Nyt kun siitä Academysta paljon puhuttiin (kehuttiin) ja kuinka kevyt se on, niin oliko siitä hyötyä vai menikö se niinku pitkänlinjan sähkökrossaajat sano ettei kevyellä autolla ole voitettu viime aikoina ? Tuloksissa ei oikein näy kuka ajoi Academylla ja kuka ei.
Voin kertoa ettei turhaan kannata vielä alkaa hypettää mitään, kuten kaikki tietää jotka kilpaa ajavat niin ei
täysin uutta autoa saa parin ajokerran jälkeen välttämättä kohdalleen ja vielä rata muuttui totaallisesti
kisaan(tähän vielä itse osasyyllinen :). Kyllä siitä nopea tulee niinkuin kaikista muistakin autoista kun
vain on aikaa hieroa base setup kohdalleen. Tähän painojuttuun en ota kantaa sinne enkä tänne,
keppivetoisen vääntämiseen voin kertoa ettei tee näin. Mutta jatkossa kuski hereillä ja auto
huolella setuppiin eikä tälleen hätäsesti sinne päin roiskaistuna. Ainakaan omalla ajotyylillä
mikä on erittäin agressiivinen niin auto oli liian herkkä, Kuten kisan jälkeen Samikin totesi
että varmasti nopea mutta todella tarkka ajettava, ja itse kuski ei ole sillä tasolla että auto voi
olla tarkka vaan sen pitää olla 100% stabiili kun sitä kengittää. Nikke oli hyvä esimerkki kaveri on
saanut autonsa hyvään setuppiin mikä toimi hänelle ja A-Finaalissa nämä kaverit ovat minun mielestä
ne ovat mittarit onko auto nopea vai ei, Kyllä kaikki kokeneet kuskit pärjäävät varmasti autolla kuin autolla
kun se on vaan suunnilleen setupissa.
Nikelle vielä onnittelut todella hyvästä suorituksesta A-finaalipaikasta
mikä on todella hyvä suoritus näinkin uudelle kuskille samaa rataa vaan eteenpäin.