Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - moukari

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25
241
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 21.04.09 - klo: 15.21 »
No niin nyt on jyrätty sisään. Alkoi kumi lentää tänään dremelistä ku pitää alkaa tekee fillareita ku radalla saa ajaa? Millos on Kollegat menossa?

Korit pitäs olla väreissä ihan kohta. Minkäs laisilla värityksillä ajelette?

242
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.04.09 - klo: 08.29 »
Saa kirpussa olla ydinvoimala ettei käy suorat tylsiks  :laugh:

243
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 17.04.09 - klo: 12.41 »
Kannattas tarkistaa miten koneiden perus säätö-opit, koneitahan säädetään täysin erilailla kun lennokeissa. Neuloja on enemmän yms. konetta ajetaan tasisilla keirroksilla mitä ei autoilussa usein tapahdu. Veikkaan että sinulla on ollut alaneula ja yläneula piikillä. Kerro vähän oireita mitä on ollut ennen napsahdusta. auto kone ei välttämättä sammu ku menee laihalle vaan kiertää itsensä hengiltä. Mutta laitapa lisää tietoa miten se käyttäyty ni voi tarkempaa diagnoosia tehdä mitä on tapahtunut ja neuvoa miten nämä inhottavat konerikot saa loppumaan.

244
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 07.04.09 - klo: 21.37 »
En nyt halua tulla kaivamaan nenästä verta tänne kössö topiccii mut kokeilemisen arvoiset ovat myös Hong Norin kisa slicksit niissä on pintaa ihan kiitettävästi eikä pidon kanssa ollut ainakaa viime kesänä ongelmiä päin vastoin.

245
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.04.09 - klo: 11.05 »
Nyt on kyllä selkeet raiteet millä mennään. Kun vielä kisapäivät saadaan tietoon niin sitten on helppo edetä.

246
Polttisautot / Vs: 21 Forcen mottiin varaosia?
« : 02.04.09 - klo: 09.22 »
Soittelepa RC-Garageen koska Honkkareissa on tullut Forcen koneita vakiona.

247
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 01.04.09 - klo: 21.54 »
Onkos kukaan käyny radalla millä mallilla alkaa olemaan? Jos tästä joku nyt innostuu ni kamera mukaan ja kuva tänne.

248
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 31.03.09 - klo: 22.22 »
Mulla on kanssa lähes ready :) nyt vaan aurinko porottas ni sais radan kuivaks et pääsee ajaa.

249
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 28.03.09 - klo: 11.22 »
Joo vähä tuli lunta tupaan  :mrgreen:

250
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 27.03.09 - klo: 13.32 »
Onko porukat veilä päässy ajelee?

251
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.03.09 - klo: 07.47 »
....

252
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.03.09 - klo: 22.23 »
Itse asisassa en ovea avannut vaan tänään törmäsin kaveriin ja tuli ajatus et ei hemmetti...

253
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.03.09 - klo: 21.55 »
AAMEN, MOUKARI!

Tuon kun vielä "eräät" tajuaisivat....

Tämä oli oikeasti kaikille ketään osottamatta......

254
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.03.09 - klo: 21.10 »
Pitäsi nyt kysellä Ekin polttimen perään mikä ei tainnut ikinä valmistua vaan taisi mennä ihan muuhun käyttöö :)

Nyt mennään asiasta kukkaruukkuun mikä on tässä tapauksessa erittäin tärkeä asia!

Nyt jätkät semmonen juttu että yritetään pitää tää keskustelu siistinä. Viimeksi tänään törmäsin tilanteeseen että uusi harrastaja oli halunnut alkaa ajaa GT:tä ja tämä netti äänestys oli tappanut häneltäkin koko motivaation ja sanoi ettei halua/ uskalla tulla radalle eikä tämä ole eka kerta kun kuulen asiasta, niin nyt pitäisi jokaisella herätyskellot soida ja alkaa miettiä omassa pienessä pääkopassaan mitä tänne nettiin kirjoittelee. Tämä  toiminta ei todellakaan saa lajia nousemaan missä on oikeasti paikanpäällä todella rento ja mukava tunnelma. Eli yritetään saada niitä uusia harrastajia, kertoa, neuvoa, ymmärtää ongelmia ja auttaa alkuun harrastuksessa. Meille kokeneille tulee varmasti ns. hölmöjä kysymyksiä niihin silti minun mielestä olemme velvoitettuja vastaamaan asiallisesti.
Ainainen moottori/auto vääntö pitää nyt oikeesti unohtaa ja keskitytään olennaiseen eli GT autoiluun mikä on sairaan hieno ja näyttävä laji.

T:Jiri
Tämä ei sitten ole kenellekään henkilökohtaisesti vaan kaikille tasapuolisesti myös itseni mukaan lukien.

255
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 23.03.09 - klo: 15.10 »
Jerry, kyllä Juska varmasti pitää huolen että auto menee katsastuksesta läpi. Miksi olet aina niin negatiivinen kun kirjoittelet. Olisi kiva pitää tätä keskustelufoorumia hyväntuulisena paikkana eikä aina kaikki vaan väännä ja tappele yms.

256
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 23.03.09 - klo: 07.48 »
Jätkä on ihan liekeissä mahtaako aamukahvi sekoittua pienee nitro tujaukseen. Oma auto on nyt kanssa sisäänajoa vailla polttelee niin pirusti :) No kohtahan se tattis on jo kuiva ku tällee aurinko porottaa. Kyllä mielenkiinnolla odotan GT kautta toivottavasti nähdään paljon uusia kasvoja.

257
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 19.03.09 - klo: 22.05 »
Hähää tästä se kausi alkaa, huomatkaa ohjain  :cheesy:

258
Nyt kun siitä Academysta paljon puhuttiin (kehuttiin) ja kuinka kevyt se on, niin oliko siitä hyötyä vai menikö se niinku pitkänlinjan sähkökrossaajat sano ettei kevyellä autolla ole voitettu viime aikoina ? Tuloksissa ei oikein näy kuka ajoi Academylla ja kuka ei.

Voin kertoa ettei turhaan kannata vielä alkaa hypettää mitään, kuten kaikki tietää jotka kilpaa ajavat niin ei
täysin uutta autoa saa parin ajokerran jälkeen välttämättä kohdalleen ja vielä rata muuttui totaallisesti
kisaan(tähän vielä itse osasyyllinen :). Kyllä siitä nopea tulee niinkuin kaikista muistakin autoista kun
vain on aikaa hieroa base setup kohdalleen. Tähän painojuttuun en ota kantaa sinne enkä tänne,
keppivetoisen vääntämiseen voin kertoa ettei tee näin. Mutta jatkossa kuski hereillä ja auto
huolella setuppiin eikä tälleen hätäsesti sinne päin roiskaistuna. Ainakaan omalla ajotyylillä
mikä on erittäin agressiivinen niin auto oli liian herkkä, Kuten kisan jälkeen Samikin totesi
että varmasti nopea mutta todella tarkka ajettava, ja itse kuski ei ole sillä tasolla että auto voi
olla tarkka vaan sen pitää olla 100% stabiili kun sitä kengittää. Nikke oli hyvä esimerkki kaveri on
saanut autonsa hyvään setuppiin mikä toimi hänelle ja A-Finaalissa nämä kaverit ovat minun mielestä
ne ovat mittarit onko auto nopea vai ei, Kyllä kaikki kokeneet kuskit pärjäävät varmasti autolla kuin autolla
kun se on vaan suunnilleen setupissa.

Nikelle vielä onnittelut todella hyvästä suorituksesta A-finaalipaikasta
mikä on todella hyvä suoritus näinkin uudelle kuskille samaa rataa vaan eteenpäin. :wink:

259
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 13.03.09 - klo: 21.13 »
Sanwan servoa suosittelen vx yms on todettu todella vahvoiksi ja varmaoiksi toiminnaltaan

260
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 11.03.09 - klo: 07.55 »
noniin nyt voisi laitella taas vähn setuppia millä itse ajelen.

Eli Linkit niin pitkitsi kuin vaan mahdollista
-Ohjauslinkin alle ulompaan päähän 2mm shimmit
-Ohjauspalassa sisemmät kiinnitykset
-Iskarit edessä tokasisin ylhäällä ja alhaalla
-Takana ulos alhaalta ja tokasisin ylhäällä
-Iskarit  edessä asson 3 mäntä 50wt 2mm ulosjouston rajoitusta
-Iskari takana asson 2 mäntä 40wt   2mm ulosjouston rajoitusta
-Takana musta vakaaja
-Rungon jäykkäri ihan edessä
-Takaa raideleveys leveimmillään
-Ohjauspaloista maximoitu kääntyminen

Alko auto olemaan alueella pitoa on ja kääntyy paljon mutta ei haukkaa.

Jos haluaa autosta agressiivisemman niin linkkejä lyhyemmäksi ja shimmit pois ohjauslinkeistä.
 

261
voit unohtaa saman tein, takapihalle suditteluun varmasti välttävä.

262
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.02.09 - klo: 18.49 »
Täytyy kyllä sanoa ettei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla ainakaan B-maxissa ja Academyssä, J-concepti en siinäkään huomannut isompaa kiertymistä. Nätisti keula nousee ja laskee tasapainoisesti. Mutta jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia näistä edellä mainituista autoista niin ok, omat kokemukseni ovat täysin vastakohtaiset. Mutta mielipiteitä on niin monta kuin ihmisiä. tämä ei nyt sitten ole provosointia kerron vain oman mielipiteeni. Itse henkilökohtaisesti en ottaisi hihnavetoista crossia mekkauksen kannalta keppiveto on niin paljon huoltovapaampi ku hihnapyörien putsailu yms säätäminen, mikäs siinä jos siitä tykkää mutta itselläni ei ole vaihtoehtoja ja hermoja siihen touhuun.

Nyt lopetaan tämä yleinen jauhaminen ja keskititytään olennaiseen ELI ACADEMYN Crosseihin OK!

tämä kaikille tasapuoleisesti.

Väännölle voi vaikka perustaa keppi/hihna topicin

263
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 24.02.09 - klo: 08.02 »
Noniin nyt on päästy ensimmäinen kerta ajamaan, kääntyy aivan pipona ja hyppää todella kevyesti.
Iskareiden kanssa joutuu vielä hakemaan koska nyt oli liian löysät lippiksen hyppyturisti baanalle.
Auton pito oli uskomaton kumit ulisivat pidosta mutkissa. Todella näppäräksi totesin diffin säädön
ei tarvitse edes linkkiä irroittaa kun voi kiristää taltta meisselillä, sekä Slipperi oli todella nopea säätää.
Auton kiihtyvyyspito oli todella hyvä piti olla tarkkana ku veti liipasimen pohjaa ettei ollut ketää ostamassa tonttia edessä :laugh:

Oli kyllä mukava kokemus nyt vaan iskarit leväälleen ja ne kohdalleen ni saa taas kierrosajasta paljon pois.

Setuppia

Iskarit sisällä Ylhäältä kummastakin päästä
Iskarit keskellä edestä alhaalta
Iskarit ulkona takaata alhaalta
Linkit takana hubista pitkänä ja 2rivi keskellä sisältä
edessä sama
ulojoustoa rajoitettu 3mm edestä ja takaata

Siinä nyt alkuunsa jotain mitä väännettiin

264
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 23.02.09 - klo: 08.43 »
suomen valuutta on €  :grin:

265
Sähköautot / Vs: Team Academy sähkökrossarit
« : 22.02.09 - klo: 21.04 »
Nyt on Pro Carbon kasassa, venttaan kuumeisena huomista et pääsee radalle testaamaan. Laittelen vähän setuppia jos semmosta saan kasaan. Mutta kyllä on asiallisen olonen kärry saa rungon todella jäykästä ammerunkojen löysyyteen.
Kyllä insinööri on todella ylittänyt itsensä lähes kaiken voi muuttaa ja säätää.

266
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.02.09 - klo: 09.29 »
Heh Tervetuloa M8 kisoihin mekkaamaan Nää ei ees pidä ääntä :). Mites esim C8 autot ymmärtäny että niissä on paha mökä sivuten kyllä vahän aihetta.

M-8 kisassa ja vilkkaiden treenienkin aikana varikolla näkee onneksi aika monilla kuulosuojaimet, varsinkin junnuilla.
Ainakin Lavangossa ratavarikolla ääni vielä korostuu korokkeen alla.

Tattiksella kuulosuojaimia on käytössä vähemmän, vaikka esim. LS-5 auton takarenkaiden lämmitys varikkosuoralla aiheuttaa todella kovan, joskin melko hetkellisen äänen.

C-8 autoissa on kova ääni, mutta niitäpä ei tasavallasta samaan aikaan radalle montaa löydy.

Nyt en asiasta halua vängätä älä ymmärrä väärin, mutta jos tätä GT ääni ongelmaa pidetään isona asiana Tattiksen hengissä pysymiseen niin varmasti kannattaisi myös ne kourallinen C8 kuskeja informoida asiasta ettei Hienoa rataa menetetä.

267
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.02.09 - klo: 09.27 »
Askin tarkoitus on saada öljyt oikealle puolelle koppaa eli on tuiki tarpeellinen ja ehjän uuden auton osa. Mutta kun kesä tulee niin tehdään kaikki kikat millä sitä saadaan pienemmäksi henk koht lupaan toteuttaa tätä pyyntöä saada ääniä alemmas.

268
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.02.09 - klo: 09.15 »
Heh Tervetuloa M8 kisoihin mekkaamaan Nää ei ees pidä ääntä :). Mites esim C8 autot ymmärtäny että niissä on paha mökä sivuten kyllä vahän aihetta. Kävi mielessä jos siihen tulitikku askiin askartelis palt foamia sisäpuolelle niin vaikuttaako mutta ainakin kokeilemisen arvonen idea.

269
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.02.09 - klo: 15.29 »
1/10 tasolle niitä ei vaan taida millään saada kun koneet on .28 koko luokkaa ja äänikin on kovempi aivan varmasti. Pitää vaan alkaa katselemaan kesällä mitä asialle voidaan tehdä. Mites muuten toi Kössön uusi 28 pannu millanen on ääni?

270
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.02.09 - klo: 11.35 »
Voisi sellaisen kerhokisa homman ottaa todellakin todella rennosti ja pitää kivaa, mikä varmasti on tälle koko porukalle suurin syy harrastukseen. Epäilen että GT Cupissa on varmasti todella rento meininki niinkuin aikaisemminkin en usko että tulee vaikuttamaan ilmapiiriin vaikka nyt olisi jollain tavalla AKK:n alla.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 25