansa. Itse en valitettavasti omista esim. viilapenkkiä ja kalavaakaa, niillä kun kyhäisi mittarin helpostikkin vääntömomentin mittausta varten...

23
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 11.03.10 - klo: 22.39 »
Ostin uuden servon ja tein samalla nopeustestiä Savöxin SC1258 ja Ace / Associated DS1313 servon välillä

Tässä Youtube-videot:
Savöx SC1258 (0,08s / 12kg): http://www.youtube.com/watch?v=FFya2RL8DAw
DS1313 (0,13s / 12,5kg): http://www.youtube.com/watch?v=SuYcmuYY2-8

On muuten hauska havaita kuinka suuri ero eri valmistajien ilmoittamissa väännöissä on. DS1313 jaksoi kevyesti vääntää servoseiverin kohdalta kun piti pyöristä kiinni. Savöx ei edes yrittänyt, inisi vain. Nimellisesti pitäisi olla yhtä paljon vääntöä, mutta todellisuudessa Savöx jää mennen tullen. Sinällään ymmärrettävää, onhan se halvempi kuin DS1313 ja on kuitenkin TODELLA paljon nopeampi.

Kyllä tuon eron todellakin huomaa Savöksin ja Acen välillä. Hienoa että olet tosiaan kuvannut noiden toimintaa niin näkee verrata! Itselläni on tuo Power HD:n 1501 MG joka on näköjään neljäsosan tuosta DS1313 hinnasta ja näyttäisi olevan silmin nähden saman nopeuksinen ilman rasitusta. Speksit näyttäisi olevan molemmissa suht samat sillä erotuksella että tuo DS1313 on digitaalinen ja coreless moottorinen.

Enemmänkin olen ihmeissäni tuosta ilmoittamastasi Savöksin huonosta väännöstä, sehän tarkoittaisi sitä että he huijaisivat vääntöarvoissa ihan kunnolla! Kyllähän tuolla 12 kgcm arvolla pitäisi vakiolöysää servosaveria kääntää. Eihän sillä nopeudellakaan mitään tee jos vääntöä ei ole riittävästi kääntämään pyöriä nopeasti rasituksen alaisena.

24
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 09.03.10 - klo: 14.07 »
Nyt on tullut käyteltyä noita Eurgleja jonkin aikaa. Säätöjä piisaa eikä häiriöistä ole tietoakaan, toista se oli jokin aika sitten vanhoilla 27Am radioilla... Ainakin tuosta kolmos versiosta saa äänet pois jos haluaa, ainoa että pieni naksutus vielä kuuluu jos akkujen jännite on alle 9,4V. Mahtava radio kyllä tuohon hintaan!

25
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 09.03.10 - klo: 13.44 »
Kun tuossa jokin aika sitten kyselin noista Yeah Racingin iskareista niin nyt on kokeiltu nämä mallit edessä:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-damper-yeah-racing-alloy-70mm-buggy-bigfoot-dp0004sv-p-21916.html

Täytyy kyllä sanoa että olen enemmän kuin tyytyväinen näihin! Öljyt nyt sisällä 40:set ja vaimennusta enemmän kuin noilla muovi-iskareilla 900 öljyillä  :azn:. Sisällä on 2- reikäiset männät jotka näyttävät ja tuntuvat istuvan sisällä tiiviisti, mutta liike on silti herkähkö. Jousia tuli mukana kahdet kappaleet siniset ja punaiset. Punaiset jouset ovat suurin piirtein saman jäykkyiset kuin Durgan muovi-iskareiden vastaavat edessä ja siniset ovat vielä hieman jäykemmät. Vaikuttaisi myös siltä että eivät ihan pienimmästä tällistä naksahtele poikki, koska ainoa muoviosa on alaosan kiinnityspää, joita löytyy näköjään varaosinakin pilkkahintaan. Suosittelen kyllä kaikille jotka ovat pienemällä budjetilla liikkeellä ja haluavat paremman vaihtoehdon Durgan alkuperäisille muovi-iskareille. Pitää varmaan jossain vaiheessa hankkia kyseiset Yeah Racingin iskarit taaksekkin kun opiskelijabudjetti antaa varaa. 10€ ei ole todellakaan paljon tämän laatuisista vaimentimista!

26
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 02.03.10 - klo: 12.40 »
Halvoista servoista puheen ollen, onkos kukaan sekaantunut SpringRc:n servoihin? Ovatkohan täysin tuomiopäivän vehkeitä? Esimerkiksi tällä servolla vaikuttaisi olevat melko vakuuttavat suoritusarvot jos pitävät paikkansa:

http://www.enjoyhobbies.biz/servo/springrc-57g-9-6kg-cm-0-11sec-metal-gears-digital-servo

Kyseessä siis digitaalinen kiinanihme, coreless-mootorilla, 9.6kg-cm/0.11sec ja metallirattailla vähän alle 20euroon.

27
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 28.02.10 - klo: 18.38 »
En tiedä kiinnostaako ketään mutta ajattelin testata tuon Power HD:n 1501MG:n staattista pitokykyä. Pistin 1cm varren päästä roikkumaan 8kg painot ja katsoin miten se onnistuu pitämään asemansa. Hieman näytti antavan periksi n. 5 asteen verran. Vaikuttaisi siis hieman paremmalta kuin Power HD:n 9110. Luvataanhan tuolle servolle kyllä muutenkin 17kg 6 Voltilla ja kyseessä analoginen servo joten pitokyky jo varmaan senkin takia huonompi... Ehkä noissakin vehkeissä tulee pientä kehitystä kokoajan, kuitenkin tuo 9110 on jonkin verran vanhempi malli kuin 1501. Kyllä tuo nyt varmaan hommansa hoitaa 1/10 4wd- crossarissa.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 28.02.10 - klo: 12.59 »
Hokelle kysymys. Oletko itse käyttänyt kahta identtisillä nopeudella toimivaa Futaban ja Power hd:n servoa? Yleensäkkin kiinnostaisi tietää että miten paljon noissa nopeusarvoissa huijataan. Periaatteessahan tuotteen saisi palauttaa siinä vaiheessa jos se ei vastaa luvattua. Hyvällä tuurilla komponentit tulevat viellä samalta tehtaalta, ainoana erona kyljessä erottuva brändi joista jotkut ovat valmiita maksamaan itsensä kipeiksi...

Vastaanpa tähän vaikka jollekin muulle kyssäri ositettu ja vanhakin vielä...

Nopeuksista sen verran että Power HD:n nopeus tipahtaa heti, ja paljon jos servoa kuormittaa vähänkään. Futaballa vaadittiin paljon enemmän kuormaa että hidastui nähtävästi...

Futaba 3001 analooginen vakioservo kepittää Power HD 9110:n tarkkuudessa!

Futaba 9252:lle luvataan n. 6kg pitovoimaa 4,8V, Power HD 9110:lle n.9kg. Futaba 9252 ei liikahda mihinkään kun käännät servovivusta ja voima ei ylitä tuota 6kg. Power HD 9110 antaa n. 15astetta periksi ennenku tuo 9kg:n väntövoima on saavutettu.

Tarkkuudesta vielä sen verta että Futaba 9252 (ja metallirattainen versio 9255) ovat "portaattomia" liikkeessään kun ohjataan Futaban G3 PCM 2048 laitteilla. Power HD 9110 sitä vastoin hypähtelee pikkasen vajaan 1 asteen "pykälissä". Tämä testi oli se, joka sai mut unohtamaan Power HD merkin nyt ja tulevaisuudessa. Omissa laitteissani kun arvostan tarkkuutta yli kaiken (lennän lennokkeja ja koptereita).
Se ainokainen omistamani Power HD menikin sitten 1/10 sähkötrukin ohjaukseen, siinä kun servosaveri on niin horo että riittää epätarkempikin servo...

Kiinnostaisi tosiaan tietää että mistä olet näitä testituloksia saanut. Olen tässä mielenkiinnosta yrittänyt etsiä noita mainitsemiasi tietoja mutta en ole löytänyt tuosta käytännön tarkkuudesta juuri mitään testejä, ehkä en vain tiedä mistä etsiä...

Vertaat myös tarkkuudessa Futaban 9252:seen tuota Power HD:n 9110:aan. Voi hyvinkin olla että tuo Futaban malli on hieman tarkempi, mutta pitää myös muistaa että sen hinnalla saat neljä Power Hd:n servoa servoa. Se mikä pisti silmään oli myös se että tuolla eräällä foorumilla jotkut ovat pistäneet noita Power HD:n servoja melkoisen isoihin lennokkeihin ja kehuneet niiden toimintaa. Ovat kuulemma toimineet mainiosti ja luotettavasti. Vertailua löytyy eri merkkisiin servoihin. Myös Youtubessa on jonkin verran testejä esim. tuosta Power Hd:n 9150:sta.

Tässä linkki tuonne sivustolle jossa paljon keskustelua Power Hd:n servoista ja erityisesti isojen lennokkien tapauksessa:

http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=27355

29
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 27.02.10 - klo: 19.08 »
Mascot, mistä olet löytänyt tuon testin vai ihan itsekkö olet servoja testaillut?

30
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 27.02.10 - klo: 00.44 »
Olen itsekkin positiivisesti yllättynyt siitä miten vähän näistä markan radioista on huonoa palautetta tullut. Pitää muistaa että jokaisella valmistajalla löytyy aina näitä maanantaikappaleita. Itse en luota Futaboihin yhtään sen enempää kuin näihin Markan vehkeisiin sillä ihan samalla tavalla olen heiltä roskaa saanut  :smiley:.

Nämä on vain niitä tilanteita joihin kannattaa varautua, jos ulkomailtakin tilaa. Kannattaa erityisesti selvitellä miten reklamaatio pelaa. Sen olen kyllä monesti huomannut että eivät toimituskuluja monessakaan Hong Kongilaisessa firmassa maksa, jos takaisin pistät. Siinä on siis selkeitä puutteita, koska minusta viallisten tuotteiden tapauksessa kaikki kulut pitäisi mennä tuotteen myyneelle firmalle.

Sivuja: [1] 2 3