Kirjoittaja Aihe: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....  (Luettu 4319 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kazaatuning

  • Tulokas
    • Profiili
Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« : 27.04.03 - klo: 00.20 »
Pitäis tehä auto "halvalla" !!!!

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #1 : 27.04.03 - klo: 00.21 »
Eikös kunnon tee-se-itse auto tulen kun sen suunnitteleekin itse? Siitä vaan hiukan mallia valmiista autoista ja suunnittelupöydän ääreen.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa kazaatuning

  • Tulokas
    • Profiili
Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #2 : 29.04.03 - klo: 13.35 »
Mutta mitä materiaalia kannattaa käytää yms?? mistä saa osia

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #3 : 30.04.03 - klo: 09.11 »
Halvimman ja helpoimmalla auton saa varmaankin ostamalla hieman iäkkäämmän, mutta kohtuukuntoisen, auton varaosineen. Auton osien rakentaminen itse voi olla kallistakin lystiä, koska työkaluja tarvitaan paljon ja niiden laadun on oltava hyvä. Tarvitset helposti Dremelin, useita viiloja, sorvin, penkkiporan, kierteidentekovälineet jne.

Valmiita rakennusohjeita tuskin saa mistään. Muutenkin on kannattavampaa katsoa ensin mitä tarvikkeita, joita ei itse järkevällä vaivalla tehdä, löytyy varastosta (esim. iskarit, vaihteisto, vetoakselit). Näiden pohjalta autoa voikin alkaa suunnittelemaan. Geometrian lähtökohtana on hyvä käyttää jotain hyväksi todettua autoa, jotta ei mennä ihan metsään.

Hyviä materiaaleja on esim. alumiini (mieluiten duralumiini), hiilikuitu ja lasikuitu ja joissain tapauksissa ihan muovikin. Näistä materiaaleista voikin sitten rakentaa itse pohjalevyjä, radiolevyjä , iskarintorneja, moottoripukkeja, tukivarsia jne.

Poissa AndYjaY

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #4 : 29.11.13 - klo: 07.57 »
Miul o, kuva ohessa, rakentamani Neukku-Pasi, melkein 1/5 scaalaan, miljoonalaatikosta löytämilläni objekteilla, 6-pyörä veto, 4-pyörä ohjaus, maa- ja merikelpoisuus ( kulkee veden pinnalla ! ), eli melkein kaikilla herkuilla, mitä Suomen laki salli ........    syvällisempi juttu löytyy Pienoismalli lehdestä 2/2005

Poissa AndYjaY

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #5 : 29.11.13 - klo: 08.05 »
Täs o kuva

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #6 : 01.12.13 - klo: 02.21 »
Saatko tosta lisää kuvia, eri puolilta ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa AndYjaY

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #7 : 01.12.13 - klo: 06.46 »
Entiteetti......Kohde on kuvattu n. 2005, kinofilmille, siitä on perä- ja molemmat sivut ja toi yllä oleva kuva tallessa, silloin yhden kuvan hinta kehitettynä makso maltaita , verrattuna nykykameroin kuvaamiseen. Muut kuvat on isoja tälle sivulle, ne voisin lähettää sähkpostina, mutta kun ite oon harjoittelija (tumpelo) näissä virtuaalihommissa. Ja tosiaan kohteen tarkempi repostelu löytyy Pienoismalli-lehdestä 2/2005. Tutkin , eli opettelen onnistuuko että lähetän ne sähkpostiisi, varautukaa että koko internjet pimenee toviksi...
« Viimeksi muokattu: 01.02.14 - klo: 08.43 kirjoittanut AndYjaY »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #8 : 01.12.13 - klo: 16.49 »
Miul o, kuva ohessa, rakentamani Neukku-Pasi, melkein 1/5 scaalaan, miljoonalaatikosta löytämilläni objekteilla, 6-pyörä veto, 4-pyörä ohjaus, maa- ja merikelpoisuus ( kulkee veden pinnalla ! ), eli melkein kaikilla herkuilla, mitä Suomen laki salli ........    syvällisempi juttu löytyy Pienoismalli lehdestä 2/2005

Kuinka iso miljoona laatikko sulla oikee on jos noi kaikki osat on sieltä otettu ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #9 : 01.12.13 - klo: 22.57 »
Miul o, kuva ohessa, rakentamani Neukku-Pasi, melkein 1/5 scaalaan, miljoonalaatikosta löytämilläni objekteilla, 6-pyörä veto, 4-pyörä ohjaus, maa- ja merikelpoisuus ( kulkee veden pinnalla ! ), eli melkein kaikilla herkuilla, mitä Suomen laki salli ........    syvällisempi juttu löytyy Pienoismalli lehdestä 2/2005

Kuinka iso miljoona laatikko sulla oikee on jos noi kaikki osat on sieltä otettu ?
Taitaa mennä jo miljardilaatikon puolelle  :grin:
pöö

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #10 : 01.12.13 - klo: 23.39 »
Joo sitä mekin broidin kanssa mietittiin että tarkoittaako miljoona laatikko tässä tapauksessa rekan lavaa vai kenties jotain merikonttia :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #11 : 02.12.13 - klo: 07.01 »
No jos välttämättä haluaa tehdä oman auton niin sehän ei vaadi muutakuin sen tärkeä asian eli IDEAN ja MIELIKUVITUKSEN. Mitä veikkaat mitä tällä jätkällä liikkunut päässä? http://youtu.be/_Jrj0Ge2vbY
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #12 : 05.12.13 - klo: 23.41 »
Yhden tiedän onnistuneen oman rc-laitteen valmistamisessa. Älyttömän komea laite, twin engine nitro mosteri kokonaan alumiinista. Löytyy youtubesta ja ainakin naamakirjasta nimellä Monsterair2.
Passiivista harrastelua

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #13 : 06.12.13 - klo: 10.30 »
Yhden tiedän onnistuneen oman rc-laitteen valmistamisessa. Älyttömän komea laite, twin engine nitro mosteri kokonaan alumiinista. Löytyy youtubesta ja ainakin naamakirjasta nimellä Monsterair2.
Tätä varmaankin tarkotat?

my custom build twin engine rc monster truck
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä saa Tee-se-itse autojen ohjeita yms....
« Vastaus #14 : 06.12.13 - klo: 16.52 »
Juurikin hän. Moneen kertaan katottu kaikki tuon jätkän videot läpi.
Passiivista harrastelua