Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JK Power

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 19
121
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.05.07 - klo: 20.28 »
Aah... Ilpoisten kaatopaikka!

Hienot näkymät ja hyviä hyppyreitä sekä kunnon mäkeä!

Takuuvarma ja tehokas varaosapakkitesti. Olethan valmistautunut!  :grin:

Ei maar! Hauskaa piisasi joka kerta kun kävin.

 :mrgreen:

122
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.05.07 - klo: 17.10 »
mulla o tota 16% sidewinderiä, sitä vissiin voi käyttää...

...juu voihan toki mut mut öö,eiku boo...

...ku en usko et jollain 20% on huomattavaa tehonparannusta...

...kyllä on, mutta kokeiles 25%!...

...ja tuolla 16% moottori kestää kauemmin  :smiley:

...ei pidä paikkaansa...

Vahvemmalla seoksella saat puhtaamman palon ja sitä myöden paremman käynnin sekä tehon.
Laatuaineilla voitelustakaan ei tarvitse murehtia vaikka olisi enempikin nitroa seoksessa.
Koneen sisusta pysyy puhtaanpana ja vähemmällä karstalla.
Konetta ei siis tarvitse niin paljon "piikittää" ja repiä  ja huudattaa vaan pienempi sekä nätimpikin käsky riittää.
Varsinkin monstereissa, painava auto, eroa tulee.

 = Pidempi elinkaari moottorille.

 :mrgreen:

123
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.05.07 - klo: 17.17 »
hain tuossa juuri savagen tullista ja mukana tuli tuo alu-diffi ja spurri setti, onko sitä itua asentaa vai tuleeko toimeen nuilla vakioilla toistaiseksi  :huh:

Diffit kannattaa laittaa samantien. Säästät itseäsi.

 :mrgreen:

124
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.04.07 - klo: 19.27 »
Kevät irvistys!



 :mrgreen:

125
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 27.04.07 - klo: 13.39 »
No laitappa ilmoa ennenkuin olet menossa niin tulen mukaan!
Millonkas oli suunnitelma?

 :mrgreen:

126
Polttisautot / Vs: Tankin sulaminen - mahdotontako?
« : 10.04.07 - klo: 19.43 »
Kyl toi vähän näyttää pusun saaneelta! Heh!
Ennen kuin sulaneelta...

 :mrgreen:

128
Sähköautot / Vs: Turistin asfalttirenkaat
« : 04.04.07 - klo: 21.38 »
Tuota samaa ongelmaa tuskailin minäkin viime kesänä nitroturistin kanssa.

VTec 27 oli kiva rengas muuten mutta sulivat alle toisinaan nopeastikin.
Välttämättä eivät kestäneet yhtä parin tunnin ajokertaakaan.

Kunnon kestävä vyörengasmerkki olisi hienoa tulevalle kesälle.

Viime kesänä meni pari kassillista, jos tänä vuonna pääsisi vähemmällä.

Foamit olivat hiukan paremmat, kovalla seoksella pystyi ajamaan jo pari kolmekin reissua...
Pito sitten kyllä kärsi...

 :mrgreen:

ihmettelinki että kuka kävi aina hakemassa ne kovimmat foamit hobbylinnasta  :cry:

Hehe! ja Sabesta kans...  :evil:

129
Joo- o.

Kateus iskenyt.
Perisuomalainen kateus on kun, kaverilla menee liian lujaa ja hyvin niin silloin pitää lyödä keppiä rattaisiin.
Eihän se nyt sovi että, jollakulla olisi liian hyvin asiat.

Varsinkin jos itsellä ei mene niin hienosti.

Ihmettelen vain että, miksei tuollaiset jampat tule mukaan porukkaan ja pidä hauskaa muiden mukana.
Eipä riittäisi enää energiaa talkoopäivän jälkeen hillua kulmilla ja säikytellä mummoja ja muksuja.
Miksi aina yrittää sabotoida toisia.
Saisivat sitten itsekkin nauttia oman työn hedelmistä ja pääästä ajamaan komialle radalle.

If you can´t beat them, JOIN them! olisi hyvä motto kaikille tuollaisille.
Ei tulisi nenä niin helposti kipeäksi.

 :mrgreen:

130
Tulokset / Vs: Suomeen rc-monsterien MM-kisat 2008!
« : 01.04.07 - klo: 09.06 »
LOISTAVAA!!

Tää olis niin hienoa että!
Isot kisat ihan Ulvilan ekojen monsukisojen tyyliin!!!

 :mrgreen:

no niimpä tietysti... heh... olis pitäny jo arvata... mr.april  :embarrassed:

131
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 27.03.07 - klo: 16.26 »

JeeJee, siistin näköinen.

Miltä vaikutti ajaessa?

ONLY IN A JEEP!

 :mrgreen:

132
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 26.03.07 - klo: 08.57 »
Joo, olen huomannu saman noiden STS patojen kanssa että, ei pidä putkesta sammuttaa.
Niillä on tapana hörpätä.

Laitoinkin omaan Savaan sammutusnapin, pysäyttää vauhtipyörästä. :wink:

Kuullostaa tosiaan ihan mun .28:lta mutta sulla olikin sisäänajosäädöt vielä.
Sekin keulii hyvin kakkosella ja joskus jopa kolmosella jos epäonni.
Mutta sulla on vielä lisää tulossa! :shocked:

Mitä fuilia käytät?
Mites lämmöt?

Jos ajat 25%+ niin voisit 1-2 gallonan jälkeen ottaa yhden tai kaksi shimmiprikkaa kannen alta pois.
Niitä prikkoja pitäisi neljä olla.Kaksi paksumpaa kiiltävää ja 2 ohutta ruskeaa.
Lämpöjen pitäisi pudota ja voimaa tulla lisää.
.28:ssa oli kolme, yksi paksu ja kaksi ohutta, niistä otin uhden ohuen pois.
Tuosta .30 ottaisin sen toisen paksumman ensin ja testin jälkeen tod.näk. vielä yhden ohuen.
Tosin STS vaatii pitkän sisäänajon ja sisäänajossa huomaa hyvin milloin motti rupeaa olemaan "valmis".
Se nimittäin yhtäkkiä pudottaa käyntilämmöt säätöihin koskematta 10-30 astetta.
Sen jälkeen vasta kannattaa ruveta kikkailemaan säädöillä, prikoilla, fuililla ja putkilla ym.

Noista starteista.
Muista vaan startissa olla varovainen ja löysää tulppaa... heh...
Itelle sattunut monasti, huolimattomuuttani olen joutunut ostamaan rotolevyn pikkurattaita.
Käytänkin HT:n nelarilentsikoille tark. tuplastarttikapulaa, kaks akkua kaks moottoria vehkeessä.

 :mrgreen:

133
Yleinen keskustelu / Vs: Graupner Ultramat 10
« : 25.03.07 - klo: 22.53 »
Kuule, mulla on tuo ollut käytössä pidemmän aikaa ja hienosti pelittää.

Yhtään LiPoa ei ol viel poksunu... Heh...  :wink:
...vitsi...

Minusta tuo on näppärä ja kelpo laturi.
Sopii nitrokuskille kuin hanska käteen.
Lataa hehkun kennot, vastarin, startin, ohjaimen ym.

Ja soveltuu Lipoillekkin.
Tuohon vielä sellainen parinkympin irto tasuri Sabesta niin johan lyyti rupee kirjoittamaan.

 :mrgreen:

ps: Tosta on vielä uudempikin malli, Um. 14, siinä on enemmän ominaisuuksia ja kennoja. Muuten sama, hintakin melkein.

134
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.07 - klo: 22.25 »
On vähän vierähtänyt aikaa viime käynnistä.. Tänään alkaa sts 30:sen sisäänajo.. sts 28 odottaa hyllyllä jos toi pamahtaa. Auto varmaan pamahtaa jostain mutta se on sen ajan murhe.
Laatikko ja diffit on vaihdettu kestävimpiin jo vanhan mosan aikana.

Ooho!

Laitahan sitten seikkaperäistä selontekoa toimituksen luonteesta!

Mistä ostit?

 :mrgreen:

135
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 25.03.07 - klo: 21.04 »
No niin!

Jausaa jausaa Jausaa!!!  :lol:

Tuli sitten otettua ensi savut DoubleTrouble Savagesta.
Twini ajettiin sisään ja tyypättiin.

Ihme kyllä auto ei ollut nimensä veroinen vaan toimi moitteetta ja molemmat moottorit kukkuivat nätisti.  :shocked:
Kuin sveitsiläinen käkikello.

On siinä aika makeat saundit kun kaksi putkea puhaltaa yhtä aikaa!!!  :grin:

Pikkuveli(JK Nitro) kun kerkiää niin laittaa vähän videota framille...

Voimaa siinä kyllä on ihan kiitettävästi.
Vaikkakin motteina on "vain" 2x HB:n PowerFactory .26 konetta.

Tuo mottihan on sama kuin HPI:n S-25 sekä "pari muutakin saman katon alta".
Eroja eri versioissa on kaasarin rungossa ja materiaalissa.

Pitkästä aikaa tuli ihan hiki ajaessa... heh...

 :mrgreen:

136
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 21.03.07 - klo: 15.24 »
Onhan se periaatteessa mahdollista. Muttakun ei sitä leveyttä mitenkään älyttömästi siinä muutenkaan ole, niin mielellään jättäsin tekemättä. Liika kapia hexi tuskin on vanteellekaan hyväksi pitemmän päälle. Vanteessa ennemminkin ois varaa ottaa materiaalia pois...

Aika outoa toi sun probleema...

Nuo vanteet kun oli nimenomaan tehty TLT:tä varten.
Muut ovat kehunneet noita vanteita...
Vai oliko sulla joku modi akseleissa?

 :mrgreen:

137
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.03.07 - klo: 16.40 »
Yks kysymys vielä,että keuliiko tolla saben koneella?

Kuule, se heittää vaikka voltin tolla koneella.  :grin:

Heh, no joo, usko pois että keulii.  :shocked:

Hyvä ja extremetehokas mutta vaatii kärsivällisyyttä käyttäjältä.
Vaatii pitkän sisäänajon ja huolelliset kylmästartit, jopa kesällä.
Muuten paukkuu rotolevyn pikkurattaat.
On puristuksia tiettävästi.
Niitä rattaita kyllä saa erikseen eli ei huolta.
Helppo säätää ja pitää säädöt hyvin.
Voimansiirron vahvistamiseen kannattaa sijoittaa jotta harrastaminen ei menisi pelkäksi korjaamiseksi.

 :mrgreen:

138
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.03.07 - klo: 16.24 »
Mikä olisi hyvä ja tarpeeksi tehokas moottori hpi savage 3.5:teen?

Sabesta löytyy myös erittäin kiva vaihtoehto.

STS D28M moottori, alkaen 149,-

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=202

Minulla ollut käytössä jo jonkin aikaa ja eittäin tyytyväinen olen.
Halpa ja hyvä harvoin kohtaa mutta tämä on sitä.
Potkua on niin paljon että autosi hajoaa ennemmin kuin tehot loppuu.

 :mrgreen:

139
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 15.03.07 - klo: 19.51 »
No kun nyt tuolle linjalle lähettiin niin tässä on minun twini!

DoubleTrouble



Alastonkuvia ei vielä tipu!  :lol:

 :mrgreen:

140
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 14.03.07 - klo: 21.38 »
Laita sitten ihmeessä kuvia ja juttua miten napajarrut toteutit!!?

Kiinnostaa minuakin!

 :mrgreen:

141
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 13.03.07 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "ballu"
saatan pian hankkia ekan monsterini pian, savan tietty  :)


Osta sitten se X SS malli, moottorilla tai ilman, se on "paras" Savage tällä hetkellä varusteiltaan.
Mukana tuleva K4.6 on kyllä hyvä motti, voin suositella.
Tuota X SS mallia on siis kahta versiota.

En tiedä onko vielä Hobbylinnassa sitä ,ilman mottia, rakennussarjaa tosin.
Tulossa kyllä varmaan.
Siihen suosittelen STS.28 moottoria.
Sekä 18/47 välitystä...

 :mrgreen:

142
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 11.03.07 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Ideoita  mihin kiinnitän akun? Tohon mutta alapuolella testasin niin osuu jo ohjaus servoon. Linkkien eikä akseleiden päälle saa mitenkään fiksusti.


Vaihda pienempään ja kevyempään.
Silloin painopistekin siirtyy alemmas ja kokonaispaino laskee.
Vähemmän massaa vedettäväksi ylös.



Niinkuin tuossa.

 :mrgreen:

143
Yleinen keskustelu / Drifting
« : 09.03.07 - klo: 13.52 »
Lukkoon tääkin joutais, ainakin hetkeksi...
Ja miksei pari jäähyäkin samantien, olis asenteissa korjaamista...

Lainaus käyttäjältä: "Divi"

VOI KIESUS Koita nyt ymmärtää ettei tässä ole mitään tekemistä mielipiteillä?

Otetaampa esimerkiksi että joku aloittelija tulee lukemaan näitä juttuja ennen auton ostoa. Sinun mielipiteidesi ansiosta hän päätyy ostamaan keppivetoisen auton koska uskoo sen olevan parempi. Kuitenkin on olemassa fakta että remmiveto on kaikinpuolin parempi ja aloittelija pettyy kun auto vetää sivulle suoralla eikä sillä pääse suoraan. EI siis suodeta tänne niitä mielipiteitä mitkä on ihan täyttä p****a, eikä sisällä faktaa. Foorumia ylläpidetään siksi että tieto olisi koottu yhteen paikkaan, ei keskustelun ja ajanvietteen takia. Mielipiteet EI OLE TIETOA.

 :evil: EI näin.


Mutta pakkohan sitä on kortensa kekoon tuotava!  :lol:

No, en menisi sanomaan että keppivetoinen olisi huonokaan ratkaisu.
Joten älä nyt sano noinkaan että
Lainaus
joku aloittelija
ja
Lainaus
hän päätyy ostamaan keppivetoisen auton koska uskoo sen olevan parempi
, koska ei siinä kepissä nyt mitään vikaakaan suoranaisesti ole.

Ominaisuuksia on molemmissa vetotavoissa.
Ja ne ovat erillaisia.

Ja tämä on täyttä potaskaa.
Lainaus
aloittelija pettyy kun auto vetää sivulle suoralla eikä sillä pääse suoraan
.

Alustasäädöt on sulla sitten olleet mettässä.
BTW, steering trim...

Ite olen ajanut kardaanivetoisilla lähes aina ja koskaan en ole moiseen törmännyt muutoin kuin jos auto on ollut kaikista säädöistä sekaisin.
Diffeistä alustaan.

On totta nuo vääntömomentit sekä tehoasiat ja voimansiirron herkkyys painonkin vuoksi mutta, hihnalla ajaneena en halua pikkukiviä ja roskaa radalle.
Kardaani on huolettomampi sen suhteen.

Onhan tässä asiassa vielä paljon muutakin mukana.
Puhuttakoon siitä muualla.

En vain sulata sonnan puhumista!
Puolesta tai vastaan.
Molemmilla voimansiirroilla on hyvät paikkansa, aikansa ja tapansa.

 :mrgreen:

ps: Ja miksi muka eivät ihmiset saisi mielipiteitään sanoa...
Tietysti saavat!!!
Faktat ovat faktoja, mutta se onkin sitten eri juttu.
Jokaisella faktallakin on mielipidekannattajansa:
-Minä tykkään kun auto kampeaa...
-Sinä tykkäät kun hihnapyöriin menee pikkukiviä...

 :roll:  :lol:

144
Yleinen keskustelu / Re: Video: Wanted
« : 05.03.07 - klo: 21.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Aapeli"
!
 Wanted


Hieno ja hauska video!

Hyvä Aapeli! Tällaisia lisää!

Piristit kummasti kuumeista ja flunssaista olotilaani!  :D

 :mrgreen:

145
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 04.03.07 - klo: 10.35 »
Orikedon GP-Karting radan takana on minimotorata ja siellä on tiettävästi tänään ajoja.

Minä en flunssan takia viitsi lähteä, ensi vkonloppuna sitten taas.

 :mrgreen:

146
Mta-4 :stä on tulossa uusi S-50 malli.

Moottorina on Thunderin .50 motti...  :shock:

Mullahan oli tuo Mta-4 orkkisversio, olin hullu kun myin.
Se on hyvä auto.

 :mrgreen:

147
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 26.02.07 - klo: 22.34 »
Moro!

Ravattulan cittarin parkkiksella ollaan sunnuntai päivisin n.klo 12 käyty ajelemassa.

Teretulemast mukaan!

Voi vaikka soitella tai YV:tä ja tiedustella ajoja esim. minulta.

Ajettu on jos kelit sallii eli alle 10 pakkasta ja sillai...

JK/0503656498

 :mrgreen:

148
Ja siihenhän on päivitetty tuo Savagen "Akilleen kantapää".

-Diffeissä tulee mukana alumiinikupit joissa on teräsvahvistetut pinnien ohjurit.
-Samoin myös diffin shimmauskitti ulos- ja sisäänmenoille.
-Sekä alumiiniset diffikotelot jotka ovat sitä X-mallia jotka on nopeat aukaista.

Eli ei enää diffimurheita.
Nämähän on juuri ne osat jotka jokainen HC-Savagisti joutuu päivittämään autoonsa pitkällä pennillä.

Muitakin kivoja juttuja on tehty sitten SSK4.6:mallin.

-motorplate vahvistettu
-moottoripukki
-X-runkoa jäykistetty, ei kyllä vikaa vanhassa SS...
-vaihdelaatikko pika-avattava, nopea kolmivaihteen säätö...
-nylon roll cage ja moottorin turvakori
-noista kevennetyistä tukivarsista en tykkää...

 :mrgreen:

149
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 25.02.07 - klo: 09.15 »
Juu niin on.

Olen käyttänyt ajopaikasta riippuen 10, 15, 20 ja 25 wt öljyjä.
Trinityn ja Asson.

Jo 35wt:llä voi tulla ongelmia, Savan iskarit on aika "tiiviit" joten löysää öljyä pitää käyttää, ellei sitten poraa männänreikiä.

40wt:llä olen räjäyttänyt pari iskaria, mutta 15-20wt on ollut parasta.

Siihen siniset tai vihreät jouset.

 :mrgreen:

150
Monsteri? Revo on Truggy...  :wink:

Paras? Hmmm... riippuu käyttötarkoitusesta...  :lol:

Noo, makuasia sano Musti kun muniaan nuoli...  8)

 :mrgreen:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 19